Jump to content

Mistere ale motorului n42 b18a


Moldo Ionut

Recommended Posts

Salutare baieti! In cele ce urmeaza o sa va descriu experienta mea cu acest motor destul de vechi dar cu probleme inca nerezolvate si comportament nedeslusit. Acum aproximativ un an a inceput distractia si goana dupa servisuri, testere, mecanici si pareri...totul a inceput cu o fluctuatie a turometrului dupa decelerare, care, cateodata se solda cu oprirea motorului la semofor, ceea ce ma umplea de rusine fata de ceilalti participanti la trafic. Cred ca asta a fost si impulsul pentru startul cursei de a-i gasi problema...Bineinteles ca nu am apucat nici macar sa incep cautarile, pentru ca sa mai ivit ceva: incepuse sa scoata fum...urmeaza lungi cautari pe furumuri care au dat rezultate- schimbul semeringurilor de la supape. Am incheiat capitolul fum dar m-am ales cu doua sonde lambda bulite...inainte si dupa catalizator pe care le-am schimbat bineinteles...In scurt timp mi-a revenit atentia la fluctuatia relantiului la care s-a adaugat o mica trepidatie a masinii cu un "rĂŁpĂŁit" la pornire dupa o stationare mai de durata...din nou, testere, mecanici si pareri...mi-au depistat senzorul de la axa cu came...avand in vedere rapaiala de la pornire sa ajuns la concluzia ca este de vina vanosul de pe admisie...bucurie mare...l-am inlocuit dar m-am ales doar cu un vanos nou care nu a inlaturat sau diminuat vreo problema, sa nu mai vorbim de cei 1000 de lei cheltuiti. O alta chestie observata de mine este consumul care in oras sau in afara este de fiecare data altul in aceleasi conditii de mers...De ex. Azi am venit de la Ploiesti la Bucuresti pe pilot la 80 cu consum de 4,6 foarte mic fata de acum doua zile cand am facut acelasi drum dar in sens invers dar cu consul de 6,5-7. Tind sa cred ca nu-i prea place la Ploiesti. In afara de consumul asta care pare a semana cu starea unei femei( imprevizibila) se mai intampla inca un fenomen ciudat...cateodata accelerez si masina nu ma asculta, de vreo doua ori m-am uitat curios in spate sa vad daca nu cumva mi-a agatat cineva o remorca plina cu saci de ciment, dar realizez imediat ca nu am carlig de remorcare si ma linistesc. Am sa inchei povestioara, oricum prea lunga si prea complicata pentru mine dar se pare ca si pentru mecanici e la fel. Astept si concluziile voastre, poate cineva a mai trait astfel de emotii si le-a gasit leac
Link to comment
Share on other sites

Salutare baieti! In cele ce urmeaza o sa va descriu experienta mea cu acest motor destul de vechi dar cu probleme inca nerezolvate si comportament nedeslusit. Acum aproximativ un an a inceput distractia si goana dupa servisuri, testere, mecanici si pareri...totul a inceput cu o fluctuatie a turometrului dupa decelerare, care, cateodata se solda cu oprirea motorului la semofor, ceea ce ma umplea de rusine fata de ceilalti participanti la trafic. Cred ca asta a fost si impulsul pentru startul cursei de a-i gasi problema...Bineinteles ca nu am apucat nici macar sa incep cautarile, pentru ca sa mai ivit ceva: incepuse sa scoata fum...urmeaza lungi cautari pe furumuri care au dat rezultate- schimbul semeringurilor de la supape. Am incheiat capitolul fum dar m-am ales cu doua sonde lambda bulite...inainte si dupa catalizator pe care le-am schimbat bineinteles...In scurt timp mi-a revenit atentia la fluctuatia relantiului la care s-a adaugat o mica trepidatie a masinii cu un "răpăit" la pornire dupa o stationare mai de durata...din nou, testere, mecanici si pareri...mi-au depistat senzorul de la axa cu came...avand in vedere rapaiala de la pornire sa ajuns la concluzia ca este de vina vanosul de pe admisie...bucurie mare...l-am inlocuit dar m-am ales doar cu un vanos nou care nu a inlaturat sau diminuat vreo problema, sa nu mai vorbim de cei 1000 de lei cheltuiti. O alta chestie observata de mine este consumul care in oras sau in afara este de fiecare data altul in aceleasi conditii de mers...De ex. Azi am venit de la Ploiesti la Bucuresti pe pilot la 80 cu consum de 4,6 foarte mic fata de acum doua zile cand am facut acelasi drum dar in sens invers dar cu consul de 6,5-7. Tind sa cred ca nu-i prea place la Ploiesti. In afara de consumul asta care pare a semana cu starea unei femei( imprevizibila) se mai intampla inca un fenomen ciudat...cateodata accelerez si masina nu ma asculta, de vreo doua ori m-am uitat curios in spate sa vad daca nu cumva mi-a agatat cineva o remorca plina cu saci de ciment, dar realizez imediat ca nu am carlig de remorcare si ma linistesc. Am sa inchei povestioara, oricum prea lunga si prea complicata pentru mine dar se pare ca si pentru mecanici e la fel. Astept si concluziile voastre, poate cineva a mai trait astfel de emotii si le-a gasit leac

 

Simptome de distributie sarita de la punct. Lipsa de putere + eroare de la senzorul ax cu came, cam asta ar fi problema.

Daca ai schimbat distributia de curand, sau ai intinzatorul de lant model vechi, s-ar putea sa fi sarit de la punct sau sa nu fi fost pusa la punct calumea de cine a schimbat distributia.

Cauta un mecanic care cunoaste motorul si nu te ia din prima ca e cel mai prost motor de la bmw.

Edited by dakes12
Link to comment
Share on other sites

4.7 / 100 km la 1,8 benzina...pfff, cred ca nici BMW nu crede asa ceva...OT: asa ceva se rezolva GREU si LA FATA LOCULUI de un MECANIC priceput, nu cred ca o sa rezolvi aici, dar daca tot vrei sa incerci...verifica axul de la VVT ;)

 

Am fost la florin de la chitila, el este cel care a facut constatarea vanosului si reparatia...si in privinta distributiei stiam ca daca este sarita de la punct ar trebui sa fie lipsita de putere tot timpul dar la mine are momente cand merge foarte bine. Credeti ca se va schimba ceva daca schimb senzorul axului cu came. Vreau sa-mi explice cineva mai priceput rolul senzorului, de la pornirea motorului pana la turatii ridicate. Si de la ce ar putea fi rapaiala de la pornire. Mentionez ca un mecanic mi-a precizat ca becul de la presiunea de ulei ramane 2-3 secunde aprins dup pornire, ceea ce spunea el, nu e normal

 

Si apropo de consum, am mentionat ca pe pilot automat la viteza de 80 km/h. Nu cred ca este de domeniului SF-ului performanta asta. Cred ca sunt destui cei care pot confirma asta.

Link to comment
Share on other sites

Acel zgomot pe care il percepi ca o rapaiala la pornire este probabil un zgomot de lant intins ce loveste in capac/patina; dispare in cateva secunde deoarece presiunea de ulei creste si automat si intinzatorul incepe sa lucreze(acest intinzator se bazeaza pe presiunea de ulei din cate stiu).Daca itinzatorul este modelul initial, cel scurt, ar fi util sa il pui pe cel revizuit, care este sensibil mai lung; nu uita ca masina ta are o varsta si probabil ca nici patinele(sunt din material plastic) nu mai sunt la prima tinerete si au capatat o uzura, ca un sant(eu am schimbat panite pe la 160.000 km si aceasta uzura era vizibila).

 

Sondele lambda au fost afectate de fumul produs de simeringurile uzate, deci o problema nerezolvata poate conduce la alte probleme.

 

Acel senzor axe came face parte din sistemul oarecum complex al unui motor N42, si in principiu "citeste" pozitia fiecarei axe cu came, admisie si evacuare, pentru a regla momentul injectiei de benzina, etc; de asemenea informatiile acestui senzor sunt utilizate si de sistemul valvetronic, care este oarecum o axa cu came suplimentara, uite aici un exemplu:

 

 

 

Daca acel senzor nu functioneaza,sau functioneaza temporar, este evident ca va afecta functionarea si performanta motorului, deoarece tot sistemul de gestiune va fi perturbat; sa nu pui senzor ieftin, deoarece sunt predispusi si acestia la anomalii de functionare.Senzorii axe came sunt identici pe admisie si evacuare, si ai putea initial sa ii schmbi intre ei, sa observi daca eroarea apare la cealalta axa stocata in memoria erorilor.

 

Nu este normal nici faptul ca ramane becul ulei aprins, deci poate este o problema si la presiunea de ulei la pornire.....aici sunt multe cauze, de la utilizarea unui ulei mult prea vascos la rece(pentru N42 valvetronic se recomanda 0w30, 0w40), pana la probleme cu pompa ulei, sau de ce nu, doar o coincidenta, problema cu senzorul.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult Eugen. Este cel mai detaliat si explicit raspund pe care l-am citit pana acum pe acest forum...Daca din intamplare cunosti vreun mecanic bun sau chiar tu te pricepi la diagnosticare si reparatie te rog sa imi lasi un mesaj. Multumesc inca o data! Edited by Moldo Ionut
Link to comment
Share on other sites

Fara a se considera reclama sau partizanat catre unul sau altul, masina mea a fost in mai multe service-uri, pentru diverse, dar eu astazi as recomanda:

 

Florin din Chitila/Ilie din Ciolpani-ptr zona Bucuresti

Florin Rusu in Vulcan-zona Brasov

 

pe langa faptul ca i-am gasit pregatiti in meseria lor, sunt niste oameni cinstiti, cu bun-simt, seriosi in ceea ce au promis.

 

Diagnoza si functionarea lui N42 pentru mine sunt doar un hobby dupa munca si au facut exclusiv obiectul masinii din dotare,din interes pur ingineresc, de aceea cred ca e mai bine sa apelezi la cineva care chiar face acest lucru, si nu o practica ca si hobby pe vehiculul propriu, ca mine; in plus, eu locuiesc la o distanta destul de mare momentan.

 

Nu este un motor rau N42, dar are ceva minusuri, din pdv personal cred ca functioneaza la o temperatura usor ridicata fata de alte motoaare, ceea ce se traduce prin imbatranirea prematura a tot ceea ce inseamna plastic, cauciuc; apoi, de la un intinzator insuficient de lung apare un mic joc lalant ce se traduce in uzura prematura a patinelor si chiar intinderea acestui lant, coroborat cu folosirea unui ulei prea vascos la rece , precum si sistemul vanos/valvetronic,, care dupa o varsta si uzura, dupa principiul cu cat mai multe subansamble, cu ata mai multe sanse de uzuri si defecte.

 

Pentru inceput as investiga senzorul axe cu came, sa vezi daca este intr-adevar defect, si care poate cauza o functionare anormala a motorului, precum si uleiul folosit.

Link to comment
Share on other sites

RĂŁpĂŁiala pleacĂŁ de la presiunea micĂŁ a uleiului, Âşi cum bine au spus Âşi colegii mei, o sĂŁ cam ai de inlocuit multe piese Âşi te va duce la o sumĂŁ frumuÂşicĂŁEste vorba de pompa de ulei , intinzĂŁtor lanț, Âşi ce este mai important: cuzineții Âşi musai trebuie sĂŁ verifici dacĂŁ mai ai ceva intreg din axele cu came Âşi din vanos ( ca uzurĂŁ) .Asta o poți verifica rapid la orice service mic.

Apoi iți faci un calcul sumar dacĂŁ se mai meritĂŁ sa-l repari sau alt motor la rând.

TrateazĂŁ problema cu seriozitate pentru cĂŁ doar schimbarea pompei de ulei nu rezolvĂŁ Âşi uzura motorului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.