Jump to content

Problema Vanos/Valvetronic N42B20


Recommended Posts

Se da urmatoarea situatie: am avut un motor N42B20 pe e46 care mergea foarte bine, nu avea probleme/erori etc. Din cauza unor probleme mecanice (cuzineti si arbore uzati, o biela indoita) am decis sa inlocuiesc motorul cu alt N42B20. Si acesta mergea bine, din cate am observat prezenta cateva erori la vanosuri dar nu m-a interesat deoarece stiam ca oricum pastrez toti senzorii si solenoizii de pe primul motor.

Am pus noul motor, am mutat pe el: distributie noua, bobinele, bujiile, am schimbat uleiul, filtrul. A mers normal in primele minute, dupa ce s-a incalzit putin a murit brusc motorul si a repornit greu. La ralanti tremura foarte tare, in ture mergea normal. Ulterior am decis sa schimb si senzorul de pozitie axa valvetronic si solenoizii. Problema persista insa daca scot mufa de sus (de la Valvetronic cred) si intra in limp mode motorul merge foarte bine atat in mers cat si la ralanti. Ar mai ramane de schimbat doar motorasul de la Valvetronic, insa nu vad ce rost ar avea atata timp cat motorul nou mergea bine asa cum era pe masina cealalta. Pe diagnoza cu mufa scoasa nu imi da absolut nicio eroare, iar cu mufa pusa da misfire cylinder 4. Am incercat mai multe bobine, bujiile sunt in stare excelenta insa eroarea persista. Are compresie foarte buna pe toti cilindrii (11-12), antigelul si uleiul au o culoare normala.

 

Ca nelamuriri ar fi urmatoarele:

-vanosurile trebuie calibrate dupa ce le-am schimbat?

-ce se intampla daca cumva au fost inversate cele doua vanosuri? Am incercat sa le schimb intre ele si se manifesta la fel.

-motorasul Valvetronic trebuie calibrat? L-am reinitializat din diagnoza sa porneasca din pozitia initiala si nu a rezolvat nimic

 

Problema 2: am un consum incredibil de mare de ulei (a consumat 1 litru in 250km). Persoana de la care am cumparat motorul a fost de acord sa imi plateasca integral inlocuirea simeringurilor la supape. Atata timp cat masina are compresie buna si va primi simeringuri noi mai ramane vreo cauza a consumului de ulei? Mai e ceva ce pot verifica? Pierderi nu are absolut deloc, nu ramane nicio picatura de ulei sub masina. Ar mai fi de specificat ca am incercat sa las motorul la cald la ralanti cateva minute si dupa sa il turez brusc si da putin fum albastru, dar tot mi se pare inexplicabil consumul de ulei.

Edited by All
Link to comment
Share on other sites

Faza e ca inainte sa schimb motorul masina nu consuma aproape deloc ulei, am fost nevoit sa il completez dupa 6000-7000km de la schimb fara sa se aprinda becul de nivel. Valva pcv a ramas aceeasi. Ma gandesc ca nu avea ce sa se intample cu ea sa se strice in timpul schimbului motorului. O sa o verific oricum, mersi. Edited by All
Link to comment
Share on other sites

1L/250km este un consum prea mare de ulei, care nu se poate rezuma doar la simeringuri supape. Tocmai de aceea ti-am recomandat sa o verifici si eventual sa o schimbi. Daca zici ca ai compresia buna mai raman doar 3 variante posibile pt. acel consum:

1.simeringuri supape

2.vava pcv

3.eventuale scurgeri/pierderi de ulei pe la garnituri(baie ulei/capac culbutori/corp filtru ulei etc.)

Edited by danny84
Link to comment
Share on other sites

O sa desfac furtunele si valva pcv sa curat si sa vad ce e in ea. Daca e cu probleme ce se intampla mai exact? Nu stiu foarte bine mecanismul si nu imi dau seama ce pleaca, unde ar trebui sa ajunga si ce se intampla cu uleiul atunci cand e valva pcv problematica.
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ scoti mufa de la valvetronic ,nu are cum sĂŁ meargä motorul bine mai ales la tturatii mari, re-verificĂŁ ĂŽncĂŁ o datĂŁ si trece-ti clar pe-o hĂŁrtie exact ce obții.

Sau poate nu ai vanos si mufa aceea e de la vre-o bobinĂŁ.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Cum sa nu am vanos? N42.ul are doua vanosuri... Cu mufa de la pozitie axa valvetronic pusa tremura foarte rau la ralanti masina, cu ea scoasa intra in limp mode si merge perfect. La fel se intampla si daca scot vreo mufa de la vreun solenoid vanos. Nu am dus'o pana in limitare, dar trage destul de bine si nu tremura deloc la ralanti in limp mode. Nu are turatia limitata, singura diferenta e ca, din cate am aflat din diagnoza, valorile pe vanosuri raman la 120° indiferent de turatie. Cu mufele puse la ralanti cel de admisie sta la 77-80° si cel de evacuare la 117-119° si da misfire pe cilindrul 4. Bujia e in stare buna pe acel cilindru, am incercat mai multe bobine, compresie are. Banuiesc ca are de'a face cu functionarea defectuoasa a vanosurilor, dar nu stiu la ce valori ar trebui sa stea in mod normal si cat ar trebui sa se modifice in sarcina.
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema cu consumul foarte ridicat de ulei o am si eu, in jur de 1 l la maxim 200 km. Problema a aparut doar dupa ce am dus motorul la un service care mi l-a segmentat. Pana atunci, consuma undeva la 1 l la 1500 km, cu simeringurile supapelor vechi. Cei de la service au spus ca au verificat si valva PCV si tot si nu si-au dat seama de unde poate fi. Acum mi-a ramas sa cumpar alt bloc/pistoane si chiulasa si sa le inlocuiesc.
Link to comment
Share on other sites

Am luat in considerare si distributia, doar ca in limp mode merge impecabil. Trage bine, nu tremura, se tureaza normal etc.

 

Nu existĂŁ la tine limp mode la vanosuri (dacĂŁ ai asa ceva), in situația pe care tu o descrii.Limp mode ĂŽnseamnĂŁ cu totul altceva Âşi nu se aplicĂŁ la partea mecanicĂŁ in mod direct, deoarece nu s-a inventat aÂşa ceva.In mod sigur la tine mai e Âşi altceva (senzori rotație vanosuri).

Link to comment
Share on other sites

ia in calcul/verifica si senzorii de pozitie de la AXELE CU CAME ( admisie si evacuare ), posibil sa fie de la ei.eu i-am schimbat ( undeva la 80-120 buc x2 ) masina merge in parametrii.

 

Am doua seturi de senzori, sunt ok cei de pe masina. Nu dau eroare niciunul si functioneaza ok.

 

Un prieten a avut problema asemanatoare : era axa valvetronicului uzata.

 

O sa verific, desi mi se pare prematura uzura axului valvetronic. Are 155k km motorul. Masina de pe care l-am luat avea istoric complet 2007-2015/2016 (fabricatie 07/2003) si este imposibil sa aiba mai multi km.

 

Nu existĂŁ la tine limp mode la vanosuri (dacĂŁ ai asa ceva), in situația pe care tu o descrii.Limp mode ĂŽnseamnĂŁ cu totul altceva Âşi nu se aplicĂŁ la partea mecanicĂŁ in mod direct, deoarece nu s-a inventat aÂşa ceva.In mod sigur la tine mai e Âşi altceva (senzori rotație vanosuri).

 

Nu cred ca limp mode-ul este pe ceva anume, cu mufa scoasa de la senzorul de pozitie ax valvetronic se modifica urmatoarele: ralantiul creste de la 700 la exact 800rpm (sta constant la 800 si pe diagnoza tot 800 scrie si la "target value"), ambele vanosuri raman la 120° indiferent turatie si sarcina, deschiderea variabila la supape, controlata in mod normal de valvetronic, ramane la 1mm si imi scrie clar pe diagnoza "limp mode". Cu mufa bagata adaptarea la valvetronic din cate vad ramane la 0mm, doar valorile la vanosuri se modifica (si aparent asta provoaca mersul neregulat al motorului). O sa incerc saptamana asta sa inlocuiesc si motorasul la valvetronic cu acela pe care il aveam pe primul motor.

 

 

Stie cineva daca vanosurile trebuiesc reglate in momentul in care sunt inlocuite sau ce valori ar trebui sa aiba in timpul functionarii motorului?

Link to comment
Share on other sites

Am doua seturi de senzori, sunt ok cei de pe masina. Nu dau eroare niciunul si functioneaza ok.

 

 

 

O sa verific, desi mi se pare prematura uzura axului valvetronic. Are 155k km motorul. Masina de pe care l-am luat avea istoric complet 2007-2015/2016 (fabricatie 07/2003) si este imposibil sa aiba mai multi km.

 

 

 

Nu cred ca limp mode-ul este pe ceva anume, cu mufa scoasa de la senzorul de pozitie ax valvetronic se modifica urmatoarele: ralantiul creste de la 700 la exact 800rpm (sta constant la 800 si pe diagnoza tot 800 scrie si la "target value"), ambele vanosuri raman la 120° indiferent turatie si sarcina, deschiderea variabila la supape, controlata in mod normal de valvetronic, ramane la 1mm si imi scrie clar pe diagnoza "limp mode". Cu mufa bagata adaptarea la valvetronic din cate vad ramane la 0mm, doar valorile la vanosuri se modifica (si aparent asta provoaca mersul neregulat al motorului). O sa incerc saptamana asta sa inlocuiesc si motorasul la valvetronic cu acela pe care il aveam pe primul motor.

 

 

Stie cineva daca vanosurile trebuiesc reglate in momentul in care sunt inlocuite sau ce valori ar trebui sa aiba in timpul functionarii motorului?

In limp mode nu raman vanosurile la 120°, ele se invart in continuare , insa valorile lor sunt "implicite", de aceea nu se modifica; similar si pentru valvetronic; in limp mode masina functioneaza "mecanic", fara sa implice senzorii si electronica.

 

eu raman la parerea ca la alinierea distributiei/vanos/valvetronic este problema

 

 

http://www.bmwforums.info/3-series-guides/12234-bmw-e46-n42-valve-timing-procedure-diy-guide.html

 

 

aici in instructiunile de utilizare ale calelor de distributie e mai bine explicat

 

http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPDF/SEAINSvs4815.pdf

 

 

si stiu ca mai exista o procedura de reinitializare valvetronic(cel putin in INPA parca exista procedura asta)

Link to comment
Share on other sites

Am facut reinitializarea la valvetronic, se si aude cum isi schimba pozitia. Dar la vanosuri nu stiu ce ar trebui facut... In momentul montarii vanosurilor sunt sanse sa fi fost inversata ordinea lor, am incercat sa le inversez din nou si tot asa face. Mersi de tutoriale, dar nu sunt in pozitia sa ma apuc sa fac eu o procedura atat de complexa. Cel mai probabil o sa ma duc la Florin in curand sa vada ce e pe acolo. Ce nu inteleg exact este daca poate fi facut ceva fara sa se umble la distributie, un reglaj doar al vanosurilor. Distributia sunt de parere ca a fost pusa cu simt de raspundere si daca nu ar fi fost pusa la punct nu ar fi functionat atat de bine motorul cu mufa de la vanosuri/valvetronic scoasa. Edited by All
Link to comment
Share on other sites

Am facut reinitializarea la valvetronic, se si aude cum isi schimba pozitia. Dar la vanosuri nu stiu ce ar trebui facut... In momentul montarii vanosurilor sunt sanse sa fi fost inversata ordinea lor, am incercat sa le inversez din nou si tot asa face.-Pe fiecare vanos este o inscriptie EIN/In-AUS/OUT, pentru ca fiecare corespunde axei de admisie/evacuare; apoi, fiecare excentric vanos are o pozitie in grade relativ la pozitia axei cu came, de aceea ai acele orificii, pentru a fi reglate si blocate. Cel mai sigur mergi la Florin si vezi ce si cum, noi ne dam doar cu parerea in fata monitorului. Mersi de tutoriale, dar nu sunt in pozitia sa ma apuc sa fac eu o procedura atat de complexa. Cel mai probabil o sa ma duc la Florin in curand sa vada ce e pe acolo. Ce nu inteleg exact este daca poate fi facut ceva fara sa se umble la distributie, un reglaj doar al vanosurilor. Distributia sunt de parere ca a fost pusa cu simt de raspundere si daca nu ar fi fost pusa la punct nu ar fi functionat atat de bine motorul cu mufa de la vanosuri/valvetronic scoasa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Consumul de ulei excesiv (1 litru in ~ 300km) s-a rezolvat prin simpla schimbare a simeringurilor la supape. Valvetronicul functioneaza corespunzator, aparent limp mode-ul e provocat de vanosuri si urmeaza sa fac proba cu cele de pe motorul vechi.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.