Jump to content

Cine pune ulei 2T in motorina ?


in comentarii postati efectele acestei utilizari   

116 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Am folosit acest amestec in doua masini E90 si VW 1,9 tdi, nu pot sa spun cat de benefic e, dar cert motoarele sunt mai putin zgomotoase, dispare clantanitul de injectie in sarcina, trage liniar la ture mici, in rest nimic deosebit, mentionez ca nici una din masini nu are DPF. Am inteles ca la cele cu DPF regenerarile se produc mai des, nu este indicat. Edited by calinus68
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca la cele cu DPF regenerarile se produc mai des, nu este indicat.

 

De ce nu sunt indicate regenerarile dese?

Eu cred ca sunt mult mai bine venite decat acelea mai rare si probabil mai complete, dar nimic nu garanteaza ca acelea mai rare sunt mai bune!

Cat despre cenusa, probabil se aduna la fel de mult in ambele situatii pentru ca practic se ard la fel de multe noxe.

Eu vad regenerarile mai dese ca un fapt pozitiv in sensul ca daca conduci PREPONDERENT in oras un diesel, avand in potential stimul dat de uleiul 2T, atunci nu mai stai stresat ca trebuie sa scoti dieselul la drum intins sa se regenereze pentru ca foarte probabil se regenereaza mai des.

Singura conditie este ca dieselurile cu DPF sa primeasca ulei 2T JASO C sau Jaso D, nu Jaso B pentru ca acesta lasa cenusa in filtru, lucru nedorit!

  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

cand deschizi usita de la rezervor, scrie mare: DIESEL. NO ADITIVES !

 

iar daca tii mortis, BMW iti ofera si aditivi care [vorba lui Myx], nu fac cine stie ce in afara de lubrifiere si reducerea zgomotului.

 

83192296922-3-700x700.jpg

 

de asemenea, exista si aditivi identici, cum ar fi Liqui Moly 5122

 

aditiv-diesel-schmier-5122-150-ml~814.jpg

Link to comment
Share on other sites

BMW spune ca distributia nu trebuie schimbata, spune ca uleiul din cutie nu se schimba, etc. Ideea de baza este sa previi decat sa vindeci.

Pe ideea asta mergem toti cand am schimbat uleiul si distributia contrar recomandarilor BMW.

Acum cercetam daca sa tinem cont sau nu de inscriptia de pe busonul de motorina.

 

Pe mine incepe sa ma scarbeasca situatia asta. In loc sa ma bucur de masina si de viata mi-am facut cont pe bmwclub sa citesc cum se intretine fragilul agregat.

Va intreb dragi colegi unde este placerea sa ai un BMW cand stai cu grija la ce motorina bagi, la ce ulei in cutie, cum e cu suspensiile, cum e cu pompa de inalte, etc.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dar mai stii un lucru clar, daca schimbi distributia stii clar ca te va tine cel putin inca 150k km, daca nu o schimbi nu stii ca te va tine 100 sau inca 100k peste acei km care tu i ai. Insa nu ai de unde sa stii daca faci bine sau nu faci bine cand bagi acel aditiv in motor, ca il auzi tu mai bine nu inseamna ca este si benefic, cam aia este diferenta intre ce spune bmw despre distributie si uleiurile de la cutie, diferential, clar rau nu ai ce sa faci, cel putin macar asta stii, insa nu pot zice acest lucru despre aditivi de orice fel.

Daca as baga un ulei 2T as baga intr-un passat de 2000 1.9 tdi cu pompe-duse si pana la urma daca e un passat din 2000 nu cred ca te mai afecteaza atat de mult zgomotul avand in vedere ca masina are 20 de ani.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

(...) cam aia este diferenta intre ce spune bmw despre distributie si uleiurile de la cutie, diferential, clar rau nu ai ce sa faci, cel putin macar asta stii, insa nu pot zice acest lucru despre aditivi de orice fel.

 

Daca as baga un ulei 2T as baga intr-un passat de 2000 1.9 tdi cu pompe-duse si pana la urma daca e un passat din 2000 nu cred ca te mai afecteaza atat de mult zgomotul avand in vedere ca masina are 20 de ani.

Eu nu cred ca aceea este diferenta reala.. (faptul ca tu ai trecut printr-o experienta proasta, din care ai invatat mai mult decat altii nu cred ca iti totusi da dreptul sa generalizezi).

Probabil ai putea recomanda tuturor sa-si schimbe distributia ..ca (foarte probabil) nu v-a mai tine 100k km.. mergand pe logica de mai sus..

Pana la urma fiecare face ce vrea cu masina sa..

 

Poti spune ce bine face (uleiul 2T) unei pompe duse intr-un VW din 2000 si NU FACE intr-o moderna masina cu injectoare piezo? Altfel nu ramane decat o parere subiectiva. ;)

 

Intreb asta mai ales cand stiu si observ ca toti (90%) soferii isi alimenteaza masina cu, cea mai ieftina motorina! Cat timp te astepti ca injectoarele sau pompa sa tina in conditiile de mai sus?

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Posibil ca din cauza combustibilului, ca pompa sa produca pilitura in sistemul de alimentare/injectie, pana la urma problema generala a piliturii la bmw pleaca din pompa de motorina de la rezervor, problema mult mai mare ca distributia.

Nu e vorba de mine bimmer, nu incerc sa generalizez, te bazezi pe supozitii cand vorbesti, ia-o logic:

 

1.ce rau poti face cand schimbi ceva uzat cu ceva nou cand vine vorba de orice??

 

2.ce rau poti face cand bagi ceva nerecomandat in motorul masinii??

 

Doar atat vreau sa-mi raspunzi, fara sa ne bazam pe ce mi s-a intamplat mie, tie sau altuia. Daca ti-a mers tie bine masina, nu inseamna ca chiar a fost bine, nu stii de fapt daca uleiul ala 2T nerecomandat a facut bine sau rau, tu spui ca a facut mai bine din cauza ca se aude mai bine sau ca ti se pare tie a mers mai bine, dar cand schimbi un lucru vechi/uzat cu un lucru nou, nici nu trebuie sa ti se para ca merge mai bine, nu mai conteaza, pentru ca, clar merge mai bine!

 

Demult stiu de uleiul 2T si nu stie foarte multa lume, insa cine m-a intrebat despre acest ulei am spus asa : este o diferenta la zgomotul motorului, adica este mai silentios, ceea ce pare un lucru bun, dar nu stiu ce inseamna pe termen scurt sau lung folosirea acestui ulei.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php

 

7. CONCLUZII

Pe baza rezultatelor acestui studiu, se fac urmĂŁtoarele concluzii:

 

La un raport volumetric de amestecare 200: 1, uleiul ĂŽn doi timpi are un efect neglijabil asupra lubrifierii diesel.

Toate combustibilul diesel vândut ĂŽn Africa de Sud trebuie sĂŁ ĂŽndeplineascĂŁ specificația de lubrifiere SANS 342: 2014 pentru a asigura protecția corespunzĂŁtoare a pompelor de combustibil și a sistemelor de injecție.

Produsele diesel cu conținut scĂŁzut de sulf, vândute de Sasol, conțin aditivi de ĂŽmbunĂŁtĂŁțire a lubrifiantului, care sunt mult mai eficienți decât uleiul ĂŽn doi timpi.

La un raport volumetric de amestecare 200: 1, uleiul ĂŽn doi timpi are un efect neglijabil asupra numĂŁrului de cetan diesel.

Nu s-a mĂŁsurat efectul mĂŁsurabil asupra tuturor celorlalte proprietĂŁți reglementate ale motorinei la o dozĂŁ de 200: 1 de ulei ĂŽn doi timpi ĂŽn motorinĂŁ.

Uleiul ĂŽn 2 timpi poate conține ĂŽn jur de 16 ppm zinci sau mai mare, ĂŽn funcție de formulare și lot.

CantitĂŁțile de zinc din motorinĂŁ sunt cunoscute pentru accelerarea rapidĂŁ a depunerilor duzei de injecție.

Rezultatele testului motorului aratĂŁ cĂŁ un amestec de ulei de 2-stroke ĂŽn motorinĂŁ 200: 1 duce la o pierdere de 2% a puterii motorului ĂŽntr-un test de 16 ore din cauza zguduirii injectorului, risc care ar fi valabil pentru orice motor diesel common-rail. de asemenea, agraveazĂŁ ĂŽnfundarea ĂŽn motoare mai vechi.

Vehiculele echipate cu un filtru de particule diesel (DPF) ĂŽn sistemul de evacuare ar putea avea o duratĂŁ de viațĂŁ redusĂŁ a DPF datoritĂŁ colectĂŁrii contaminanților pe bazĂŁ de cenușĂŁ și metale ĂŽn filtru ĂŽn timp, cu utilizarea continuĂŁ a uleiului ĂŽn doi timpi.

Rezultatele menționate mai sus ar trebui sĂŁ clarifice multe dintre concepțiile greșite ale publicului ĂŽn legĂŁturĂŁ cu utilizarea uleiului ĂŽn doi timpi ĂŽn motorinĂŁ și sĂŁ sublinieze de ce atât companiile petroliere, cât și producĂŁtorii de motoare nu recomandĂŁ adĂŁugarea de aditivi dupĂŁ comercializare, adicĂŁ. Ăn ulei ĂŽn doi timpi, la rezervorul de combustibil. De asemenea, este recomandat sĂŁ folosiți combustibili proveniți din puncte de reputație susținute de suportul tehnic al unei companii competente de combustibil pentru a asigura cea mai bunĂŁ performanțĂŁ și durabilitate a motorului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php

 

Rezultatele testului motorului arată că un amestec de ulei de 2-stroke în motorină 200: 1 duce la o pierdere de 2% a puterii motorului într-un test de 16 ore din cauza zguduirii injectorului, risc care ar fi valabil pentru orice motor diesel common-rail. de asemenea, agravează înfundarea în motoare mai vechi.

Vehiculele echipate cu un filtru de particule diesel (DPF) în sistemul de evacuare ar putea avea o durată de viață redusă a DPF datorită colectării contaminanților pe bază de cenușă și metale în filtru în timp, cu utilizarea continuă a uleiului în doi timpi.

Rezultatele menționate mai sus ar trebui să clarifice multe dintre concepțiile greșite ale publicului în legătură cu utilizarea uleiului în doi timpi în motorină și să sublinieze de ce atât companiile petroliere, cât și producătorii de motoare nu recomandă adăugarea de aditivi după comercializare, adică. În ulei în doi timpi, la rezervorul de combustibil. De asemenea, este recomandat să folosiți combustibili proveniți din puncte de reputație susținute de suportul tehnic al unei companii competente de combustibil pentru a asigura cea mai bună performanță și durabilitate a motorului.

 

Se intampla sa stiu de studiu/articol din linkul dat.

 

Pentru mine e un articol pseudo-conspirativ.

 

Si vreau sa sutin opusul tocmai pentru ca sunt mai mult decat multumit de cum fuctioneaza un motor "tratat" cu religiozitate cu ulei 2T la fiecare plin de peste 150k km. Iar asta ma indreptateste sa cred ca rau NU face.

Si ca sa vorbim pe fapte, motorul M47 are injectoarele clasice despre care autorii articolului sustin ca se infunda mai repede.. Dimpotriva, as fi inclinat sa zic depunerile de zinc ar putea aparea la injectoarele mai noi care sunt si mai precis controlate, ca atare tolerante mai mici - probleme mai multe.

(Dar nu cred ca e cazul. Cand o fi s schimb masina pentru un model mai nou va asigur ca voi continua folosirea de ulei 2T..)

 

Cat despre DPF-uri, tocmai prin folosirea de ulei 2T Jaso FD propietarii de masini nu au mai avut probleme cu regenerarea DPFului. Probabil se face mai des iar posibilitatea limp-modului e tinuta departe (fapt cel mai enervant in exploatarea unui diesel cu DPF..) lasand la o parte cenusa care oricum se depune dupa fiecare regenerare, specific JASO FC este ca dupa regenerare ramane mai putina cenusa decat dupa jaso FB.

 

Imi cer scuze daca ma repet, dar cel mai formidabil fapt mi se pare ca depunerile de pe interiorul admisie motorului nu mai sunt acolo. Ultima oara cand am umblat acolo efectiv nu am avut ce curata!

Si dupa cum cu totii ar trebui sa stim, raul necesar dat de prezenta EGRului pentru ca gazele recirculate reprezenta DEPUNERI pe peretii admisiei iar asta NU este in nici un caz un fapt pozitiv. Dar vezi tu nu multi vorbesc sau observa asta.

 

Asa vrea sa vezi ce slab trage un motor cu 400k km in bord si injectoare originale! ;)

Dar nu sunt aici sa impresionez ci doar sa imi exprim experienta si intelegerea personala.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Am adaugat si eu ulei 2T de la Mol in doua plinuri de motorina. Asta se intampla pe vremea cand incercam sa scap de o clantzaneala permanenta intre 1500-1700 ture, mai evidenta fiind cu motorul rece. Pot sa spun ca suna ca si cum motorul ar fi fost mai bine uns dar nu mi-a placut ca vedeam toba putin neagra in conditiile in care am DPF-ul in regula. Clantzaneala de care pomeneam, era inca prezenta dar era putin mai discreta. Am impresia ca bagam 400ml de ulei la aproximativ 65 litri de motorina.

 

Sunt de parere ca daca se baga ulei 2T pentru a "repara" diverse probleme ale motorului, lucrul asta nu se va intampla - spun asta dupa experienta povestita mai sus. Eu sigur nu o sa mai bag pentru ca nu pot sa ignor toba neagra.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In mare uleiul in 2T (in motorina) ajuta la protectia motorului, ca motorina de pe piata e foarte uscata, si produce o uzura mai mare decat ar trebui. Stiu cazuri in care s-a mers cu masina si 700mii km (1.9 TDI, cu ulei in 2T pus in masina de noua) iar motorul inca era okay. Problema la kilometrii aia era restul masinii, care era terminata comparativ cu motorul.
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu personal bag ocazional(cand imi aduc aminte) ulei 2T si benzina cu naftalina in toate masinile diesel de cativa ani si n-am avut niciodata probleme pe partea de DPF, EGR, injectoare, turbina etc. Daca face bine sau rau nu pot spune insa personal n-am avut probleme.
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.baileysdiesel.com/on-highway/truth-adding-two-stroke-oil-diesel-modern-common-rail-engines/

 

Vehicles equipped with Bosch, Delphi, or even Seaman’s fuel systems generally don’t need it. Therefore, your unlikely to see a significant change in engine performance or noise with the use of 2-stroke in diesel.

 

When and how to use the 2 Stroke in Diesel:

However, if you have a 2005-2012 Denso Common Rail equipped system, your vehicle will most likely notice significant changes. You need 2-stroke premixed oil.

 

Do not use in cars equipped with DPF

 

InteresantĂŁ catalogare.

 

Ăn orice caz, NU este recomandat pentru TOATE mașinile și cu atât mai puțin EURO 6 sau cele cu DPF! - și da, bĂŁieții ĂŁștia se pricep. Ăn rest placebo, mituri demult apuse, doar pentru cĂŁ așa se fĂŁcea acum ceva vreme. Citește lumea pe aici și se apucĂŁ sĂŁ punĂŁ ulei 2T deamboulea. MĂŁ rog, pânĂŁ la urmĂŁ fiecare face ce crede de cuviințĂŁ cu bunul lui, dar sĂŁ nu sperați la minuni, asta e important :)

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Uleiul 2T e indicat cel mai mult la motoarele euro 3 (4), tocmai pentru a contracara efectele motorinei uscate (uscaciune care nu exista in anii 2000).

 

Eu bag de 3 ani la FIECARE plin, fara probleme (300ml).

:offtopic:

Mi-a scapat.

Din ce an e masina condusa?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

In mare uleiul in 2T (in motorina) ajuta la protectia motorului, ca motorina de pe piata e foarte uscata, si produce o uzura mai mare decat ar trebui. Stiu cazuri in care s-a mers cu masina si 700mii km (1.9 TDI, cu ulei in 2T pus in masina de noua) iar motorul inca era okay. Problema la kilometrii aia era restul masinii, care era terminata comparativ cu motorul.

 

1.9 TDI este un nemuritor prin definitie. Personal am avut un golf 5 cu care am mers pana la 400k si nu am pus ulei 2T niciodata. La noul proprietar inca merge si nici el nu pune nimic in motorina.

Nu cred ca longevitatea motorului 1.9 TDI este legata de vre-un ulei 2T

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.