Jump to content

Schimb ulei cutie automata


kevinn14

Recommended Posts

Dragi forumisti,

 

Am o situatie un pic mai delicata.

Am cumparat de curand un BMW 325 XI E46 Sedan 2001 cu 123 000 km reali, eu sunt acum al doilea proprietar. Masina pare destul de intretinuta tehnic.

 

Printre altele, povestind de istoricul masinii, fostul proprietar mi-a spus ca s-a umblat la transmisie, ca a schimbat o garnitura iar uleiul era asa de curat incat nu fost schimbat. Dar era deja cumparat!

 

Iar eu acum nu stiu ce sa cred despre asta, de ce sa fi pus la loc uleiul vechi? Uleiul nou de transmisie este cumparat si il am in portbagaj. Dar nici nu am apucat sa ma uit sa vad ce fel de ulei si cati litri... Si nu stiu daca ar fi bine sa il schimb. Si daca sa schimb doar uleiul sau tot kit-ul...

 

Ceva sfaturi?

Link to comment
Share on other sites

Salutare.

 

ieri am lasat masina la ZF Faur, este vorba de un 320 xD F31 din 2014 cu 160.000 km la bord. Cutia 8HP45X.

Am facut-o profilactic, nu aveam simptome.

 

Mi-au facut schimbul de ulei, (pe deviz sunt 7 litri) si au schimbat baia de ulei. Total 1925 RON.

 

Intrebarea nr. 1 este daca e normal sa gasesc masina cu 9 km in plus fata de cat era kilometrajul seara cand am lasat-o acolo.

 

Si intrebarea nr. 2: am inteles ca trebuie resetati niste parametri din computer referitori la cutia de viteze. cum stiu daca au fost resetati?

 

Multumesc.

Sunt normali cei 9 km in plus daca se inregistreaza si cand este suspendata. Ei trebuie sa o accelereze sa treaca prin toate treptele si sa ajunga la anumite temperaturi. plus tura in curte de la final... dar totusi cat de disperat sa fii sa te uiti la km cand lasi masina undeva? <_<

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Si la reprezentanta mai pleaca cu masinile prin oras.

 

Eu am ramas cu cineva de povesti la BanatCar si masina mea a trecut pe langa noi. Am intrebat unde se duce cu masina si mi-au raspuns ca a plecat un coleg sa ia covrigi (pt micul dejun).

 

Nu m-am suparat si nu am comentat. Dupa vreo 10 minute, masina s-a intors :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Si la reprezentanta mai pleaca cu masinile prin oras.

 

Eu am ramas cu cineva de povesti la BanatCar si masina mea a trecut pe langa noi. Am intrebat unde se duce cu masina si mi-au raspuns ca a plecat un coleg sa ia covrigi (pt micul dejun).

 

Nu m-am suparat si nu am comentat. Dupa vreo 10 minute, masina s-a intors :pardon:

dar nici normal nu ti-a parut presupun ..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Dragi forumisti,

 

Am o situatie un pic mai delicata.

Am cumparat de curand un BMW 325 XI E46 Sedan 2001 cu 123 000 km reali, eu sunt acum al doilea proprietar. Masina pare destul de intretinuta tehnic.

 

Printre altele, povestind de istoricul masinii, fostul proprietar mi-a spus ca s-a umblat la transmisie, ca a schimbat o garnitura iar uleiul era asa de curat incat nu fost schimbat. Dar era deja cumparat!

 

Iar eu acum nu stiu ce sa cred despre asta, de ce sa fi pus la loc uleiul vechi? Uleiul nou de transmisie este cumparat si il am in portbagaj. Dar nici nu am apucat sa ma uit sa vad ce fel de ulei si cati litri... Si nu stiu daca ar fi bine sa il schimb. Si daca sa schimb doar uleiul sau tot kit-ul...

 

Ceva sfaturi?

 

N-ai mentionat, dar cred ca tu ai cutie manuala?!?! In cazul asta nu-i nevoie sa schimbi uleiul in cutie. Eu la E90 l-am schimbat, desi era curat cel existent si nu necesita inlocuire. Nu aveam nici un fel de simptome si doar preventiv l-am schimbat.

Link to comment
Share on other sites

Si la reprezentanta mai pleaca cu masinile prin oras.

 

Eu am ramas cu cineva de povesti la BanatCar si masina mea a trecut pe langa noi. Am intrebat unde se duce cu masina si mi-au raspuns ca a plecat un coleg sa ia covrigi (pt micul dejun).

 

Nu m-am suparat si nu am comentat. Dupa vreo 10 minute, masina s-a intors :pardon:

 

 

Prin pasivitate ti-ai dat acordul si chiar ai incurajat astfel de practici. Rau ai facut.

Link to comment
Share on other sites

Mi s-a parut comic in momentul acela :rolleyes:

eu stiu o poveste cu masina trosnita si reparata fara sa afle clientul ...alta reprezentanta , omul iesise sa duca un mic pachet cuiva . Sigur ca e un caz extrem dar n-au ce cauta cu masina in afara reprezentatei mai ales pt motive puerile. Probabil n-ai vrut sa escaladezi situatia , eu m-as fi crizat grav :hyper:

Link to comment
Share on other sites

N-ai mentionat, dar cred ca tu ai cutie manuala?!?! In cazul asta nu-i nevoie sa schimbi uleiul in cutie. Eu la E90 l-am schimbat, desi era curat cel existent si nu necesita inlocuire. Nu aveam nici un fel de simptome si doar preventiv l-am schimbat.

 

Cutie automata.

Link to comment
Share on other sites

Mi s-a parut comic in momentul acela :rolleyes:

 

Citat din Codul Penal.

 

Art. 230

 

Furtul În scop de folosinÞã

 

(1) Furtul care are ca obiect un vehicul, sãvârºit În scopul de a-l folosi pe nedrept, se sancÞioneazã cu pedeapsa prevãzutã În art. 228 sau art. 229, dupã caz, ale cãrei limite speciale se reduc cu o treime.

Link to comment
Share on other sites

Off topic: mai era in Brasov pe vremuri (cred ca sunt vreo 10 ani de atunci) pe str Avram Iancu o spalatorie auto (nu departe de un restaurant unde "legenda" spunea ca se serveste o ciorba de burta buna, si era loc de intalnire pentru tot felul de personaje si politisti de la rutiera in ceas de seara ), iar la care fanii genului isi lasau spre seara masina la interior/exterior, timp in care se delectau cu diverse preparate culinare si licori bahice. Cum la un moment dat, era evident ca vor reveni abia a doua zi sa isi recupereze bolidul, pentru a fi prezentat unui naiv cumparator dornic de masina adusa recent din Germania, baiatii aia amarati care lucrau acolo (spalatoria era non-stop) mai faceau si ei cate un drive-test/liniuta pe strada respectiva (chiar daca unii nu aveau carnet).

Cat despre reprezentante, isi mai permit sa faca asemenea haiducii si datorita regimului asigurarilor RCA/casco, care sunt evazive in ceea ce privesc raspunderea/valoarea francizei in cazul incidentelor comise de persoane ce nu sunt mentionate in mod expres pe asigurare, cat si prin prisma faptului ca angajatii nu sunt educati sa faca diferenta intre bunul propriu, bunul clientului si ceea ce pot face. dar se intampla si la case mai mari:

 

Link to comment
Share on other sites

Mail de la faur:

 

Este recomandat a se schimba uleiul la cutia automata ZF la fiecare 80.000 km.

 

Preturile sunt:

 

- ulei ZF Lifeguard Fluid 8 – 113 lei + t.v.a. / litru x aprox. 6-7 litri,

 

- baie cu filtru ZF 8HP45/70 – 537 lei + t.v.a.

 

- manopera – 290 lei + t.v.a.

 

 

 

Operatiunea de schimb ulei dureaza aprox. 4 ore, durata care se poate prelungi in cazul aparitiei altor situatii neprevazute / dificultati.

Link to comment
Share on other sites

preturi automatico.ro , am cerut recent o oferta pt ca e mai aproape de mine

 

Manopera Revizie CVA 345 + TVA 65

 

Filtru cu baie 8HP70 482 + TVA 91

 

Ulei 8HP ZF 9 L 1036 plus TVA 196

 

Spray curatare/degresare 12 plus TVA 2.28

 

Deci ceva mai scump si un L in plus , probabil e orientativ dar te pregateste financiar pt 9 L

 

2230 ron

 

si pe ebay.de acelasi kit dar cu 7 l de ulei 270 e cu livrare .

 

https://www.ebay.de/itm/ZF-Olwechsel-Getriebeolwanne-mit-Filter-7L-BMW-8HP45-8HP50-8HP70-8HP75/264031379367?fits=Platform%3AF10%7CMake%3ABMW&hash=item3d797f1fa7:g:n9IAAOSw5Ylb5XCA:rk:6:pf:0

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

La automatico am vorbit si eu ieri.

 

Pt cutie 6hp

 

1200 ron cu ulei Ravenol / 1500 cu ulei ZF - schimbare normala, doar ce curge din cutie cand o desfaci

 

si

 

1453 ron cu ulei Ravenol / 2113 cu ulei ZF - schimbare tot uleiul cu aparat.

 

La Autohut costa 1200 ron cu ulei ZF - schimb ulei si baie normal.

 

Acum astept pret si de la Faur ZF.

Link to comment
Share on other sites

dar totusi cat de disperat sa fii sa te uiti la km cand lasi masina undeva? <_<

 

nu stiu ce sa zic. nu sunt disperat de felul meu, doar mai atent uneori, ca sunt patit.

 

masina a fost lasata de seara, intr-o curte in care te alearga cainii, intr-o incinta semi-intunecata, pazita de un "nene" pe care nu l-ai mai vazut niciodata si caruia ii lasi masina cu tot cu cheie. intr-o curte a unei firme cu care nu ai mai colaborat niciodata.

 

la informatia de mai sus mai adauga cateva povesti auzite de la cunoscuti si de pe forumuri: cu nepotii/baietii paznicului care dadeau de baut la mos pana adormea si plecau cu masinile la liniute noaptea? cu piese schimbate noaptea...ca hotii.

sa mai povestesc?

 

intrebarea mea ar fi fost: cat de ignorant sa fii sa nu iti notezi MACAR km de la bord?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Buna ziua,

 

 

 

Este recomandat a se schimba uleiul la cutia automata ZF la fiecare 80.000 km.

 

 

 

Pretul pentru schimbul de ulei la cutie 8HP70 este de 1924,00 lei+TVA = 2289,56 lei si include contravaloare:

 

- ulei ZF Lifeguard Fluid 8 – 102 lei + t.v.a. / litru x aprox. 7 litri,

 

- baie cu filtru ZF 8HP50 – 610 lei + t.v.a.

 

- manopera schimb ulei si diagnoza sumara – 600 lei + t.v.a.

 

Schimbul se efectueaza pri metoda gravitationala.

 

Se factureaza atat ulei cat se inlocuieste.

 

Masina trebuie adusa de seara astfel incat dimineata sa fie rece.

 

 

 

In jurul prazului masina poate fi preluata.

email de la faur in data de 5 aug 2021

 

Salut .detin un f31 din 2016 cu 180.000,din cate am inteles pana acum uleiul se schimba la 80-120k ,Cei de la reprezentanta bmw BANEASA spun ca cutia automata nu are mentenanta.Un scimb la ei prin metoda gravitationala este in jur de 4000 ron.Am ales sa ma duc pt.schimb la cei de la Automaticounde spun ei ca ar fi in jur de 1700 RON

Link to comment
Share on other sites

Cumpara https://www.emag.ro/pachet-revizie-cutie-viteze-automata-zf-8-trepte-bmw-24118612901/pd/DHXX1JBBM/?ref=hdr-favorite_products si mergi la un garaj care are acel aparat. Mai mult de 300 ron nu are voie sa coste manopera. In felul asta ajungi la 1150 ron si iti ramane si de o bere :D Edited by six in line
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Eram programat la Automatico pt.schimb de ulei la cutia zf8hp.Ajungand acolo ,tot nehotarat ce sa fac,imi spunea sufletul sa stau naiba cuminte si sa NU umblu la cutie,masina schimband vitezele ca o sanie pe derdelus.I-am anuntat frumos ca renunt la programare si dus am fost,nici capul nu l-am intors sa vad ce praf las in urma.DECI concluzie ,m-am lecuit cu schimbul de ulei la cutie automata,daca neamtul spune ca cutia nu are mentenanta asa este.Legat de cei de la ZF ei specifica daca masina a participat la raliu,a tras o rulota dupa ea...bla,bla,atunci este RECOMANDAT a se face schimb de ulei.Daca cei de la Faur,care spun ei ca sunt mana in mana cu zf spun sa lasi masina peste noapte sa fie rece uleiul,cei de la Automatico iti face schimbul fara sa fie racit uleiul ,ambele prin aceeasi metoda gravitationala,alti prin aparate speciale de spalat. NU este cam dubios ca fiecare face dupa cum stie.

Toate cele bune si la cati mai multi km.fara incidente.

 

Salut, postez si eu oferta pt cutie zf8h50, de la Dormag.

mai ,mai ,dar ce ulei iti pune ....de formula 1.

Edited by vmarian
Link to comment
Share on other sites

sa înțeleg ca uleiurile și cutiile de acum 20 de ani erau mai bune decât cele de acum? Tehnologia a regresat?

 

O sa fiu un pic rautacios si o sa replic, ca probabil uleiurile sunt mai bune, dar politica dusa (a se citi hau-hau..urile) e diferita si lucreaza in folosul lor.

 

(Sa ne amintim ce am constatat (amar) ca parbrizele sunt mai subtiri.. )

 

Acum intr-o nota absolut reala, eu as schimba uleiul in cutie la 120-150k km, mai ales pentru ca faci doar drumuri foarte lungi.

 

Una e sa il schimbi la 100-150k km si alta e sa nu il schimbi deloc..

Si mai ales comandat fara discutie de la dealer.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Eram programat la Automatico pt.schimb de ulei la cutia zf8hp.Ajungand acolo ,tot nehotarat ce sa fac,imi spunea sufletul sa stau naiba cuminte si sa NU umblu la cutie,masina schimband vitezele ca o sanie pe derdelus.I-am anuntat frumos ca renunt la programare si dus am fost,nici capul nu l-am intors sa vad ce praf las in urma.DECI concluzie ,m-am lecuit cu schimbul de ulei la cutie automata,daca neamtul spune ca cutia nu are mentenanta asa este.Legat de cei de la ZF ei specifica daca masina a participat la raliu,a tras o rulota dupa ea...bla,bla,atunci este RECOMANDAT a se face schimb de ulei.Daca cei de la Faur,care spun ei ca sunt mana in mana cu zf spun sa lasi masina peste noapte sa fie rece uleiul,cei de la Automatico iti face schimbul fara sa fie racit uleiul ,ambele prin aceeasi metoda gravitationala,alti prin aparate speciale de spalat. NU este cam dubios ca fiecare face dupa cum stie.

Toate cele bune si la cati mai multi km.fara incidente.

 

 

mai ,mai ,dar ce ulei iti pune ....de formula 1.

 

Am facut eu astazi, am stat langa baiatul care s-a ocupat.Aveam un pic pilitura.

Intradevar a facut revizia pe loc fara acele reguli..dar deja eram bagat in paine si nu aveam cum sa mai fug.:))

Am plecat cu masina de acolo si nu a facut nici o problema, sper doar sa nu faca in continuare, dar nu cred.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.