Jump to content

BMW X1


dan.l

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Dane cu tot respectul dar esti pe vechi rau de tot. Ulei pe praguri, huse pe scaune........Normal ca o singura cheie se da la prezoane, doar nu voiai sa iti dea cate o cheie pentru fiecare prezon.

Eu am cumparat tot de la BMW si am primit doua capete in pachet :)

Edited by Tavicu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dane cu tot respectul dar esti pe vechi rau de tot. Ulei pe praguri, huse pe scaune........Normal ca o singura cheie se da la prezoane, doar nu voiai sa iti dea cate o cheie pentru fiecare prezon.

 

:)

 

Cred că ai dreptate cu husele și uleiul la praguri, probabil de aceea nici nu am făcut pasul deocamdată... Dar chestia cu prezoanele este că unele seturi vin cu doua capete.

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

:)

 

Cred cĂŁ ai dreptate cu husele și uleiul la praguri, probabil de aceea nici nu am fĂŁcut pasul deocamdatĂŁ... Dar chestia cu prezoanele este cĂŁ unele seturi vin cu doua capete.

husele nu cred ca au rost stofa rezista destul de bine, in loc de ulei poti incerca sa ceara :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu inca nu i-am făcut huse, dar un coleg, care are tot x1 a făcut la comanda și au ieșit foarte bine.

Este o firma la noi in oraș, Tg.Mures, care lucrează foarte bine, pe modelul scaunului și cu materiale ok, dar și prețurile sunt măricele.

https://husa-auto.ro

 

As vrea sa ii fac huse pentru următoarele motive:

- sunt foarte greu (110 kg) și am toate șansele să distrug materialul de pe scaunul șoferului...

- nu vreau să îmi stresez incontinuu copilul că murdărește scaunele, cu picioarele, mâncarea, etc.

Având în vedere cele de mai sus, in cazul meu cred că se justifica un set de huse. Colegul meu a folosit un material asemănător cu pielea, dar eu as merge pe textil.

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Interesante lucrarile celor de la firma respectiva ... personal nu ma atras nimic, nu stiu de ce , parca lipseste ceva. In cazul tau ca motive, cred ca mai mult se aplica faza cu copilul , faptul ca esti mai greu nu cred ca distruge nimic la scaunul ala... cel putin nu tapiteria. Murdaria la interiorul textil o scoti rapid si cu rezultate uimitoare daca ai un aspirator deala cu injectie/absorbtie sau o duci la un centru de specialitate. Banuiesc ca nu costa o avere si o faci odata la vreo 3 ani ... pana cand cresc kinderii mai mari. Edited by Saylor Man
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat azi toate filtrele, ulei motor, ulei cutie de viteze, ulei grup. SĂŁptĂŁmâna asta vreau sa merg sa verific cantitatea de freon, pentru cĂŁ atunci când pornesc aerul condiționat se aude un vâjâit care creste proporțional cu turația motorului.
Link to comment
Share on other sites

Problema cu vâjâitul când porneam aerul condiționat s-a rezolvat: din 630 Gr de freon cât ar fi trebuit să fie, mai erau doar 190gr, deși anul trecut l-am umplut. Am completat cu freon și acum a dispărut zgomotul. Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Ulei era foarte puțin ramas in instalatie. Nu folosesc a/c în sezonul rece, asta am înțeles că ar fi posibilul motiv. A verificat cu lampa, dar nu a găsit scurgeri - o să merg peste o lună să verific din nou daca lipsește freon.

 

Ulei nu știu cât a completat, dar cred că scrie pe interiorul capotei cat trebuie.

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Și ulei? Cat mai era? Cat ai pus? Pe unde pierde? Folosești A/C și în sezonul rece?

 

Cataline , daca nu ma insel eu ... stiam ca etansarea compresoarelor de AC este de tip deschis ... si drept urmare folosit sau nu este normal sa piarda o mica cantitate de fron /an. Repet este o informatie de care nu sunt sigur ca este 100% adevarata, sau poate nu se aplica la BMW. Acum in functie de fiecare daca nu face un control la instalatia asta, periodic ajungi sa bulesti compresorul.

Ce ma mira pe mine, in cazul lui Dan.l cum de mai functiona AC-ul cu o asa cantitate mica de freon in instalatie. Banuiesc ca ar fii trebuit sa aibe vreo protectie ceva.

@Dan.l - cantitatea de freon si cea de ulei care ti-au completat-o in instalatie trebuie sa apara pe factura/ bonul de casa de la servicele respectiv.

Edited by Saylor Man
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pierderile observate de mine folosind climatizarea permanent pe Auto sunt cam de 5-10% din cantitatea de freon+ulei pe an. DacĂŁ nu e folosit compresorul perioade lungi, pierderile sunt spre 30% pe an.

Mie unul mi se pare foarte util A/C-ul iarna, menține geamurile dezaburite permanent.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mecanicul mi-a explicat că în perioada în care nu se utilizează a/c , garniturile se usucă și atunci intervin pierderile de freon/ulei. In acest sens, mi-a recomandat sa las activat ac tot timpul, inclusiv iarna.

Nu știu dacă e corect ce a spus, dar pare că are logica.

Oricum, pierderile la mine, într-un an au fost de aproximativ 75%, ceea ce mie mi se pare foarte mult.

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Corect Cataline ! Si eu folosesc aproape tot timpul Ac-ul. Vara ca vara ...dar intradevar foarte util si iarna. Stiu ca se piede o anumita cantitate de freon ...dar niciodata nu am apreciat cat %. Daca faci anual o revizie ,cam cum consider ca ar fi normal, poti calcula si un procentaj. :thumbsup: Dane cam mult ... te-as sfatuii sa ti sub observatie instalatia ...ca sa nu te scormonesti prin buzunare ulterior.

Ca si chestie , se mai schimba periodic si filtrul dezhidrator ... este chiar indicat , dar din pacate cati dintre noi au facut treaba asta?

@Dan.l - ai vopsit capota?

Edited by Saylor Man
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Încă nu, dar am fost pe la vopsitor și trebuie făcută complet, că să nu se vadă diferențele.

Urmează, dar cred că o las pe când mă întorc din concediu.

 

In legătură cu instalația de aer condiționat, o să trec pe la service peste o lună, să văd dacă mai sunt pierderi. Eu stăteam liniștit, pentru că exact acum un an am umplut instalația...

Ciudată treabă, mai ales pentru că și eu și un coleg cu un F25, am umplut instalația anul trecut la același service și la amândoi a început în primăvara asta sa facă zgomot. Mâine merge și el, să vedem cat îi lipsește.

 

Ps. Pun o ĂŽntrebare de grĂŁdinițĂŁ... iarna, lĂŁsați ac-ul pornit, pe auto, dar la cate grade ĂŽl reglați (noi suntem mai sensibili)? Mulțumesc!

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Pai iarna lasi AC pornit , si setezi temperatura cat mai mult pe plus, dupa cum iti convine, daca nu ma insel mai sus de 28 de grade nu-l poti seta. Compresorul de AC va functiona normal, si cand motorul functioneaza, incalzind apa vei avea si aer cald... astfel aerul introdus in masina va fii mai uscat ...si te ajuta la dezaburirea geamurilor rapid. Edited by Saylor Man
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ok, mulțumesc. Pe langa faptul cĂŁ suntem mai sensibili la aerul condiționat, eu mĂŁ gândeam cĂŁ protejez compresorul și instalația daca nu le folosesc in sezonul rece. Se pare cĂŁ am fĂŁcut mai mult rĂŁu, dar de acum ĂŽl las pornit tot timpul.
Link to comment
Share on other sites

Nu e aici problema , eu folosesc doar 3-4 luni pe an Clima, am alergie la el(ma irita la ochi), in 10 ani de cand am masina, vorbesc de o alta marca nu am umblat la freon niciodata, baga rece dupa 30 de sec. de la pornire, pierderea ta e mare, verifica bine supapele acelea cu bila pe unde se face freonarea, majoritatea pierd pe acolo, sau la oring-urile de la conducte, sunt de culoare mov se mai plesnesc.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ciudat ce ziceti voi aici, pare din filme. Eu niciodata nu folosesc A/C si 90% din lumea care o cunosc nu foloseste A/C-ul iarna, iar vara evit cat mai mult timp sa-l folosesc deoarece sunt sensibil la el. Freonul si ulei din instalatia de climatizare nu dispar pentru ca folosesti tu A/C mai mult sau mai putin, daca este mai putin este din cauza ca sa pierdut, sunt multiple cazuri pentru care se pierde freon, deci freonul nu se "invecheste", nu se "evapora", doar se pierde si atat. Eu cred ca la mine merge A/C undeva la 3-4 luni pe an maxim si asta este pentru toate masinile care le-am avut, ciudat fiind faptul ca nu am avut niciodata mai putin decat am bagat.

 

A/C se foloseste vara, nu iarna, daca sunt probleme la garnituri si restul le schimbi, este util si iarna? Da, recomandat? Nu!

 

In majoritatea cazurilor la orice masina daca este prea mult freon nu porneste compresorul, daca este prea putin la fel nu porneste compresorul, vorbesc de la matiz la orice masina, al tau daca mergea este posibil sa fii fost la limita aia pana sa ti-l opreasca, nu stiu ce sa zic, insa ai pierdut mult freon implicit si ulei in prea putin timp, ai o pierdere care o sa o descoperi pana la urma.

  • Like 3
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Chiar asa nu se foloseste iarna? :laugh: Cine ti-a spus? De ce nu s-ar folosi?

 

Sper ca ai glumit, nu? :rolleyes:

 

Atunci daca ai climatronic, de ce porneste automat AC-ul iarna. Inseamna ca inginerii de la BMW sunt tare fraieri, ca porneste automat AC-ul iarna. :thumbsup:

 

Nu mai spun ca majoritatea celor care conduc masini din grupul VAG,nu au aflat nici pana acum ca ECON apasat inseamna aer conditionat oprit.

Edited by radu95
  • Like 6
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

La mine nu a pornit niciodata automat iarna, nu stiu ce faci tu, dar s-ar putea sa-l pornesti manual si sa zici ca e automat.

ECON la bmw este de fapt ventilatia fara compresor pornit, lucru care poti sa-l faci si vara, pur si simplu nu pornesti A/C, deci dupa ce ca nu porneste automat iarna, nu porneste nici vara automat..hmmm

 

Edit: sau daca te gandesti mai bine vrei sa spui ca porneste compresorul automat daca dai tu pe "automat" la clima, atunci e logic, insa sa spui ca porneste automat compresorul e gresit, iar iarna nu porneste nici asa.

 

Solutia pentru dezaburire este chiar ventilatia pe prima treapta, sau in sistem de urgenta, apesi foarte frumos pe butonul de dezaburire la parbriz, porneste ventilatia la maxim de zici ca decoleaza si trebuie sa urlii ca sa poti vorbii, o tii fix 10-15 secunde, dupa ce se dezaburesc lasi ventilatie pe prima treapta redirectionata catre parbriz si gata solutia, nu se mai aburesc.

 

Atata timp cat exista ventilatia-dezaburire parbriz in buton (la care nu porneste compresorul, doar ventilatia porneste), nu inteleg de ce sa folosesti si A/C-ul iarna, dar na poate inginerii aia de prosti au facut si dezaburire, ar trebui sa scotem butonul ala si sa punem altceva acolo.

 

Radu95 sper ca ai glumit tu, nu eu, ca vii cu niste idei in subiecte total pe dos.

Edited by WIN60
  • Like 3
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.