Jump to content

Motor N20B20 245 cai (twin scroll turbo)


six in line

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Stiu ca sunt putini proprietarii de BMW-uri cu motor 2.8i 245 de cai, dar as dori niste informatii despre fiabilitatea acestui motor. Consumul nu ma intereseaza pt ca stiu ca eu nu scot consum mic, deoarece merg sportiv si imi place sa-i dau. Am auzit o multime de povesti cum ca acest motor N20B20 nu duce mai mult de 125K km pt ca e supraalimentat si nu face fata. Un mecanic care cica lucreaza la BMW mi-a zis ca au avut 3 masini pe leasing care au venit cu motorul varza pe la 100K km. Am un prieten care are acest motor pe F30 si masina e senzatie, insa masina e luata de noua si are in prezent 32K km, deci de probleme nici nu poate fi vorba. Rog fostii sau actualii posesori de BMW cu motor N20B20 twin scroll turbo sa-mi zica si mie daca se merita sau nu. Momentan detin un F30 330xd 286 cai cu pachet M-Performance pe care vreau sa-l dau inapoi la leasing si sa iau un F30 328i. Fac 12-15k km pt an, comparativ cu 60K cat faceam inainte si nu se justifica impozitul la motor de 3.0 diesel si de ce sa nu recunosc, mereu mi-am dorit un benzinar nervos :D Va rog sa dati doar pareri si sfaturi pertinente. Va multumesc anticipat,

 

Six in line

Edited by six in line
  • Like 6
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Pai daca o dai inapoi la leasing pe a ta, si iei alta, inseamna ca ori o iei noua ori cu putini km, deci daca faci doar 15mii de km pe an, ce te intereseaza fiabilitatea, cand 5 ani cat o tii sa zicem , abia aduna 75mii km. In plus de asta, masina ta e cel putin la fel de performanta ca un 328i stock, iar cele 20 de milioane de an la impozit e cea mai mica problema, avand in vedere deprecierea pe care o suporti doar cand dai masina la buyback.

Cand am fost ultimata data la service, chiar vorbeam cu mecanicul meu, care lucreaza la reprezentanta si am intrebat cum e acest 2 litri. Omul a zis ca din 5 masini, 4 vin cu nu stiu ce pilitura si motorul varza in jur de 100 de mii. Acum nu stiu ce sa zic, ca orice motor mai nou, are si el bubele copiliariei probabil. Mai intreaba pe forumuri in Germania, ca acolo sunt mult mai multe.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am vorbit cu un angajat de la MHS, imi spuneau ca pana acum au schimbat 5 sau 6 motoare pe garantie si ca nu mi-l recomanda... nu mi-a zis motivul sau ce problem au... eu as pastra 330, eu nu as trece de la 6 la 4 cilindrii, nu e un upgrade din punctual meu de vedere..
  • Like 6
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Uite asa se formeaza o noua psihoza gen "la N47 se rupe distributia" -> "motoarele N20B20 sunt varza, nu trec de 120k"

 

Am cochetat si eu cu idee sa iau un F30 328i, si din cate am citit sunt considerate destul de fiabile; totusi, deoarece regimul de turatie e mai mare decat la un diesel (sa zicem turatia medie ~2200 la diesele si ~3000 la un benzinar -> o uzura a motorului cu 40% mai mare, la acelasi rulaj al masinii; in plus, benzina e mai putin lubrifianta decat motorina, deci inca un factor de uzura suplimentar.

Regula mea - pt a nu cheltui pe reparatii, si a tine masina macar 50k km, nu as lua SH un motor benzina cu mai mult de 100k, si nici diesel cu peste 170k (aici din motive de uzura a DPF, amortizoare, sasiu, etc).

 

In cazul tau - iei masina aproape noua si probabil cu garantie, deci nu ai de ce sa iti faci griji de fiabilitate; daca nu trebuie sa dai bani in plus, si cu dotari similare, cred ca ar merita schimbul; la 328i devalorizarea ar trebui sa fie mai lenta daca faci km putini (15k anual), pt ca si masina e mai ieftina de noua.

Convinge-i sa iti lase un 328i un weekend, si vezi cat de mult iti place masina; puncte negative semnalate de americani - vibratii la ralanti cu motorul rece, sunet motor nu prea grozav, acceleratie liniara (are cuplu maxim de jos fiind turbo, pe masura ce creste turatia nu mai ai crestere de cuplu, implicit cresterea de putere provine doar din cresterea de turatie); din punct de vedere performante - foarte aproape de 330i aspirat (pana in 150kmh).

 

materiale pe care le-am citit

https://en.wikipedia.../BMW_N20#N20B20

http://f30.bimmerpos...ad.php?t=856528

  • Like 5
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Salut

EU am un 528I cu acest motor .

Am studiat si eu destul de mult despre acest motor inainte de a face achizitia . A mea are acum 63000 de km si se comporta impecabil . Am avut recall la termostat , apareau ceva erori .

Pareri si opinii pertinente gasesti pe forumurile de state . DIn ce am studiat probleme apar intra-adevar la F30 din cauza de radiator de ulei subdimensionat insa pentru acest aspect exista remediere prin inlocuirea cu un radiator de ulei de seria 5 sau chiar mai mare .

EU am discutat si cu seful de service de la MHS Craiova . Si el are acelasi motor pe un F30 Xdrive . Are o parare foarte buna de motor si il recomanda ca fiind peste N47 ( am avut poe 520 precedent ) .

 

La mine spre exemplu fiind de state si Hot climate Version am recomandare de schimb de ulei la 15.000 de km .

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cine da minusuri, nu sunt eu acela, sa nu mi-o luati in nume de rau. Ma gandesc sa iau un 328i cu 25-30K km in bord pe leasing operational. Cum au zis si unii colegi mai sus, pe la reprezentante acest motor nu e prea laudat, multi clienti plangandu-se ca nu tine multi km. Cert e ca daca trec la 328i il voi tine mult si bine, minim 5 ani sau ceva de genul. Marea mea temere e ca atunci cand mi-e lumea mai draga (gen in vacanta), sa crape motorul. Ca performante, acest motor mi se pare super tare, imi da acelasi sentiment ca un E46 330i benzinar de 231 de cai. Mi se pare ca rupe in 2 la demaraj si pur si simplu e masina de curse :D Poate sunt eu prea entuziasmat de acest motor, dar mi se pare ceva extraordinar. Dupa mine, cel mai bun motor facut de BMW ramane 2.0 diesel indiferent de an, de la E46 incoace. Inafara de distributie, e un motor extraordinar dpdv al consumului, costurilor de intretinere, asigurarii, normelor de poluare, etc. Am avut multe 2.0 diesel si m-am saturat. Fac in prezent multe drumuri scurte prin Bucuresti, si un diesel nici nu apuca sa se incalzeasca. De aceea prefer un benzinar cat de cat puternic. Sa vad ce au astia pe stock prin Germania in reteaua BMW si ce oferta primesc de la Bavaria pt buy back. Am tot citit forumuri din afara, mai ales din USA, unde acest motor e ft vandut si multa lume se plange pe acolo. Stiu ca Fre a avut unul senzatie, dar il luase de nou parca si l-a vandut cu km putini, deci nu ma astept sa fii avut multe probleme grave cu el. Faimosii mecanici de la MHS ziceau ca acest motor isi da duhul la 125K km ceea ce ma mira putin. Suntem in 2017 totusi si tehnologia a avansat mult :) O sa ma mai documentez si astept orice sfat, binevenit. Va multumesc inca o data! Edited by six in line
  • Like 5
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Pentru un om care face 3km dus - 3 intors pana la munca si inapoi , e mai mult decat suficient. Doresc un benzinar forta si cam atat. Am avut dieseluri de cand ma stiu si m-am saturat de ele. E clar ca 2.8i nu va avea puterea si cuplul unui 3.0, dar pt mine va fi de ajuns. Crede-ma ca de motorul ala de 3.0cc m-am bucurat destul insa momentan nici nu ajunge la 75 de grade si-l opresc.... Edited by six in line
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

E usor amuzanta asta cu 125k.

 

Eu caut un 328i sh si sunt surprins.. am vazut vreo 4 masini trecute de 200k cu motorul asta de vanzare, doar la noi. (cred ca si acum se gasesc 3 masini cu > 200k la vanzare).

Oferta este mica, dar in general se gasesc masini cu putini km, deci ai avea de unde alege daca asta conteaza cel mai mult.

Edited by Merlin21
Link to comment
Share on other sites

Eu vb din ce citesc pe forumuri din afara, cam la toti le-a picat in jur de 100K km. Nu sunt prea multe pe piata cu motorul ala. Vazusem pe forum la noi un 528i dar un seria 5 cu motor de 2.0 mi se pare usor submotorizat. E doar o parere personala, va rog sa nu ma crucificati pt asta :D Vreau masina cu km putini pt leasing operational si pt ca o masina relativ noua nu cere multe reparatii.
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Asa cum ti-am spus si mai devreme depinde de mai multe aspecte viata unui motor .

La turbo depinde f mult de lubrifiere si de temperatura uleiului .

Ce ai vazut cazute au fost probabil seria 3 primele modele la care radiatorul de ulei era putin subdimensionat lucru care genera o temperatura ridicata a uleiului .

 

La modelele mai noi am inteles ca s-a schimbat radiatorul si problema nu a mai aparut .

 

Un alt aspect este si intervalul intre revizii .

Asa cum am mentionat eu am mentionat clar la 15.000 km schimb ulei . ( asa e setata de la producator ) .

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Prea repede se generalizeaza totul,nu toti posesori de aceasta motorizare scriu pe forumuri pe plan mondial.

Dupa cum bine stim pe forum se scriu majoritatea plangerilor (ex. motor N47).

 

Si la E36 a fost mare tărăboi cu motoarele M52 si cilindrii cu strat de Nikasil,acesta din urma era atacat de sulful din benzina.

Dar majoritatea motoarelor cu probleme ( pierdeau compresie) au fost schimbate pe garantie .Multe din ele mai functioneaza si azi,ori nu au fost afectate de sulf ori sunt cele schimbate in service.

Edited by calinbmw2000
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.