Jump to content

Efecte produse releu bujii ars


David77

Recommended Posts

Este simplu, daca releul nu functioneaza , nici bujiile nu o sa mai functioneze la pornire motorului in anumite conditii... De aici poti sa experimentezi porniri greoaie la anumite temperature mai scazute , mers neregulat si fum pana ce se incalzeste putin motorul si nici o regenerare a filtrului de paricule nu o sa mai aiba loc. Ca acuma la altu ii merge perfect fara 1-2 sau toate bujiile functionale , asta depinde de motor , injectoare , tipul de combustibil si temperature exterioara cand porneste motorul.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut, si eu am eroare pe releu si 2 bujii, la F07, 535d. Motorul porneste perfect, nu am nimic in bord, esapamentul e curat si din ce stiu, se regenereaza si filtrul.

Intentionez sa schimb toate bujiile si releul la toamna, sa n-am probleme in sezonul rece.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Salut, si eu am eroare pe releu si 2 bujii, la F07, 535d. Motorul porneste perfect, nu am nimic in bord, esapamentul e curat si din ce stiu, se regenereaza si filtrul.

Intentionez sa schimb toate bujiile si releul la toamna, sa n-am probleme in sezonul rece.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

eu zic sa nu astepti pana la toamna, pt ca o sa pui DPF pe butuci.

spui ca le schimbi la toamna de parca nu ti-ai permite sa faci operatiunea acum...si nu cred ca e cazul.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, interesant. O sa verific pe un tester gradul de incarcare, intrucat am avut drumuri lungi recent, inclusiv germania cu mers la viteze mari, asteptandu-ma sa fie regenerat recent.

Am avut revizie si diagnoza la Banat Car Timisoara si nu au mentionat nimic de dpf din cauza bujiilor, ba chiar ei au recomandat sa le schimb mai tarziu...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut! Am facut o diagnoza la F07 si am eroare pe 4 bujii, dar filtrul s-a regenerat cu o zi inainte.

Deci la a mea cel putin, se regeneaza chiar daca sunt probleme la bujii. Cum am zis mai sus, e diesel deci s-ar putea sa fie diferit la benzina.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut eroare pe bujii, vreo 20000km s-a mers asa (fostul proprietar, vreo 5000km eu) insa DPF-ul si-a facut regenerarile mereu fara probleme.

Nu stiu care e ideea...pe aici am vazut ca daca ai ceva bujii arse nu se regenereaza, dar se pare ca...da :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am intrat in ISTA si zice ca lichidul de racier trebuie sa depaseasca 75 grade c si gazelle inainte de filtru la fel trebuie sa depaseasca 240 grade C pentru a incepe regenerarea , nu zice nimica de bujii ... Pentru o regenerare eficenta trebuie o viteza de peste 60km/h . Astea sunt informatile din ISTA , nu vorbe auzite pe ici colo ...
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Teoretic nu vad de ce nu s-ar regenera... Regenerarea se face dupa ce motorul a ajuns la temperature de lucru , in mers peste o anumita viteza/turatie, la ce iti mai trebuie bujiile atunci ?

Bujiile participa la aprinderea combustibilului care va fi in excess in cilindri pentru ca acel combustibil aprins sau cu exces de motorina sa aprinda noxele din filtru sa arda la 6-700 de grade.

 

(Cum altfel crezi ca se intampla/petrece arderea/aprinderea noxelor din filtru?)

 

...si desigur iti poti imagina unde poate sa ajunga aceeasi motorina (in exces) daca nu se aprinde motorina in acel cilindru cand bujia nu functioneaza (...foarte probabil ajunge in baia de ulei si contamineaza si mai bine uleiul..) dar probabil si asta trebuie sa scrie/explice in ISTA.. nu?

 

http://forum.bmw5.co.uk/topic/77618-does-1-faulty-glow-plug-interrupts-the-dpf-regen/

 

http://www.enginebuildermag.com/2012/01/diesel-engine-glow-plugs-not-just-for-starting-anymore/

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Bujiile participa la aprinderea combustibilului care va fi in excess in cilindri pentru ca acel combustibil aprins sau cu exces de motorina sa aprinda noxele din filtru sa arda la 6-700 de grade.

 

(Cum altfel crezi ca se intampla/petrece arderea/aprinderea noxelor din filtru?)

 

...si desigur iti poti imagina unde poate sa ajunga aceeasi motorina (in exces) daca nu se aprinde motorina in acel cilindru cand bujia nu functioneaza (...foarte probabil ajunge in baia de ulei si contamineaza si mai bine uleiul..) dar probabil si asta trebuie sa scrie/explice in ISTA.. nu?

 

http://forum.bmw5.co.uk/topic/77618-does-1-faulty-glow-plug-interrupts-the-dpf-regen/

 

http://www.enginebuildermag.com/2012/01/diesel-engine-glow-plugs-not-just-for-starting-anymore/

Salut. Eu sunt putin nelamurit: din ce stiam, pe diesel avem bujii incandescente, nu de aprindere. Credeam ca rolul lor e de pre-incalzire a cilindrilor, ca sa aiba o temperatura suficienta ca amestecul sa se aprinda doar prin compresie. Dupa ce porneste motorul, bujiile incandescente nu mai sunt folosite, intrucat temperatura e deja ridicata dupa primele explozii.

La benzina, stiu ca nu e suficienta compresia, astfel incat bujia de aprindere da scanteie la fiecare ciclu si ea este cea care produce explozia. La diferentele astea contribuie combustibilul (motorina sau benzina) si compresia care e mai mare pe diesel.

Daca e corect ce am scris mai sus, as deduce ca bujiile incandescente nu sunt folosite nici pentru ridicarea temperaturii in scopul regenerarii, din moment ce masina aprinde oricum amestecul prin compresie si atat. Explozia degaja oricum mai multa caldura decat ar produce bujia, asa ca why bother?

Cum scriam zilele trecute, eu aveam eroare pe 4 din 6 bujii si filtrul s-a regenerat de mai multe ori, fara probleme. Ba chiar avand cutie automata, in Romania nu-mi sta niciodata peste 2500 rot/min, nici macar la drum lung. La 160-180 km/h are mai putine rotatii. Mi-e foarte greu sa cred ca s-a regenerat cu cele 2 bujii functionale iar restul cilindrilor au avut surplus de motorina...asta ar trebui sa se simta puternic in mers pentru ca premisa asta dicteaza ca are loc explozie in doar 2 din 6 cilindrii...

Uneori ma intreb unde gasim o informatie mai clara despre lucrurile astea, ca sa nu ne dam cu presupul si sa facem deduceri potential gresite. Mie mi-e foarte clar ca sunt colegi pe forum carora nu li s-a regenerat, asa cum au spus, cum mi-e la fel de clar ca la mine s-a regenerat...ma face sa ma intreb care e diferenta si ce indicii ne lipsesc in discutie. Dar asta e alt topic :)

Mult succes si regenerari la nevoie!

 

 

se poate afla din diagnoza cand a avut loc ultima regenerare a filtrului?

 

Da, se poate afla. La F07, mi-a spus cu cati km in urma si cu cat timp (efectiv de mers) in urma. Ma astept ca la F10 sa fie la fel.

Din pacate, nu mi-a dat si gradul de incarcare.

 

In ISTA explica ce conditii sa fie indeplinite, dar nu stie ca romanul merge cu bujii arse.Pentru asta trebuie o rubrica speciala. :))

Se considera ca masina tehnic este ok.

Nu doar romanul merge cu bujii arse, ci oricine care nu ajunge in service/face diagnoza, ca nu da eroare in bord la bujii arse. Poti foarte bine sa ai o problema la scurt timp dupa revizie (presupunand ca iti face si diagnoza atunci) si sa mergi spre un an de zile pana la urmatoarea revizie, daca nu faci km multi. Stiu ca nu e cazul nostru, dar nu toti sunt pasionati de ce se intampla cu masina lor si mai ales DE CE se intampla anumite lucruri.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Florin_pch
Link to comment
Share on other sites

Mai sus sunt multi colegi ce zic ca masinile lor isi fac regenerarea cu toate ca au eroare pe bujii si/sau pe releu . Acuma banuiesc ca nu s-au vorbit sa minta in cor .... Am vazut ca sunt cateva tipuri de filtre DPF care isi fac regenerarea diferit, poate astea de la BMW nu au treaba cu bujiile ... Pana ce nu vine cineva cu ceva informatii mai oficiale (adica BMW sau producatorul filtrului) restu opinilor de pe alte forumuri nu sunt relevante.
Link to comment
Share on other sites

Salut. Eu sunt putin nelamurit: din ce stiam, pe diesel avem bujii incandescente, nu de aprindere. Credeam ca rolul lor e de pre-incalzire a cilindrilor, ca sa aiba o temperatura suficienta ca amestecul sa se aprinda doar prin compresie. Dupa ce porneste motorul, bujiile incandescente nu mai sunt folosite, intrucat temperatura e deja ridicata dupa primele explozii.

La benzina, stiu ca nu e suficienta compresia, astfel incat bujia de aprindere da scanteie la fiecare ciclu si ea este cea care produce explozia. La diferentele astea contribuie combustibilul (motorina sau benzina) si compresia care e mai mare pe diesel.

Daca e corect ce am scris mai sus, as deduce ca bujiile incandescente nu sunt folosite nici pentru ridicarea temperaturii in scopul regenerarii, din moment ce masina aprinde oricum amestecul prin compresie si atat. Explozia degaja oricum mai multa caldura decat ar produce bujia, asa ca why bother?

Cum scriam zilele trecute, eu aveam eroare pe 4 din 6 bujii si filtrul s-a regenerat de mai multe ori, fara probleme. Ba chiar avand cutie automata, in Romania nu-mi sta niciodata peste 2500 rot/min, nici macar la drum lung. La 160-180 km/h are mai putine rotatii. Mi-e foarte greu sa cred ca s-a regenerat cu cele 2 bujii functionale iar restul cilindrilor au avut surplus de motorina...asta ar trebui sa se simta puternic in mers pentru ca premisa asta dicteaza ca are loc explozie in doar 2 din 6 cilindrii...

Uneori ma intreb unde gasim o informatie mai clara despre lucrurile astea, ca sa nu ne dam cu presupul si sa facem deduceri potential gresite. Mie mi-e foarte clar ca sunt colegi pe forum carora nu li s-a regenerat, asa cum au spus, cum mi-e la fel de clar ca la mine s-a regenerat...ma face sa ma intreb care e diferenta si ce indicii ne lipsesc in discutie. Dar asta e alt topic :)

Mult succes si regenerari la nevoie!

 

 

 

 

Da, se poate afla. La F07, mi-a spus cu cati km in urma si cu cat timp (efectiv de mers) in urma. Ma astept ca la F10 sa fie la fel.

Din pacate, nu mi-a dat si gradul de incarcare.

 

 

Nu doar romanul merge cu bujii arse, ci oricine care nu ajunge in service/face diagnoza, ca nu da eroare in bord la bujii arse. Poti foarte bine sa ai o problema la scurt timp dupa revizie (presupunand ca iti face si diagnoza atunci) si sa mergi spre un an de zile pana la urmatoarea revizie, daca nu faci km multi. Stiu ca nu e cazul nostru, dar nu toti sunt pasionati de ce se intampla cu masina lor si mai ales DE CE se intampla anumite lucruri.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Deci ca sa va zic ceea ce stiu eu: sunt posesorul unui bmw e90 318d 122hp fab. 20005 masina are in bord 295000 km + 80000 care au fost dati inapoi. In momentul de fata masina inca mai are filtru de particule. La un service oare care in Timisoara mi s-a spus ca filtrul nu isi face regenerare daca releul de bujii este dus sau nu functioneaza bujiile (in momentul de fata am arse 3 bujii pe motor), mai am un verisor in orasul natal (Tg-Jiu) ce are service propriu am vorbit cu el si a zis ca in principiul nu au treaba una cu alta dar mai sunt si masini la care s-ar putea sa le fie necesar, ca sa cer aflu mai multe am fost in timisoara la niste baieti ce se ocupa numai cu bmw-uri diagnoza/reparatii orice i-ar ei mi-au zis ca nu au treaba una cu alta. L-am intrebat pe farcebook si pe Onet Bogdan (tipul din bucuresti care se ocupa cu anulari dpf) si a zis ca in momentul in care nu merg bujiile regenerarea este incompleta practic masina isi face regenerare dar nu in totalitate si ca in timpul regenerarrii bujiile stau aprinsle la 30% din capacitatea lor pentru a incalizii mai bine camera de ardere.

Acum stiti cum e toti sunt mecanici si isi dau cu parerea si pana la urma nimeni nu cred ca stie un raspuns concret. Eu personal schimb sanatos undeva la 3000-3500 de ture in oras si in afara merg sportiv gen schimbat turatii undeva intre 2500-3000, inca nu am schimbat releul si bujiile.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.