Jump to content

Tremurat la franare - Discuri Noi


kevinn14

Recommended Posts

Toata lumea patita recomanda discuri de frana OE. Doar ele sunt ok si nu bat. Puteti pune orice altceva daca vreti sa aruncati banii degeaba.

 

Eu am ATE si nu bat, si la service-ul unde imi repar masina nu au avut niciodata probleme cu marca asta si in cazul in care se intampla se schimba automat pe garantie.... poate ca sunt multe falsuri in romania, este foarte usor sa pui niste discuri noname in cutie ATE, la fel cu uleiul si restul

 

Doar ele sunt ok si nu bat este deja SF

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fac referire doar la e60 si e90. Daca ai citit putin pe forum si nu numai, ai vazut ca multi care au pus discuri ate,brembo,trw, etc. au avut batai la franare dupa 1-2-3k km. Cand au pus discuri oe totul a revenit la normal.

Fiecare e liber sa puna ce vrea pe masina.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ma intreb cum de mai sunt inca pe piata astia de la brembo , trw , bosch , ferodo , zimmermann, etc daca toate discurile lor se ovalizeaza in maxim 5000km. Eu cred ca se monteaza gresit pe la cine stie ce mecanici si dupa vin si se plang ca discurile sunt de calitate proasta. Sunt si discuri de calitate proste de la tot felu de firme care nu au treaba cu sistemele de franare , le eviti si gata.
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Fac referire doar la e60 si e90. Daca ai citit putin pe forum si nu numai, ai vazut ca multi care au pus discuri ate,brembo,trw, etc. au avut batai la franare dupa 1-2-3k km. Cand au pus discuri oe totul a revenit la normal.

Fiecare e liber sa puna ce vrea pe masina.

 

Discuri fata ate, placute ate fata/spate schimbate odata toate, au peste 20k km si nu am avut nici cea mai mica problema cu ele

Cand am cumparat masina avea discuri ate si placute jurid de atunci sau mai consumat un set de placute trw(recomandate ca fiind mai moi pe discurile vechi) la urmatorul schimb sa facut schimb de discuri, placute si senzori

Link to comment
Share on other sites

oricum la e60 se simte orice denivelare fix in volan cine nu percepe asta poate foarte usor sa dea vina pe discuri, asa este construita de bmw, tocmai din cauza unghiurilor modificate la directie se distruge si caseta de directie mult mai usor dar este mult mai comfortabila si mai agila..... calitati vs defecte

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am umblat si eu la frane acum cateva zile daca tot am schimbat aproape toata suspensia fata si ca urmare dupa ce am desfacut pini de ghidare, acestia au fost lubrifiati din cate s-a vazut cu vaselina pe baza de cupru si nu siliconica. Sunt doi pini, unul mai scurt celalalt mai lung. Cel scurt glisa foarte bine iar cel lung foarte greu si dupa ce am curatat locasurile de cauciuc unde intra pinii, cel lung glisa ceva mai bine dar tot greu. Celalalt glisa perfect si foarte usor. Asta s-a intamplat la rotile pe fata.

Precizez ca am schimbat bratele inferioare si bieletele pe fata datorita acestei pulsatii si vibratii in volan in timpul franarii. Ca urmare, totul s-a diminuat dar tot se mai simte acea pulsatie. Dupa schimbarea bratelor si bieletelor am scapat de vibratia masinii in mers, pentru ca vibra si cand rulam normal datorita bucselor distruse de la bratele de control.

Pini de ghidare cand i-am scos, la capat aveau ceva negru intarit pe ei. Am curatat si locasurile de cauciuc, am pus vaselina siliconica (Red Rubber Grease) si de atunci totul s-a diminuat. Urmeaza sa desfac si pe spate sa vad cum sunt si acolo.

 

Inca ceva. Pana acum intr-un an am schimbat pe garantie 4 seturi de discuri pe fata, se ovaliza se pare cel de pe partea dreapta unde bucsele de la brate erau mult mai distruse decat pe partea stanga deoarece cel care a avut masina inainte a schimbat bratele cu unele foarte ieftine si doar pe partea dreapta. Sa nu mai spun ca piulitele la toate bratele au corodat si nu am putut desface nimic. Chiar si surubul lung ce tine telescopul s-a rupt inauntru cand am incercat sa desfac. Am taiat tot cu flex-ul pana si capetele de bara au fost tot asa. Asta datorita instalarii fara nici un fel de pasta anti corodare.

 

Normal cei doi pini de ghidare trebuie sa gliseze foarte usor in locasurile de cauciuc nu? Pentru ca la mine doar cei scurti gliseaza perfect. As vrea sa schimb aceste insertii de cauciuc cat si garniturile de la pistonase si poate si pinii de ghidare, sper sa se remedieze problema.

Edited by floryn1987
Link to comment
Share on other sites

Dar daca discurile sunt ovalizate tot nu o sa scapi de problema. Foarte bine ca ai curatat pini de ghidare , acuma etrierul functioneaza cum trebuie, daca nu este deteriorata garnitura de la pistonas si nu ai scurgeri de lichid pe acolo nu trebuie sa o schimbi. Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Asa am zis si eu daca nu sunt scurgeri nu le schimb. Dar ce sa fac cu locasurile de cauciuc de la pinii de ghidare? Sa fie cauciucul uzat sau pinii? Este normal ca unul sa gliseze mult mai greu? Discurile o sa le schimb iarasi pe garantie, dupa ce rezolv tot ce mi-am propus pentru curatarea franelor.

Dupa montarea bratelor si capetelor de bara am facut o aliniere fata-spate la service si oarecum pe fata le-am reglat eu doar sa ma duc pana la service dar pe spate-dreapta a trebuit sa regleze ca nu era bine. Aveam cu nu stiu cate grade camber negativ fata de roata de pe partea stanga spate. Le-a adus la valorile normale. Totusi camber negativ tot a ramas pe spate si mi-a zis ca alea sunt valorile pe care le recomanda BMW. Acum mi-a facut alinierea dar masina tinde sa traga putin stanga, o sa ma duc maine sa o regleze bine.

Edited by floryn1987
Link to comment
Share on other sites

Ambii pini trebuie sa culiseze foarte usor , daca unu culiseaza mai greu placuta o sa calce mai putin pe partea unde nu culiseaza asa bine , si dupa cand lasi picioru de pe frana tot partea aia de placuta o sa ramana mai pe disc tot timpul.
Link to comment
Share on other sites

Am observat cĂŁ bĂŁtaia se accentueazĂŁ dacĂŁ se ĂŽncing discurile dupĂŁ o frânare mai intensĂŁ. Și roțile frig ca naiba :)) ,intre 80-100km se simt ceva vibrații ĂŽn volan și când iau puĂžin stânga dreapta, sacadeazĂŁ, precizez cĂŁ la vulcanizare mi-au gĂŁsit o janta strâmbĂŁ puĂžin pe interior. .dar cicĂŁ nu e nici o problema.. Și am cauciuciri de iarnĂŁ pe faÞã.. Nu știu ce sĂŁ-i mai fac :/
Link to comment
Share on other sites

Sa fie cauciucul uzat sau pinii? Este normal ca unul sa gliseze mult mai greu? Discurile o sa le schimb iarasi pe garantie, dupa ce rezolv tot ce mi-am propus pentru curatarea franelor.

Dupa montarea bratelor si capetelor de bara am facut o aliniere fata-spate la service si oarecum pe fata le-am reglat eu doar sa ma duc pana la service dar pe spate-dreapta a trebuit sa regleze ca nu era bine. Aveam cu nu stiu cate grade camber negativ fata de roata de pe partea stanga spate. Le-a adus la valorile normale. Totusi camber negativ tot a ramas pe spate si mi-a zis ca alea sunt valorile pe care le recomanda BMW. Acum mi-a facut alinierea dar masina tinde sa traga putin stanga, o sa ma duc maine sa o regleze bine.

Confirm si eu ca trebuie curatate tijele/pinii aceia lungi care sunt prinsi de acel cadru detasabil al etrierului. Eu curat tijele acelea care intra/se sprijina pe cauciucurile acelea (cu capacele-care nu ar trebui sa lipseasca..) foarte bine; practic curat cat poot de bine pana la luciu metalic pete si mizerie ce a putut adera la tije, atunci cand schimb placutele de frana..

 

Apoi nu treuie sa te gandesti ca ovalizarea discurilor ar legatura directa ci (poate) o contributie minora faptul aliniamentul nu este perfect.. facut. Cu aliniament nefacut am mers si eu destul dupa schimbul arcurilor pe fata DAR nu am avut nici un moment probleme cu vibratii la franare ori vibratii la acelerare... doar "gumele" s-au uzat mai devreme :growl:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Asa am zis si eu daca nu sunt scurgeri nu le schimb. Dar ce sa fac cu locasurile de cauciuc de la pinii de ghidare? Sa fie cauciucul uzat sau pinii? Este normal ca unul sa gliseze mult mai greu? Discurile o sa le schimb iarasi pe garantie, dupa ce rezolv tot ce mi-am propus pentru curatarea franelor.

Dupa montarea bratelor si capetelor de bara am facut o aliniere fata-spate la service si oarecum pe fata le-am reglat eu doar sa ma duc pana la service dar pe spate-dreapta a trebuit sa regleze ca nu era bine. Aveam cu nu stiu cate grade camber negativ fata de roata de pe partea stanga spate. Le-a adus la valorile normale. Totusi camber negativ tot a ramas pe spate si mi-a zis ca alea sunt valorile pe care le recomanda BMW. Acum mi-a facut alinierea dar masina tinde sa traga putin stanga, o sa ma duc maine sa o regleze bine.

Tot stau un pic roțile crĂŁcĂŁnate? Așa mi le-a reglat și la mine. Dar am impresia cĂŁ ĂŁia din dreapta e un pic mai mult

Link to comment
Share on other sites

Tot putin cracanate da. Le-a reglat super bine exact ca la carte. Pentru ca asa este suspensia facuta de BMW si pentru stabilitate trebuie sa aiba putin camber negativ. Cred ca daca nu ma insel si pe fata exista putin camber. Cine aduce rotile spate sa bata cu cele de pe fata face o mare greseala la modelele cu suspensia sport si anume modelul M Sport. Am vazut o gramada pe strada, si asta pentru ca nu le-a placut cum arata masina cu rotile pe spate intrate sub aripa.

Daca rotile stau prea crecanate atunci ai un camber negativ cam mare si trebuie alinere neaparat fata-spate bine si ca la carte.

Inca ceva eu am jante de X5 pe masina:

- 245 35 r19 9j fata

- 275 35 r19 10j spate

Cu distantiere H&R hubcentrice 30mm fata-spate. Masina la 120-140 in curbe nu foarte stranse, sta super bine pe drum, stabilitate foarte buna. Se simte imediat diferenta de la jante 8j si anvelope 225 fata-spate la acestea. Sunt ele ce este drept putin cam grele dar pentru mine a meritat. Cu aceste distantiere de 30mm pe spate rotile ies foarte bine in evidenta si da un aspect placut masinii. Daca o sa am timp o sa pun si ceva poze.

PS- daca cea din dreapta sta putin mai mult se poate sa fie din cauza: amortizor, arc, care se poate sa fie putin mai uzate pe acea parte.

La mine spre exemplu pe partea stanga masurat din aripa la sol, cu presiunea adecvata, este cu 1cm si ceva mai joasa. Poate tot din aceasta cauza: amortizor, arc, flansa amortizor etc.

Edited by floryn1987
Link to comment
Share on other sites

Momentan am si eu 1000 km cu noile discuri originale ;

Confirm ca și la mine la montaj la Filaret au folosit pasta pt plĂŁcute, toate șuruburile acelea schimbate , nu știu exact cum se numesc , mi le-au dat pe cele vechi .

Momentan nu se mai simte absolut nimic la frânare , dar am doar 1000 km . Sper sa fie Ok și sa nu se mai ovalizeze ;

Lumea mi-a mai spus sa verific etrierii , dar mi-au spus de la 2 service-uri ca sunt Ok ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa ca nu schimbati discurile cum va schimbati rotile , curatati butucul, etrierele , dupa ce ati montat discul verificati cu un ac comparator sa nu aiba bataie din cauza ca nu sta bine discul pe butuc... Daca ai montat discurile prost dupa cateva frane sunt compromise si nu prea mai poti sa scoti bataia.
Link to comment
Share on other sites

Asa ca nu schimbati discurile cum va schimbati rotile , curatati butucul, etrierele , dupa ce ati montat discul verificati cu un ac comparator sa nu aiba bataie din cauza ca nu sta bine discul pe butuc... Daca ai montat discurile prost dupa cateva frane sunt compromise si nu prea mai poti sa scoti bataia.

 

Corect :thumbsup:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tot putin cracanate da. Le-a reglat super bine exact ca la carte. Pentru ca asa este suspensia facuta de BMW si pentru stabilitate trebuie sa aiba putin camber negativ. Cred ca daca nu ma insel si pe fata exista putin camber. Cine aduce rotile spate sa bata cu cele de pe fata face o mare greseala la modelele cu suspensia sport si anume modelul M Sport. Am vazut o gramada pe strada, si asta pentru ca nu le-a placut cum arata masina cu rotile pe spate intrate sub aripa.

Daca rotile stau prea crecanate atunci ai un camber negativ cam mare si trebuie alinere neaparat fata-spate bine si ca la carte.

Inca ceva eu am jante de X5 pe masina:

- 245 35 r19 9j fata

- 275 35 r19 10j spate

Cu distantiere H&R hubcentrice 30mm fata-spate. Masina la 120-140 in curbe nu foarte stranse, sta super bine pe drum, stabilitate foarte buna. Se simte imediat diferenta de la jante 8j si anvelope 225 fata-spate la acestea. Sunt ele ce este drept putin cam grele dar pentru mine a meritat. Cu aceste distantiere de 30mm pe spate rotile ies foarte bine in evidenta si da un aspect placut masinii. Daca o sa am timp o sa pun si ceva poze.

PS- daca cea din dreapta sta putin mai mult se poate sa fie din cauza: amortizor, arc, care se poate sa fie putin mai uzate pe acea parte.

La mine spre exemplu pe partea stanga masurat din aripa la sol, cu presiunea adecvata, este cu 1cm si ceva mai joasa. Poate tot din aceasta cauza: amortizor, arc, flansa amortizor etc.

Știu cĂŁ trebuie sĂŁ stea un pic.. Dar uzeazĂŁ pe interior, acele jante sunt cam mari Ai 330 cumva? Eu mi-aș pune pe 18 8j-9j și mi-e cĂŁ o sĂŁ tragĂŁ mai greu și la frânare la fel

Link to comment
Share on other sites

La mine se comporta bine. Nu am motor mare doar 2L-177bhp. Ce e drept sunt mai grele si staggered. Precizez ca eu problema cu pulsatia am avut-o inainte sa pun aceste jante si pe atunci aveam jante originale MV3 pe 18 225 40 r18. Mie unul mi se pare ca se comporta foarte bine ce cele pe 19. Edited by floryn1987
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.