Jump to content

Probleme cu circuitul de franare ?


Recommended Posts

In urma unei verificari am aflat ca am furtunasele destul de imbatranite ca invelis exterior, asa ca m-am dus la un servis.

S-a incercat schimbarea doar a furtunaselor, dar bineinteles ca erau sudate de conducte, deci va imaginati ca mi s-a spus sa schimb si primele conducte de langa furtunase pentru toate 4 rotile.

 

Acu ma ingrijoreaza sa nu incep sa pierd lichid pe unde a incercat nenea sa scoata furtunasele; nu pot sa am 100% incredere in ce zice el.

A inceput sa ma ia paranoia cum ca nu mai simt pedala la fel.

In mod normal cand plec de pe loc aud un zgomot oarecum metalic, nu stiu daca-s placutele sau pompa de servo-frana ( v-am pus filmulet ), ideea e ca am inceput sa aud sunetul ala si sa sesisez miscari atunci cand stau cu piciorul lejer pe frana la semafor.

 

Am facut in fata blocului, aveam rotile din fata pe o usoara denivelare in panta, piciorul lejer pe frana, cuplat marsarier, si incepeam sa aud sunetul si sa ma misc.

E posibil sa se fi miscat pentru cam ridicat eu picioru de pe frina ?

 

Cred ca deja radeti de mine.

In total am mers vreo 10 km + pauza + 5 km cu masina dupa ce a umblat la ea. Franele merg daca franez din viteza, doar stand la semafor si in fata blocului am observat miscarea ... dar poate nu tin eu picioru bine.

La ce ar trebui sa fiu atent daca scap lichid. Cum imi pot da seama in secunda in care ma urc in masina dimineata ?

Are vreun senzor E90 din 2005 sa-mi dau seama ?

 

Iertati-ma daca sunt prea paranoic dar e vorba de sanatatea mea si a celorlati. Oricum ar fi, pana vin pe comanda conductele vietii o sa merg cat mai putin posibil.

 

Sunetul: https://www.youtube.com/watch?v=R2JezGhw--k - ---- de la secunda 17 !

Edited by GreatValue
Link to comment
Share on other sites

Daca ar fii conducta ce merge la o roata crapata pierzi frana pe roata respectiva , asta in caz ca e secerata complet , dar daca ai doar o crapatura minuscula pierzi doar partial presiune la etrierul respectiv. Sa stai putin linistit, masina are un sensor de nivel la lichidul de frana , dar nu te baza tu pe asta. Eu zic sa mergi sa faci un semn unde este niveul acuma la lichid si dupa pornesti motorul si stai cu piciorul pe frana apasat la maxim pana te doare picioru , vezi daca pedala incepe incet incet sa se afunde si repeata miscarea asta de cateva ori si verifici nivelul la lichid sa vezi daca a scazut , dupa misca masina putin mai in fata si vezi daca ai urme de ulei pe asphalt. (Nu poti sa fii niciodata prea paranoic cand vine vorba de frane)

 

Acel sunet il au majoritatea masinilor ce au cutie de viteza automata , cand e pe D si lasi incet piciorul, masina vrea sa mearga inainte si inca placutele stau apasate asa putin pe disc si scot sunetul ala cum se freaca.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

https://www.youtube.com/watch?v=R2JezGhw--k - de la secunda 17.

 

Culmea e ca erau niste urme pe asfalt langa roata fata stanga unde am parcat eu si m-am tot frecat fata spate timp de cateva minute, dar erau si la 60 cm la stanga, si ma gandesc ca poate or fi fost de la cel de dinainte ... sau nu.

Si erau si pe arcul interior ar rotii stropi. Dracu sa o ia ! Ori e coincidenta si e de la spray-ul cu care a dat nenea pe biletele anti-ruliu de la mi le-a schimbat, ori ...

Unde naiba e lichidu la M47 ? Eu nu cred ca e vizibil.

 

 

----

De acord, sunetul il stiu de la un C-Class din 2008 automat cu care am mai mers.

Cred ca doar tineam eu in seara asta picioru prea ... prea lejer.

Ma duc maine dimi sa ma uit si fac si cateva teste.

Edited by GreatValue
Link to comment
Share on other sites

Mor.

Service-ul lu peste. Doar l-am intrebat pe omu ala: bai, sigur nu imi curge pe unde ai umblat si ai incercat sa imi scoti furtunasele ?

Mi-a spus ca e ok si sa stau linistit. Ei bine, am parcat azi pe uscat, am calcat de 5 ori frana si dupa m-am minunat la balta de lichid si la cum picura.

 

Am plecat am mers 200 m si mi-a aparut in bord Brake failure si DSC Failure. Noroc ca mai aveam doar 1km si ceva pana acasa.

M-am uitat in rezervor cand eram in parcare inainte de avertisment si dupa ce am ajuns acasa, parca mi-a scazut pana pe la MIN.

 

Pot sa completez cu DOT4 si sa ma duc tinta la un alt service Luni ?

Link to comment
Share on other sites

Acum daca lichidul a scazut la limita de minim sau mai jos (sau poate nu iti dai seama.. ) probabil ca circuitul franei a prins aer si ca atare pedala de frana va fi oarecum moale atunci cand o apesi in mers (iti dai seama cel mai bine) pana la oprire, deci trebuie aerisit sistemul de franare.

 

Sincer, nu am mai auzit sa nu poate fi demontate furtunasele de pe tevile (metalice) masinii.. furtunele acelea imbatranesc in general in 5-6 ani, iar cu un pic de atentie pot fi scoase.. dar din nou, mecanicul vroia si el un ban..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.