Jump to content

Fierbe apa-e46


Catalinu93

Recommended Posts

Salut! Am un e46 coupe din 99!(m43b19)O am de 6 luni, iar recent, in timp ce masina stĂŁtea la relanti am vazut temperatura apei cum a inceput sa creascĂŁ(3/4). cand am plecat de pe loc, dupa 3-400 metri acul a ajuns ĂŽnapoi la 90! Am vazut apoi ca electroventilatorul are momente cand deși temperatura creste, el nu pornește.

AstĂŁzi, la un service mi s a spus ca ar fi chiloasa ovalizata si ma duce reparația in 500 euro(plus-minus). Niște sfaturi, va rog mult!

Link to comment
Share on other sites

Ideea este, ca de fapt tatĂŁl iubitei mele a fost cu masina la el. Dupa l am sunat si eu eu pe mecanic si l am intrebat, daca e modulul(ca are momente cand porneste si opreste electroventilatorul), termocupla sau termostatul. El a zis ca e _chiulasa_ ovalizata si ca Nu poate sa mi dea un pret exact, Dar informativ sa ma astept la 500 euro.
Link to comment
Share on other sites

Cataline te cam grabesti cu chiulasa aia. Ordinea verificarilor/inlocuirilor este urmatoarea:

 

- nivel antigel + aerisire

- termostat(e) in principiu chiar daca tu crezi ca e ok, ar fi bine sa il schimbi

- electroventilator sau modul

Schimba aceste lucruri prima data si sunt convins ca se rezolva problema. Daca pe loc se incalzeste e clar ca electroventilatorul porneste tarziu si nu isi face racirea cum trebuie. Racirea se face in mers cu ajutorul curentului de aer, daca ar fi fost probleme la chiulasa, ai fi avut probleme si in mers. Cost total: 400 ron (termostat+modul+manopera).

Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea am habar de mecanica si m-o fi simtit ca Nu stiu decat putina teorie...Va multumesc frumos! Astept in continuare raspunsurile voastre! imi sunt de ft mare ajutor!!

 

 

 

Edit: daca lipseste antigel, are ceva daca pun doar apa distilata?

Edited by Catalinu93
Link to comment
Share on other sites

Putin probabil sa fie chiulasa.

Exact cum ti-au spus si altii trebui verificat termostatul (ca si functionarea ventilatorului, daca are..) Se decalibreaza pur si simplu in timp si asta poate duce la curbarea chiulasei. Asta e bine sa retii; viata chiulasei tine de termostat in primul rand, mai apoi pompa de apa, nivel antigelului, calitatea antigelului..

 

(Chiulasa e foarte importanta pentru motor si costisitoare cand o schimbi..; sa nu conduci, cu temperatura crescuta a apei!)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu are nici o problema daca pui doar apa , e vara.

 

Ce raspunsuri mai astepti? Du-te si verifica/schimba piesele enumerate anterior.

Cum dracu sa nu aibe nimic? Termostatul de pe m43 deschide la 105 grade, apa curata fierbe la 100. De aia se pune apa+antigel, antigelul are punctul de fierbere mai inalt decat apa.

Ca sa verifici electroventilatorul, deconecteaza senzorul de temperatura ce intra in radiator (stanga jos, cum te uiti la motor), daca ventilatorul e ok, acesta va merge continuu.

Link to comment
Share on other sites

Cum dracu sa nu aibe nimic? Termostatul de pe m43 deschide la 105 grade, apa curata fierbe la 100. De aia se pune apa+antigel, antigelul are punctul de fierbere mai inalt decat apa.

Ca sa verifici electroventilatorul, deconecteaza senzorul de temperatura ce intra in radiator (stanga jos, cum te uiti la motor), daca ventilatorul e ok, acesta va merge continuu.

 

 

Hmm... Eu stiam ca se pune antigel si apa in diferite procente ptr. cresterea punctului de congelare a lichidului din instalatia de racire, adica sa nu inghete apa in motor si sa sparga blocul motor , radiator sau alte componente ale instalatiei de racire.

Sunt curios la m43 temperatura optima de functionare a motorului nu este tot 90 grade?

Acum 30-40 de ani cand se folosea apa in instalatia de racire, si era golita din motor la intoarcerea din cursa pe timpul iernii, apa avea un alt punct de fierbere?

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Eu stiam ca se pune antigel si apa in diferite procente ptr. cresterea punctului de congelare a lichidului din instalatia de racire, adica sa nu inghete apa in motor si sa sparga blocul motor , radiator sau alte componente ale instalatiei de racire.

Sunt curios la m43 temperatura optima de functionare a motorului nu este tot 90 grade?

Acum 30-40 de ani cand se folosea apa in instalatia de racire, si era golita din motor la intoarcerea din cursa pe timpul iernii, apa avea un alt punct de fierbere?

 

Ai dreptate, aia a fost acum 40 de ani., iar atunci temperatura de lucru era 80 grade.

 

Motoarele noi merg peste 100 grade.

 

Da, temperatura de lucru este 105 grade.

 

Da, la m43 termostatul deschide la 105 grade. Temperatura de lucru motor este 108-110 grade. Ventilatorul porneste la temperatura putin mai mare. :rolleyes:

 

Salut! Am un e46 coupe din 99!(m43b19)O am de 6 luni, iar recent, in timp ce masina stătea la relanti am vazut temperatura apei cum a inceput sa crească(3/4). cand am plecat de pe loc, dupa 3-400 metri acul a ajuns înapoi la 90! Am vazut apoi ca electroventilatorul are momente cand deși temperatura creste, el nu pornește.

Astăzi, la un service mi s a spus ca ar fi chiloasa ovalizata si ma duce reparația in 500 euro(plus-minus). Niște sfaturi, va rog mult!

 

 

Schimba mecanicul. Daca era chiulasa, aveai probleme si in mers.

 

Cauta un mecanic bun, baga scanerul, citeste temperatura motor, verifica termostatul, verifica nivelul de antigel, vezi daca ventilatorul primeste comanda sa porneasca. Atentie, la 115 grade, porneste ventilatorul, sa nu te sperii. Si de acolo, tragi singur concluziile.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ai dreptate, aia a fost acum 40 de ani., iar atunci temperatura de lucru era 80 grade.

 

Motoarele noi merg peste 100 grade.

 

Da, temperatura de lucru este 105 grade.

 

Da, la m43 termostatul deschide la 105 grade. Temperatura de lucru motor este 108-110 grade. Ventilatorul porneste la temperatura putin mai mare. :rolleyes:

 

 

 

 

Schimba mecanicul. Daca era chiulasa, aveai probleme si in mers.

 

Cauta un mecanic bun, baga scanerul, citeste temperatura motor, verifica termostatul, verifica nivelul de antigel, vezi daca ventilatorul primeste comanda sa porneasca. Atentie, la 115 grade, porneste ventilatorul, sa nu te sperii. Si de acolo, tragi singur concluziile.

 

Salutare.

 

Daca se poate, vin si eu cu o intrebare:

 

La un utilaj e46 320d 136cp , este valabila afirmatia :

 

Da, la m43 termostatul deschide la 105 grade. Temperatura de lucru motor este 108-110 grade. Ventilatorul porneste la temperatura putin mai mare. :rolleyes:

 

Te intreb pentru ca, la bimmer-ul meu nu porneste nici la 105grade.

 

Am avut carcasa termostatului de pe blocul motor fisurata, am luat piesa (carcasa+termostat) aftermarket, noua.

Are legatura acest termostat cu deschiderea circuitului de racire ? Sau ar trebui sa imi indrept atentia catre termostatul din vasul de exansiune al lichidului de racire?

Mentionez ca in indicatorul din bord, acul nu se clinteste de "ora 12" , iar in obc temperatura ajunge chiar si la 110C .

Poate ca porneste electroventilatorul, insa cu o treapta de viteza mica iar eu nu il pot auzi.

 

Am un topic deschis aic --> Temperatura , daca poti arunca un ochi.

 

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.