Jump to content

PROBLEMA GRAVA RELANTI


Recommended Posts

deci.

am 316i fabricatie : august 2000 , 1895 cmc, 77kW, 105CP, berlina, benzina.

toate bune si frumoase.

1) are unele momente cand ... o pornesc, dau in spate 3 metreii , bag viteza 1 si dau sa plec.... in acest moment...turometrul oscileaza intre 400(cand incepe skimbatorul si motorul sa trepideze) si 800, facand kestia asta de mai multe ori, pana cand se stabilizeaza undeva intre 800 si 900. Asta e o kestie care se intampla la 80% din cazurile in care dau cu spatele si dupa care plec cu viteza 1.

2) mai rar, dar la fel de enervat...fara sa dau in spate....merg unde am treaba...si ma opresc la semafor... moment in care turometrul incepe sa oscileze ca nebunul la fel ca in cazul de mai sus.

 

In ambele momente daca vreau sa plec si turometrul oscileaza asa... ba se opreste motorul, ba nu se accelereaza masina...trebuind sa actionez de mai multe ori in mod repetat pedala de acceleratie...moment in care se aud mici "troznituri pe undeva pe

 

Nu mai halesc chestia asta... dati-mi ceva idei de unde sa incep.

Pe tester imi da o singura eroar la corpul de acceleratie.. si mi-a zis baiatul cu testerul ca ar trebui sa il curat. altceva ce sa mai fac??? ce sa mai skimb ..ce sa mai verific... ???

 

 

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

pai vezi motorasul de relanti de cele mai multe ori el este cauza fluctuatiilor de relanti.de acolo si rateuri si mers aiurea.ala e primul lucru ,dupa aia daca ,nu verifica mufele sa nu fie vre una scoasa sau sa nu faca contact.nu rezolvi ma vizitezi si rezolvam

242052[/snapback]

 

 

motorasul de relanti da probleme si la pornire... adica porneste motorul si se opreste instantaneu in loc sa stea la relanti... variatiile acestea mari de turatie la stopuri sau in mers sunt de la valva de vacuum adica PCV... eu unul am avut o masina identica si am avut ambele probleme peste care am trecut cu mult calm (mi-am bagat picioarele si am injurat ca un eretic :) ) .... initial a fost valva PCV care imi dadea probleme la relanti mai mereu... am schimbat-o (40 Euro la AB si e un DIY pe aici cu operatiunea) dupa care am inceput sa am probleme cu motorasul de relanti pe care a trebuit sa-l curat cam 1 data la 6 luni... cred ca in Bucuresti este foarte mult praf datorita constructiilor si chiar daca schimbi filtrul de aer mai des nu prea ajuta...

 

sfatul meu:

1. schimba valva PCV

2. curata motorasul de relanti (de fapt clapeta lui care a prins mizerie in jur)

3. schimba filtrul de aer

 

scuze ca am dat reply la Interceptor da ma grabeam :blink: (scuze sefu' )

Link to comment
Share on other sites

deci.

am 316i fabricatie : august 2000 , 1895 cmc, 77kW, 105CP, berlina, benzina.

toate bune si frumoase.

1) are unele momente cand ... o pornesc, dau in spate 3 metreii , bag viteza 1 si dau sa plec.... in acest moment...turometrul oscileaza intre 400(cand incepe skimbatorul si motorul sa trepideze) si 800, facand kestia asta de mai multe ori, pana cand se stabilizeaza undeva intre 800 si 900. Asta e o kestie care se intampla la 80% din cazurile in care dau cu spatele si dupa care plec cu viteza 1.

2) mai rar, dar la fel de enervat...fara sa dau in spate....merg unde am treaba...si ma opresc la semafor... moment in care turometrul incepe sa oscileze ca nebunul la fel ca in cazul de mai sus.

 

In ambele momente daca vreau sa plec si turometrul oscileaza asa... ba se opreste motorul, ba nu se accelereaza masina...trebuind sa actionez de mai multe ori in mod repetat pedala de acceleratie...moment in care se aud mici "troznituri pe undeva pe

 

Nu mai halesc chestia asta... dati-mi ceva idei de unde sa incep.

Pe tester imi da o singura eroar la corpul de acceleratie.. si mi-a zis baiatul cu testerul ca ar trebui sa il curat. altceva ce sa mai fac??? ce sa mai skimb ..ce sa mai verific... ???

Multumesc anticipat!

241516[/snapback]

 

hai sa iti zic scurt :blink: si la obiect

sonda lambda ! :)

rezolvata deja de mine ...uite filmuletul cu masina mea :

 

 

succes

Link to comment
Share on other sites

spala si curata corpul de acceleratie si motorasul de relanti de asemeni,cred ca ai o gramada de dihori pe acolo :blink:

242059[/snapback]

nu are legatura corpul de acceleratie cu statul la relanti.

de ala se ocupa debitmetru (care primeste info de la lambda) + regulatorul de relanti (care primeste info de la debitmetru)

Sonda lambda nu apare pe tester pana cand nu e finally dusa :)

Link to comment
Share on other sites

nu are legatura corpul de acceleratie  cu statul la relanti.

de ala se ocupa debitmetru (care primeste info de la lambda) + regulatorul de relanti (care primeste info de la debitmetru)

Sonda lambda nu apare pe tester pana cand nu e finally dusa :)

242353[/snapback]

 

ii garantez ca e valva PCV... am avut exact aceleasi probleme cu acelasi model de masina si a fost OK schimbul valvei...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Sunt 3 mari factori care duc la problema asta si vorbesc tot din experienta:

1. Valva PCV cca.120 RON

2. Regulatorul de relanti cca. 4-500RON

3. Carburantul.

 

Dupa ce am avut grija de toate aspectele, am observat ca si-a revenit in proportie de 90%.

Cred ca problema asta nu iarta vre-un 316. :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu are legatura corpul de acceleratie  cu statul la relanti.

de ala se ocupa debitmetru (care primeste info de la lambda) + regulatorul de relanti (care primeste info de la debitmetru)

Sonda lambda nu apare pe tester pana cand nu e finally dusa :blink:

242353[/snapback]

sonda lambda am schimbato acum 2 saptamani de noua...BOSCH.

...poate e debitmetrul...

Link to comment
Share on other sites

o sa curat corpul de acceleratie astazi...daca nu merge...schimb valva pcv

242407[/snapback]

 

mai omule, fara suparare, ti s-a spus deja ce are... am patit si eu exact ca tine... problema cea mai mare este valva PCV... motorasul de relanti vine dupa ea... daca nu crezi ia in ordinea urmatoare problemele:

 

1. cureti motoras relanti (are 2 imbusuri care il tin si o mufa sub el pe care o scoti) cu solutie de curatat contacte electrice. o sa scoti dupe jeg din el din zona clapetei

2. cureti corpul de acceleratie (se desface colierul dinspre debitmetru, se scoate masca de sus si se mai desfac vreo 2 suruburi si ajungi la clapeta mare unde cureti in jurul ei si putin spre interior)- in mod normal acolo trebuie sa fie curat lacrima dar o sa fie o mazga de nedescris...

3. schimbi valva PCV

 

In plus- nu am auzit de prea multe BMW 316i care sa aiba probleme cu sonda Lambda... banuiesc ca tot vre-un specialist te-a sfatuit sa o iei... daca faci ce iti zic eu acolo sus dupa primii 2 pasi o sa ai un mers mai lin la relanti dar din cand in cand o sa ai acele variatii ale turatiei (eventual si la pornire) insa motorul nu se va mai opri complet. Dupa pasul 3 garantez o functionare liniara a motorului (sau oricum in limitele date de producator)... deci, treci la treaba ca e vineri si maine nu stiu daca gasesti sa iei valva PCV de undeva... toate operatiunile nu trebuie sa-ti ia mai mult de 1 ora cu schimbarea valvei cu tot... vezi ca sunt Do It Yourselfuri pe aici cu toate operatiile descrise...

treci la treaba si te astept cu multumirile de rigoare after...:)

 

PS- imi cer scuze pentru unele detalii tehnice vis-a-vis de demontare mai putin exacte dar nu am masina in fata dar nu cred ca o sa ai probleme cu demontarea si montarea elementelor in cauza...:blink:

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Sorine nu vreau sa ma laud da... tu nu te uiti in seria 3 la sticky?!?!?

crisjohn are dreptate in ce zice... asa ca vezi aci:

 

1. Valva control relanti - http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=5909

2. Corp acceleratie - http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=8719

3. Valva PCV - http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=5919

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

mai omule, fara suparare, ti s-a spus deja ce are... am patit si eu exact ca tine... problema cea mai mare este valva PCV... motorasul de relanti vine dupa ea... daca nu crezi ia in ordinea urmatoare problemele:

 

1. cureti motoras relanti (are 2 imbusuri care il tin si o mufa sub el pe care o scoti) cu solutie de curatat contacte electrice. o sa scoti dupe jeg din el din zona clapetei

2. cureti corpul de acceleratie (se desface colierul dinspre debitmetru, se scoate masca de sus si se mai desfac vreo 2 suruburi si ajungi la clapeta mare unde cureti in jurul ei si putin spre interior)- in mod normal acolo trebuie sa fie curat lacrima dar o sa fie o mazga de nedescris...

3. schimbi valva PCV

 

In plus- nu am auzit de prea multe BMW 316i care sa aiba probleme cu sonda Lambda... banuiesc ca tot vre-un specialist te-a sfatuit sa o iei... daca faci ce iti zic eu acolo sus dupa primii 2 pasi o sa ai un mers mai lin la relanti dar din cand in cand o sa ai acele variatii ale turatiei (eventual si la pornire) insa motorul nu se va mai opri complet. Dupa pasul 3 garantez o functionare liniara a motorului (sau oricum in limitele date de producator)... deci, treci la treaba ca e vineri si maine nu stiu daca gasesti sa iei valva PCV de undeva... toate operatiunile nu trebuie sa-ti ia mai mult de 1 ora cu schimbarea valvei cu tot... vezi ca sunt Do It Yourselfuri pe aici cu toate operatiile descrise...

treci la treaba si te astept cu multumirile de rigoare after...:)

 

PS- imi cer scuze pentru unele detalii tehnice vis-a-vis de demontare mai putin exacte dar nu am masina in fata dar nu cred ca o sa ai probleme cu demontarea si montarea elementelor in cauza...:blink:

242490[/snapback]

 

mda eu am schimbat valva pcv si furtun ---DEGEABA

am curatat corp acceleratie ... ..parca acceleratia e mai rapida

am curatat motoras relanti ......DEGEABA

 

presupun ca a ramas sonda lambda ... deci cam cat costa ?

Alte sfaturi ?

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

mda  eu am schimbat valva pcv si furtun ---DEGEABA

am curatat corp acceleratie ... ..parca acceleratia e  mai rapida

am curatat motoras relanti ......DEGEABA

 

presupun ca a ramas sonda lambda ... deci  cam cat costa ?

Alte sfaturi ?

242646[/snapback]

 

Era cat pe ce sa ma apuc si eu de toate operatiile descrise mai sus......cred ca le faceam degeaba......benzina era de vina......cum am terminat-o si am realimentat s-a schimbat complet mersul motorului......si-a revenit complet......poate ajuta !!!

Link to comment
Share on other sites

Era cat pe ce sa ma apuc si eu de toate operatiile descrise mai sus......cred ca le faceam degeaba......benzina era de vina......cum am terminat-o si am realimentat s-a schimbat complet mersul motorului......si-a revenit complet......poate ajuta !!!

242652[/snapback]

 

 

la mine face doar la pornirea motorului cam 20 sec ...dupa aia e ok ..nu am variatii la semafor ...M-am obisnuit ..,,dar oricum e enervant !..Mai ales cand nu stii ce are ..de la tester nu primesti nimic ...asta e ..mai testam ..poate aflam ...Dupa aia de la Filaret schimbi tot ..si apoi ridica din umeri ..aaaa..nu a fost aia ?..ok schimbam altceva ...

ar trebui sa aibe piese pt teste ..contra cost ..nu neaparat spaga ..ca sa nu mai facem noi teste pe banii , nervii si timpul nostru ... In fine .....

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

presupun ca a ramas sonda lambda ... deci  cam cat costa ?

Alte sfaturi ?

242646[/snapback]

 

Poti sa verifici daca e de vina sonda ......mergi la un service sau o statie ITP pentru verificarea noxelor(cca 10ron),.......printre alti parametrii se masoara si factorul lambda care trebuie sa fie 1,000 (max admis intre 0,970-1,030 )....poate ajuta, sa nu dai o caruta de bani si pe sonda si sa nu fie ea de vina.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa verifici daca e de vina sonda ......mergi la un service sau o statie ITP pentru verificarea noxelor(cca 10ron),.......printre alti parametrii se masoara si factorul lambda care trebuie sa fie 1,000  (max admis intre 0,970-1,030 )....poate ajuta, sa nu dai o caruta de bani si pe sonda si sa nu fie ea de vina.

242654[/snapback]

 

 

ok ..buna idee ...incercam si asta ...

stie cineva vreo statie ITP prin zona rahova dr taberei ?

 

si apropos de Filaret m-au facut sa schimb si o fisa de bujii aiurea ...sugestia lor fiind sa schimb tot setul de fise cu bobina cu tot ..adica 160 E ,,,,ca ar fi posibil sa fie asta ...Am luat eu o fisa neoriginala de la un magazin am dat 60 ron pe ea ...fisa nr 4 este cea mai lunga ...eeste Bosch fisa ...daca are cineva nevoie sa faca teste ..ma poate contacta !..

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

ok ..buna idee ...incercam si asta ...

stie cineva vreo statie ITP  prin zona rahova  dr taberei ?

 

si apropos de Filaret  m-au facut  sa schimb si o fisa de bujii aiurea  ...sugestia lor fiind sa schimb tot setul de fise cu  bobina cu tot ..adica 160 E ,,,,ca  ar fi posibil sa fie asta ...Am luat eu o fisa neoriginala de la  un magazin  am dat 60 ron pe ea ...fisa nr 4  este cea mai lunga ...eeste Bosch fisa ...daca are cineva nevoie sa faca teste ..ma poate contacta !..

242656[/snapback]

 

dar masina ta ce simptom are? relanti variabil sau altceva?

 

ITP este pe Bulevardul Timisoara intre BCR si Plazza Romania pe dreapta in sensul respectiv de mers (adica spre Plazza) in aceiasi zona cu Automobile Italia... bafta :blink:

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

dar masina ta ce simptom are? relanti variabil sau altceva?

 

ITP este pe Bulevardul Timisoara intre BCR si Plazza Romania pe dreapta in sensul respectiv de mers (adica spre Plazza) in aceiasi zona cu Automobile Italia... bafta :blink:

242719[/snapback]

 

 

variaza relantiul intre 10-20 sec la fiecare pornire a motorului .. mai putin dimineata cand masina e mai turata cateva minute ..pana se incalzeste ...

Link to comment
Share on other sites

AM CURATAT CORPUL DE ACCELERATIE... SI S-A AMELIORAT PROBLEMA ( MULTUMESC FRUMOS CRISJOHN SI DEATHROW) ...DAR NU STIU UNDE GASESC MOTORASUL DE RELANTI ... UNDE E? LUNI VOI SCHIMBA SI VALVA PCV PENTRU CA NU AM MAI AJUNS SA O COMAND VINERI :blink: Edited by Sorin7650
Link to comment
Share on other sites

AM CURATAT CORPUL DE ACCELERATIE... SI S-A AMELIORAT PROBLEMA ( MULTUMESC FRUMOS CRISJOHN SI DEATHROW) ...DAR NU STIU UNDE GASESC MOTORASUL DE RELANTI ... UNDE E? LUNI VOI SCHIMBA SI VALVA PCV PENTRU CA NU AM MAI AJUNS SA O COMAND VINERI :blink:

242852[/snapback]

 

uite aici totul despre motorasul/valva de relanti :

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=5909

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
deci.

am 316i fabricatie : august 2000 , 1895 cmc, 77kW, 105CP, berlina, benzina.

toate bune si frumoase.

1) are unele momente cand ... o pornesc, dau in spate 3 metreii , bag viteza 1 si dau sa plec.... in acest moment...turometrul oscileaza intre 400(cand incepe skimbatorul si motorul sa trepideze) si 800, facand kestia asta de mai multe ori, pana cand se stabilizeaza undeva intre 800 si 900. Asta e o kestie care se intampla la 80% din cazurile in care dau cu spatele si dupa care plec cu viteza 1.

2) mai rar, dar la fel de enervat...fara sa dau in spate....merg unde am treaba...si ma opresc la semafor... moment in care turometrul incepe sa oscileze ca nebunul la fel ca in cazul de mai sus.

 

In ambele momente daca vreau sa plec si turometrul oscileaza asa... ba se opreste motorul, ba nu se accelereaza masina...trebuind sa actionez de mai multe ori in mod repetat pedala de acceleratie...moment in care se aud mici "troznituri pe undeva pe

 

Nu mai halesc chestia asta... dati-mi ceva idei de unde sa incep.

Pe tester imi da o singura eroar la corpul de acceleratie.. si mi-a zis baiatul cu testerul ca ar trebui sa il curat. altceva ce sa mai fac??? ce sa mai skimb ..ce sa mai verific... ???

Multumesc anticipat!

241516[/snapback]

ai rezolvat ? daca nu scrie-mi ori suna-ma, poate te pot ajuta...0721482853 Dorin :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.