Jump to content

Luxemburgheza


RaYn3

Recommended Posts

Inca schimba bine dupa cateva zile in care am tras de ea si pe afara dar si in oras. Simt ca are alta "strategie" daca pot sa-i zic asa. Pe de alta parte, acum doi ani cand am fost prin DE si am avut o Octavia 3 inchiriata, masina fiind noua, cu doar 9000Km la bord, se simteau smucituri tot timpul in primele trepte, chiar am ramas surprins si asta dupa cateva luni de cand am luat F10-le. Plus ca ma interesa topicul si multi spuneau ca nu trebuie sa se simta nimic, bla bla. Ok, la Octavia era DSG, dar tot automata. Va anunt daca revine :)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salutare. Vad ca n-am mai scris de ceva timp pe aici asa ca s-a cam adunat praful. In principiu n-am mai avut probleme in toata aceasta perioada, chiar ma miram ca ultima oara am fost la mecanic in februarie, iar in prezent suntem deja in iunie.

Pana la urma am schimbat amortizorul de la portbagaj, deci a disparut problema cu trantitul acestuia. La vechiul, telescopul incepuse sa curga.

Vis-a-vis de modul in care schimba cutia dupa inlocuirea uleiului si update-ul de soft, am observat ca de ceva timp asa cum spuneau si unii pe aici, se simte putin la trecerea din 2 in 3 si asta doar la prima plecare de pe loc. Nu-i deranjant deloc in comparatie cu comportamentul de dinainte, deci no complain, e bine :)

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Adica, in momentul in care masinile noastre se comporta cat de cat normal si fiabil, ni se pare putin anormal :))))

 

Mda...cam asa ceva :)) Ajungem sa ne panicam atunci cand trece prea mult timp de la ultima vizita in service :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Acum o sapt, la 155 650Km am facut revizia cu ulei Original BMW 5W30 si toate patru filtre pe MAN. De asemenea am schimbat uleiul in cutia de transfer si uleiul in diferential spate. Ambele uleiuri au fost de la BMW. Initial am crezut ca uleiul de diferential este acelasi si pt fata si pt spate, doar ca mecanicul mi-a zis ca sunt diferite, ce cumparasem eu fiind pt spate. De altfel mi-am amintit ca pe realoem erau doua tipuri, dar am zis ca n-are cum, e acelasi. Oricum pe fata mi-a zis mecanicul ca mai mult ca sigur l-a schimbat el cand mi-a facut distributia acum doi ani jumate.

Pe langa asta, urmeaza sa schimb placutele spate, cel putin pe interior mi-a aratat ca nu mai calcau decat pe o zona redusa a discului. Desi n-au uzura deloc, mi-a zis ca ar trebui schimbate si acestea desi a zis ca incearca sa le curete inainte sa puna placutele. Ce placute recomandati aici? ATE sunt OK?!?!

O alta chestie care trebuie rezolvata este capacul culbutori si asta pt ca se prelinge ulei pe la imbinarea celor doua parti de plastic. In timp se prelinge pe DPF si la regenerare incepe sa miroasa urat.

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am luat ATE pana la urma tinand cont ca-i puntea spate si nu-i atat de mult solicitata ca si puntea fata in ceea ce priveste franarea. Mecanicul mi-a zis ca-s OK pt F10. Pe E90 am avut doar ATE timp de 5ani, atat discuri cat si placute.
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Update:

1. Nu sunt multumit de placutele ATE de pe spate. Lasa praf pe jante desi n-am avut problema aceasta cu Jurid sau OE.

2. Schimbat pivot pe partea stanga. Am luat de la Lemforder. Parca directia e mai precisa, plus ca am scapat de anumite vibratii in momentul efectuarii manevrelor de parcare. Vibra toata partea din fata atunci cand luam viraj maxim stanga sau dreapta.

3. Curatat radiatoarele. Cel de apa, din spate, era foarte incarcat de mizerie. Chiar si luna trecuta cand au fost 27gr si am urcat un deal pe E70 temp a trecut putin de 100gr. Sper sa nu mai am problema asta, mai ales daca vin temp caniculare in urmatoarea perioada.

 

Mecanicul mi-a zis ca trebuie sa schimb capacul culbutori, mi se prelinge ulei de la el pe carcasa DPF-ului, iar atunci cand isi face regenerare si astept la semafoare imi baga fum in habitaclu. L-as schimba, desi costa al naibii de mult pt un capac din plastic, ~1400RON. Stiti daca pana la urma exista varianta pe AM?!?! Sau macar daca stie cineva care-i fabricantul ca BMW in nici un caz nu e. Eu din ce m-am interesat, n-am putut gasi o alta varianta decat cea OE. Garnitura a fost schimbata o data cu distributia, 3 ani in urma. E o problema destul de comuna si asta pt ca acest capac fiind din plastic, in timp din cauza temperaturilor se deformeaza si de jur imprejur are o sudura cu ultrasunete care cedeaza si practic uleiul scapa pe aici, la aceasta imbinare a celor doua piese care alcatuiesc capacul in sine.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu este o informatie 100% sigura dar as cam paria ca producatorul este Febi, gasesti pe la ~1000lei. Ele oricum se potrivesc cam de la toate N47 E5, numa gatul de umplere la ulei difera insa e demontabil si il poti pune pe cel actual.
Link to comment
Share on other sites

Update:

1. Nu sunt multumit de placutele ATE de pe spate. Lasa praf pe jante desi n-am avut problema aceasta cu Jurid sau OE.

 

Hai ca asta e tare. Bun argument sa zici ca placutele nu sunt bune :)).

Celelalte nu-ti plasau praf pentru ca erau tari, mancau discul, aveau continut ridicat de fier.

Niste placute moi cum sunt cele de la ate iti protejeaza discul...dar nu sunt bune pentru ca iti murdaresc jantele? Da-o dracu, n-am mai auzit-o p-asta pana acum.

Edited by Alexandru'
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Pana la urnă contează frânarea, nu murdăria sau ca iti mananca mai repede Discul :)

Tocmai, ATE sunt foarte moi, se lipesc de disc, franarea este excelenta cu ele. De aici si praful lasat pe jante.

Depinde ce preferi, franare mai proasta dar sa ai jantele curate si sa schimbi discuri odata cu placutele sau franare buna cu placute moi, astfel protejezi discurile dar ce dracu ne facem cu praful de placute de pe jante...aici e beleaua :))

Edited by Alexandru'
Link to comment
Share on other sites

Eu am niste plĂŁcute “ intermediare” sa le numesc asa pe discuri perforate , ferodo, nu am vĂŁzut plĂŁcute sa lase asa mult praf ĂŽnsĂŁ frâneazĂŁ foarte bine si zgomote deloc, astept sa le termin ca sa pun textar epad, le am in portbagaj.
Link to comment
Share on other sites

Eu am niste plĂŁcute “ intermediare” sa le numesc asa pe discuri perforate , ferodo, nu am vĂŁzut plĂŁcute sa lase asa mult praf ĂŽnsĂŁ frâneazĂŁ foarte bine si zgomote deloc, astept sa le termin ca sa pun textar epad, le am in portbagaj.

Eu am ate la ambele masini. Inainte am folosit o tura trw. Cand erau grade cu minus afara scartaiau si lasau niste santuri pe discuri, dar aveam jantele curate :frantics:

Link to comment
Share on other sites

ATE au si varianta ceramica.

Mai putin praf, mai multa uzura.

Stiu pentru ca sunt doua coduri ATE pentru fiecare punte (pentru vehicule "neoficiale"), m-am lovit de aceasta probleme pentru placutele spate.

 

Evident ca am luat normale, nu ma deranjeaza praful, important e sa franeze bine.

Link to comment
Share on other sites

E bine la pret pentru capac 1400 ron.

L am schimbat si eu, inainte erau si mai scumpe. Cand am cautat sa l schimb am gasit si mai jos la pret, daca nu ma insel pe la 850 ron, dar nu il aveau pe stoc si chiar daca il aveau nu stiu daca ma bagam sa l cumpar, diferenta de pret era destul de mare intre ele.

Link to comment
Share on other sites

Hai ca asta e tare. Bun argument sa zici ca placutele nu sunt bune :)).

Celelalte nu-ti plasau praf pentru ca erau tari, mancau discul, aveau continut ridicat de fier.

Niste placute moi cum sunt cele de la ate iti protejeaza discul...dar nu sunt bune pentru ca iti murdaresc jantele? Da-o dracu, n-am mai auzit-o p-asta pana acum.

 

Pai am spus mai sus ca n-am avut deloc probleme cu franarea cand aveam OE pe spate si Jurid(OEM) pe fata. Si da, ma deranjeaza praful ala, nu mai am timp sa stau sa bibilesc si la jante. Am copil mic si desi as vrea sa mai am timpul de dinainte, el ramane pe primul loc si masina pe doi. Sper sa nu vada nevasta-mea aceasta postare :) Ca si fapt divers, pe fostul E90 am avut doar placute si discuri ATE in toti cei 5 ani cat a stat masina la mine. Acum imi dau seama ca placutele ATE imi innegreau jantele, desi atunci nu aveam asa probleme cu timpul si le curatam mai tot timpul cand o spalam. Asta e, data viitoare cand se duc voi merge pe Jurid asa cum am si pe fata.

Legat de capacul culbutori, o sa-l schimb cu OE si gata. Sper ca luna asta sa reusesc sa-l inlocuiesc.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa le bibilești... sa ai soluție de jante pregĂŁtitĂŁ la tine si dai pe toate când te duci sa o speli, dureazĂŁ cred 1 min sa dai câteva fâșuri pe toate jantele fĂŁrĂŁ sa le mai freci sau alte lucruri si aratĂŁ perfect.

 

Eu imi spĂŁl mașina la din astea cu fise si am ceva soluție puternica de jante. Rezista 1 luna cel puțin curĂŁțarea respectiva pana sa se facĂŁ urate din nou.

 

O sa pun textar epad in viitorul apropiat deoarece deja le am achiziționate, le am avut vreo 3000 km puse ĂŽnsĂŁ nu am observat praful. Acelea pe lângĂŁ alte lucruri, cicĂŁ fac mai puțin praf.. o sa ti las un review, poate o sa vrei si tu.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Din nefericire pt buzunaru meu, trebuie sa schimb capacul culbutori. L-am tot amanat, dar din cate mi-a zis azi mecanicul a inceput sa se umezeasca prin mai multe parti ale lui si nu doar in spate, in dreptul DPF-ului ca si pana acum. Asadar as vrea sa va intreb de unde as putea sa cumpar la un pret cat mai mic. Pe epiesa costa in acest moment 1639RON, iar pe bavauto este 1335RON. De la acestia din urma n-am mai cumparat niciodata. Imi puteti spune cum sunt, aveti ceva experienta cu ei?!?! E vorba despre capacul original. Am vzt ca exista o versiune de la Autoparts VC01 la jumatate de pret, doar ca n-am incredere. Nu stiu daca ei sunt producatorul pt piesa OE. Dac-ar fi atunci ma astept sa nu fie diferente intre piese si ar fi o varianta f buna.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ieri mi-a schimbat si mie mecanicul capacul culbutori impreuna cu toate furtunasele de vacum. Erau coapte majoritatea. Se intarisera pamant cel putin unde se facea conectarea lor. Totul OK, deocamdata, sper sa fie cam ultima investitie majora si sa nu mai strige dupa altceva. Capacul l-am cumparat de la bavauto pana la urma. A fost cea mai buna oferta. S-au si miscat destul de rpd atat pt capac, dar si pt furtunase. Multumit deocamdata si mai mult ca sigur voi mai cumpara de la ei.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.