Jump to content

525d cutie automata sare peste o treapta


Dany111

Recommended Posts

Buna colegi. Vin si eu cu problema mea in speranta de a gasi macar cateva sfaturi ca nu stiu de ce sa ma mai leg.

 

Totul a inceput de la eroarea Trans FailSafe Prog care mi-a dat-o din ce in ce mai des. aproximativ de vreo 7 ori in doua luni de zile dupa care am fost la un mecanic si mi-a zis ca nu are nimic si mi-a scos din cutie aproximativ 1 litru de ulei sub pretextul ca era prea mult. A facut test la masina si parea totul in regula, dupa ce am plecat de acolo nu am facut nici macar 2 mile ca a aparut din nou.

 

Intre timp am descoperit ca in manual merge fara probleme doar ca urcase consumul ceva mai mult. dupa o saptamana de mers in manual mode cu ea a inceput sa dea un sut in treapta a treia cand schimba, doar a treia celelalte functionand perfect.

 

Am mai umblat asa cu sutul asta inca vreo doua saptamani timp in care tot treceam pe la diferiti mecanici uni zicand ca trebuie schimbata cutia, alti ca e de la ulei, alti ca nu are nimic si tot asa.

 

Intro zi m-am decis sa schimb uleiul, am luat 20 de litri si l-am schimbat de mai multe ori am scos cantitatea de 5.5 litri de mai multe ori pana sa schimbat cat mai mult din el... am fost atent si am folosit uleiul corespunzator care este recomandat pentru aceasta cutie. Dupa schimbul de ulei sa mai atenuat putin sutul din treapta treia.

 

Cineva mi-ar fi zis o data ca este bobina de nu stiu unde... selectoare sau ceva de genul asta.

 

Intre timp circuland cu masina asa cutia sa adaptat sau agravat problema si functiona si in automat si in sport si in manual fara eroare doar ca sutul tot era acolo si devine din ce in ce mai urat.

 

Acum in seara asta am resetat valorile adaptive la cele din fabrica de la cutie si schimba foarte frumos pana ajunge sa bage a treia... cum da sa schimbe a treia apare eroarea Trans FailSafe Prog din nou pe automat si sport. In manual mode merge si schimba foarte perfect doar ca refuza sa intre in treapta treia... sare peste ea din a doua in a patra direct foarte frumos si fara nici un sut.

 

Imi puteti da ceva idei ce se poate face? a mai trecut cineva prin asa ceva? Am diagnoza la dispozitie si scule tot ce trebuie numai ca cutia automata nu stiu cu ce se mananca. E prima mea masina cu cutie automata. Nu am scoala de mecanic dar am invatat si sunt pasionat de acest domeniu. Am ambitia sa repar aceasta cutie. In ziua de azi la mecanici totul se schimba din cate vad nimic nu se mai repara.

 

Pe diagnoza imi apare treapta a treia cu functionare defectoasa. posibil sa scape presiune o valva sau ceva de genul asta? La sfatul unor mecanici mai in varsta <_< prima data am luat in considerare problemele de electronica cum ar fi... senzorul de la abs si de la tractiune, calculatorul cutiei, potentiometru de la pedala de acceleratie ceia ce par a fi in regula.

 

Toate cele bune! :thumbsup:

Edited by Dany111
Link to comment
Share on other sites

daca ne spui si ce masina ai...uleiul de cutie e scump, ma mir ca ai cumparat 20 de litri ( este in jur de 100 lei/litru).

am impresia ca ai fost la multi "meseriasi" care habar nu au de cum se repara o cutie de viteze automata, iar din ce spui tu ca vrei sa o repari tu...mai gandeste-te.

cutia automata este un reper sensibil, nu oricine isi baga nasul. Sfatul meu e sa te duci la un service competent, desi s-ar putea sa fie prea tarziu

Link to comment
Share on other sites

Nu te baga tu sa repari cutia, pt ca ma indoiesc ca vei reusi si poate o strici si mai rau. Mergi la un service autorizat si competent pe cutiie automate de BMW. Diagnoza ISTA/D si neaparat un specialist. In cutie intra cam 8l, nu prea inteleg de ce ai cumparat tu 20 de litri. Oricat de pasionat ai fi, degeaba, daca nu esti priceput du-te la cineva care stie ce face. Problema e ca tu ai mers cu ea luni de zile cu probleme, acum s-ar putea sa fie prea tarziu. O fi convertizorul, nu stiu. Neaparat diagnoza ISTA/D si un mecanic priceput!
Link to comment
Share on other sites

Este noaptea mintii ce ai facut acolo cu telenovela asta. De banii aia aruncati pe o gramada de mecanici si mai ales 20L de ulei te duceai la Timisoara si o reconditionai sau faceai schimbul la ZF Bucuresti.

Chiar sunt curios unde ai gasit atatia "specialisti" si in primul rand de ce ai mai insistat sa mergi cu masina de la primele simptome.

 

Totusi ce masina si cutie ai ?

Edited by Gabriel.V
Link to comment
Share on other sites

Da exact stau in uk scuzați ca nu am specificat. Și masina e un BMW 525d din 2002. Eu merg la un specialist nu ca nu vreau dar toți vor sa ĂŽmi schimbe cutia și nu accepta sa ĂŽmi schimbe una Sh... noua zic ei. Și una recondiționatĂŁ e 2000 de lire. Puțin cam mult zic ca e pentru masina asta și plus manopera o sa ma rupĂŁ.

 

Și da am luat 20 de litri de ulei pentru ca aici e 9.40 lire litrul. Am luat doua bidoane de 10. In cutie ĂŽncap 9.2 litri dacĂŁ nu greșesc dar nu se poate scoate decât 5.5 litri din cutie fĂŁcând operația de mai multe ori pentru ca uleiul din cutie de sus sa se schimbe.

Edited by Dany111
Link to comment
Share on other sites

Și da am luat 20 de litri de ulei pentru ca aici e 9.40 lire litrul. Am luat doua bidoane de 10. In cutie ĂŽncap 9.2 litri dacĂŁ nu greșesc dar nu se poate scoate decât 5.5 litri din cutie fĂŁcând operația de mai multe ori pentru ca uleiul din cutie de sus sa se schimbe.

Asta cu uleiul de sus e ca aia cu roata desumflata doar jos si intrebi cand se desumfla si sus, parerea mea.

Uleiul ala care nu iti iese la socoteala este in bucata de cutie de la convertizor + in convertizor, de aia nimeni nu iti scoate tot uleiul.

Dupa cum spuneau colegii cutia ta trebuie reconditionata sau inlocuita, 5hp este o cutie ceva mai sensibila la un "anume" stil de exploatare, iar pe 530d e arhicunoscuta situatia in care lesina cutiile pe banda asa ca insista si cauta pe cineva care stie sa reconditioneze asa ceva pentru ca nu trebuie sa te coste 2.000 in nici un caz.

Link to comment
Share on other sites

Gabriel nu vreau sa fiu rĂŁu dar te rog sa mai citești o data ce am scris. Se pare ca nu ai ĂŽnțeles ce am scris. Nu stiu care ulei nu iese la socoteala și care iese. Citește cu atenție.

 

In legĂŁtura cu cutia... nimic nu prea se mai merita investiția... mai bine zis nu mai vreau sa o repar pentru ca va fi ĂŽnlocuitĂŁ cu un seria 7 din 2006 3.0 diesel. Ce pĂŁrere aveți o sa aibĂŁ aceiași problema?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.