Jump to content

Bmw 420 Grand Coupe F36


mike2005

Recommended Posts

Se pare ca seria 4 nu-i prea populara pe la noi. Asa ca voi pune aici informatii, pareri. Pot folosi ca reper, pe langa restul, in achizitionarea unui Bmw.

Conduc de aproape 2 ani un 420d Gran coupe F36.

Inainte am condus temporar un F30. Am detaliat intr-un alt topic ca m-a deranjat: ruliu, nu avea optiunile pe care le vroiam.

Ca sa remediez problema am testat seriile 4,5 F36/F10. Mi-a placut seria 4(tinuta de drum mai buna, suspensie mai ferma, spatiu suficient, gabarit la limita ok-ului, manevrabilitate buna, hayon). Asa ca am ajuns la un F36 pe care l-am comandat dupa gustul meu.

Configuratie:

motor 2.0 D twinturbo 194cp 400nm

transmisie manuala

culoare Glaciersilber

Sport line + volan/schimbator M sport

Comfort pack (PDC spate, clima automata 2 zone)

Alte dotari: Xenon + led daylight, gps business, connected services, senzor ploaie, hayon electric, retrovizoare electrochrome

jante 397 18" + runflat

 

Masina arata asa:

exterior:

(exceptand la mine: jentile care la mine sunt 397, evacuare 2 tevi doar pe o parte, fantele din aripa fata care sunt in culoarea caroseriei). In rest arata la fel cu cea din video.

 

interior identic cu cel:

(cu exceptia cutiei care la mine e manuala cu schimbator M )

Motorul trage bine(vezi video) ajungi de la 100 la 200,220 liniar fara efort. Motorul e mai sonor in modul Sport. Directia e mai putin asistata si da incredere la manevre mai sportive. Suspensia devine mai ferma si motorul e pe full output. Chiar si pe comfort se simte cuplul motorului la turatii joase.

Directia e precisa in toate modurile. Totusi fiind servoelectrica feedback-ul dinspre exterior e aproape inexistent.

Cand mergi pe default Comfort, e lejer, silentios, comfortabil bun pt drumuri lungi. Daca mergi in jur de 130 scoti cam 5.6%. La 90 cobori sub 5.

 

Am scaunele sport odata gasita pozitia sunt de vis (a durat ceva experimentand). Poti face si tilt, reglat lombar, alungit sezutul. Prefer scaunul coborat la maxim (1.87) mai imi raman 10 cm pana la plafon. Pozitia de condus e f buna, sport, stai cu picioarele aproape orizontale. Pb e cand te dai jos/urci tb sa te tarai putin, pragurile sunt putin mai evazate.

Design interior sport practic, minimalist, driver oriented, trimul ales e ok pt nevoile mele. Arata a bord de Bmw. Fara Nu sunt fan piele/lemn, briz brizuri, cel putin nu pe tipul asta de masina.

 

Daca directia ar avea mai mult feedback ar fi o masina completa.

 

Ce-as schimba daca as comanda-o inca odata?

Suspensie M sport fixa, senzori de parcare fata, pachet navigatie professional. Raman la Sport line(se integreaza mai bine in design). M Sport line arata cam aftermarket, prea 90's.

  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Inca niste idei:

 

- motorul e B57(succesorul lui N47) pana acum n-am auzit de vechile probleme cu distributia... In rest in varianta 194hp e un motor performant, ajunge la 0-100 6.7 sec oficial, consum bun, f scazut cand o conduci economic. Fata de N47 turbo lagul a scazut considerabil, e un motor mai elastic, cuplul e disponibil de mai jos 1500 rpm daca tin minte. Are si joja pt verificat nivelul uleiului. Au inceput sa echipeze cu B57 de la inceputul lui 2015 din cate stiu. Fiabilitatea se va vedea in timp. Eu am ales sa fac reviziile la jumatatea intervalelor oficiale, dupa vechiul calendar Bmw.

- liniile portierelor sunt mai ridicate decat seria 3(pari ca stai mai in masina), spatiu usor mai mult pe latime, mai putin pe inaltime. Se simte mai ales in spate. Ating cu capul capatul plafonului daca stau pe bancheta din spate.

- un punct negativ e GPS, accesibilitatea meniurilor, informatiile de pe GPS sunt inferioare TomTom/Garmin. Dai back in unele cazuri si in loc de meniul anterior te scoate in cel principal de GPS. Numele destinatiilor daca nu le nimeresti exact la revedere, nu stie sa genereze unele apropiate, transliterari pt diacritice... La fel devine ultra complicat cand tb sa definesti o ruta care evita anumite zone, trece prin anumite puncte. Cateodata iti spune sa schimbi directia cam tarziu. Hartile teoretic erau actualizate pt 2015, practic am gasit zone prin Benelux care existau de cativa ani si nu apareau. Cred ca si GPSurile Mio sunt mai bune. Singurul lucru care-mi place - se compun repede numele cu roata Idrive.

- per total e o masina bine inchegata, materiale de calitate(nu scartaie), ceva cu o performanta/dinamica usor mai buna decat oferta tipica din segmentul 30-50k euro. Excludem C-class, A4 care sunt pe aproape. Nu e white collar management type. Cred ca peste cativa ani va fi destul de cautata la SH.

- tinuta buna in viraje, ruliu aproape inexistent(fata de F30/31), masina se aseaza in viraj unde ii comanzi din volan, fara surprize chiar si la limita. F bine echilibrata, se simte ca un kart. Sta bine pe sosea, tb sa mergi spre 200 km/h ca sa simti senzatia de viteza. Chiar si peste 200 nu devine instabila.

- pretul de catalog pt modelul meu 46k euro, poti lua si un 10-15% reducere. Pentru ce ofera e un pret corect. Nu cred ca mai merita daca pretul sare de 50k euro. Optionalele (majoritatea sisteme de asistenta) sau motoare mai puternice nu cred ca aduc un beneficiu care sa justifice 60-70k euro pentru asemenea masina.

Edited by mike2005
  • Like 5
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Multumesc, recunosc aspectul a fost unul din motivele principale pentru care am ales masina.

 

 

Sa o conduci cu placere. Jantele sunt foarte frumoase. Ca o remarca, motorul are 190 de cai. Nu este twin turbo, ci singleturbo. Distributia eu cred ca nu ar mai trebui sa faca probleme, avand in vedere ca e motor nou. Multi km fara probleme.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

- motorul e B57(succesorul lui N47) pana acum n-am auzit de vechile probleme cu distributia... In rest in varianta 194hp e un motor performant, ajunge la 0-100 6.7 sec oficial,

 

Oficial, datele sunt mai pesimiste.Vorbim de 190cp dintr-un motor single turbo iar acceleratia pana la 100 km/h in 7.5 secunde.Asta ca sa nu dezinformam inutil.

Edited by smecs
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@cavaliere

Multumesc.

Am preferat jantele de 18. Cu 19/20 e complicat pe drumuri proaste. Stilul 397 mi s-a parut mai "curat" decat altele. Singura problema e ca offsetul anvelopei e sub 1 cm fata de janta. La o minima atingere, urcat unghi mic pe trotuar marginea anvelopei se misca si ramane janta expusa. E aproape garantat sa o zgarii in astfel de situatii. Mi s-a intamplat odata pana acum in cei 30k km. Ma gandesc sa instalez protectii. Vad ca Alloygator ar fi cei mai buni. Cand se uzeaza gumele astea ma gandesc sa trec poate pe 240/245. Am 225 in talon deci nu e legal. Alte sugestii?

 

Ai dreptate cu turbo. Ma refeream la denumirea comerciala, asa scrie si pe capacul motorului in genul "twin power turbo". In practica da e o turbina cu geometrie variabila singlescroll. Cu distributia incerc sa fac ce pot: utilizat corect motorul/menajat mecanica, revizii la jumatatea intervalelor, dezactivat mereu start/stop.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

- motorul e B57(succesorul lui N47) pana acum n-am auzit de vechile probleme cu distributia... In rest in varianta 194hp e un motor performant, ajunge la 0-100 6.7 sec oficial,

 

Oficial, datele sunt mai pesimiste.Vorbim de 190cp dintr-un motor single turbo iar acceleratia pana la 100 km/h in 7.5 secunde.Asta ca sa nu dezinformam inutil.

Ai dreptate, am incurcat datele. Parca 6.7 erau la 325d pe care l-am avut inainte. Cei interesati de un model isi vor fi facut temele cautand datele oficiale. Intentia topicului e sa ofere pareri posesor, aspecte din utilizarea reala.

In realitate diferentele 4 cp /0.8 secunde ma indoiesc c-o sa le constientizeze majoritatea. N-am incercat plecari de pe loc pana acum sa testez 0-100, n-am intentia sa forjez masina. Prefer sa tin diferentialul, ambreiajul intregi. Tratez masina civilizat si cu responsabilitate. Nu-i dau "blana" pe rece, nu trec de 2000 rpm pana temp uleiului nu ajunge la 100. Ce ma intereseaza mai mult acceleratiile 70-100+ cand intru pe autostrada, 100+ cand schimb banda.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Diferenta de dinamica fata de 325 d pe care l-ai avut cat de mare ti se pare? Eu am mers cu b47 asta pe x3 si sincer nu mi s-a parut absolut deloc diferit fata de n47-le meu de 184 de cai.

Ma gandesc ca la cel de 230 de cai cat are cel biturbo, trebuie sa fie diferente semnificative in plaja de viteze 100-180. Pana in 100 la ora toate fug binisor, problema intervine cand pui 3 4 persoane in masina si sari de 140, atunci incep sa se vada limitarile unui motor singleturbo stors de cai. Eu am avut Cklass 2.2 biturbo cu 204 cai si vreau sa zic ca fugea rau masina aia. Am avut acelasi motor si pe Eklass si tot fugea insa masa mai mare nu o facea asa sa dea senzatia ca fuge de sub tine la 160 cand calcai pedala la fund.

PAcat ca fiabilitatea n47 biturbo nu este stralucita.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Diferenta de dinamica fata de 325 d pe care l-ai avut cat de mare ti se pare? Eu am mers cu b47 asta pe x3 si sincer nu mi s-a parut absolut deloc diferit fata de n47-le meu de 184 de cai.

Ma gandesc ca la cel de 230 de cai cat are cel biturbo, trebuie sa fie diferente semnificative in plaja de viteze 100-180. Pana in 100 la ora toate fug binisor, problema intervine cand pui 3 4 persoane in masina si sari de 140, atunci incep sa se vada limitarile unui motor singleturbo stors de cai. Eu am avut Cklass 2.2 biturbo cu 204 cai si vreau sa zic ca fugea rau masina aia. Am avut acelasi motor si pe Eklass si tot fugea insa masa mai mare nu o facea asa sa dea senzatia ca fuge de sub tine la 160 cand calcai pedala la fund.

PAcat ca fiabilitatea n47 biturbo nu este stralucita.

 

Per total motorul de pe 325 simteam ca e mai puternic. Era mai distractiv plus sunetul metalic al turbinei ca la raliu. Puterea era distribuita altfel: aproape 1 sec la inceput era turbo-lag, lasa impresia de masina care abia se urneste. Cand intra turbo livra puterea brutal, ma impingea in scaun. La plecari de pe loc pana la 100 chiar aveam efectul de tunnel vision. La 420(B47) mai putin lag iar puterea e livrata liniar. Lipseste senzatia ca fuge de sub tine dar per total e mai elastic.

Am mai incercat reprize(doar cu sotia in masina) 100-180 pe autostrada vs Macan/Audi a4/a6 cu 3.0 tdi. Ei veneau lansat din spate si tot reuseam sa iau avans. 325 facea de ras si nume mai selecte la reprize dar era mai insetat. Am un coleg cu 330d (3 litri) si spunea ca nu poate cobora sub 7%.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

e frumoasa masina, imi place 4GC spre deosebire de 3GT care e mai uratel de la jumatate inspre spate :), 4GC e mult mai bine proportionat vizual din profil mai ales. Cum de nu automata?

Initial imi spusese cineva de seria 4 nu auzisem de ea. Vedeam pe strada 3GT(horror) si credeam ca ala e seria 4 :). Pana am fost la reprezentanta intamplator si l-am vazut.

3GT are proportiile ciudate privit din lateral, corpul/cabina pare prea mare fata de pasajele rotilor. Rotile par minuscule. Altfel o masina practica, spatioasa. Am inteles ca nu mai scot succesor din cauza vanzarilor slabe.

4GC da are liniile geamurilor mai ridicate, plafonul mai jos. Mai putin practic fata de F30 dar mi-a placut. M-am obisnuit la parcare cu flancul masinii care e mai evazat.

 

N-am ales automata pentru ca-s fan manuala. Placerea de a conduce si un control mai fin in situatii limita (am facut un curs Bmw Driving experience - Basic si se poate controla chiar frumos supravirarea cu ambreiajul). Plus evit povesti horror cu erori/gremlini in cutiile automate.

Edited by mike2005
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
E exact acelasi motor cu distributia tot in spate , si la el s-au auzit cazuri de distributie crapata . Au mai ridicat presiunea in rampa , nush ce schimbari minore au mai facut si l-au redenumit , sa scape de celebritatea N47 :) Edited by dr3
Link to comment
Share on other sites

E exact acelasi motor cu distributia tot in spate , si la el s-au auzit cazuri de distributie crapata . Au mai ridicat presiunea in rampa , nush ce schimbari minore au mai facut si l-au redenumit , sa scape de celebritatea N47 :)

Salut, poti da mai multe detalii? Vreun link ceva?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Se pare ca seria 4 nu-i prea populara pe la noi. Asa ca voi pune aici informatii, pareri. Pot folosi ca reper, pe langa restul, in achizitionarea unui Bmw.

Conduc de aproape 2 ani un 420d Gran coupe F36.

Inainte am condus temporar un F30. Am detaliat intr-un alt topic ca m-a deranjat: ruliu, nu avea optiunile pe care le vroiam.

Ca sa remediez problema am testat seriile 4,5 F36/F10. Mi-a placut seria 4(tinuta de drum mai buna, suspensie mai ferma, spatiu suficient, gabarit la limita ok-ului, manevrabilitate buna, hayon). Asa ca am ajuns la un F36 pe care l-am comandat dupa gustul meu.

Configuratie:

motor 2.0 D twinturbo 194cp 400nm

transmisie manuala

culoare Glaciersilber

Sport line + volan/schimbator M sport

Comfort pack (PDC spate, clima automata 2 zone)

Alte dotari: Xenon + led daylight, gps business, connected services, senzor ploaie, hayon electric, retrovizoare electrochrome

jante 397 18" + runflat

 

Masina arata asa:

exterior:

(exceptand la mine: jentile care la mine sunt 397, evacuare 2 tevi doar pe o parte, fantele din aripa fata care sunt in culoarea caroseriei). In rest arata la fel cu cea din video.

 

interior identic cu cel:

(cu exceptia cutiei care la mine e manuala cu schimbator M )

Motorul trage bine(vezi video) ajungi de la 100 la 200,220 liniar fara efort. Motorul e mai sonor in modul Sport. Directia e mai putin asistata si da incredere la manevre mai sportive. Suspensia devine mai ferma si motorul e pe full output. Chiar si pe comfort se simte cuplul motorului la turatii joase.

Directia e precisa in toate modurile. Totusi fiind servoelectrica feedback-ul dinspre exterior e aproape inexistent.

Cand mergi pe default Comfort, e lejer, silentios, comfortabil bun pt drumuri lungi. Daca mergi in jur de 130 scoti cam 5.6%. La 90 cobori sub 5.

 

Am scaunele sport odata gasita pozitia sunt de vis (a durat ceva experimentand). Poti face si tilt, reglat lombar, alungit sezutul. Prefer scaunul coborat la maxim (1.87) mai imi raman 10 cm pana la plafon. Pozitia de condus e f buna, sport, stai cu picioarele aproape orizontale. Pb e cand te dai jos/urci tb sa te tarai putin, pragurile sunt putin mai evazate.

Design interior sport practic, minimalist, driver oriented, trimul ales e ok pt nevoile mele. Arata a bord de Bmw. Fara Nu sunt fan piele/lemn, briz brizuri, cel putin nu pe tipul asta de masina.

 

Daca directia ar avea mai mult feedback ar fi o masina completa.

 

Ce-as schimba daca as comanda-o inca odata?

Suspensie M sport fixa, senzori de parcare fata, pachet navigatie professional. Raman la Sport line(se integreaza mai bine in design). M Sport line arata cam aftermarket, prea 90's.

 

Ciao, am vĂŁzut cĂŁ ai un seria 4 aproximativ ca si al meu doar ca al meu e modelul m pack, am dat masina la cineva si mi-a lovito a sarit airbagul si nu stiu cum sa o scot pe liber ,....imi rĂŁmâne ĂŽn poziția P , am citit manualul si ori nu am inteles eu bine cum se face ori nu merge manualul nu e in Românește,,, stie cineva ????????

Edited by Sdnarcis
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ciao, am vĂŁzut cĂŁ ai un seria 4 aproximativ ca si al meu doar ca al meu e modelul m pack, am dat masina la cineva si mi-a lovito a sarit airbagul si nu stiu cum sa o scot pe liber ,....imi rĂŁmâne ĂŽn poziția P , am citit manualul si ori nu am inteles eu bine cum se face ori nu merge manualul nu e in Românește,,, stie cineva ????????

Salut,

Sa-l stapanesti sanatos!

Scuze n-am mai intrat de ceva vreme, abia acum am vazut. Din pacate am manuala si nu stiu cum se face.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Abia acum am vauzut/citit topicul. Foarte frumoasa masina! Sa o stapanesti sanatos. Cu portbagajul cum te descurci? Banuiesc ca pentru doua persoane e mai mult decat suficient.

 

PS: unde ai facut cursul BMW driving experience? Poti sa imi dai mai multe detalii, eventual in privat.

 

Mersi.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Abia acum am vauzut/citit topicul. Foarte frumoasa masina! Sa o stapanesti sanatos. Cu portbagajul cum te descurci? Banuiesc ca pentru doua persoane e mai mult decat suficient.

 

PS: unde ai facut cursul BMW driving experience? Poti sa imi dai mai multe detalii, eventual in privat.

 

Mersi.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Salut

Multumesc de urari

Portbagajul e destul de incapator, mai ales ca dedesubt in locul rotii de rezerva e un compartiment de pus maruntisuri: pompa + alte accesorii. Cam ce incape in portbagaj(fara a rabate bancheta):

- lada frigorifica 40l(56 x 38 x 42 cm) + 2 valize mari (dispuse longitudinal)

- pana in margine mai poti pune 2 gentzi(am scris asa ca autocorrectul imi inlocuieste cu "jante") de mana

- plus poti indesa pe margine maruntisuri: sticle, incaltari...

Da pt 2 persoane e spatiu generos. (Mi-am luat si un kit de roata rezerva de E60 17" Incerc sa o pun si pe ea la distante mai mari). Hayonul e incomparabil mai practic decat portbagajul clasic de pe F30,F10. Mecanismul de inchidere (hidraulic?!) mi se pare inutil de complicat. As fi preferat doar telescoapele clasice. Sa-l inchid din mana.

 

Cursul de driving experience l-am facut la Rotselaar in Belgia: https://www.bmw-drivingexperience.com/en/trainings/bmw-driving-experience/bmw-safety-experience/bmw-basic-training.html

Un youtube cu acelasi curs si aceeasi locatie:

Practic cuprinde: teorie(dinamica...), franare cu evitare, evitare, control supravirare pe suprafete cu aderenta f redusa. Masinile erau F20 2017 facelift 118d.

O experienta super tare: stii la ce sa te astepti si cum sa controlezi (diferit de sfaturile de youtube). Foarte utila pedala de ambreiaj pentru a reechilibra masina. Un motiv important sa prefer inca manuala.

Ma gandesc sa urmez si celelalte cursuri dar nu cu masina mea :). Acum nu sunt sigur daca mai pastrez masina. Ma gandesc la un hot hatch sau chiar un 718.

Daca mai ai intrebari poti sa-mi scrii si pe privat.

Edited by mike2005
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

OFFT : Perfect la faza cu auto correctul :D, stie el ce stie, cu jante :))

 

OT : din ce zici acolo destul de spatios portbagajul, deci pentru doua(chiar 3) persoane perfect a masina. Cat despre haion, clar e mai practic... ai deschidere de break dar forma de sedan.

 

Cat despre curs, ma voi informa zilele urmatoare si revin pe PM cu alte intrebari.Tot timpul cu o cutie manuala poti controla mai bine masina, insa din pacate(sau nu?) vremea lor apune incet incet.

 

 

718? deci te-ar multumi si un coupe, de la Porsche.

Link to comment
Share on other sites

OFFT : Perfect la faza cu auto correctul :D, stie el ce stie, cu jante :))

 

OT : din ce zici acolo destul de spatios portbagajul, deci pentru doua(chiar 3) persoane perfect a masina. Cat despre haion, clar e mai practic... ai deschidere de break dar forma de sedan.

 

Cat despre curs, ma voi informa zilele urmatoare si revin pe PM cu alte intrebari.Tot timpul cu o cutie manuala poti controla mai bine masina, insa din pacate(sau nu?) vremea lor apune incet incet.

 

 

718? deci te-ar multumi si un coupe, de la Porsche.

Da manualele dispar din pacate. Pb ca-mi voi lua o masina mai driver oriented, sportiva, cutie manuala pe care o voi tine 10-20 ani sa ma bucur in timpul liber. Sa-mi aduc aminte cum erau masinile odata.

 

Pe mine m-ar multumi un coupe dar pe "my other significant half" nu. O considera o masina inutila: zgomotoasa, nepractica :)

Am testat ieri un M2 CSI si un Type R FK8. Fiecare are ceva interesant. As fi fericit cu oricare dintre cele 3. Acum imi dau seama ca nici 420d F36 nu-i asa de rau spre comparatie.

 

UPDATE:

-schimbat ulei + filtru ieri (12.500 km): Castrol LL04 0W30 x 5L. Total 200eur (100 ulei 20 filtrul).

-am luat proba de ulei sa-l analizez la un laborator. Vreau sa vad vascozitate, punct de ardere, continut de metale, cenusa.... Revin cu buletinul cand e gata. Vreau sa vad cat de degradat era uleiul + starea motorului.

Edited by mike2005
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.