Jump to content

Achizitie E46 4 cilindri vs. 6 cilindri


Alin KIR

Recommended Posts

Doresc sa achizitionez cat de curand un E46 ( non-facelift neaparat ) si oscilez intre doua motorizari: 318i - 118 cai si 320i - 150 de cai. Stiu ca motoarele M43 sunt destul de fiabile, poate printre cele mai fiabile motoare in 4 cilindri de la BMW, dar parca as vrea ceva mai sprinten, de aceea ma gandesc la un 320i. As dori niste pareri de la cei care au avut acest motor, cum sta ca si costuri de exploatare comparativ cu M43. Ce probleme grave/costisitoare pot aparea la M52? Consumul pare a fi cu aproximativ 2 litri in plus la 320i, cel putin asa reiese din datele de pe net. Personal as merge pe 318i ( sunt familiarizat oarecum cu motorul ), insa pe de alta parte imi surade ideea unui L6.
Link to comment
Share on other sites

Recomand 318.

Nu cred ca mai exista in Romania la vanzare in acest moment in 2.0 150 cp in stare buna de functionare.

 

Avantaje:

- consum mai mic

- diferenta mica de putere , chiar daca are ceva cai in minus, la 100metri stai aproape bara la bara.

- motor mult mai fiabil, in afara de problemele comune gen debitmetru, o sonda si 2 senzori nu prea are ce sa cada la 318.

- intretinere mai ieftina.

 

Dezavantaje: sunetul de 6 cilindri.

Succes!

Edited by andualx
Link to comment
Share on other sites

Masina nu o voi lua din RO, iar legat de putere, cred totusi ca diferenta de 32 de cai in plus se simte. De ce zici ca este mai fiabil M43 fata de M52? Din cate m-am documentat de pe net, M52TUB20 e un motor laudat la capitolul asta. Despre consum ce imi puteti spune?
Link to comment
Share on other sites

De ce vrei neaparat nonfacelift? Eu sincer as lua un 320i sau 325i facelift, sunt mult mai ok (ai DSC, putere considerabil mai mare, sunt cu cativa ani mai noi). 2.0 150 cai nu mi se pare ca merita...raportul consum/putere mi se pare groaznic. Daca tot iti asumi consumul de 6 cilindri macar cumpara-ti 2.2 170 cai sau 2.5 192 cai. Consuma la fel sau poate chiar mai putin si vei avea performante mult mai bune.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Probabil impozitul care nu se merita sa-l platesti il face sa aleaga motor sub 2000cc.

 

@Alin Kir.M52 este un motor foarte fiabil,dar trebuie intretinut ca la carte..

Sa verifici sa nu bata(vanos sau intinzator lant) motorul.

Sistemul de racire necesita atentie sporita,mare grija sa nu fiarba motorul

Ca regula generala dupa ce cunperi masina faci automat o revizie care sa includa pompa de apa si termostatul.

Link to comment
Share on other sites

nu am mers cu 2.0 150cp pe e46 dar din datele tehnice de pe hartie e destul de slabut. cuplu 190nm (1.9 118cp are cuplu 180nm), acceleratie mai buna cu doar 0.2s pana la 100km/h, consum cu peste 1L mai mare (date oficiale)..

intretinerea mai scumpa, nu e vorba doar de 2 bujii in plus, e vorba si de ulei in plus la revizie (4L vs 6.5), 4 sonde lambda fata de 2 cate are m43... sa schimbi piese la el este mai complicat de lucrat (m43 pe e46 e foarte "aerisit") ..

 

daca esti chitit pe cele 2 as merge cred pe 318i. ca probleme generale in afara de chestii specifice varstei (furtune, coturi de apa) in ultima vreme am auzit de mai multi carora le-au picat motoarele cu totul. adica pica cuzinetii (ce a patit si colegul mai sus).

 

totusi alegerea mea este sa iei un facelift. acum na, nu stiu bugetul tau dar vrand nonfacelift te limitezi la masini maxim an 2001 (ptr 2.0 m52 te limitezi chiar la maxim 99-2000). deja inseamna destul ca si vechime. marea majoritate au deja rugina sau daca nu au fii sigur ca o sa inceapa sa apara in scurt timp.

un facelift an 2002-2003-2004 ai sanse mult mai bune sa il gasesti in mintile lui, sa aiba mai putini km, sa fie mai dotat...

 

alegerea mea ar fi un 2.2 sau 2.5 benzina facelift in principal. apoi 320d facelift. (nu sunt fan motorina dar e un motor f ok). apoi 318i nonfacelift.

 

orice ai lua iti recomand sa iei o masina mai interesanta. adica una cu mai multe dotari. trapa, pachet m, interior sport,bine nu toate dar sa mai aiba cate ceva interesant nu una anosta... :)

de asemenea sa o testezi f bine la trenul de rulare, e46 este mult mai sensibil decat e36 pe partea de suspensie, directie.. si mult mai scump si la intretinere.

Edited by CosminE46
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ All - in primul rand designul masinii, personal mi se pare mai frumos ca facelift. Ma opresc la 2.0 pentru ca de aici in sus deja sunt alte preturi la asigurare, impozit.

 

@ calin - clar masina va primi o revizie generala dupa cumparare. Observ ca ai M52 pe E36. De cat timp ai masina? Ai avut ceva probleme cu ea?

 

@ CosminE46 - sunt constient ca FL ar fi o alegere mai buna si mai pertinenta, insa cum am mai spus mai sus, imi place mai mult modelul NFL. Motor mai mare de 2.0 nu o sa iau din cauza taxelor nesimtit de mari, de aceea oscilez intre M43 si M52. Initial eram hotarat sa merg pe 318i, insa mai multi mi-au zis sa aleg 6 cilindri, pentru ca diferenta de consum nu ar fi prea mare fata de 318i, insa cei 32 de cai in plus se vor simti. Personal imi place ideea de L6 ( motor echilibrat, sunet muult mai frumos fata de 4 cil. ), insa nu cunosc prea bine motorul si nu as vrea sa iau o masina cu probleme. Cu M43-ul sunt familiarizat de la fosta masina.

Referitor la rugina, acesta este principalul criteriu in alegerea masinii, avand in vedere ca vreau sa cumpar o masina din '99-'00.

Edited by Alin KIR
Link to comment
Share on other sites

320i-ul il am din 2008 si nu am avut probleme majore la motor.Odata in Grecia a puşcat radiatorul pe care l-am inlocuit cu unul nou + termocupla pt zona caniculara si am rezolvat problema.

Dar am si intretinut motorul ala,ulei schimbat la 8k km etc..

328i-ul il am de 2 ani si la fel fara probleme majore.

 

Este foarte important sa aiba istoric service deoarec daca raul a fost facut de fostul proprietar nu il mai salvezi.

Ma refer daca a fiert motorul sau intervale lungi la schimbul de ulei.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Din intamplare am avut si am mers cu ambele motoare :

 

- fiabilitate: la 320 apar intotdeauna probleme, ba un senzor, ba o sonda, ba haleste ulei, intrii intr-un lant care nu se mai termina. Si cum sunt sigur ca nu mai gasesti in ziua de azi un 320 in mintile lui....clar castigator iese 318.

- viteza si consum: pe langa faptul ca ai un consum mult mai mic la 318, poate ai fi trecut cu vederea daca 320 ar fi avut forta necesara sa compenseze consumul mult mai mare (minim 4L in plus), dar ce sa vezi e la fel de puturos, il simti greoi si cand bagi piciorul in aceleratie singurul lucru care creste rapid e doar acul de la consumul instant. Castigator 318.

- intretinere: mult mai putine piese la 318 de schimbat si mai ieftine, si manopera mai ieftina din pricina motorului bine aerisit.

 

Sa nu ma intelegi gresit , eu prefer un 6L oricand in detrimentul 4L, dar 320 150cp nu este un motor reusit dpdv.

Link to comment
Share on other sites

motoarele de 2,2i si 2,5i(192CP) le gasesti si la modelele nonfacelift incepand din 2000.Parerea mea e sa nu te gandesti prea mult la partea cu impozitul.Pana la urma 700 lei pe an pt. 2,2 nu e un capat de drum.Nu se merita sa dai putin mai mult dar macar sa te bucuri de o experienta placuta la condus tot anul ?Altfel ce rost mai are sa iei BMW? Numai pt. emblema ?

In alta ordine de idei, le-am avut ambele motorizari pe e46.Recomand 2,5-ul desi nici 2,2-ul nu e chiar rau.

Edited by crtir
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@caline , pe acelasi principiu am mers si eu, dar am ramas total dezamagit cand m-am urcat la volan. E doar pe hartie diferenta de CP....

 

Si inca un lucru:

318 - prinde suta in 10,4 secunde cu un cuplu de 180nm

320 - prinde suta in 9,9 secunde cu un cuplu de 190nm

 

Tragi singur concluziile!

Link to comment
Share on other sites

Atunci sa inteleg ca tu ai postat aici ca sa ce? Ca sa te convingem noi ce sa cumperi? Ce asteptari ai tu de la masina? Din ce citesc prin posturile tale tu vrei putere mare cu consum mic....nu stiu daca te va satisface nici un motor din astea 2.
Link to comment
Share on other sites

@ andualx - M-ai inteles gresit. Nu contest ceea ce ai zis, mai ales ca ai mers cu modelele respective, spuneam doar ca imi e greu sa cred ca nu se simte o diferenta de 32 de cai. Nu vreau putere cu consum mic. Am avut 5 ani un 1.6 de 102 cai care si-a facut treaba foarte bine. Imi asum consumul/intretinerea unui L6, dar sa si merite.
Link to comment
Share on other sites

2.0 150 cai nu merita sub nicio forma. Daca nu esti pregatit pentru un impozit de 800-1000 lei pe an pentru a lua un 2.2 sau 2.5, eu sunt de parere ca nu esti pregatit nici pentru consumul de 6 cilindri... Un motor in 6 cilindri de e46 consuma 9-10 in afara la o viteza decenta si cam in orice oras trece de 15. Gandeste.te ca are consumul declarat 7 extraurban, iar testul e facut la 80-90kmh. Daca vrei sa mergi ca omul cu 120-130kmh o sa iti consume 9-10 lejer. In oras are declarat 12.5, deci in realitate de.abia daca poti sa scoti un 14, daca mergi usor si mai circuli si seara. Iar daca te gandesti "hai ca nu e asa rau", iti reamintesc ca nu are sens sa iei un motor de 170-190 cai ca sa mergi cu 90kmh in afara localitatii si cu autobuzul prin oras.

Sunt de parere ca mai degraba te.ai orienta catre un 318i nfl. Daca vrei performante mai bune iti recomand sa treci direct la 2.2 sau 2.5.

Link to comment
Share on other sites

@Andu.Ceva nu se leaga,e46 318i nu am condus.

Dar am condus e46 316i (cu 10 cp mai putini fata de 318i) si dupa ce am coborat din masina am fugit cat am putut de tare spre 320i-ul meu.

 

Am mai condus e36 318is (140cp) iar diferenta fata de 320i este clar sesizabila poate sa spuna oricine ce vrea.

Cuplul si rafinamentul motorului L6 nu poate fi egalat de motoarele L4 N/A.

 

L.E.Un 320i manual cu motorul sanatos consuma in jur de 8% in afara orasului la un condus legal.

In oras situatia se schimba in functie de mai multi factori.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

@calin: 316 e slab tare ca performante, nici nu se apropie de 318. In fine, asta e parerea mea, am avut si 316 si 318 si 320, am iesit la concluzia ca 318 e cel mai echilibrat motor (din cele 3) din toate punctele de vedere.

 

@alin: un 320 consuma minim 13 in oras si sta cu jumate de metru in fata 318-lui cu un consum de 9-10. Acum, tu decizi pe ce te axezi....jumate de metru in plus sau 5 litri in minus.

Edited by andualx
Link to comment
Share on other sites

Te referi la 318i FL ?

Motorul ala si eu il recomand.

Asta ca dovada ca nu consider L6 2.0i ca fiind motorul suprem,care oricum este depasit daca ne luam dupa standardele actuale.

 

Dar daca ne referim strict la 318i de (118cp)cam asa sta treaba 320i>318i.

Lasand la o parte datele tehnice in viata reala 320i se simte mult mai puternic in comparatie cu 318i.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.