Jump to content

Sfat achiziție bmw e46 benzina


costyserbanescu

Recommended Posts

Daca are 3000 de euro si se asteapta sa nu bage bani in fiecare luna, atunci nu trebuie sa isi cumpere e46.

316i are motor de 1.8 4 cilindri, 318i are motor de 2.0 4 cilindri. Ambele au destul de multe probleme si nu sunt prea fiabile, desi pentru cerintele lui ar fi ok. Motoarele mai mari nu intra in discutie deoarece impozitul la 2.2-2.5 costa 800-1200 lei pe an, asigurarea +800 lei pe an, consumul este considerabil mai mare etc.

Chiar daca i-ar ajunge banii de masina, va fi nevoit sa bage multi bani ulterior ca sa o intretina. Sunt masini destul de greu de intretinut, daca vorbesti cu cineva care si-a luat e46 sau orice alt Bmw mai nou cu 200-250k km in bord si a mai facut inca 100k km o sa te lamuresti cam cat de multe piese se pot strica si ce cheltuieli implica. Desi piesele nu sunt scumpe, sunt masini destul de complexe si nu foarte fiabile.

De exemplu la un e46 facelift cu 200k km in bord va fi nevoit sa schimbe:

-simeringuri supape (aprox 700 lei)

-distributie (aprox. 700 lei)

-ambreiaj (800-1000 lei)

-diverse garnituri

-bratele fata (un brat bun este 400-450 lei si ai nevoie de doua bucati+ manopera)

-bucse brate (200-300 lei un set+ manopera)

 

Eu am dat doar o lista cu piese care la aproape orice e46 benzina or va fi nevoit sa le schimbe preventiv(de exemplu cu distributia nu merita sa risti, fie ca ai 316i sau 325i) ori se vor strica si nu va mai putea folosi masina. Ar mai fi de adaugat foarte multe piese, dar tine de noroc care vor fi acelea si cat de multe. Poate sa aibe probleme si la caseta de directie, piesa cu tepi clima (200 lei), arcuri rupte pe spate, alternator, flanse amortizoare etc.

 

Sansele sa iei una cu piesele astea schimbate sunt minime. De obicei cele de-abia aduse nu au aproape nimic schimbat deoarece manopera este foarte scumpa, iar cele rulate in tara sunt preponderent neingrijite si consuma ulei, troncane, au piese foarte ieftine pe ele etc. Exista si modele ingrijite (le poti gasi in sectiunea vanzari pe forum) insa au un pret pe masura. Adica 4000-5000 de euro, la care oricum vei adauga viitoare reparatii.

 

Parerea mea este ca fratele tau nu este genul de persoana dispusa sa cheltuie atat de multi bani pe intretinere si majoritatea masinilor premium rulate (peste 150k km sau cu vecihme peste 5 ani) cer reparatii dese si costisitoare.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@All.I-ai spus direct sa-si cumpere Logan. :smile:

Daca are grija la achizitie si nu cumpara o epava nu cred ca vor fi costuri exagerate.

Ca motor pe benzina recomand cele in şase cilindrii .Respectiv 320i pre 2001 care are motorul de 2000cc ( impozit mic).

Sau oricare motorizare in 6 cilindri de dupa 2001 la care isi permite sa plateasca impozitul.

Edited by calinbmw2000
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca are 3000 de euro si se asteapta sa nu bage bani in fiecare luna, atunci nu trebuie sa isi cumpere e46.

316i are motor de 1.8 4 cilindri, 318i are motor de 2.0 4 cilindri. Ambele au destul de multe probleme si nu sunt prea fiabile, desi pentru cerintele lui ar fi ok. Motoarele mai mari nu intra in discutie deoarece impozitul la 2.2-2.5 costa 800-1200 lei pe an, asigurarea +800 lei pe an, consumul este considerabil mai mare etc.

Chiar daca i-ar ajunge banii de masina, va fi nevoit sa bage multi bani ulterior ca sa o intretina. Sunt masini destul de greu de intretinut, daca vorbesti cu cineva care si-a luat e46 sau orice alt Bmw mai nou cu 200-250k km in bord si a mai facut inca 100k km o sa te lamuresti cam cat de multe piese se pot strica si ce cheltuieli implica. Desi piesele nu sunt scumpe, sunt masini destul de complexe si nu foarte fiabile.

De exemplu la un e46 facelift cu 200k km in bord va fi nevoit sa schimbe:

-simeringuri supape (aprox 700 lei)

-distributie (aprox. 700 lei)

-ambreiaj (800-1000 lei)

-diverse garnituri

-bratele fata (un brat bun este 400-450 lei si ai nevoie de doua bucati+ manopera)

-bucse brate (200-300 lei un set+ manopera)

 

Eu am dat doar o lista cu piese care la aproape orice e46 benzina or va fi nevoit sa le schimbe preventiv(de exemplu cu distributia nu merita sa risti, fie ca ai 316i sau 325i) ori se vor strica si nu va mai putea folosi masina. Ar mai fi de adaugat foarte multe piese, dar tine de noroc care vor fi acelea si cat de multe. Poate sa aibe probleme si la caseta de directie, piesa cu tepi clima (200 lei), arcuri rupte pe spate, alternator, flanse amortizoare etc.

 

Sansele sa iei una cu piesele astea schimbate sunt minime. De obicei cele de-abia aduse nu au aproape nimic schimbat deoarece manopera este foarte scumpa, iar cele rulate in tara sunt preponderent neingrijite si consuma ulei, troncane, au piese foarte ieftine pe ele etc. Exista si modele ingrijite (le poti gasi in sectiunea vanzari pe forum) insa au un pret pe masura. Adica 4000-5000 de euro, la care oricum vei adauga viitoare reparatii.

 

Parerea mea este ca fratele tau nu este genul de persoana dispusa sa cheltuie atat de multi bani pe intretinere si majoritatea masinilor premium rulate (peste 150k km sau cu vecihme peste 5 ani) cer reparatii dese si costisitoare.

Nu e adevĂŁrat in totalitate, depinde de la cine cumpĂŁrĂŁ si cum o verificĂŁ. Ai speriat omu cu maÂşini total neĂŽngrijite ,ce spui tu e vorba despre cele sub 2000e. Nu ai menționat Âşi faptul cĂŁ mulți sunt pĂŁcĂŁliți de samsari si pânĂŁ la urmĂŁ le cumpĂŁrĂŁ fĂŁrĂŁ a le verifica la un service.Cea mai mare greÂşealĂŁ e sĂŁ cumperi o maÂşinĂŁ doar din spusele samsarului, fĂŁrĂŁ a te uita la amĂŁnunte, fĂŁrĂŁ a cere cartea de service care ar trebui sĂŁ corespundĂŁ cu datele de la reprezentanțĂŁ.

Edited by cristianro
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu e adevĂŁrat in totalitate, depinde de la cine cumpĂŁrĂŁ si cum o verificĂŁ. Ai speriat omu cu maÂşini total neĂŽngrijite ,ce spui tu e vorba despre cele sub 2000e. Nu ai menționat Âşi faptul cĂŁ mulți sunt pĂŁcĂŁliți de samsari si pânĂŁ la urmĂŁ le cumpĂŁrĂŁ fĂŁrĂŁ a le verifica la un service.Cea mai mare greÂşealĂŁ e sĂŁ cumperi o maÂşinĂŁ doar din spusele samsarului, fĂŁrĂŁ a te uita la amĂŁnunte, fĂŁrĂŁ a cere cartea de service care ar trebui sĂŁ corespundĂŁ cu datele de la reprezentanțĂŁ.

 

 

 

Ce carte service la o masina de 2000-3000 euro?Chiar as fi curios sa vedem o masina de 15,20 ani cu carte service la zi si facuta la reprezentanta!Ti se scoate ochii cu pachetul M am si bucse Powerstiut cand o vinde !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un prim sfat ar fi sa nu o cumpere din tara. Asta ar reduce foarte mult sansele sa ia o masina cu probleme. Si 2, pana la urma este o masina second,toul e la noroc,cu tot cu verificarile de dinaintea cumpararii.

On:eu recomand 318i n42b20 facelift. Motorul este exceptional daca e intretinut corespunzator.

Link to comment
Share on other sites

Aici posesor de e46, inca :)

 

In 4 ani si aproape 100.000 km cu n42b20, masina a mancat cam 2500 euro in toata perioada( piese , revizii, unele mici upgradeuri ) . Dar am mers cu ea ... cam ce spune userul All e adevarat , trebuie schimbate piesele alea la majoritatea masinilor e46 .

 

Depinde si cat merge cu ea si daca vrea sa fie o troaca sau nu . Daca face 5000 km/an atunci daca isi ia una cu 3000 dar verificata inainte atunci nu va avea mari probleme . Daca vrea sa faca 20.000/ an va trebui inevitabil sa schimbe piese .

 

Cat despre samsari , este vina cumparatorilor . Au venit nenumarati la mine sa imi cumpere masina si nici nu s-au urcat sa vada cum merge ca domnle are o zgarietura colo ca nu e perfecta la vopsea , ca a fost revopsita o aripa :)) pai le-am recomandat autovitul , ca acolo e eftin si bun . Top optik , top zustand... :))

 

In niciun caz nu ar trebui sa ia una cu 2000 euro . Pariez ca va avea un catastrophic failure in 3000 km ( gen motor muci care baga compresia in baiesi are desfacut capacul de la _chiulasa_ ca sa iasa gazele pe acolo ... )

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ii dau dreptate lui All. Daca mergi mult cu masina si esti genul care vrei sa reparati orice stricaciune cam alea sunt costurile.

O masina veche nu se preteaza la mers 20.000 km p an, plus una nu f fiabila cum este e46.

 

Totusi unii merg mai putin, altii mai accepta unele defecte ca mai bate una, ca mai pierde ulei etc si atunci mai reduc costurile.

Link to comment
Share on other sites

a, și la ce am spus mai sus se mai adaugĂŁ minim 1500 lei/ an asigurare + rovignietĂŁ + itp + impozit.

dacã e sã fac un calcul la cat m-a costat : piese + cheltuieli + devalorizare a fost cam 5500 de euro cost ca sa am timp de 4 ani masina asta la care se adauga combustibilul (dar vreau sa ma opresc cu calculele pt cã nu vreau sa aflu cât e /km ) :)

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu ca posesor de Bmw 316i NFL - motor m43, este ca poti gasi un model ingrijit in banii tai dar trebuie sa ai foarte mare grija de la cine cumperi si cum a fost intretinuta masina. Pot sa confirm ca m43 este un motor foarte fiabil, in care intradevar am investit bani dar daca o tii din scurt iti va oferi o mare placere la condus.

 

Ce trebuie neaparat sa verifici cand cumperi un e46 bezinar:

 

- daca are scurgeri de ulei (in cele mai multe cazuri sunt doar garniturile de schimbat dar te ajunge undeva la 400-500 lei cu tot cu manopera)

- piesa cu tepi - daca nu baga aer cald/rece - undeva la 300 lei piesa noua si cam 150 lei de schimbat

- daca are fluctuatii la relanti (aici pot fi mai multe piese care necesita schimbare: debitmetru, ventil aerisire carter etc). Practic, trage aer fals pe undeva si motorul nu mai merge rotund. Se poate trai cu asta :)

- bucsa diferential (se aude o bubuitura din spate de la cardan cand schimbi vitezele. Piesa costa undeva la 100 lei dar manopera e cam 200 lei)

- vasul de expansiune (asta sigur crapa la un moment dat si curge lichid de racire)

- toba rugineste dar se schimba relativ usor

 

Depinde foarte mult de tine cum vrei sa ai grija de masina. Poti merge cu ea si daca iti curge ulei dar trebuie sa stai cu rezerva in portbagaj sa completezi mereu. Parerea mea e ca la 3000 euro gasesti un model ingrijit corect dar cauta proprietar nu samsar.

Edited by doidor
Link to comment
Share on other sites

Un prim sfat ar fi sa nu o cumpere din tara. Asta ar reduce foarte mult sansele sa ia o masina cu probleme. Si 2, pana la urma este o masina second,toul e la noroc,cu tot cu verificarile de dinaintea cumpararii.

On:eu recomand 318i n42b20 facelift. Motorul este exceptional daca e intretinut corespunzator.

 

Majoritatea e46-urilor din Germania nu au simeringuri/distributie schimbate, plus ca desi o iei in stare buna, in cateva luni de mers prin Romania o sa troncane din toate incheieturile. Sunt destul de ingrijite masinile din Germania, dar va avea nevoie de un buget mai mare (3500-4000 masina+ 500e drumul+ inmatriculare 300e) si in primul an de la achizitie garantat va trebui sa schimbe distributie, simeringuri, brate etc. Distributia sunt de parere ca trebuie facuta preventiv. Cunosc multe persoane care au cumparat masini premium (Bmw, Audi etc.) din afara tarii si dupa <5000km de mers prin Romania au fost nevoiti sa cumpere brate, bucse, bielete etc.

 

E46-le pe care il detin acum a fost adus din Austria si toti km facuti in tara sunt facuti de mine. In 5000-6000km de mers foarte usor (am evitat absolut orice denivelare sau groapa) am ramas fara bucse la ambele bascule, am rupt un arc pe spate, am inlocuit amortizoarele pe spate (aici pot sa spun ca a fost partial vina mea) si acum urmeaza bieletele antiruliu. Aici am spus doar de articulatii, am mai schimbat si: tampon motor (Lemforder), distributie (Febi). De faptul ca am schimbat si motorul de o luna nu cred ca mai are rost sa mentionez, motor care avea distributie si simeringuri schimbate dinainte sa ajunga la mine. Probabil in cateva luni va trebui sa inlocuiesc si bratele. Primul e46 l-am cumparat din Sf. Gheorghe, unde din cate am vazut sunt drumuri foarte bune si la o luna dupa achizitie a inceput sa troncane pe fata(eu circul zilnic prin oras, Bucuresti preponderent). Fusese rulat in tara ulterior 4 ani, mai avusese bratele schimbate cu ~2-3 ani inainte sa ajunga la mine.

 

Sansele sa iei un e46 si sa nu fii nevoit sa bagi macar 500 euro in primele luni de la achizitie sunt minime...

Edited by All
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce carte service la o masina de 2000-3000 euro?Chiar as fi curios sa vedem o masina de 15,20 ani cu carte service la zi si facuta la reprezentanta!Ti se scoate ochii cu pachetul M am si bucse Powerstiut cand o vinde !

Din 2004-2006 doar dacĂŁ vrei sĂŁ cauți, gĂŁseÂşti in jur de 3000-4000 Âşi cu carte de service. Logan din 2006 cu carte ,sub 3000e gĂŁsesti ultrasigur , doar cĂŁ nu le cumpĂŁrĂŁ nimeni dacĂŁ au peste 300.000 km la bord.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Majoritatea e46-urilor din Germania nu au simeringuri/distributie schimbate, plus ca desi o iei in stare buna, in cateva luni de mers prin Romania o sa troncane din toate incheieturile. Sunt destul de ingrijite masinile din Germania, dar va avea nevoie de un buget mai mare (3500-4000 masina+ 500e drumul+ inmatriculare 300e) si in primul an de la achizitie garantat va trebui sa schimbe distributie, simeringuri, brate etc. Distributia sunt de parere ca trebuie facuta preventiv. Cunosc multe persoane care au cumparat masini premium (Bmw, Audi etc.) din afara tarii si dupa <5000km de mers prin Romania au fost nevoiti sa cumpere brate, bucse, bielete etc.

 

E46-le pe care il detin acum a fost adus din Austria si toti km facuti in tara sunt facuti de mine. In 5000-6000km de mers foarte usor (am evitat absolut orice denivelare sau groapa) am ramas fara bucse la ambele bascule, am rupt un arc pe spate, am inlocuit amortizoarele pe spate (aici pot sa spun ca a fost partial vina mea) si acum urmeaza bieletele antiruliu. Aici am spus doar de articulatii, am mai schimbat si: tampon motor (Lemforder), distributie (Febi). De faptul ca am schimbat si motorul de o luna nu cred ca mai are rost sa mentionez, motor care avea distributie si simeringuri schimbate dinainte sa ajunga la mine. Probabil in cateva luni va trebui sa inlocuiesc si bratele. Primul e46 l-am cumparat din Sf. Gheorghe, unde din cate am vazut sunt drumuri foarte bune si la o luna dupa achizitie a inceput sa troncane pe fata(eu circul zilnic prin oras, Bucuresti preponderent). Fusese rulat in tara ulterior 4 ani, mai avusese bratele schimbate cu ~2-3 ani inainte sa ajunga la mine.

 

Sansele sa iei un e46 si sa nu fii nevoit sa bagi macar 500 euro in primele luni de la achizitie sunt minime...

Link to comment
Share on other sites

Ce spui e valabil la masinile care au peste 350.000-400.000 km cu ulei in motor care e schimbat o datĂŁ ĂŽn viațĂŁ, Âşi ce e mai important : cam la toate masinile sub 1600e.

Indiferent ce ai face un motor nu are cum sã cadã in aºa hal Încât sã trebuiascã sã-l inlocuieºti.Mult mai ieftin ieºi dacã Îl repari. Eu la e36 dupã 6 ani am schimbat un singur pivot + biletele autorului.Poate ai avut ghinion.

Link to comment
Share on other sites

Ce spui e valabil la masinile care au peste 350.000-400.000 km cu ulei in motor care e schimbat o datĂŁ ĂŽn viațĂŁ, Âşi ce e mai important : cam la toate masinile sub 1600e.

Indiferent ce ai face un motor nu are cum sã cadã in aºa hal Încât sã trebuiascã sã-l inlocuieºti.Mult mai ieftin ieºi dacã Îl repari. Eu la e36 dupã 6 ani am schimbat un singur pivot + biletele autorului.Poate ai avut ghinion.

 

Sunt posesor de n42b20 de vreo 7-8 luni, la mașina nu cred ca a fost schimbat ceva la viața ei inafara de consumabile. De când o am cred ca am bĂŁgat mai mult de 1500 de euro in ea și la ce am in plan mai am mult de bĂŁgat in ea sa o aduc la stadiul pe care mi-l doresc eu. Distribuția o avea model intinzator vechi, tind sa cred ca are km reali, eu schimbând distribuția la aproape 200k km. Intr-o mașina trecutĂŁ de 200k km sunt foarte mulți bani de bĂŁgat, se aduna 300 cu 400 cu 200 cu 500 și când tragi linie te sperii. Sunt mașini vechi doar pentru pasionați. Pentru ce ĂŽți iei bmw vechi când la ce spune el ca nu vrea sa bage bani in ea, Cauți una in banii aia sa ai consum și sa fie an cât mai nou și evident de la proprietar.

 

Tu poți sĂŁ-ți iei ce dorești tu, eu mi-am spus doar parerea.

Edited by N42b20
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce spui e valabil la masinile care au peste 350.000-400.000 km cu ulei in motor care e schimbat o datĂŁ ĂŽn viațĂŁ, Âşi ce e mai important : cam la toate masinile sub 1600e.

Indiferent ce ai face un motor nu are cum sã cadã in aºa hal Încât sã trebuiascã sã-l inlocuieºti.Mult mai ieftin ieºi dacã Îl repari. Eu la e36 dupã 6 ani am schimbat un singur pivot + biletele autorului.Poate ai avut ghinion.

 

Nu compara e36 si e46. E36 este mai rezistent din multe puncte de vedere. Eu cred ca tu nu ai avut contact cu mai multe e46. Ori asa ori ai vorbit cu cativa proprietari care te'au mintit. Ai fi uimit sa vezi ca toate e46-urile prezinta toate problemele mentionate de mine la mai putin de 250k km reali. Doar cu motoarele in 6 cilindri ai sanse sa treci cu distributia de 300k km, dar si la alea ramai fara brate, simeringuri, o groaza de garnituri, vas de expansiune etc.

 

Motorul meu putea fi refacut, dar sa inlocuiesti pompa de ulei, toti cuzinetii, arborele cotit si bielele nu e asa simplu si iefin. La N42 de foarte multe ori e mai rentabil sa iei alt motor. Au fost persoane care l'au refacut si au avut mari probleme. Cand incepi sa ai probleme la vanosuri si valvetronic e foarte grav. Desi au trecut 16 ani de cand a fost proiectat acest motor sunt foarte putine orase care sa aiba UN mecanic priceput la ele.

Link to comment
Share on other sites

Initiatorul topicului a intrebat care motoare pe benzina sunt mai fiabile.

Cred ca raspunsul ar fi,cele in 6 cilindrii .Vibratii mai putine ,se petreaza mai bine pe caroseria seriei 3 ,consum apropiat de cele in 4 cilindrii.. etc.

 

Noroc ca nu a deschis topic gen benzina vs diesel ca atunci iesea nasol,dar asa cred ca este mai simplu .

Link to comment
Share on other sites

Salut, deci sa ĂŽnțeleg ca nu sunt foarte reușite motoarele pe benzina de pe e46? Sa fiu sincer sunt puțin surprins eu dețin un e90 diesel și sunt foarte mulțumit de el. Ăn afara de bujii filtre placute ulei și volanta cu ambreiaj ( merg foarte mult ĂŽn București zi de zi și probabil a contat destul de mult și acest aspect ) nu am avut probleme cu ea. Aaa și trebuie sa ma uit la clapetele de la galeria de admisie daca sa le scot sau nu . Sa fiu sincer nu prea as vrea sa iau un e46 și dupĂŁ sa repar motorul . DacĂŁ pica cate o chestie minora nu ma deranjeazĂŁ dar sa am probleme la motor ma cam deranjeaza
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de problemele la motor, motoarele in 6 cilindri sunt foarte fiabile. Doar ca dupa ce trec de 200k km au nevoie de anumite lucrari de intretinere. Chiar daca ignori in totalitate banii bagati in motor, raman foarte multe cheltuieli de suportat si nu e chiar ok. Probabil e90-ul tau ori are foarte putini km ori nu ai apucat sa mergi prea mult cu el. Daca il iei la 200k km si il tii pana la 300k o sa fii nevoit sa bagi destul de multi bani.
Link to comment
Share on other sites

motoarele nu pica daca au fost intretinute corespunzator, M54 e un motor sanatos, mai ales 2.5i si 3.0i, deci nu-ti fa griji in privinta asta si cauta una intretinuta ok. Eu nu le recomand pe cele in 4 cilindri, desi am avut si am vazut destule in stare foarte buna, totusi nu au fiabilitatea celor in 6, nici M43 si cu atat mai putin N42, nu sunt deloc wow, sunt cat sa iti faci treaba cu ele decent dar nu sa iti ofere placere a condusului.

 

Daca pana la 200k nu s-a avut grija de el evident ca incep sa cada, dar e greu sa ajungi la rulajul acesta fara sa-i fi facut nimic, deci asta cu dupa 200k km e ca povestea cu bau-bau. Da, poate ca-ti mai cade un alternator, un compresor, auxiliare, in niciun caz nu o sa cada motorul daca masina a avut parte de-o servisare corecta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.