Jump to content

Sfat achizitie!


Luv

Recommended Posts

Eu cred ca nu stiti pe ce lume traiti. Daca mai mult de 20% de pe forum au salariu net mai mare de 2.500 lei, va intretin eu pe toti pe viata. Eu nici jumatate din salariul cumulat intr-un an nu as da pe o masina. Dar asta sunt eu si nu inseamna ca trebuie sa castig minim 2.000 euro pe luna ca sa iti iei un bmw.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

e mult prea putin important ce salariu are fiecare.

fiecare e sef pe banii lui. unul isi mai rotunjeste veniturile de la parinti, amanta, bunici, combinatii, furaciuni.

altul poate nu are salariu deloc si se plimba cu f10-le.

 

ideea era sa fie constient oricine inainte de achizitie ce inseamna o masina veche, nu foarte fiabila si nici ieftina la intretinere. despre asta e vorba. mai departe din partea mea sa dea si 80% din salariu pe masina.

 

sa iti iei un e46 si sa te bazezi ca au 2 prieteni si lor nu li s-a stricat nimic (f ciudat, f ciudat) mi se pare aiurea. noi aici pe forum doar incercam sa informam asupra costurilor mai departe fiecare stie ce face cu banii lui :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca nu stiti pe ce lume traiti. Daca mai mult de 20% de pe forum au salariu net mai mare de 2.500 lei, va intretin eu pe toti pe viata. Eu nici jumatate din salariul cumulat intr-un an nu as da pe o masina. Dar asta sunt eu si nu inseamna ca trebuie sa castig minim 2.000 euro pe luna ca sa iti iei un bmw.

laso dracu de treaba, deci sa inteleg ca toti cu f10 f30 sau e60 e90 mai nou, au salar sub 2500? pai si muncitor pe banda in fabrica iei 2000...

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salariile sunt irelevante in discutie. Conteaza cum este intretinuta masina. Sunt putini care isi pot permite sa intretina corect o masina decenta.Aici nu ma refer strict la mersul in reprezentante. In general se apeleaza la piese second sau aftermarket, ateliere de duzina, improvizatii, compromisuri, etc. Spun asta fara a face referire directa sau indirecta la ceva sau cineva. Fiecare intretine masina cum vrea, poate sau crede de cuviinta. Am vazut destule masini peste 20k euro care nu au vazut service in viata lor, insa sunt "impecabile" la vanzare. De cele ieftine nici nu mai vb

Cum spunea si colegul Cosmin, daca nu esti pregatit sa faci anumite compromisuri legat de estetica masinii, bagi bani in ea ca intrun sac fara fund.

 

STO daca bagi doar carburant si o revizie la coltul blocului iti ajung banii astia. Era o reclama cu 15 lei(parca) un smart meniu

Lasand gluma la o parte, cheltuielile cu intretinerea sunt mai mari. Doar nu o sa dai tot salariul pe carburant si revizii/reparatii.

La romani e vorba si de snobism.

Link to comment
Share on other sites

Că sa sintetizăm, concluzia mea este că trebuie să caute o mașina în stare cat mai buna și să aibă în cap că nu există chilipiruri... o mașina corectă, costa mult și în Germania. Preturile de pe autovit m-au surprins și pe mine zilele astea, când mi-am scos mașina la vânzare și am văzut altele la preturi mult mai mici - în schimb pe mobile, preturile sunt mai mari decât la noi.

De asemenea, dacă aș avea bani la limita de E90 din primul an de fabricație, as prefera sa cumpăr un E46 intr-o stare cat mai buna.

p.s. un calcul simplu, 8 anvelope iarna/vara + un set de jante a mai făcut o gaura de aproape 1000 euro în buget în maxim un an ( cel puțin în cazul meu).

Edited by dan.l
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

CĂŁ sa sintetizĂŁm, concluzia mea este cĂŁ trebuie sĂŁ caute o mașina ĂŽn stare cat mai buna și sĂŁ aibĂŁ ĂŽn cap cĂŁ nu existĂŁ chilipiruri... o mașina corectĂŁ, costa mult și ĂŽn Germania. Preturile de pe autovit m-au surprins și pe mine zilele astea, când mi-am scos mașina la vânzare și am vĂŁzut altele la preturi mult mai mici - ĂŽn schimb pe mobile, preturile sunt mai mari decât la noi.

De asemenea, dacĂŁ aș avea bani la limita de E90 din primul an de fabricație, as prefera sa cumpĂŁr un E46 intr-o stare cat mai buna.

Corect!

Link to comment
Share on other sites

Salariile sunt irelevante in discutie. Conteaza cum este intretinuta masina. Sunt putini care isi pot permite sa intretina corect o masina decenta.Aici nu ma refer strict la mersul in reprezentante. In general se apeleaza la piese second sau aftermarket, ateliere de duzina, improvizatii, compromisuri, etc. Spun asta fara a face referire directa sau indirecta la ceva sau cineva. Fiecare intretine masina cum vrea, poate sau crede de cuviinta. Am vazut destule masini peste 20k euro care nu au vazut service in viata lor, insa sunt "impecabile" la vanzare. De cele ieftine nici nu mai vb

Cum spunea si colegul Cosmin, daca nu esti pregatit sa faci anumite compromisuri legat de estetica masinii, bagi bani in ea ca intrun sac fara fund.

 

STO daca bagi doar carburant si o revizie la coltul blocului iti ajung banii astia. Era o reclama cu 15 lei(parca) un smart meniu

Lasand gluma la o parte, cheltuielile cu intretinerea sunt mai mari. Doar nu o sa dai tot salariul pe carburant si revizii/reparatii.

La romani e vorba si de snobism.

de acord cu tine. Asta cu smart meniu la 15 lei inseamna ca masina papa mult mai mult ca proprietarul. Si acum cu riscul de a aduna o gramada de minusuri, nu pot sa tac. Trebuie sa fi tare snob sa dai 10-15k pe o masina si tu sa ai un venit sub 500e pe luna, sincer acum

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Inca o sinteza mica sa-i explicam omului: desi achizitionezi o masina la 3-4K euro, vei avea de investit in diverse piese ce sunt deja imbatranite (10-14 ani). BMW E46 la vremea ei era o masina premium. Si costurile ei de intretinere si ale pieselor sunt tot premium. Cu cat e mai veche masina cumparata, cu atat bagi mai mult in ea. Piesele pica pe rand si mereu necesita cate ceva nou. Daca as fi in locul tau, mi-as face buget si MAXIM 25-30% din venitul tau net sa il aloci masinii si intretinerii ei. Restul dai pe traiul tau de zi cu zi.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hai sa va dau un exemplu de om care iubeste masinile.

 

Prin 2012 un vecin a inceput o vila linga mine. dupa 2 ani in care mai construia putin iar se oprea, iar incepea se opreste brusc. Stau cu el discutii intr-o zi si imi spune ca a terminat banii pentru ca a cumparat un mercedes. Masina dupa o perioada dispare din peisaj, omul imi spune ca vinde apartamentul si isi termina casa. Vinde apartamentul ia pe el vreo 60k, zic wow super termina omul casa nu mai am santier linga mine. Ce credeti ca face cand incaseaza banii pe aprtament? primul lucru cumpara un range rover sport cu 30k. Casa nu este gata nici acum iar el sta in chirie iar Range Roverul sta in parcare ca i-a cazut motorul. Acum vreo 2 saptamanii ma intreaba daca nu vreau sa cumpar casa de la el ca nu o mai poate termina.

 

Poftim exemplu de snob. Asta inseama sa te apuci de ceva fara sa ai iti faci calcule.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

laso dracu de treaba, deci sa inteleg ca toti cu f10 f30 sau e60 e90 mai nou, au salar sub 2500? pai si muncitor pe banda in fabrica iei 2000...

 

Si cat la suta au f10 sau f30? Si din astia cati au avioane gen 535 sau 335 si cati 520 sau 318 de max 15.000? Eu stiu familie cu salariu cumulat de vreo 3500 Lei sau chiar putin sub care a facut credit de 10.000 euro si au cumparat Pasaat 2013 cu 9700.

 

Pot sa concluzionez doar ca tu si altii de aici nu cunoasteti realitatea din Romania.

Edited by Cookie
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Este fapt bine cunoscut ca romanului ii place sa etaleze cu ce are. Multa lume are Biamveu E90 si sta in chirie la garsoniera pe la periferia orasului. Noi, romanii, punem pret pe ce se poate vedea: masina, telefon, haine, aparente. Casa da-o dreq, nu ne plimbam cu casa prin oras. E o mentalitate macho si ft gresita deseori, dar astia suntem noi.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu stiu familie cu salariu cumulat de vreo 3500 Lei sau chiar putin sub care a facut credit de 10.000 euro si au cumparat Pasaat 2013 cu 9700.

 

Ăsta nu este un exemplu de „așa da”, ci unul care ilustreazĂŁ proasta educație financiarĂŁ a românilor. Pe de altĂŁ parte, aveți dreptate, dacĂŁ unii vor sĂŁ mĂŁnânce covrigi și sĂŁ aibĂŁ BMW, bravo lor!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Alex tu vrei sa ne zici ca ai un salar sub 2500 dar ai e90 mai mergi si in concediu de de 2 ori pe an, mai ai si o casa de intretinut, mai o iesire in oras??? Nu e o intrebare cu substrat

Nicio secunda nu am afirmat asta.detaliile astea sunt confidentiale...mai ales pe forum.

Ideea e alta...ca salariul mediu in Romania (ca nu vb doar de bucuresti) este undeva la 2000 lei....dar media asta este foarte sus pentru 10% din populatia Romaniei care are salarii nesimtit de mari...in realitate as spune un salariu mediu de 1600 lei.

 

In viata de zi cu zi am contact cu oameni din toate categoriile sociale (pe langa serviciu mai fac si "altceva") si stiu clar care este nivelul de trai in tara.....este la pamant.

Edited by Alex_wly
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca citeam forumul inainte de a cumpara bmw e posibil ca in momentul de fata sa fie alta masina in familie, ma bucur ca nu am citit inainte

ðŸâÂ

In concluzie, daca ai stabilitate financiara iti iai ce iti poti permite in stabilitatea aia, asta bineanteles depinde si de cat de hotarat esti, anul trecut de exemplu bateam pietele de masini cu un coleg sa isi schimbe masina, eu m-am intors cu chargerul din piata el inca, cauta masina ðŸâ˘â

Link to comment
Share on other sites

Si cat la suta au f10 sau f30? Si din astia cati au avioane gen 535 sau 335 si cati 520 sau 318 de max 15.000? Eu stiu familie cu salariu cumulat de vreo 3500 Lei sau chiar putin sub care a facut credit de 10.000 euro si au cumparat Pasaat 2013 cu 9700.

 

Pot sa concluzionez doar ca tu si altii de aici nu cunoasteti realitatea din Romania.

Inteleg perfect realitatea, dar refuz sa cred ca sunt oameni asa incuiati ca cel descris de tine. Are venit pe familie 3500Lei si el face credit sa cumpere o masina de 10k, masina pe care o v-a termina inainte sa termine creditul. Daca se strica masina respectiva omul clar o sa i-si taie din portia de mancare doar ca sa repare masina, ca doar a facut credit pentru ea. Doamne fereste sa mai aibe si un copil.

 

Credeam ca moda de masina scumpa si garsoniera in chirie a trecut....., dar totusi ma uit la vecinii de la mine din cartier, toti au case de peste 200k chiar spre 500k, 95% dintre ei au masine de max 25-30k. Vis a vis de mine o casa care s-a vandut cu 650k iar noii proprietari au un astra model 2000 si un logan. Iar unii stau in garsoniera si au masina de 20-30k unii chiar si dublul acestei sume. Ma ingrozesc cand unii dintre noi se simt prost sau inferiori daca circula cu un Logan, dar sunt mandri cand circula in e36-e46-e39, care sa fiu sincer are acelasi pret cu un logan second.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Este fapt bine cunoscut ca romanului ii place sa etaleze cu ce are. Multa lume are Biamveu E90 si sta in chirie la garsoniera pe la periferia orasului. Noi, romanii, punem pret pe ce se poate vedea: masina, telefon, haine, aparente. Casa da-o dreq, nu ne plimbam cu casa prin oras. E o mentalitate macho si ft gresita deseori, dar astia suntem noi.

 

 

 

Partial ai dreptate. Si asta pentru ca numai la noi e mentalitatea de a avea casa pe numele tau. Aia prin occident stau in chirie foarte multi si nu mai tusesc. Si inca un aspect, pentru marea majoritate, probabil e nasol sa plateasca toata viata la credit pentru un apartament, pentru ca multi nu isi permit sa ia casa cu bani cash, asa ca oamenii isi mai fac si moftul acesta numit masina. Sunt si cazuri extreme, de cei cu x5-uri care stau in Rahova, dar nu la ei ma refer.

Edited by cavaliere
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La fel de bine cum spune un coleg ca uni sunt sclavi masinilor poti sa fi si sclavul casei, si o casa cere bani in continuu, sunt destui care si-au construit case peste limita bugetului pentru ca mai apoi sa ajunga sa fie sclavul casei sau sa ajunga sa o vanda pentru ca nu o mai poate intretine, da el se faleste cu palatul ...
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Nicio secunda nu am afirmat asta.detaliile astea sunt confidentiale...mai ales pe forum.

Ideea e alta...ca salariul mediu in Romania (ca nu vb doar de bucuresti) este undeva la 2000 lei....dar media asta este foarte sus pentru 10% din populatia Romaniei care are salarii nesimtit de mari...in realitate as spune un salariu mediu de 1600 lei.

 

In viata de zi cu zi am contact cu oameni din toate categoriile sociale (pe langa serviciu mai fac si "altceva") si stiu clar care este nivelul de trai in tara.....este la pamant.

 

Nici nu am zis asta, este clar ca ai un venit de minim 2500, si asta nu pe familie. Eu nu cred ca un om cu o oarecare pregatire, care munceste si nu isi bate joc de banii sa o duca rau. Daca sta in chirie sau face un credit pentru auto sau doamne fereste ambele impreuna atunci situatia se complica grav.

 

O duc rau snobi, care au dat un tun cumpara o masina tare si o casa mare dupa care se trezesc ca banu nu mai curge iar el nu isi permite sa tina nici masina nici casa.

 

Eu din pricina serviciului am fost in casele a aproximativ 90% din primari, din 3 judete. 80% dintre ei nu casa mare chiar f mare, iar daca nu au la ei in localitate sigur au in orasul resedinta de judet, masina scumpa chiar f scumpa si toate astea dintr-un amarat de salar de max 3000 ron.

 

Cand mandatul ala se termina iar prostul(votantul) se desmeticeste putin si voteaza un alt conational, el se trezeste ca banii sau terminat nu mai e totul gratuit, vinde masina si se chinuie sa tina casa, ca doar nu se muta el din casa de 300-400mp in apartament sau casa de 100mp, dupa care noi le plingem de mila ca o duc greu.

 

Imi sustin punctul de vedere, daca ai ceva educatie si esti putin calculat nu o duci asa rau in Romania. Daca in schimb ai salar de 1500 si mai si o casa de tinut, vrei si un bmw pentru care faci credit, da o duci rau, poate chiar foarte rau

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Din 2009(10k km pe an parcursi in medie) de cand am masina din semnatura am efectuat in mare urmatoarele cheltuieli:

radiator -behr

pompa apa hepu

set bucse bascula febi

buson vas aftermarket

termostat oe

pompa spalator vdo

bujii 4x ngk

debitmetru bosch

placute fata spate senzori ate

bascule+set bucse fata lemforder

distributie motor febi

motor - inlocuit

placute fata spate senzori +bielete antiruliu ate+lemforder

revizii ulei filtre - initial am folosit originale - apoi am trecut la mann, castrol, yacco,wolf

anvelope - all season noi si de iarna sh

spalatorie - self wash omv

ceara de cavitati si diferite produse de ingrijire si intretinere(servetele umede, polish,kit corector,

inlocuit cleme rupte,lavete microfibra, degresant,degripant etc)

- total - aprox 3500E

- rca+impozit - aprox 1000E

- carburant+vigneta - aprox 8000E

Si recent am descoperit ca am ambele arcuri pe spate rupte si cel mai probabil asa am luat masina,deci masina sta asa cu ele cine stie de cand.

 

Masina practic nu este intr-o stare extraordinara desi a mancat ceva bani si cum ziceau niste colegi in postarile anterioare daca fac un deviz constatator pot sa raman fara cuvinte :).

 

Insa cel mai important lucru de mentionat este ca masina asta,pe care o am de ceva vreme, imi ofera inca placerea de a conduce.

Edited by Viitor sofer de autobuz
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Partial ai dreptate. Si asta pentru ca numai la noi e mentalitatea de a avea casa pe numele tau. Aia prin occident stau in chirie foarte multi si nu mai tusesc. Si inca un aspect, pentru marea majoritate, probabil e nasol sa plateasca toata viata la credit pentru un apartament, pentru ca multi nu isi permit sa ia casa cu bani cash, asa ca oamenii isi mai fac si moftul acesta numit masina. Sunt si cazuri extreme, de cei cu x5-uri care stau in Rahova, dar nu la ei ma refer.

Aia prin occident stau in chirie, conform unui studiu peste 50% dintre ei stau in chirie, dar stau in chirie pentru ca un apartament sare de 300k, si atunci calculat fiind i convine sa plateasca 500-700e chirie in care are inclus si utilitatile.

 

Daca tu nu ai casa sa zicem, iti convine sa dai o rata la banca de vreo 150-200 e pe luna pentru un moft si mai dai chirie vreo 200-300, cand poti lejer sa dai un avans de 15-20k la un apartament + o rata de max 300, dar e al tau?

Link to comment
Share on other sites

STO,nu inteleg de ce particularizezi si aduci mereu vorba de un venit punctual.este o discutie la modul general....punct.

un coleg a zis bine mai sus....in cuvintele mele, te intinzi cat iti permite plapuma....daca te duce capul sa ingropi 80% din venit intr-o masina, foarte bine...ia-o.

cred totusi ca discutia a deviat si trebuia sa pastram discutia doar in aria tehnica.

 

eu concluzionez pt colegul ce a deschis topicul:

daca ai 4000 euro pt o masina, cauta sa fie cat mai buna tehnic si estetic....la 4000 poti cere asta...nu poti cere dotari de varf....restul vin dupa usor si pe rand.

bafta!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.