Jump to content

F10 525d 2012 anulare filtru particule


dragoss91

Recommended Posts

daca totul functioneaza ok nu va scoate fum, sunt totusi motoare Euro5, va da cel mult un puf usor albicios la prima talpa mai grea, putin sesizabil daca e zi afara, mai vizibil seara in farurile celui din spate, dar nimic serios si doar prima data, dupa care nimic. Mai pronuntat insa va fi mirosul, in special la rece, dupa ce se incalzeste nu va mai fi atat de persistent, dar va fi prezent comparativ cu DPF on. Tipsurile evacuarii se vor innegri si ele, ale mele era curate ca pe afara pana la DPF off, acum sunt negre, nu le poti avea pe toate :) .
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie neaparat sa il tai (apoi sudat) ca sa scoti ce e inauntru, sau sa spargi ce e inauntru, sau sa il anulezi. Ii poti face o curatare cu ultrasunete sau o curatare chimica (mai la indemana). Am spus mai la indemana pentru ca nu cred ca o curatare cu ultrasunete e mai eficienta decat o curatare chimica.
Link to comment
Share on other sites

Va trage mai bine, dar vei face multe alte piese praf ;) iti bati joc de masina in felul asta. Stiu ca voi lua multe minusuri la postarea asta, dar sunt sigur ca toti care dau minusuri sunt niste ingineri iscusiti iar aia de la BMW care au montat acest filtre sunt niste amatori nepriceputi.
  • Like 6
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Turbina si altele. Nu stiu concret, citeste pe alte forumuri. Bine stiu ca nu-i face. Si injectoarele au de suferit am impresia daca puterea e mai mare. Nu stiu concret cum sunt corelate intre ele, dar citeste si afla. Ma mir ca la nici 200K km deja trebuie inlocuit. Am avut vreo 4 BMW-uri diesel cu peste 230K km si nu le-am schimbat filtrul DPF la niciunul pt ca nu cereau. Edited by six in line
  • Like 4
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

E tocmai invers....masina se simte mai bine fara dpf...mai ales turbina , respira mult mai bine fara dpf...vorbiti unii dintre voi doar din ce auziti de prin fata blocului...

 

 

Neamtul a pus dpf-ul acolo ca sa fie masina "prietenoasa" cu mediul...

Edited by Exo_Luci
  • Like 7
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Problema dupa eliminarea filtrului este ca dupa ce se renunta la filtru dispare presiunea aia din inainte de filtru care este benefica pentru turbina ... Daca lucrarea se face professional , adica sa monteaza o chestie ce optureaza putin teava si ofera aceasi presiune care este la fel cu presiunea minima care este la fel ca atunci cand filtru este nou , atunci nu mai ai ce sa umbli la soft doar sa ii zici ca ai schimbat filtrul si masina o sa creada ca filtru este nou/curat si nu mai ai treaba. Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Daca face bine sau nua sta nu stiu. Insa ce stiu este ca nu cred ca exista un anumit nr. de km la care sa trebuiasca schimbata DPF-ul. Asta tine de regimul de functionare a masinii (urban/extraurban). Daca sa circulat cu ea mai mult in oras se poate pentru ca DPF-ul nu si-a putut face regenerarile...
Link to comment
Share on other sites

Sincer nici nu stiu ce se duce in filtru ala , daca nu se sparge fagurele ala si mai circului din cand in cand si afara din oras sa isi faca regenerarea trebuie sa te tine o viata, este doar un fagure din ceramica ce rezista la temperaturi de peste 1000 grade C ... In caz ca ai avut problem cu turbina sau injectia si s-a infundat asa tare in cat nu se mai curate nici la regenerare il dai jos si il cureti chimic si gata .. De ce sa il schimbi daca el nu e deteriorat fizic ...
Link to comment
Share on other sites

E tocmai invers....masina se simte mai bine fara dpf...mai ales turbina , respira mult mai bine fara dpf...vorbiti unii dintre voi doar din ce auziti de prin fata blocului...

 

 

Neamtul a pus dpf-ul acolo ca sa fie masina "prietenoasa" cu mediul...

 

Si tu vorbesti din carti, asa-i? Cum sa respire turbina mai bine fara dpf? Cu dpf off si fara resoftare masina trage cel mult la fel. Este aceeasi ineptie csre circula cand au aparut catalizatoarele pe masini, ca daca ii scoti catalizatorul trage masina mai bine, cand colo saracele sonde lambda erau ca dupa o noapte la hanul drumetului.

Nu exista limita de km la care se inlocuieste dpf. Daca masina a circulat nu doar in oras si a apucat sa isi faca regenerarile, te duce 4 500 mii.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Turbina defectata in urma colmatarii filtrului de particule am vazut, in schimb turbina defectata in urma anularii corecte atat fizic cat si din soft, nu.

 

Pe langa asta, daca studiati fisele dyno a mai multor BMW-uri, o sa vedeti o chestie interesanta. Cu DPF activ si in stare buna, masina scoate putere cu mult sub pragul dictat de producator in schimb cu DPF anulat, masina scoate exact ce a declarat producatorul.

 

Ce conlcuzie puteti trage de aici?

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Merge mai bine , toate masinile de drag sau rally, curse etc au traseul de evacuare foarte scurt , cum iasa gazelle din turbine mai strabat 30-40 cm si iasa direct afara , chiar pe langa motor sunt evacuate ... de ce sa se mai chinuie turbina sa impinga gazelle inca 2-3m pana in spatele masinii , chiar mai mult sa le impinga prin catalizator , filtru de particule si alte tobe de rezonanta. E logic , traseul cel mai scurt este si cel mai eficent. Dar masinile comerciale din ziua de azi sunt altfel gandite si turbina este reglata sa functioneze cu contra presiune , presiune care este oferita de sistemul de evacuare , catalizator si filtru de particule (la diesel), daca noi scoatem ceva din acel system si schimbam presiunea si debitul de gaze din evacuare o sa dam peste cap tot ansamblul. Se poate renunta si la catalizator si la filtru dar trebuie facut cu cap si sa nu stricam echilibrul in care au fost construite sa functioneze. Si daca totul e facut cum trebuie o sa ai si in consum mai redus de combustibil si ceva putere mai mare , dar o sa inceapa sa scoata fum masina , sa ai miros neplacut si alta rezonanta la sunetul din evacuare.
Link to comment
Share on other sites

Nu ai nevoie de contrapresiune la diesel, doavada si fisele dyno de care ziceam mai sus. Iar daca anulezi dpf-ul iar restul evacuarii ramane stock (catalizator, toba, etc) nu e nevoie de recalibrare a tijei de control a turbinei, in schimb daca se opteaza pt evacuare cap-coada goala, atunci corect, e nevoie de recalibrare a tijei (nu pentru ca se da peste cap tot ansamblul ci pentru a evita overboost-ul) dar cum am spus mai sus, dpf anulat corect atat fizic cat si din soft nu e in nici un caz daunator. Edited by Kenbobo
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Asta nu am stiut , dar ca sa nu dai peste cap senzorii si fara sa umbli la soft ai nevoie in pic de contra presiune la senzorul de presiune ce ii amplasat inainte de filtru , daca tot nu mai ai filtru care facea ceva presiune trebuie sa fie ceva gatuire care sa ofere lucru asta si masina sa aiba o diferenta de presiune dintre cei 2 senzori care sa fie in cele mai mici limite.
Link to comment
Share on other sites

Nu ai cum sa nu modifici softul. Daca scoti fizic dpf-ul, obligatoriu trebuie anulat DPF-ul din soft (implicit si regenerarea acestuia) altfel se va regenera pana cand ceva cedeaza (turbo, piston, injectoare, etc). Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Eliminarea acestui filtru afecteaza mediul inconjurator si calitatea aerului respirat in aglomaratiile urbane, cu influenta negativa asupra sanatatii populatiei. Un alt aspect negativ al acestei modificari este legat de legalitatea acestui demers, deoarece este o modificare neomologata de producatorul autovehiculului, ce modifica valoarea emisiilor poluante.
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.