Jump to content

F10 525d 2012 anulare filtru particule


dragoss91

Recommended Posts

Cred ca suntem cu totii de acord ca regenerarea se produce in mod normal la rulajul in afara unei localitati, deci acea cenusa nu se acumuleaza intr-o aglomerare urbana, ci are sansa de a se disipa. De unde si principiul ce este adoptat de tot mai multe aglomerari urbane, de a interzice accesul autoturismelor diesel ce nu sunt dotate cu acest filtru, sau chiar de a nu mai permite deloc accesul autovehiculelor diesel.

 

Nu neg ca la constructia unei masini electrice/hibride sunt necesare metale rare, cu potential poluant mare, dar daca nu fortam putin lucrurile, suntem condamnati. Este pacat ca nu se ofera mai multe subventii pentru dezvoltatea capacitatilor de separare a hidrogenului, potentialul poluant este mult mai mic ca orice alta tehnologie.

 

sunt convins ca si daca costul inlocuirii unui filtru ar fi 50 euro, ingeniozitatea si tendinta naturala a unor popoare de a fenta regulile, dublata de frustrarea de avea o masina cat mai puternica (nu stiu cati din cei cu masini modificate fac modificari complete, gen suspensii+frane si participa la competitii in cadre legale, nu liniute pe strazi) ar face ca aceasta operatiune sa fie populara.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

din ce punct de vedere ar fi corect? al mediului, al producatorului sau al posesorului autoturismului care tre sa scoata 2000 de euro din buzunar? crezi ca lumea si le anuleaza doar asa ca li se pare lor ca arata mai bine fara, sau din cauza costurilor foarte ridicate? daca ar fi 300 de euro un filtru cine crezi ca s-ar mai complica cu resoftari si anulari?

Daca posesorul nu vrea sa scoata banii din buzunar pt a schimba dpf ul, sa isi ia masina pe benzina sau sa isi ia ce isi permite. Adica vrem masini, dar ne daore buzunarul cand e vorba sa respectam si noi tot ce tine de o intretinere si etica.

Plus ca exista si variante de filtre aftermarket care sunt mai ieftine.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cred ca suntem cu totii de acord ca regenerarea se produce in mod normal la rulajul in afara unei localitati, deci acea cenusa nu se acumuleaza intr-o aglomerare urbana, ci are sansa de a se disipa. De unde si principiul ce este adoptat de tot mai multe aglomerari urbane, de a interzice accesul autoturismelor diesel ce nu sunt dotate cu acest filtru, sau chiar de a nu mai permite deloc accesul autovehiculelor diesel.

 

 

Esti in eroare aici. cenusa se acumuleaza IN FILTRU indiferent unde isi face regenerarea masina. nu ,,se disipa''. e adevarat ca conditiile pentru regenerare sunt optime undeva in afara orasului unde poti pastra o viteza marita peste 10 minute. cenusa nu iese pe teava si nu are legatura cu masinile care nu s lasate in centru.

 

Daca posesorul nu vrea sa scoata banii din buzunar pt a schimba dpf ul, sa isi ia masina pe benzina sau sa isi ia ce isi permite. Adica vrem masini, dar ne daore buzunarul cand e vorba sa respectam si noi tot ce tine de o intretinere si etica.

Plus ca exista si variante de filtre aftermarket care sunt mai ieftine.

aste e discutata si megadiscutata pe forum. nu are rost sa intram in polemici care nu duc nicaieri. poate imi permit sa dau 2000 de euro pe un filtru dar asta nu inseamna ca ii si dau cand e o alternativa mult mai ieftina. toti muncim pt bani. chiar sunt curios daca face cineva un sondaj pe forum cati si-au pus filtru nou pe masina cand a fost nevoie. restul ar trebui sa dispara de pe forum, ca doar sunt niste profani saraci cu pretentii nu? eu am vrut sa lamuresc niste probleme legate de prezenta si regenerarea filtrului de particule. punct

Edited by Rico24
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

E tocmai invers....masina se simte mai bine fara dpf...mai ales turbina , respira mult mai bine fara dpf...vorbiti unii dintre voi doar din ce auziti de prin fata blocului...

 

 

Neamtul a pus dpf-ul acolo ca sa fie masina "prietenoasa" cu mediul...

Eu sunt surprins de cate detalii tehnice poti sa aduci prin postarea ta: "...masina se simte mai bine fara dpf, mai ales turbina, respira mult mai bine"

 

"nemtii au pus dpf-ul ... ca sa fie prietenoasa cu mediu"

 

Wow, ce ar mai fi de spus!?

De efectul "back-pressure" in zona turbinei stii ceva?

Atunci merita inteles de aici:

https://www.dieselnet.com/tech/diesel_exh_pres.php

Si nu e chiar din spatele blocului de unde stii tu de fapt; e documentat.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@six in line, cavaliere - nu stiu de ce va dati aia corecti si aruncati cu pietre, nu traim intr-o lume ideala si societatea romaneasca e inca departe de-a fi la un anumit nivel de intelegere a unor lucruri care nu sunt palpabile, nu ca societatea din V ar trebui sa fie telul nostru, infrastructura da, societatea insa nu o vad ca fiind un etalon spre care sa tanjim, de bine de rau, aici nu ne ascudem dupa chestii politically correct, multe fiind doar ipocrizii in V dupa care isi ascund de fapt rasismul, ura, lipsa de omenie, goana de dupa bani si mai multi, etc... Hai sa nu mai aruncam atata cu pietre in ai nostri, ca arunca destul altii :)

 

 

Corect, asa e, societatea din Vest este de invidiat dpdv al infrastructurii si al promptitudinii serviciilor, insa la capitolul umanitate stau foarte prost. Am trait 10 ani in Belgia si stiu despre ce vorbesc. Ce nu prea intelegem noi, romanii, e ca lucrurile scumpe si frumoase au si costuri de intretinere pe masura. Probabil are de-a face cu faptul ca parintii nostri toti au avut Dacia 1310 si noi am apucat sa conducem si altceva.Acum sa fim corecti, neamtul nu arunca masina cu filtru infundat in Est, noi mergem dupa ele sa le luam din considerente financiare. Neamtul dupa 3-4 ani si 178K km, isi permite una noua. Ma rog, e o discutie interminabila. Ar trebui doar sa ne gandim ca la o masina cu valoarea de peste 40K noua, o piesa sau un senzor de 500 de euro nu e un cost asa mare raportat la pretul de achizitie. Cand ai salariu 3,5K euro in mana, altfel dai banu' decat atunci cand castigi 500 euro toata luna... Consider ca noua romanilor ne lipseste si educatia financiara si deseori ne aruncam la costuri mari chiar daca nu ni le permitem pe termen lung.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu mai faceti pe lupii moralisti pe forum, este usor de comentat dar mai greu cu platitul.

 

Daca tot nu conteaza bugetul, cati dintre voi conduceti un bmw in mintile lui ? cate bmw-uri sunt pe forum cu < 100k km reali ? cand ati calcat ultima data intr-o reprezentanta ? cati mm au anvelopele, ce dot si ce marca ?

Edited by ionut_marius
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu cred ca cei ce isi iau F10 sau oricum masini de cca 20k Eur salariul asta, aici cred ca vrobim de clasa de corporatisti in general sau cei ce au salarii de peste 3000-3500Ron in sus pe membru de familie. Hai sa fim putin si realisti, cati ar da 10% din valoarea masinii pe un filtru DPF, nici nemtii nu dau, pentru ca nu e viabil financiar, nu are treaba faptul ca poti sau nu sa dai, chiar daca poti, de ce i-ai da? Oamenii nu fac lucruri din convingere ci din constrangere de cele mai multe ori, deci legea ar trebui sa fie mult mai rigida in domeniul asta ca sa si vedem o schimbare a convingerilor oamenilor. Daca intr-adevar mediul ar fi obiectivul si nu profitul, atunci ar trebui impus ca la un numar de x km sa le caseze si gata, sa nu mai poata fi repuse in circulatie, crezi ca ei nu stiu ca majoritatii masinilor sh li se vor anula DPF? evident ca se stie asta, dar nu-i intereseaza, ideea e sa si le vanda.

 

Educatia financiar bineinteles ca ne lipseste, nu o poti face peste noapte si nici nu s-a vrut asta, cum altcumva sa mearga economia daca nu se consuma ca si cum maine se termina :). De ce ne pandea riscul deflatiei, ca in V nu se mai consuma de nesiguranta viitorului, lasa ca au contrabalansat balticii cu credite pe 30 de ani la case supraevaluate si tot asa o tinem vad, tot tineretul e indatorat pe viata deja intr-un sistem plin de labilitate ca al nostru :thumbsup:

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt surprins de cate detalii tehnice poti sa aduci prin postarea ta: "...masina se simte mai bine fara dpf, mai ales turbina, respira mult mai bine"

 

"nemtii au pus dpf-ul ... ca sa fie prietenoasa cu mediu"

 

Wow, ce ar mai fi de spus!?

De efectul "back-pressure" in zona turbinei stii ceva?

Atunci merita inteles de aici:

https://www.dieselnet.com/tech/diesel_exh_pres.php

Si nu e chiar din spatele blocului de unde stii tu de fapt; e documentat.

Salut! Multumesc pentru lucrare, e foarte interesanta. Citind-o, eu inteleg totusi cam acelasi lucru pe care il spun mai multi aici, ca turbina "respira mai bine fara dpf", daca imi permiti gluma.

Practic, motorul creaza o anumite presiune (backpressure) la iesirea din turbina, pentru a combate constrictiunile de pe evacuare. Din constructie, motoarele creaza aceasta presiune pentru ca se tine cont de toate obturatiile, inclusiv filtru. Daca il eliminam, motorul o sa incearca sa creeze aceeasi presiune la iesirea din turbina dar de data asta nici nu o va atinge, pentru ca gazele vor fi evacuate mai repede/devreme, neavand aceleasi constrangeri pe traseu. In articol vedem ce se intampla daca evacuarea devine si mai obturata decat este, respectiv e nevoie de backpressure crescuta, sarcina extra pe turbina, mai putin aer in amestec, etc., dar nu si situatia inversa, in care noi eliberam traseul :)

La ce anume te-ai referit cand ai dat exemplu efectul "back-pressure" in contextul eliminarii dpf? Cum se comporta si ce efecte are?

 

l.e.: daca intentia ta nu era sa contrazici efectul, ci sa il documentezi tehnic, am inteles eu gresit. Oricum, mesajul tau e printre foarte putinele care explica bine un concept si este ontopic. thanks!

Edited by Florin_pch
Link to comment
Share on other sites

Salut! Multumesc pentru lucrare, e foarte interesanta. Citind-o, eu inteleg totusi cam acelasi lucru pe care il spun mai multi aici, ca turbina "respira mai bine fara dpf", daca imi permiti gluma.

Practic, motorul creaza o anumite presiune (backpressure) la iesirea din turbina, pentru a combate constrictiunile de pe evacuare. Din constructie, motoarele creaza aceasta presiune pentru ca se tine cont de toate obturatiile, inclusiv filtru. Daca il eliminam, motorul o sa incearca sa creeze aceeasi presiune la iesirea din turbina dar de data asta nici nu o va atinge, pentru ca gazele vor fi evacuate mai repede/devreme, neavand aceleasi constrangeri pe traseu. In articol vedem ce se intampla daca evacuarea devine si mai obturata decat este, respectiv e nevoie de backpressure crescuta, sarcina extra pe turbina, mai putin aer in amestec, etc., dar nu si situatia inversa, in care noi eliberam traseul :)

La ce anume te-ai referit cand ai dat exemplu efectul "back-pressure" in contextul eliminarii dpf? Cum se comporta si ce efecte are?

Scrie in articol despre efect, nu este un efect pozitiv decat aparent, ca si concluzie, de departe inteleasa treaba..

 

Nu te-ai gandit deloc ca turbina a fost proiectata sa lucreze cu DPF, nu fara DPF.

 

...chiar ai impresia ca ti-am ridicat mingea la fileu..

 

Intr-adevar, nici nu te contrazic, turbina se va invarti mai repede dar asta nu inseamna ca este si un lucru bun in timp.. si nu e vorba doar de turbina.

 

 

Dar lucrurile astea nu sunt intelese din doua replici pe forum, cu siguranta nu ( nici macar de mine care sunt la lucru facand altceva.. ;) )

 

 

Asa ca daca se scoate DPFul aproape obligatoriu trebuie rescris ECU cu un alt soft modificat pentru lipsa DPF-ului!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa ca daca se scoate DPFul aproape obligatoriu trebuie rescris ECU cu un alt soft modificat pentru lipsa DPF-ului!

 

 

Acum te intreb , cati crezi ca anuleaza dpf-ul fizic , dar nu o fac si din soft...?

 

 

p.s. Eu de exemplu nu am anulat dpf-ul ca avea probleme , pur si simplu am facut o evacuare zic eu profii pentru mai multa putere , dupa care a urmat si un soft pentru anularea dpf-ului + soft putere...( doar evacuarea si softul dpf se apropie de 1000E )

 

 

La multe masini poti anula dpf-ul si sa lasi catalizatorul pe masina care poate face backpressure .

 

Am 18000km cu evacuarea goala si acum o luna am verificat turbinele si sunt impecabile...

Edited by Exo_Luci
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

poti sta linistit ca si in DE se anuleaza DPF la fel ca si in RO, nici acolo la TUV nu cauta sa vada daca il mai ai sau nu, doar in UK vroiau sa implementeze asa ceva la verificari, daca citesti forumurile vei vedea ca nu o facem noi aici doar ca nu ne permitem BMW sau mai stiu eu ce alta masina, evident sunt si din astia, destui poate ca peste tot, dar sunt si foarte multi care o fac din considerente tehnice pentru ca evident e o restrictie. Oricum polueaza ele mai mult decat stim noi inca de cand sunt noi, vezi scandalul Dieselgate, noua ni s-a vandut doar o imagine si ne-am amagit ca ce bine facem noi planetei si ce masini ecologice conducem, doar au DPF si CO2 scazut. Lasa ca ne da Tesla masini green, rup planeta in doua scormonind dupa metale rare pentru baterii si ce bucurosi sunt oamenii car le conduc in bula lor verde, ca doar salveaza planeta de emisii dar uita cum se fac bateriile alea :rolleyes:

lasa dieselgate. clar o porcarie de inselatorie. insa la TĂźV chiar nu cred ca treci fara PDF. se face doar si AU.

 

@docdennis - dinozaurii tai cu V12 de +20 ani( si nu ma intelege gresit, ador masinilie alea) dar ca si poluare sunt uzine cu sute de grame de CO2/km eliminate in atmosfera, diesel-ul meu Euro5 polueaza mai tare? NU, cifrele nu mint! Chiar si fara dpf opacitatea gazelor este in continuare cu mult sub un diesel Euro2,3 sau chiar 4 cu DPF, pentru ca sistemul de injectie e in cu totul alta liga, iar de CO2 nici nu are rost sa discutam, diesel-ul e oricum la niveluri mai mici comparativ cu benzinar de aceeasi cilindree. Daca intr-adevar se vroia ca DPF-ul sa nu poata fi inlaturat, devenea o cerinta obligatorie la inspectii si asta cautau, dar evident interesele macro nu au asta ca target, ca oricum DPF e platit tot de end user, cel ce o cumpara adica.

 

Apoi, vesticului cand ii cade DPF-ul o vinde, daca tot i-ar pasa asa mult lui de mediu de ce nu schimba filtrul si apoi s-o vanda? Il doare fix in spate, are impresia ca daca poluarea se intampla in RO in DE va fi doar verde, wrong! Intelegi ideea? Diferenta e ca balticul scoate DPF-ul pe cand neamtul o vinde si arunca pisica in ograda altuia doar ca sa se simta el bine ca pe bucatica lui nu polueaza, seamana a ipocrizie, pardon, chiar este!

 

@six in line, cavaliere - nu stiu de ce va dati aia corecti si aruncati cu pietre, nu traim intr-o lume ideala si societatea romaneasca e inca departe de-a fi la un anumit nivel de intelegere a unor lucruri care nu sunt palpabile, nu ca societatea din V ar trebui sa fie telul nostru, infrastructura da, societatea insa nu o vad ca fiind un etalon spre care sa tanjim, de bine de rau, aici nu ne ascudem dupa chestii politically correct, multe fiind doar ipocrizii in V dupa care isi ascund de fapt rasismul, ura, lipsa de omenie, goana de dupa bani si mai multi, etc... Hai sa nu mai aruncam atata cu pietre in ai nostri, ca arunca destul altii :)

Link to comment
Share on other sites

lasa dieselgate. clar o porcarie de inselatorie. insa la TĂźV chiar nu cred ca treci fara PDF. se face doar si AU.

 

 

 

AU nu se mai face de mult in Romania, au niste magareli la sonde si iti scot ca a trecut cu brio testul cu opacimetrul

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.