Jump to content

BMW e92 335i M-Paket


Dan_316i

Recommended Posts

Baieti multumesc pentru apreciere ;)

 

Cat au costat farurile? Sunt originale BMW sau producator?

Sunt faruri pe producator AL(Magneti Marelli), le-am prins la promotie pe autodoc cu 1800lei bucata fara modulele de xenon si cornering.

Calitatea lor e foarte buna, acum vedem in timp cum se comporta. Le-am pus folie de protectie din start sa nu imi bat capul dupa.

 

Nu era mai ok sa iei niste geamuri si eventual si niste lupe daca chiar vroiai sa fie ca noi? Originale sau producĂŁtor cred ca tot costa prea mult.

Din punctul meu de vedere nu merita sa fac recontitionarea, pretul la sticle-lupe-adeziv-manopera era cat costul unui far nou, iar in final tot nu erau noi.

Poate altcineva le lasa asa cum erau, dar cand vrei si functionalitate si aspect, scoti cardul. Mai recuperez o parte din bani de pe farurile vechi.

 

Daca tot am dat fata masinii jos pentru faruri, am inlocuit si cablurile de capota plus curatat si gresat incuietorile.

 

20210617_110611.jpg 20210617_110715.jpg 20210617_110724.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Geamurile + lupele + manopera nu era mai mult de 1500 lei, lucrare fĂŁcutĂŁ la centru profesional cu garanție si erau noi, adicĂŁ arĂŁtau efectiv identic, inclusiv curĂŁțate perfect in interior…

 

Dar tu știi ! Daca dormi mai liniștit asa, ĂŽnseamnĂŁ ca e mai bine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pretul de care vorbesti este cu sticle noi de China, lucru pe care nu il vroiam, iar rezultatul era oricum un produs semi nou.

Am ales varianta mai sigura si fara pierdere de timp.

 

Initial am respins ideea de retrofit la stopuri LCI pentru simplu fapt ca sunt un moft estetic, dar le-am pus pe lista de modificari cu prioritate scazuta :)

Astazi am dat comanda pentru un material de izolare capota de la STP, ce am acum pe masina necesita inlocuire.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

acele stopuri vor schimba total look ul masinii si sunt si foarte bune, lumina e mult mai buna ca la cele clasice (semnalizari si frana) desi rescunosc ca mi plac mai mult pozitiile de la stopurile clasice decat cele de la stopurile LCI. eu la a mea am pus becuri cu LED si pe reverse ( doar ceata a ramas pe bec cu filament). stopurile alea de LCI o fac sa para mult mai noua (ca si generatie) decat e :thumbsup:

 

cu farurile noi si stopuri noi LCI va arata ca scoasa din cutie :sorcerer:

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

A trecut ceva vreme de cand nu am mai intrat pe club, dar lucrurile nu au stat pe loc.

Intre timp familia a crescut si ca numar de persoane si ca numar de masini, asa ca urmeaza un update al topicului.

Avem in plus un e84 X1 2.0D ED Sport Line 2014 si un F36 LCI 420i M Sport 2020, ambele doar sDrive si manuale.

In ultimii 3 ani am mesterit la masina atat pentru upgradeuri cat si pentru mentenanta, stopuri LCI noi OEM daca tot am pus faruri noi OEM, intercooler Wagner Evo1, eleron carbon portbagaj, timonerie OE BMW Performance Short Shift, schimbat diverse bucsi si brate, inlocuit bara stabilizatoare fata cu alta noua OE, frane fata si spate OE, garnituri corp filtru ulei/baie/capac motor OE/OEM, reconditionat alternator Bosch+INA, Baterie noua Banner...

Multi dintre voi ati sugerat alte jante pentru iarna si stopurile LCI, mai jos aveti dovada schimbarii.

 

 

20230914_090123.jpg

20231230_164044.jpg

20220708_213229.jpg

20240126_214236.jpg

  • Like 4
  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

Pe partea de soft nu am modificari.

Am pus alt intercooler cu scopul de a reduce putin temperatura aerului din admisie si o incalzire usor mai mica a uleiul.

Temperatura ridicata la care functioneaza N54 distruge cam orice ulei am pus in maxim 6-7k km.

La ultimele schimburi de ulei am pus Liqui Moly Synthoil 5w40, iar pana in 10k km nu am mai completat decat max 500ml.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Singurul artificiu facut la scaune a fost codarea pentru plasa de prezenta, in momentul asta stie ca e tot timpul cineva pe scaun.


@WIN60 te referi la intercooler, pare mai relaxat motorul.

Link to comment
Share on other sites

Retrofitul l-am facut de ceva timp... ani, clar am folosit cablajele de pe scaunele vechi care erau tot full electrice cu memorie ca si cele de M3, la fel am mutat panourile de comanda ca sa fie comenzile pe partea care trebuie.

Dar motorase stiu sigur ca nu am schimbat.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Dan_316i said:

Retrofitul l-am facut de ceva timp... ani, clar am folosit cablajele de pe scaunele vechi care erau tot full electrice cu memorie ca si cele de M3, la fel am mutat panourile de comanda ca sa fie comenzile pe partea care trebuie.

Dar motorase stiu sigur ca nu am schimbat.

Deci doar inlocuind cablajele de Uk cu cele de Eu ai toate reglajele scaunelor funcționale corect + incalzire si memorii

Link to comment
Share on other sites

A ajutat intercoolerul sa tina mai jos si temperatura uleiului? Am vazut ca exista si un termostat pt ulei care deschide mai devreme, coborand temperatura uleiului cu aprox 10-15 grade

De asemenea, ai zis ca ai reconditionat alternatorul. Cat te-a dus? Si la ce te-ai referit cand ai zis Bosch+INA? Trebuie sa fac si eu asta la un N55 si caut sugestii, mercic fain

Edited by minu94
Adaugat intrebare alternator
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@Tzitzicat M-am uitat peste pozele facute acum 5 ani si se pare ca retrofitul a inclus inlocuire de cablaj plus interschimbarea a 2/3 motorase de pe scaunele de Anglia, dar asta am facut-o pentru ca nu se potriveau cablajele cu memorie, mai exact motorasele pentru memorie aveau o mufa in plus. Faza e ca am facut retrofitul de ceva timp si nu vreau sa te induc in eroare, un lucru stiu sigur ca am comparat codurile la motorase pe bmwfans.info si asa am luat decizia schimbari lor intre scaune stg/dr dr/stg.

@minu94 Da, stiu de existenta acelui termostat care inlocuieste cel original aflat in corpul filtrulu de ulei, insa pentru mine nu reprezinta o varianta castigatoare. Nu am de ce sa scad temperatura cu 15 grade, pentru ca atunci iasa motorul din temperatura optima de functionare, cresc noxele-consumul-alte belele. Oricum nu fac track cu ea si nici calduri de Arizona nu avem in Romania, inca.

Alt lucru care nu imi place este ca odata inlocuit termostatul trebuie sa ai si garnitura necesara pentru capac, care nu se gaseste separat pe cod de la BMW si trebuie sa recurgi la artificii cu oringuri pe post de garnitura. Iarna temperatura nu o sa mai creasca nici in valorile ideale de functionare si atunci pune termostatul OE inapoi, alta problema de etansare de la garnitura greu de procurat si tot asa.

Cand am zis reconditionare am facut trimitere la piesele care se pot servisa, inlocuit rulmentii de pe carcasa, bucsi, ansamblu inele colectoare, ansamblu perii colectoare regulator tensiune, punte diode, fulia care nu e una simpla, verificat rotor si stator, o curatare generala pentru ca se depune mizerie.

Pentru fulie am folosit INA, iar pentru restul Bosch.

 

Edited by Dan_316i
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Super, multumesc mult.

Legat de acel termostat, el ramane inchis si deschide doar mai rapid, deci nu vad de ce ar afecta iarna timpul de incalzire al uleiului. Chiar gasisem un video cu o comparatie intre original si acel termostat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dan_316i said:

M-am uitat peste pozele facute acum 5 ani si se pare ca retrofitul a inclus inlocuire de cablaj plus interschimbarea a 2/3 motorase de pe scaunele de Anglia, dar asta am facut-o pentru ca nu se potriveau cablajele cu memorie, mai exact motorasele pentru memorie aveau o mufa in plus.

Are sens, codurile motoarelor sunt identice dar sunt asezate invers. La fel si instalatiile pt scaun sofer/pasager

Ai demontat scaunele complet sau ai reusit operatiunea pe sub scaun?

Link to comment
Share on other sites

@Tzitzicat Daca prin demontat complet te referi la striptease pana la cadru, atunci nu. Pernele si husele au ramas la locul lor, daca le desfaceam complet atunci mutam si plasa de prezenta si nu mai faceam codarea. Ca sa scoti cablajul nu e chiar asa de complicat, doar atentie sa nu iti belesti mainile in cadru si poze pentru situatia in care vrei sa documentezi totul. Eu a trebuit sa scot airbagurile din scaunele masinii si sa le pun in cele de M3.

@minu94 Daca termostatul de ulei deschide mai repede clar nici uleiul nu ajunge la o temperatura mai mare sau ii ia ceva mai mult timp, este exact acelasi principiu ca si la lichidul de racire, iar temperatura lichidelor din motor este influentata de cea a mediului exterior. Iarna un motor se incalzeste mai lent decat pe timp de vara, iar orice artificiu ajuta sau incurca, in cazul asta un termostat care deschide mai repede are sanse sa incurce.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.