Jump to content

320D E46 Touring M-packet


florin83

Recommended Posts

Dupa ce am detinut un E36 325i care in ultimii 4-5 ani a stat pe bara, am decis sa il vand si sa revin de data asta cu un E46. Am vrut neaparat sa fie break, cu cat mai multe dotari si cat mai nou (2004-2005). Am avut E30 325 si E36 325i si bineinteles ca tot la 325i ma gandeam, dar o masina cu dotarile pe care le-am vrut + timbru auto care se platea cand am achizitionat eu masina ajungeam la 6500-7000E si cam depaseam bugetul. Prin urmare am inceput sa ma uit la 318i, dar dupa ce puneam niste filtre pe mobile.de ramaneam 10-15 masini. Si uite asa am ajuns sa ma uit la diesel care erau destul de multe, iar cum 330D are impozitul nesimtit de mare, am ramas cu 320D. Nu am fost si nici nu sunt fan diesel si mai mult ca sigur viitoarea masina o sa fie benzina si motor mare, dar pana atunci o sa ma folosesc cu placere de asta :)

Masina am luat-o pana la urma din tara, la un pret sub cel al pietei. A avut un singur proprietar in Germania care nu prea a ingrijit-o. Stiam de la inceput ca o sa am de bagat ceva bani in ea, dar am zis ca merita sa o iau si o fac in timp.

 

Este un 320D din 08.2004 cu urmatoarele dotari:

 

S167 EU4 exhaust emissions standard

S1CA Selection of COP relevant vehicles

S226 Sports suspension settings

S235 Towing hitch, detachable

S249 Multifunction f steering wheel

S261 Side airbags for rear passengers

S302 Alarm system

S338 M Sports package II

S386 Roof railing

S411 Window lifts,electric,front/rear

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior mirror with automatic-dip

S473 Armrest front

S481 Sports seat

Vehicle options

S488 Lumbar support, driver and passenger

S494 Seat heating driver/passenger

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S550 On-board computer

S609 Navigation system Professional

S612 BMW Assist

S638 Car telephone Professional

S672 CD changer for 6 CDs

S710 M leather steering wheel

S716 Aerodynamics package

Vehicle options

S724 Sports Edition

S760 High gloss shadow line

S761 Individual sunshade glazing

S770 Interior moldings Alu Silver Cube

S775 Headlining anthracite

S785 White direction indicator lights

S787 BMW alloy wheel, M double spoke 135

L801 National version Germany

S863 Retailer Directory Europe

S879 On-board vehicle literature German

S8SP Control unit COP

S915 Dummy-SALAPA

P972 Comfort Package

Vehicle options

S210 Dynamic stability control

S548 Kilometer-calibrated speedometer

S832 Battery in luggage compartment

S851 Language version German

 

De cand am luat-o am reconditinat turbina, am schimbat intercooler-ul, niste furtune pe la intercooler, revizie completa (ulei, antigel, lichid frana, curele accesorii, filtre), racord flexibil, tampoane motor, termostate, imbracat volan piele (era uzat rau)

 

Mai am de facut scaunul de la sofer ca este uzat sezutul si sustinerea laterala stanga (imi poate recomanda cineva un tapiter bun?), schimb bujii si releu (le am, urmeaza sa-mi fac timp sa le schimb), de rezolvat stergatorul spate care nu este si se pare ca nici motorasul nu merge, de desfacut admisia si vazut daca inca are clapetele, in viitorul (sper ca nu asa apropiat) de schimbat volanta + kit ambreiaj.

 

Mai jos cateva poze de anul trecut de cand am luat-o. Acum este cu rotile de tabla pe 16.

 

IMG_1308.jpg

 

IMG_1317.jpg

 

IMG_1422.jpg

 

IMG_1443.jpg

 

IMG_2144.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

da,aia e

am mai vazut ca unii au demontat ansamblu bucati l-au curata si motat la loc si mergea bine

dar la mine nu l-am putut scoate de pe geam decat dupa ce am batut in el si s-a cam deteriorat :pardon:

Link to comment
Share on other sites

L-am dat jos ușor, dar este sudat axul in bucata aia prin care intra. Am dat cu degripant și am bĂŁtut in el, dar degeaba.

 

Azi am fost in service ca de câteva zile am un zgomot ciudat pe spate. Se aude de la roata din stânga.

Am bĂŁnuit ca este de la tabla de protecție din spatele discului. Am desfĂŁcut pe acolo și am ĂŽncercat sa o ĂŽndreptam sa nu mai frece de disc, dar degeaba. Uitându-ne pe acolo am observat ca arcul are o spira rupta. Este ciudat ca mașina sta perfect dreapta (mĂŁsuratĂŁ). Acum ma gândesc dacĂŁ merita sa le schimb pe toate cu Eibach pro kit. Am citit și pe aici și pe forumuri din afara și tot nu m-am convins ce diferența o sa fie la garda la sol fata de suspensia m tech pe care o am acum. Nu as vrea sa fie nici mai mare, dar nici ma micĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Chiar ca de fabrica la inaltime nu o sa fie, dar mai mult de 1 cm nu o sa iti coboare fata de suspensia sport de fabrica.

Pro-kit la e46 coboara 30 fata si 20-25 spatele, asta fata de o suspensie standard.

Eventual pe fata schimba si flansele, din cate am inteles cele care se produc acum au o constructie mai inalta.

Link to comment
Share on other sites

Te referi la flansele alea de cauciuc pe care stau arcurile?

Aveam in plan sa schimb si flansele de la amortizoare, dar si aici sunt in dubii. Pe realoem sunt coduri diferite intre flansele de la suspensie standard si cele de la suspensie sport si preturile sunt mult mai mari la cele din urma, dar mi-au zis mai multi ca fizic sunt la fel si se potrivesc cele normale.

Link to comment
Share on other sites

Fizic e cam acelasi lucru pentru ca producatorii de piese AM au incercat sa reduca din costuri.

Da, pe spate poti incerca si tampoane de cauciuc ceva mai inalte. Piesa 18

Normal tu ai tamponul respectiv de 5mm, dar poti sa il schimbi cu alta inaltime 7.5, 10, 14.5 sau 21.5. Se potrivesc de la orice e46 sau e36.

Masina ta pare destul de joasa pentru o suspensie sport de fabrica.

Link to comment
Share on other sites

Azi am montat arcurile Eibach Pro Kit, rulmenti spate Meyle, flanse amortizoare fata Lemforder si spate Meyle (pe care le voi monta cand o sa schimb amortizoarele)

 

IMG_2441.jpg

 

Am facut presiunea in roti inainte, am masurat pe fiecare parte distanta de la sol pana la aripa inainte de a da arcurile M tehnic jos.

Desi puse unul langa altul arcurile cele Eibach sunt mai mici, dupa ce le-am montat masina este cu ~0.5cm mai inalta pe fata, iar pe spate e ca inainte. Oricum ma mai astept sa se aseze putin.

 

IMG_2449.jpg

IMG_2453.jpg

 

Diferente prea mari in mers nu prea am sesizat. Parca (dar nu bag mana in foc) are ruliu mai mare in curbe cu astea Eibach.

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

După ~500km cu arcurile noi pot sa zic ca e puțin mai rigida decât cu cele M tech. Între timp am trecut și la rotile de vara (225/40/18 pe fata și 255/35/18 spate) și mașina a devenit mult mai stabilă.

 

IMG_2504.jpg

IMG_2505.jpg

Edited by florin83
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.