Jump to content

Luxemburgheza


RaYn3

Recommended Posts

Salutare. Astazi am constatat ca am o galma, nu f mare pe lateralul anvelopei de pe dreapta-fata. E destul de recenta si suspectez pragurile dintre covoarele de asfalt care se toarna in perioada aceasta pe drumul dintre Timisoara si Mosnita. Am bagat ceva drumuri prin aceasta zona in ultimele zile si cel putin o data n-am reusit sa franez suficient de mult atunci cand urma un astfel de prag mai inalt. Plus si temperaturile ridicate...Altfel nu-mi dau seama de la ce altceva pt ca sunt f precaut atunci cand merg cu ea si nici in gropi in general n-am prea dat. E prima oara cand ma confrunt cu problema asta. Din cate am citit, trebuie schimbata, exista risc sa bubuie prin acea zona. Eu le-am cumparat de noi la inceputul lui 2017, toate 4 sunt Continental Premium Contact 6(sper ca-mi mai amintesc exact denumirea) si pt ca am si xdrive intrebarea mea este daca trebuie inlocuite toate patru?!?! Ca si rulaj probabil ca au undeva la ~40k Km Ma gandesc ca daca iau doar doua noi si le pun pe fata, cutia de transfer tot va avea de suferit din cauza diferentelor in circumferinta. Ideea este ca nici n-as vrea sa mai tin prea mult masina, de aceea n-as vrea sa mai investesc alti bani intr-un set nou de anvelope. Inca de ~2ani am inlocuit uleiul in cutia de transfer. Ce recomandari ca si buget mediu imi puteti face pt toate cele patru roti? Astea le-am luat destul de bine in 2017 cu 2000RON. M-a ajutat un prieten care lucra la Continental, toti angajatii lor avand reducere la anvelope. Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Rayne eu stau in Mosnita si merg zilnic pe acolo.. inclusiv soția, nu au nimic anvelopele, mai degrabĂŁ vreo gura de canal sau groapa mare, nu se face galma asa usor de la pragurile alea. Am trecut si cu 80 prin ele, de obicei trec cu 40 km/ prin ele.

 

Teoretic exista risc acolo unde e galma..

 

Eu recomand Landsail Qirin, am avut ls588 si acum am pus noile Qirin. Fac 6 ani cu marca Landsail pe vara. Nu am nimic de reproșat, nu tremura, nu cer plumbi anormal, sta perfect pe asfalt la orice viteze si in orice situație.

 

Am dat 980 lei pe 4 anvelope ( 245/40/18) . Daca tot vrei sa vinzi mașina ia ceva ieftin si gata, nu ti da nimeni mai mult sau mai puțin daca pui anvelope de calitate.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ urmeazĂŁ sa o dai pana in Martie-Aprilie anul viitor, pune pe ea anvelopele de iarna și o vinzi cu un singur set de anvelope și aia e. Incep sa se tempereze cĂŁldurile, nu ai sa produci așa mare uzura anvelopelor de iarna dacĂŁ le pui de pe acum.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Varianta buget: OLX -> continental 245/45/R18(exemplu).

Poate ai noroc si gasesti unul fix modelul tau si cu ceva uzura, deci absolute no problem.

Spor!

 

Asta intentionez sa fac intr-o prima faza. Poate gasesc una SH ca si ce am in prezent pe masina, in stare buna si uzura normala si atunci am scapat de stres. O sa fac niste vizite in zilele urmatoare pe la centrele astea de anvelope SH din TM.

 

De dat prin alte gropi sau canale, nu se pune problema, mai ales in ultima sapt sa spun asa. Joi seara am ajustat presiunea in roti si aratau OK. Posibil sa fi avut ceva defect din fabricatie si care sa se observe abia acum la trecerile peste acele praguri. Pe masa ca nu mai termina o data rahatul ala de drum, la fel cum nu mai termina nici Lidia, plus multe altele.

 

Nu stiu ce sa spun de Landsail, nu-mi insipira incredere, o sa citesc ceva reviewuri. Parca si cumnata-meu si-a pus pe A7, nu-s sigur daca tot din astea sau alte no-name-uri. In caz ca nu gasesc unul SH la fel ca si cele pe care le am, o sa merg pe altele noi non-premium.

 

 

Teoretic daca nu are drumuri lungi, poate sa stea si cu asta cu galma, mai ales daca e una micuța si dupĂŁ 2-3 luni sa le punĂŁ pe cele de iarna.

 

Dar da, le poți pune si pe cele de iarna de acum si aia e.

 

Merg mai mult prin oras, doar ca cel putin o data pe luna mai ies si in afara, mai merg la ai mei langa Severin, Buzias mai des ceva, plus alte iesiri. Tot timpul cel mic va fi cu noi, deci si mai mult n-as vrea sa-mi asum niste riscuri inutile. Montarea rotilor de iarna va ramane a treia optiune dupa cele doua descrise mai sus. E bine ca totusi voi avea de unde alege. Multumesc pt raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Varianta buget: OLX -> continental 245/45/R18(exemplu).

Poate ai noroc si gasesti unul fix modelul tau si cu ceva uzura, deci absolute no problem.

Spor!

 

sau tot de buget merge incercat cu pus un petic mai mare la vulcanizare inca sa acopere galma si sa nu mai permita deformarea

 

tratezi galma ca pe o pana

Edited by jeezy
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Niciodata o galma fie mica fie mare nu se repara cu petec , se repara cu alta anvelopa ! , mereu imi vin clienti cu galme si vor petec pe interior ... evident ca ii refuz , am incercat de multe ori cu diverse petice ... radial ... cu plasa din panza sau sarma ... nu iese treaba buna deloc niciodata ( testat pe anvelope ce urmau sa ajunga la reciclat nu ale clientilor ! ) , cand o anvelopa are galma atunci inseamna ca in acel loc are panza laterala sectionata si exista riscul sa faca explozie ... mai ales la temperaturi ridicate !

 

Deci nu recomand folosirea unei anvelope cu galma deloc , am experienta in acest domeniu de prin 91"

Edited by wtww
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am gasit o anvelopa similara, Continental PremiumContact 6, acelasi an de fabricatie(2017), cu cateva saptamani mai tanara totusi. Ca si uzura pare la fel. Singura diferenta este ca ale mele sunt XL(ExtraLoad), iar aceasta am vzt ca nu are insemnul XL. M-am speriat putin pt ca prin oras, in timp ce ma reintorceam acasa am primit eroare de la ABS ca rotile pierd presiune. Am intrat intr-o benzinarie si am adus-o si pe asta la aceeasi presiune ca si cealalta de pe fata, am reinitializat presiunea in idrive si a disparut. Am totusi o temere sa nu pun in cap cutia de transfer. N-am simtit ceva diferit la modul in care merge. Sincer nici nu stiu care sunt simptomele, dar ma gandesc ca se simte cumva. Sunt f sensibil si sesisez de obicei cele mai mici schimbari. Nu stiu daca acel XL are vreun impact in comportamentul anvelopei in comparatie cu celelalte trei care au si acest feature. Din denumire, ma gandesc ca suporta o greutate mai mare fata de cele non-XL, o incarcare mai mare.
Link to comment
Share on other sites

XL inseamna cauciuc ranforsat din ce stiu eu, insa nu stiu daca iti afecteaza cutia de transfer sau nu.

 

Inca am niste retineri, ma gandesc sa montez rotile de iarna si sa le vand pe astea patru, anvelopele, urmand ca in primavara sa iau altele noi totusi. Sunt in dubii :|

 

Link to comment
Share on other sites

XL-urile sunt ceva intre anvelopele normale si RFT, au peretii laterali intariti cat sa suporte o incarcatura mai mare ( de aceea se foloseste o presiune diferita pentru ele, dupa cum este mentionat si pe stalp), dar nu suficient cat sa rulezi cu ele daca faci pana.

Parerea mea e ca daca le combini pe axe diferite doua si doua e ok, pe aceiasi axa rezultatele pot fi imprevizibile in ceea ce priveste sanatatea cutiei de transfer.

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare. Sa va povestesc despre ce anume mai incearca "gainarii" nostri romanasi sa mai fure. Sambata dimineata pornesc masina, dau sa plec in oras, cand observ ca primesc o sumedenie de erori pe farul din dreapta: vertical aim, drl/side lights, etc. Imi zic, ok, mi s-a dus si mie TMS-ul, trebuie sa-l schimb. Iau viraj maxim sa ies din parcare si simt cum freaca ceva la roata din dreapta. Opresc si observ ca usita prin care ai acces la far, dar si la modul era scoasa din cele doua gheare din zona inferioara, fiind totusi prinsa in cele doua suruburi de sus. Intr-adevar, roata freca in acest plastic. Il desfac si observ ca modulul mai era fixat doar intr-un singur surub, cel din interior. Celalalt lipsea. In acelasi timp imping din partea in care lipsea surubul si isi revine complet farul, au disparut toate erorile. Ulterior am pus un alt surub la modul si am fixat usita.

Chiar asa rau am ajuns, sa se fure si astea? Desi ma mira faptul despre cum naiba au reusit sa desfaca acel surub si asta pt ca eu ca sa am acces acolo a trebuit sa brachez rotile la maxim in exterior. In rest, eu tot timpul indrept rotile atunci cand parchez,deci nu-mi pot da seama cum a reusit respectivu gainar sa aibe acces acolo. Oricum, am ramas si de aceasta data cu un mare gust amar legat de tara asta si de cat de josnici sunt unii.

 

LE. Legat de galma, mi-am amintit ca prin 19 iulie in timp ce coboram spre Herculane, ploua f tare si am trecut peste o piatra cu roata dreapta fata. Desi viteza era undeva pe la 60Km/h, posibil sa fi fost totusi destul de mare pt dimensiunea bolovanului. Deci nu-s de vina pragurile de la Mosnita. Maine o sa montez rotile de iarna, nu mai am incredere in setul asta de vara.

 

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

:)))) doamne, unde tii mașina?

 

In Timisoara secolului 21. Zona Soarelui, intr-o zona linistita chiar "ferita" cu parcare dedicata in afara carosabilului, intersectia Sudului cu Lidia pt cei care cunosc zona. In iarna m-au facut de capacele de la roti, desi pe astea cred ca le-au furat in parcarea de la mall-ul din Sagului. In rest n-am avut parte de astfel de evenimente, mai ales pe vremea E90-ului. Cred ca erau alte vremuri, "olimpicii" erau aproape toti plecati in delegatie. Acum de cand cu pandemia s-au reintors destul de multi, plus ca-i si perioada concediilor cand la fel de multi se intorc la vatra.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Am reusit azi sa schimb cotiera de la sofer. Am mai intrebat anumite aspecte cred ca acum 2 sapt pt topicul cu Seria5/F10. Cam pe atunci mi-a ajuns, iar azi mi-am facut curaj sa o schimb. Overall a iesit f bine, sunt multumit de rezultat. M-am chinuit putin cu niste surubele prin care se fixeaza capacul de la difuzor, au canalul pt cheia torx f mica, T8, si e f putin adanc. M-am chinuit sa reusesc sa le strang pt ca la un moment dat incepeam sa dau in gol cu surubelnita pt ca se rotunjeau efectiv gaurile de la surubele. F proaste. Recomandarea mea este sa cauti altele cu alt tip de gaura (flat, cross, etc). Las si doua poze cu cea veche, dar si cea noua. Desi manerul de plastic nu are uzura, poate ceva murdar, mi-e ciuda ca nu l-am schimbat totusi si pe asta. 

WhatsApp Image 2022-02-05 at 18.16.09.jpeg

WhatsApp Image 2022-02-05 at 18.16.27.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, WIN60 said:

Parca acolo pe colț stg nu se îmbina foarte bine plasticul cu pielea, asa era si la cel vechi? De curiozitate întreb, nu ca ar deranja pe cineva. 
 

 

Da, a ramas un mic loft sa spun asa, desi nu-i atat de deranjant chiar si pt OCD-ul meu. M-am chinuit cu surubelele alea de la capacul boxei si am zis sa nu intarzii f mult si sa mai trag de ele a.i. sa se inchida perfect si acolo. Poate se mai aseaza in timp o data si cu venirea caldurii, poate se mai "dilata" S-ar putea sa fie din cauza ca am rupt doua clipsuri mici de pe maner care se fixeaza in armrest atunci cand am incercat sa-l scot afara. Posibil ca alea sa-l centreze totusi, pt ca de fixarea lui se ocupa patru suruburi autofiletante destul de mari. Probabil o sa comand si manerul si-l schimb si pe asta intr-o data ulterioara. A doua oara ar trebui sa mearga totul mai rpd, plus ca se schimba relativ usor doar el singur. Voi vedea ce-mi zice OCD-ul in perioada urmatoare 🙂 

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

N-am mai postat de ceva timp, s-a pus praful bine 😐

De dragul istoricului am zis totusi sa fac o actualizare. Saptamana trecuta am relatat pe un alt topic ca m-a lasat utilajul in drum, prima oara in cei sase ani si jumatate de cand o am. N-o sa mai stau sa povestesc, am copiat efectiv acel text de pe acel thread:

"Si eu am patit acum ~2 sapt ceva similar cu a mea, inca nu stiu ce are, e la mecanic si astept sa verifice exact ce naiba a patit. Dupa un drum de ~200Km am tras pe dreapta intr-o parcare sa vad ce naiba se aude, am oprit-o, iar ulterior n-a mai vrut sa porneasca, doar caraia ceva, gen electric si cam atat, iar in idrive primeam eroare de Ignition fault. In rest nimic, cel putin in idrive. Ulterior am chemat o platforma si am mers inapoi acasa. Mecanicul zice ca in primul rand electromotorul e de vina ca nu mai invarte absolut deloc. Pe mine m-a speriat mai tare un sunet metalic care s-a tot amplificat de-a lungul acestui drum. De fapt, eu am simtit cu mai mult timp in urma de acest eveniment ca se aude putin diferit motorul, cu vreo 2 sapt dinainte mai exact. De-a lungul acestei calatorii, acel sunet metalic se auzea doar intre 1000 si 2000rpm-uri, iar atunci cand statea constant pe la 1500 spre ex nu se mai auzea de asemenea. Atunci am zis ca-i poate vreun scut ceva, o tabla slabita care intra in rezonanta in plaja asta de turatie. Problema este ca s-a tot amplificat pe drum, dar in mare cam asta a fost comportamentul. "In spate" motorul se auzea normal, nu batea, era doar acest sunet metalic parca adaugat peste cel normal al motorului. Eu m-am gandit atunci ca gata mi-a picat si mie motorul din cauza pompei de ulei. Am facut niste legaturi cu uleiul, care la ultimele doua revizii m-a mancat undeva sa merg pe Liqui Molly 4200 si am zis ca din cauza astuia. Prin luna mai a acestui an am fost la Bavaria in TM sa-mi inlocuiasca EGR-ul si racitorul de gaze, iar dupa ce am luat-o mi-au zis ca am o scurgere de ulei. Imediat am mers la mecanic, a desfacut scuturile si intr-adevar se prelingea ulei intre motor si cutie, dar nimic de speriat. Ramasese sa revin la el intr-o alta zi sa dea jos cutia si sa vada mai exact de unde curge, primul diagnostic fiind ca de vina e ceva semering de pe acolo. Acum, evident ca am regretat ca nu m-am dus mai rpd sa vada exact ce s-a intamplat. Ma gandesc ca cel putin eletromotorul o fi picat din aceasta cauza si sper ca tot de pe aici sa fi venit si acel zgomot metalic, ceva volanta sau ce-o mai fi pe acolo. A ramas ca maine o sa se apuce de desfacut pe la ea sa constate mai exact. "

Intre timp, a reusit mecanicul sa se ocupe si de a mea, iar vinerea trecuta am luat-o de la el. Pana la urma problema a fost de la volanta. Aceasta fiind un ansamblu din doua piese metalice nituite intre ele, coroana cu dinti pe exterior si o placa interioara care se fixeaza de vibrochen, au cedat in timp destul de multe nituri, cred ca se mai tinea doar in unul sau doua a.i. toata volanta devenise un excentric si prin urmare pinionul electromotorului nu mai era angrenat cu dintii acesteia, asta fiind si motivul pentru care nu mai voia sa porneasca, electromotorul merge practic in gol. Zgomotul metalic pe de alta parte provenea de la cele doua piese metalice care zdranganeau rau, plus niturile si bucatile de metal care se tot roteau prin acea carcasa. 

Prin urmare s-a inlocuit volanta, semeringul de la vibrochen si a curatat bine toata zona. Din fericire n-au apucat sa faca alt damage in zona si asta pt ca totusi nu apucase sa se desprinda toata coroana cu dinti. Odata cu asta am schimbat si burduful la o planetara pt ca incepuse sa aibe scurgeri. Pe langa toate acestea am schimbat si uleiul si filtrele, dupa doar 7k Km parcursi de la ultima revizie. Am revenit la uleiul Original BMW cu aceasta ocazie dupa ce ultimele doua dati am pus Liqui Molly. Dupa aceasta experienta am zis ca nu mai vreau sa fac alte experimente si am zis sa nu ma mai risc si cu pompa de ulei. Am remarcat ca motorul este mai silentios o data cu inlocuirea volantei, lucru care ma face sa cred ca cea originala a cedat in timp, probabil ca s-au tot slabit acele nituri, culminand cu ruperea lor la acel ultim drum. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Daca e cineva interesat, am decis sa pun masina la vanzare. Anuntul se regaseste si pe OLX.

As vrea sa trec la altceva mai nou, un G21 sau G30/G31, doar ca in acelasi timp sunt prins si cu constructia casei, prin urmare nu stiu cat de mult sens face sa mai cheltui alti bani in plus pe o alta masina mai scumpa. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.