Jump to content

eroare increased battery discharge


Sibianul

Recommended Posts

Sunt oameni pe planeta asta pt care confortul conteaza mai mult decat banii. Mai ales cand poti sa ai confort la bani putini. Hai sa o luam altfel. Cat costa o baterie noua? Sa zicem 600 de lei.Daca se descarca in 6 ani rezulta 100 de lei pe an. Impartind la 12 luni cat are un an, rezulta aprox 8 lei pe luna. Pt 8 lei pe luna sa fiu al dracu daca stau sa incarc eu bateria la 1-2 luni cum ai zis. Mai ales ca nu vorbim de junghiuri de masini. Teoretic cel putin.

 

 

HAleluia, a zis-o cineva cum trebuie :D

Link to comment
Share on other sites

Florin..67, in general nu ma adresez direct persoanei dar observ ca (probabil datorita varstei..) vrei cu orice pret sa te adresezi altora "de sus"!

Eu nu o sa te vontrazic decat cand e cazul. Aici nu mai e cazul, ca am denatura TEMA TOPICULUI! Intre timp poti sa recomanzi sa fie incarcata bateria si o data pe saptamana..

 

Citeste si intelege ce a scris si "changing" mai sus; are sens si as fi spus si eu acelasi lucru.

 

Intre timp, tot ce trebuie sa ii faci/i se faca unei baterii cu electrolit este sa nu ii scada tensiunea sub 11V pentru a nu fi considerata 50% descarcata. Atat. Esti de acord?

 

 

Nu prea, la 12,20v bateria este la 50%. cam astea sunt valorile unei baterii bune: Caracteristicile unei baterii auto.

 

Tensiunea de lucru. Chiar dacă bateriile auto sunt „cotate” la 12V, în stare complet încărcată acestea pot avea la borne chiar şi peste 12,5 V. De altfel, tensiunea de la borne (fără consumatori) este un indicator destul de precis al stării de încărcare a bateriei şi anume:

 

12,65 V bateria este încărcată 100%;

12,45 V bateria este încărcată 75%;

12,24 V bateria este încărcată 50%;

12,06 V bateria este încărcată 25%;

11,9 V este valoarea sub care bateria este practic descărcată.

 

Pentru ca aceste măsurători să fie corecte, citirea lor trebuie să se facă după cel puţin 1-2 ore de la ultima încărcare a bateriei.

 

Dupa teoria mea veche, eu am baterie buna de 12 ani, poate fiacare sa traga concluzia si sa faca ce vrea. Eu incarc bateria la 3 luni.

 

Majoritatea merg sub pragul de 50% si de aceea se strica mai repede.

 

Uite ce spune si VARTA : https://www.varta-automotive.ro/ro-ro/asistenta-baterii-varta/intretinere-si-depozitare-baterie/utilizare-sezoniera-baterie

Edited by florin1967
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Care sunt acele norme? :popcorn:

 

Prin norme, insemnand valori ale tensiunii acceptate de toti producatorii de baterii/producatorii de masini. Nu valori de pe nu stiu ce site, importator de baterii sau "forumuri"...

 

Dupa teoria mea veche, eu am baterie buna de 12 ani, poate fiacare sa traga concluzia si sa faca ce vrea. Eu incarc bateria la 3 luni.

 

Nu am incarcat-o niciodata. Are aproape 10 ani. O duce bine :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Am patit azi, pentru prima data sa primesc eroarea cu bateria descarcata, dupa un drum extraurban de aproximativ 1h. Imi amintesc ca la e60 am schimbat-o dupa 8 ani, doar pentru ca ma enerva ca mi se oprea radio-ul cand stationam cu motorul pornit.

Azi la F20 (benzina) a aparut dintr-o data, si mi se pare dubios ca n-a dat vreun alt semn. Ce-i drept e masina cu care se merge in oras, distante scurte, si masina e din 2012, bateria originala. Acum nu se mai aprinde nimic cand o deschid, iar imediat ce opresc motorul opreste tot (radio si orice fel de alte lumini). De pornit, a pornit. Nu am avut cablu de diagnoza sa ma uit dupa alte erori (e in cealalta masina care nu e in tara). Cu motorul pornit incarca ~14.8 (initial m-am gandit la alternator...). Nu am apucat sa ma uit cat indica cu motorul oprit, ca nu reusesc sa intru in meniu. Sfaturi? Ii fac o incarcare cu redresorul si vad cum se comporta, sau ma resemnez ca e vremea ei si iau alta?

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

Incearca o reincarcare de 8-12 ore si vezi cum se comporta dupa. Cel mai probabil, datorita stilului de mers, nu reuseste sa incarce bateria

 

Azi nu a mai facut... a pornit normal, fara niciun fel de eroare... E "âŹnormal"⏠asa ceva? N-as vrea sa pornesc un topic nou pe tema asta, am vazut ca sunt deja cateva.

Inca nu am masurat bateria, o sa aflu maine cat curent are, dar duminica plec la ski si as vrea sa evit surprizele.

Asadar, daca aveti idei? Poate fi IBS-ul defect? Diagnoza o sa pot face abia sambata cand revin in tara, sper sa nu fie prea tarziu.

 

 

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

Mcliviu, dupa ce am luat masina in ianuarie 2016 mi-a placut foarte mult de treaba ca stateam cu pozitiile aprinse "smechereste", muzica, tot fara probleme...pana cand mi-am luat tester de masina si am stat cam 4-5 zile (ore in sir) pe masina cu contactul pus si facand codari si recodari si toate tampeniile cu angel eyes aprinse ca nu mi-am dat seama sa le opresc si asa mai departe, in timp ce facea codare NCS pe CAS au inceput luminile sa-mi palpaie, sa se miste scaunul si asa mai departe, am crezut ca am stricat vreun calculator, la propriu ma facusem alb la fata si nu stiam ce sa fac, nu schita nimic cand dadeam sa pornesc, nimic nimic. Am zis ca inainte de toate mai incerc inca o data dimineata a doua zi, cu emotii si etc am dat repede la automat, a dat vreo 2-3 secunde la automat (o ia din prima cand nu are probleme) si a pornit, spre mirarea tuturor care mi-au zis ca trebuia alta baterie si sa ma gandesc sa-mi iau alta.

 

Dupa un drum de 5 km mi-a disparut si bateria din bord si eroare si tot, de atunci a trecut 1 an si jumatate, de fiecare data cand opresc motorul dupa 10-30-50 sec-3-5 minute (depinde de cat de incarcata e)imi apare bateria cu discharge in bord si dupa inca 5-10 secunde imi stinge muzica, de exemplu daca scot cheia si vreau sa dau pe muzica mi se aprinde si dupa 1-2 secunde mi-l opreste imediat si incontinu, am fost la straja acum pe 2 ianuarie, masina a stat nepornita 3 zile, iar dimineata la 6 a pornit la sfert fara balbaieli sau ceva.

 

Am reconditionat acum alternatorul, am schimbat releul ala (platoul) + un rulment cu un capac din cauza ca aveam un sunet care de fapt venea de la pompa de servo, dupa reconditionare am vazut ca tine si el 1-4 minute,pana acum cum opream motorul imi oprea muzica in 15 secunde. Singura chestie care "ma deranjeaza" daca pot sa zic asa este ca nu mai merge welcome lights din cauza bateriei, daca pun robotul pe ea isi revine cateva zile si muzica si welcome lights sau daca fac un drum mai lung, dar dupa 2 zile este ca inainte, pana imi rezolv restul lucrurilor care mai vreau sa le fac la ea, o sa las bateria asta pe masina, pana la urma isi face treaba, daca se balbaie la 2-3 porniri o schimbam direct insa daca porneste la sfert o accept :))

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Mcliviu, dupa ce am luat masina in ianuarie 2016 mi-a placut foarte mult de treaba ca stateam cu pozitiile aprinse "smechereste", muzica, tot fara probleme...pana cand mi-am luat tester de masina si am stat cam 4-5 zile (ore in sir) pe masina cu contactul pus si facand codari si recodari si toate tampeniile cu angel eyes aprinse ca nu mi-am dat seama sa le opresc si asa mai departe, in timp ce facea codare NCS pe CAS au inceput luminile sa-mi palpaie, sa se miste scaunul si asa mai departe, am crezut ca am stricat vreun calculator, la propriu ma facusem alb la fata si nu stiam ce sa fac, nu schita nimic cand dadeam sa pornesc, nimic nimic. Am zis ca inainte de toate mai incerc inca o data dimineata a doua zi, cu emotii si etc am dat repede la automat, a dat vreo 2-3 secunde la automat (o ia din prima cand nu are probleme) si a pornit, spre mirarea tuturor care mi-au zis ca trebuia alta baterie si sa ma gandesc sa-mi iau alta.

 

Dupa un drum de 5 km mi-a disparut si bateria din bord si eroare si tot, de atunci a trecut 1 an si jumatate, de fiecare data cand opresc motorul dupa 10-30-50 sec-3-5 minute (depinde de cat de incarcata e)imi apare bateria cu discharge in bord si dupa inca 5-10 secunde imi stinge muzica, de exemplu daca scot cheia si vreau sa dau pe muzica mi se aprinde si dupa 1-2 secunde mi-l opreste imediat si incontinu, am fost la straja acum pe 2 ianuarie, masina a stat nepornita 3 zile, iar dimineata la 6 a pornit la sfert fara balbaieli sau ceva.

 

Am reconditionat acum alternatorul, am schimbat releul ala (platoul) + un rulment cu un capac din cauza ca aveam un sunet care de fapt venea de la pompa de servo, dupa reconditionare am vazut ca tine si el 1-4 minute,pana acum cum opream motorul imi oprea muzica in 15 secunde. Singura chestie care "ma deranjeaza" daca pot sa zic asa este ca nu mai merge welcome lights din cauza bateriei, daca pun robotul pe ea isi revine cateva zile si muzica si welcome lights sau daca fac un drum mai lung, dar dupa 2 zile este ca inainte, pana imi rezolv restul lucrurilor care mai vreau sa le fac la ea, o sa las bateria asta pe masina, pana la urma isi face treaba, daca se balbaie la 2-3 porniri o schimbam direct insa daca porneste la sfert o accept :))

 

 

Am inteles. Am scris ca la mine nu a mai aparut niciodata, si facusem un drum extraurban, asa m-a mirat. A facut dintr-o data, aparent doar ieri, iar azi, niciun semn.... Masina e din 2012.06, bateria originala, si nu folosim start/stop. Am citit cam tot ce s-a scris pe forum ca sa nu mai deschid alt topic, inclusiv ce-ai povestit tu. Sa nu mai incarce alternatorul....nu stiu, poate e o varianta, oricum, o sa verific cand se face mai cald... La E60 am povestit si eu ca pateam sa se opreasca radioul dupa ce dintr-o prostie am folosit odata compresorul cu masina oprita, si a tras mult din baterie, dar a mai mers de atunci inca 2 ani, iar probleme de pornire nu am avut niciodata, masina pornea la prima invartire (la fel face si acum).

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa o schimbi daca iti mai face pe viitor, si eu am lasat-o la fel vreo 6 luni, nu e problema la pornire, la mine problema a fost ca mi-a distrus alternatorul, in sensul ca bateria nu mai avea capacitatea ei normala, adica nu se mai incarca 100%, releul vede ca trebuie sa o incarce in continuu, consum de carburant, bine sa zicem ca nu asta ar fi o problema, desi e...

La mine la un drum mai lung unde alternatorul s-a chinuit sa tot incarce, s-a supraincalzit si a picat, efectiv s-a dezlipit borna de + de pe el, care e corp comun cu alternatorul, mi s-a oprit tot la masina, dupa jumatate de ora si motorul, s-a oprit chiar in curtea service-ului unde o duc eu de obicei, vreo 500 de metri am condus cu calcaiul pe frana si cu varful pe acceleratie la intersectii ca sa nu se opreasca, deci daca nu vrei sa ramai in drum schimb-o, sau tu sti daca conduci in oras mai las-o

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by claus555
Link to comment
Share on other sites

Azi nu a mai facut... a pornit normal, fara niciun fel de eroare... E "âŹnormal"⏠asa ceva? N-as vrea sa pornesc un topic nou pe tema asta, am vazut ca sunt deja cateva.

Inca nu am masurat bateria, o sa aflu maine cat curent are, dar duminica plec la ski si as vrea sa evit surprizele.

Asadar, daca aveti idei? Poate fi IBS-ul defect? Diagnoza o sa pot face abia sambata cand revin in tara, sper sa nu fie prea tarziu.

Am avut aceleasi simptome, la o baterie schimbata in Ianuarie 2017, suspectam ibs-ul. Pe tester am constatat ca bateria era la 65% incarcare si cobora si la 40% cand imi dadea eroare. Ibs-ul ok, incarcare ok pe alternator

Am mers cu bateria la garantie unde s-a constatat ca era descarcata peste pragul minim si masina nu o mai putea incarca (un drum pana la Sibiu si inapoi a ridicat bateria la 60%). Sub un anumit prag de descarcare electrolitul isi pierde propietatile si bateria se isi revine doar pe redresor. Dupa 2 zile pe redresor, bateria a revenit la normal.

 

Pune bateria pe redresor si las-o la incarcat macar o noapte.

Daca dupa reincarcare problema persista, probabil bateria e pe duca si e indicat sa mergi la un tester pt baterii

 

@Claus bateria nu se incarca niciodată 100%, pentru a putea prelua surplusul de putere aparut in anumite situatii

@Win ce se intampla la tine nu e normal chiar daca tu consideri ca nu e nici o problema sa o folosesti asa. Posibil sa ai ibs mort

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Am avut aceleasi simptome, la o baterie schimbata in Ianuarie 2017, suspectam ibs-ul. Pe tester am constatat ca bateria era la 65% incarcare si cobora si la 40% cand imi dadea eroare. Ibs-ul ok, incarcare ok pe alternator

Am mers cu bateria la garantie unde s-a constatat ca era descarcata peste pragul minim si masina nu o mai putea incarca (un drum pana la Sibiu si inapoi a ridicat bateria la 60%). Sub un anumit prag de descarcare electrolitul isi pierde propietatile si bateria se isi revine doar pe redresor. Dupa 2 zile pe redresor, bateria a revenit la normal.

 

Pune bateria pe redresor si las-o la incarcat macar o noapte.

Daca dupa reincarcare problema persista, probabil bateria e pe duca si e indicat sa mergi la un tester pt baterii

 

 

 

Da, face sens sa o pun pe redresor, cam asta era concluzia la care ajunsesem si eu, de asta am si lasat-o la un prieten care are service. Aveti idee ce fel de redresor relativ ok as putea cumpara? Am vazut pe OLX cateva modele cu preturi de la 100 la cateva sute. Merci!

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Depinde cat de repede vrei sa o incarci si de capacitate. Trebuie sa te uiti la specificatiile redresorului, zice care e capacitatea maxima a bateriei pe care o poate incarca.

 

Eu am ceva din Lidl de vreo 3 ani (link aici), l-am prins la ceva reducere, 40 de lei parca am dat pe el. Isi face treaba cu brio. Am inteles de la un vanzator de acumulatori ca marca Absaar e buna. Gasesti prin Dedeman de pe la vreo 200 de lei in sus.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Depinde cat de repede vrei sa o incarci si de capacitate. Trebuie sa te uiti la specificatiile redresorului, zice care e capacitatea maxima a bateriei pe care o poate incarca.

 

Eu am ceva din Lidl de vreo 3 ani (link aici), l-am prins la ceva reducere, 40 de lei parca am dat pe el. Isi face treaba cu brio. Am inteles de la un vanzator de acumulatori ca marca Absaar e buna. Gasesti prin Dedeman de pe la vreo 200 de lei in sus.

 

 

Am vazut din astea pe OLX, pe la 100-120 RON.

 

CTEK sunt foarte bune. Dealtfel redresorul original BMW este facut de CTEK.

 

Asa ceva?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am vazut din astea pe OLX, pe la 100-120 RON.

 

Au avut saptamana trecuta in Lidl, am vazut sambata asta o groaza neatinse la raft. Nu retin pretul dar sunt 99% ca sunt sub 100 de lei.

Am fost reticent in prima faza insa isi fac treaba, zero probleme si vreo 20 de incarcari pe putin la activ. L-am mai si imprumutat.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Cam asa, dar verifica pe site-ul CTEK sa fie compatibil cu bateriile AGM, si sa poata incarca o baterie de 105Ah sau cat ai nevoie. Cel de pe OLX pare cam mic.

 

In orice caz, CTEK sunt redresoare ce fac si regenerare, stiu sa tina o baterie incarcata pe perioade lungi de nefunctionare a masinii, etc.

 

La F20 am de 80, la F10 nu m-a uitat, am vazut o singura data eroarea dupa ce a stat vreo 3 saptamani nepornita, insa ulterior totul ok. Il voi folosi ocazional, nu intentionez sa ma plimb cu bateria de la masina in casa (nu stau la curte).

Link to comment
Share on other sites

Eu, inainte sa schimb bateria as cauta un tester care sa ii masoare rezistenta interna a bateriei (desigur aceasta este in corelatie oarecum cu valoare masurata a capacitatii)..

Asadar, personal nu as inlocui bateria decat dupa ce bateria este testata pe un asemenea tester. Testul nu dureaza decat cateva secunde.. Ideal ar fi acel tester care afiseaza si valoarea rezistentei interne care trebuie sa fie cat mai mica (de ordinul ohm-ilor daca nu chiar mili-ohm-ilor). Aceasta reprezinta valoare REALA a bateriei. Capacitatea bateriei poate varia (fi diferita) in momentul masurarii dar rezistenta sa nu poate varia atat de mult in momentul masurarii; reprezinta o valoare relativ stabila/fixa indiferent de nivelul de incarcare al bateriei, dar va creste in timp (ani!) de exploatare normala a bateriei.

 

Observ ca sunt singurul care reamintesc/mentionez acest lucru: rezistenta interna, de cate ori citesc ca sunt probleme cu anumite baterii care nu se mai incarca, nu stau incarcate sau nu pornesc motorul..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

In principiu mie imi da pe tester "recharge battery" si dupa ce am pus-o pe redresor la retestare mi-a dat "replace battery". IBS-ul ar trebui sa de-a eroare ma gandesc, nu mi-a dat niciodata, avand in vedere ca exact dupa treaba aia am avut probleme cu bateria (welcome lights si erorile specifice) clar de acolo i se trage.

Sincer, nu am incredere in redresor, mai ales sa-l las peste noapte pe baterie, maxim l-as lasa cat stau la munca, adica 9 ore...pe redresor a stat undeva la 3-4 ore maxim.

Cred ca este si mica bateria, era undeva la 88-90 AH din ce imi amintesc.

Link to comment
Share on other sites

La mine masina sta nemiscata in garaj perioade de cate 3 luni, folosesc un https://www.ctek.com/products/vehicle/mxs-5-0-test-charge conectat permanent cat masina sta in hibernare. Astfel bateria este in "forma maxima".

E un redresor foarte bun, stie si diagnosticare, incarcare regenerativa, etc.

Cel din link-ul de pe olx era model ft vechi

@ bimmer: tocmai din acest motiv am recomandat mereu testarea bateriei pe un tester special de baterii care masoara rezistenta interna. Test ce dureaza 5 sec.

Anul trecut cand am schimbat bateria, cea veche (Varta OE) avea rezistenta 0 si simptome identice cu cele descrise mai sus

Link to comment
Share on other sites

In principiu mie imi da pe tester "recharge battery" si dupa ce am pus-o pe redresor la retestare mi-a dat "replace battery". IBS-ul ar trebui sa de-a eroare ma gandesc, nu mi-a dat niciodata, avand in vedere ca exact dupa treaba aia am avut probleme cu bateria (welcome lights si erorile specifice) clar de acolo i se trage.

Sincer, nu am incredere in redresor, mai ales sa-l las peste noapte pe baterie, maxim l-as lasa cat stau la munca, adica 9 ore...pe redresor a stat undeva la 3-4 ore maxim.

Cred ca este si mica bateria, era undeva la 88-90 AH din ce imi amintesc.

Bateria mea (Moll EFB 80A) a stat la incarcat 48 ore. Incarcare facuta la service-ul de unde am cumparat bateria, pe robot de incarcare profi. Operatie facuta in garantie

Nu ai de ce sa iti faci griji, orice redresor are protectie.

Link to comment
Share on other sites

Bateria mea (Moll EFB 80A) a stat la incarcat 48 ore. Incarcare facuta la service-ul de unde am cumparat bateria, pe robot de incarcare profi. Operatie facuta in garantie

Nu ai de ce sa iti faci griji, orice redresor are protectie.

Mandutzu25 ce nu cred ca ai inteles din ultimile postari a lui WIN60 este ca ele stie/realizeaza ca bateria lui a fost/s-a descarcat de cateva ori destul de mult (cand facea codari..) ..apoi s-a plans ca nu mai functioneaza welcome lights.. pentru ca bateria era cam descarcata si acum de final cred ca isi aminteste ca bateria este destul de mica capacitiv.. Deci aceasta baterie este mai mult solicitata la pornire la rece decat sa zicem una de 100Ah!

 

Eu cand am schimbat bateria originala dupa 10 ani am schimbat cu una de capacitate de 100Ah (o Varta sunt deja in al doilea an..) pentru ca am pus ceva consumatori in plus.. si spatiu din portbagaj am vazut ca permite! ;) Nici o problema pana in prezent; desigur inainte de schimbul bateriei am am schimbat perii colectoare si rulmentii alternatorului.

 

Redresosrul fact de CTEK sunt unele dintre cele mai bune redresoare de nivel mediu.. Cel de la Lidl nici el nu e prost; il am si eu si stiu ca m-a surprins ridicand densitatea electrolitului la bateria cea veche mai bine decat a facut-o un redresor mai vechi si mai scump al meu..

Intr-adevar daca vorbim de baterii AGM trebuie incarcate cu redresor care incarca acest tip de baterie pentru ca tensiunea la care se opreste incarcarea este un pic mai mare decat cea la acumulatoarele clasice.. iar oprirea incarcari la tensiune mai mica inseamna incarcare insuficienta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am inteles ce spunea Win, am dedus din citatul de mai sus ca ii era teama sa o incarce mai mult de 3-4 ore.

O varianta de redresor ctek e comercializata de Bmw

(rebrenduit, evident)

Personal folosesc in Telwin Nevaboost 100, redresor clasic. Si-a facut treaba cu brio pana acum

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.