Jump to content

Temperatura pornire electroventilator bmw e46 320d 136cp


Recommended Posts

Va salut!

 

Desi am cautat destul de adanc in acest forum, nu am reusit sa gasesc un raspuns concret in ceea ce priveste problema mea (daca este intradevar o problema).

Daca totusi exista vreun post in care se gasesc raspunsurile pentru problema mea, iar eu nu l-am remarcat, rog un binevoitor sa imi ofere link-ul.

 

Problema mea este:

 

 

Constat ca la mersul in oras (Bucuresti) cu un BMW E46 320d 136cp , temperatura trece destul de des de 105C , insa electroventilatorul nu declanseaza, decat in momentul in care pornesc clima.

 

Intrebarea mea este: Imi poate spune cineva, un raspuns sigur in ceea ce priveste temperatura la care ar trebui sa declanseze acest electroventilator?

 

Ideea este ca in momentul in care temperatura trece de 95-100C (citita in OBC) , masina incepe sa traga destul de greu, iar eu ma gandesc la LIMP MODE.

Desi indicatorul pentru temperatura din bord nu terce de jumatate niciodata, in obc ajunge chiar si la 110C.

 

Daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns, v-as fi recunoscator.

 

 

Toate cele bune.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Va salut!

 

Desi am cautat destul de adanc in acest forum, nu am reusit sa gasesc un raspuns concret in ceea ce priveste problema mea (daca este intradevar o problema).

Daca totusi exista vreun post in care se gasesc raspunsurile pentru problema mea, iar eu nu l-am remarcat, rog un binevoitor sa imi ofere link-ul.

 

Problema mea este:

 

 

Constat ca la mersul in oras (Bucuresti) cu un BMW E46 320d 136cp , temperatura trece destul de des de 105C , insa electroventilatorul nu declanseaza, decat in momentul in care pornesc clima.

 

Intrebarea mea este: Imi poate spune cineva, un raspuns sigur in ceea ce priveste temperatura la care ar trebui sa declanseze acest electroventilator?

 

Ideea este ca in momentul in care temperatura trece de 95-100C (citita in OBC) , masina incepe sa traga destul de greu, iar eu ma gandesc la LIMP MODE.

Desi indicatorul pentru temperatura din bord nu terce de jumatate niciodata, in obc ajunge chiar si la 110C.

 

Daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns, v-as fi recunoscator.

 

 

Toate cele bune.

Multumesc.

 

 

Va salut.

Ma poate ajuta cineva? Daca nu cu un raspuns, atunci cu un manual, poate gasesc acolo informatiile necesare.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei performantĂŁ , va trebui sa scazi temperatura, daca vrei economie , las-o asa, Ca sĂŁ fii sigur cĂŁ nu fierbe apa in radiator, exact in momentul in care situatia iți e neclarĂŁ, opreste motorul, las-o câteva mi ute bune, desfĂŁ foarte incet buÂşonul de la radiator si apoi reporneate motorul la relanti, si vezi cw se intâmplĂŁ.
Link to comment
Share on other sites

Va salut!

 

Desi am cautat destul de adanc in acest forum, nu am reusit sa gasesc un raspuns concret in ceea ce priveste problema mea (daca este intradevar o problema).

Daca totusi exista vreun post in care se gasesc raspunsurile pentru problema mea, iar eu nu l-am remarcat, rog un binevoitor sa imi ofere link-ul.

 

Problema mea este:

 

 

Constat ca la mersul in oras (Bucuresti) cu un BMW E46 320d 136cp , temperatura trece destul de des de 105C , insa electroventilatorul nu declanseaza, decat in momentul in care pornesc clima.

 

Intrebarea mea este: Imi poate spune cineva, un raspuns sigur in ceea ce priveste temperatura la care ar trebui sa declanseze acest electroventilator?

 

Ideea este ca in momentul in care temperatura trece de 95-100C (citita in OBC) , masina incepe sa traga destul de greu, iar eu ma gandesc la LIMP MODE.

Desi indicatorul pentru temperatura din bord nu terce de jumatate niciodata, in obc ajunge chiar si la 110C.

 

Daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns, v-as fi recunoscator.

 

 

Toate cele bune.

Multumesc.

 

 

la 100-105 grade porneste poate pe prima treapta, nici nu se aude in zgomotul infernal de tractor, cand pornesti clima ventilatorul porneste pe treapta 1-2, daca trece de 115 grd o sa auzi cum intra in functiune electroventilatorul :thumbsup:

 

 

limp mode la cald = pompa de injectie defecta :console: ca sa fii singur fa-i o diagnoza pe dde

 

cand pornesti clima este normal sa traga un pic mai greu, mai ales daca ai diverse mici Probleme specifice m47, furtunase, garnituri, senzori vagabonti

 

 

Link to comment
Share on other sites

la 100-105 grade porneste poate pe prima treapta, nici nu se aude in zgomotul infernal de tractor, cand pornesti clima ventilatorul porneste pe treapta 1-2, daca trece de 115 grd o sa auzi cum intra in functiune electroventilatorul :thumbsup:

 

 

limp mode la cald = pompa de injectie defecta :console: ca sa fii singur fa-i o diagnoza pe dde

 

cand pornesti clima este normal sa traga un pic mai greu, mai ales daca ai diverse mici Probleme specifice m47, furtunase, garnituri, senzori vagabonti

 

 

Multumesc amandurora pentru raspunsuri.

 

Poate nu m-am exprimat bine, trage greu cand trece temperatura de 95-100C indiferent daca pornesc clima.

 

In weekend, vrand sa curat senzorul de pe admisie, am zis sa arunc si un ochi asupra furtunaselor de vacuum.

Dupa ce le-am analizat pe toate ochiometric, cand eram gata sa zic : sunt ok toate, am descoperit ca furtunasul care pleaca din distribuitorul cu 3 tevi si intra in electrovalva pentru paletele de la radiator, era iesit chiar din intrarea in electrovalva.

 

L-am schimbat, si pot spune ca de atunci consumul a mai scazut putin, masina este mai vioaie in sensul ca nu mai trage asa greu, dar parca tot nu este ca acum un an cand a intrat in posesia mea.

 

Stiu ca pot fi multe cauze: debitmetru, electrovalve (egr + turbo) , senzori, etc. Sper sa reusesc sa imi fac timp sa ajung la un tester, poate problema este de la ceva ce poate fi rezolvat relativ usor,sau poate nu..

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei performantĂŁ , va trebui sa scazi temperatura, daca vrei economie , las-o asa, Ca sĂŁ fii sigur cĂŁ nu fierbe apa in radiator, exact in momentul in care situatia iți e neclarĂŁ, opreste motorul, las-o câteva mi ute bune, desfĂŁ foarte incet buÂşonul de la radiator si apoi reporneate motorul la relanti, si vezi cw se intâmplĂŁ.

 

Salut colegu' si multumesc de parere.

 

Spune-mi te rog ce ar trebui sa se intample dupa ce desfac usor busonul si repornesc motorul? sa stiu la ce sa ma astept :D.

Link to comment
Share on other sites

Salut colegu' si multumesc de parere.

 

Spune-mi te rog ce ar trebui sa se intample dupa ce desfac usor busonul si repornesc motorul? sa stiu la ce sa ma astept :D.

DacĂŁ presiunea e mare e foarte posibil sĂŁ curgĂŁ apĂŁ fiartĂŁ, important e sĂŁ-l desfaci foarte uÂşor Âşi sĂŁ urmĂŁreÂşti cu atenție pânĂŁ la capĂŁt videoclipul fĂŁcut de mine:

Iți pot arĂŁta exact ce se intĂŽmplĂŁ la mine ( eu am benzinar) , incearcĂŁ Âşi tu la tine sĂŁ vezi dacĂŁ poți obține ceva asemĂŁnĂŁtor:

 

 

Te rog posteazĂŁ cum e la tine, orice informație cât de micĂŁ poate ajuta enorm pasionații acestui forum minunat.

Mulțumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Salut colegu' si multumesc de parere.

 

Spune-mi te rog ce ar trebui sa se intample dupa ce desfac usor busonul si repornesc motorul? sa stiu la ce sa ma astept :D.

 

O sa se vada un firisor de apa care curge inapoi in radiator

 

Daca ai pierderi de putere atunci e pompa de injectie, tb sa faci o diagnoza intai , daca gasesti erori de avans samd e din pompa de inj

Link to comment
Share on other sites

O sa se vada un firisor de apa care curge inapoi in radiator

 

Daca ai pierderi de putere atunci e pompa de injectie, tb sa faci o diagnoza intai , daca gasesti erori de avans samd e din pompa de inj

 

Da, am incercat ieri, era normal sa se intample asta.

 

Intradevar, curge un firisor de apa, cursiv, fara spume si alte chestii.

 

Intrebasem in sensul ca, ma gandeam ca ma pune colegul cristianro sa fac ceva in scop experimental :laugh:

 

In concluzie a problemei, pentru cei care se mai lovesc de ea:

 

Am facut o aerisire "ca la carte" a sistemului de racire, cu multa rabdare si doua, trei tigari, si se pare ca acum mai mult de 92-94 de grade nu mai urca (citit in obc).

De asemenea, curatat senzorul de pe admisie si debitmetru impreuna cu mufele lor.

 

Foarte important la senzorul de pe admisie: Dupa ce l-am scos pentru curatare, am vrut sa vad daca este mizerie si pe gaura din admisie unde acesta intra fixat.

Gaura nu era infundata, insa cu siguranta obstructiona putin debitul de aer spre senzor, deci nu uitati sa o curatati.

Nu stiu exact ce a cauzat prolema, daca este sau nu placebo, insa masina paremise ca merge mai bine acum.

 

Inca o intrebare:

In traficul din Bucuresti, este normal un consum de 10.4 - 11 pentru 320d 136cp , intreb pentru ca sunt pareri si pareri, ca la unu ii ia 7, la altul 9, etc.

 

Stil de condus: Linistit, schimbat intre 2200-2500 ture, cu mici reprize mai sportive pe unde se poate.

Cand merg mai sportiv cu ea, observ ca scade consumul.

 

Luat de pe autodata, consumul arata asa:

Fuel consumption (economy) - urban 7.8 l/100 km.Edit data of this car

Fuel consumption (economy) - extra urban 4.7 l/100 km.Edit data of this car

Fuel consumption (economy) - combined 5.6 l/100 km.

 

In mod normal, consumul asta s-ar aplica pentru un auto nou, sau, unul in "toate mintile" .

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

la mine consumul extra urban este mai mic si cel mixt mai mare decat cel pus de tine, dar nu a fost asa mereu, cand am avut pompa defecta aveam mereu 9,... % , dupa ce am schimbat pompa imediat am sesizat un Surplus de putere si un consum mult mai mic, mixt are 5.9-6.3% fata de 9% aratat inainte ...

 

7-10% este limita pentru un 320d de 136cp, motorul asta este facut pentru economie, la mers in gol nu consuma mai mult de 0.5 ltr/h.... nu vad de ce sa sara de 10%, nu face regenerare si nu are common rail....

 

regimul de turatii trebuie sa fie 2000rpm +

Link to comment
Share on other sites

la mine consumul extra urban este mai mic si cel mixt mai mare decat cel pus de tine, dar nu a fost asa mereu, cand am avut pompa defecta aveam mereu 9,... % , dupa ce am schimbat pompa imediat am sesizat un Surplus de putere si un consum mult mai mic, mixt are 5.9-6.3% fata de 9% aratat inainte ...

 

7-10% este limita pentru un 320d de 136cp, motorul asta este facut pentru economie, la mers in gol nu consuma mai mult de 0.5 ltr/h.... nu vad de ce sa sara de 10%, nu face regenerare si nu are common rail....

 

regimul de turatii trebuie sa fie 2000rpm +

 

Am inteles, sa stii ca si la mine este la fel, extra urban si combinat, nu e departe de ce scrie acolo, insa in oras mi se pare putin exagerat, ajunge si la 11, sa nu mai zic iarna.

 

Daca ma stiam neexperimentat in ale condusului, intelegeam consumul, dar in stilul meu de mers, in conformitate cu ceea ce mi-ai spus legat de regimul de turatii, mi se pare putin absurd.

 

La relanti, conform OBC-ului, imi estimeaza un consm de 0,7-0.9 ltr/h .

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu un update:

 

La mers constant fara multe opriri la semafor, temperatura sta la 89 grade , insa cum prind aglomeratie bara la bara, ajunge asa:

 

3NK2D5TizHvF.jpg

 

Astazi fiind si ceva mai racoare afara, nu a mai depasit 101-102C.

 

Inca un lucru pe care am uitat sa-l mentonez:

 

Am avut carcasa termostatului de pe blocul motor fisurata, am luat piesa (carcasa+termostat) aftermarket, noua.

Are legatura acest termostat cu deschiderea circuitului de racire ? Sau ar trebui sa imi indrept atentia catre termostatul din vasul de exansiune al lichidului de racire?

Mentionez ca in indicatorul din bord, acul nu se clinteste de "ora 12" , iar in obc temperatura ajunge chiar si la 110C .

Poate ca porneste electroventilatorul, insa cu o treapta de viteza mica iar eu nu il pot auzi.

 

In conditia in care masina se comporta ok, la fel ca si pana acum, se poate considera o problema sau este aceasta temperatura regimului de functionare?

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update:

 

La mers constant fara multe opriri la semafor, temperatura sta la 89 grade , insa cum prind aglomeratie bara la bara, ajunge asa:

 

3NK2D5TizHvF.jpg

 

Astazi fiind si ceva mai racoare afara, nu a mai depasit 101-102C.

 

Inca un lucru pe care am uitat sa-l mentonez:

 

Am avut carcasa termostatului de pe blocul motor fisurata, am luat piesa (carcasa+termostat) aftermarket, noua.

Are legatura acest termostat cu deschiderea circuitului de racire ? Sau ar trebui sa imi indrept atentia catre termostatul din vasul de exansiune al lichidului de racire?

Mentionez ca in indicatorul din bord, acul nu se clinteste de "ora 12" , iar in obc temperatura ajunge chiar si la 110C .

Poate ca porneste electroventilatorul, insa cu o treapta de viteza mica iar eu nu il pot auzi.

 

In conditia in care masina se comporta ok, la fel ca si pana acum, se poate considera o problema sau este aceasta temperatura regimului de functionare?

 

LE: Inca mai am termostatul vechi cu care nu aveam aceasta problema si ma gandesc sa il schimb. Se poate sa il scot de pe corpul termostatului vechi (cel spart) si sa il pun in corpul celui nou ?

Link to comment
Share on other sites

Foarte posibil ca noul termostat sĂŁ.nu se deschidĂŁ complet, dar dacĂŁ ventilatorul ar merge maimult timp sau ar avea turatia mai mare, atunci temperatura ar fi in limite normale.

 

Am inteles.

Ma gandeam sa pun termostatul vechi, dar e destul de greu de schimbat. Pana una alta, am facut aerisirea sistemului de racire, inclusiv webasto asa cum am considerat ca e ok facuta, si a mai intrat aproximativ 1l de antigel.

Sa vedem cum se comporta maine, daca nici asa nu e ok, schimb termostatul.

Multumesc de parere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.