Jump to content

Probleme clima F10


Crysis21

Recommended Posts

Salut.

 

Am o problema ciudata cu clima. Scurt istoric:

- in aprilie aveam zgomote la compresor si in habitaclu. Am fost la reprezentanta, au zis ca nu am freon. Au completat lichidul de racire si am favut si o igienizare

- 2 zile mai tarziu am ramas complet fara clima. De fapt, radiatorul era facut praf si a necesitat inlocuire. Toate au fost ok.

- acum o saptamana, am plecat la pranz cu masina si am ramas fara aer rece. Am fost la mecanic, am pus diagnoza, nimic. Compresorul merge, freon este in instalatie. Pe seara eram cu masina turata si am dat drumul la clima. Surpriza, a pornit si nu a mai avut probleme.

-de ieri incepe sa faca episoade de genul tot mai des.

 

Ce am observat:

Daca dau clima pe cald, apoi pe rece nu mai functioneaza apoi aerul conditionat. Sau daca opresc clima, apoi nu mai porneste.

Aingurul mos in care isi da deumul, e sa ma tot joc cu rotitia de temperatura, cu recicrcularea sau sa tot cumplez compresorul cu kotorul mai turat. Daca nu mai dau pe aer cald nu are nicio problema. Pot sa opresc masina, sa dau mai mai tare sau mai incet aerul, ac-ul functioneaza.

 

Aveti ceva idei ce poate fi defect? De fiecare data cand comectez clima, incepe sa miroase in masina ca si cand ar fi neigienizat.

Link to comment
Share on other sites

Mirosul poate sa vina si din cazua filtrului de polen, se schimba si dupa se face igienizarea, mai precis se da jos filtru vechi , se face igenizarea si dupa se monteaza filtru nou. In privinta climei nu stiu care sa fie problema, o diagnoza serioasa cu in testar original ai facut ?
Link to comment
Share on other sites

si mie imi face figuri clima, cand porneste,cand nu porneste. am verificat in 2 service diferite + Bavaria si verdictul a fost ca e compresorul pe duca...s-ar putea sa fie compresorul si la tine, chiar daca aparent porneste, totusi nu raceste.

al meu azi a pornit dupa ce am apasat pe butonul Max, m-am dus direct la service si dupa verificari/masurari presiune totul era normal dry.gif

eu l-am comandat si il voi schimba probabil saptamana viitoare cand o sa ajunga in RO

Link to comment
Share on other sites

@armin de unde l-ai comandat? Daca ar fi compresorul pe duca, nu ar trebui sa nu mai bage rece cand opresc, pornesc masina? Singurul mod in care ajung sa am probleme cu clima este sa trec pe circuitul de caldura. Acum de exemplu o tin pe rece de cateva zile, iar cand nu am nevoie prefer sa inchid gurile de ventilatie. Nu am nicio problema cu aerul rece. Daca o sa dau pe caldura, sunt convins ca iar o sa am probleme.

 

@bomb3009 eu deja l-am schimbat.

Link to comment
Share on other sites

@armin de unde l-ai comandat? Daca ar fi compresorul pe duca, nu ar trebui sa nu mai bage rece cand opresc, pornesc masina? Singurul mod in care ajung sa am probleme cu clima este sa trec pe circuitul de caldura. Acum de exemplu o tin pe rece de cateva zile, iar cand nu am nevoie prefer sa inchid gurile de ventilatie. Nu am nicio problema cu aerul rece. Daca o sa dau pe caldura, sunt convins ca iar o sa am probleme.

 

@bomb3009 eu deja l-am schimbat.

 

l-am comandat de pe un site care livreaza din germania (autopieseonline24), au cel mai bun pret si am luat denso.

acum merge perfect, nici eu nu inteleg care e treaba, mi-e sa nu schimb degeaba

 

si eu am schimbat radiator :)

Edited by armin
Link to comment
Share on other sites

Astazi am avut ghinionul de a merge 350 de km fara clima. Nu a vrut sa pornesca in ruptul capului, indiferent cat de mult am umblat la panoul de clima, porniri, opriri, etc.

 

Am observat ca una din conductele de clima ce intra in radiator este foarte fierbinte, iar cealalta este calda, se poate tine mana pe ea. Din cate stiu ambele trebuie sa fie fierbinti. Aveti ceva idee ce nu deschide circuitul? Pur si simplu baga aer fiert, mai cald decat cel de afara.

Link to comment
Share on other sites

Am pus diagnoza pe ea. senzorii par sa functioneze toti. Cand am incercat sa verific componentele electrice, la Control Valve test spune ca la cuplarea AC-ului, presiunea trebuie sa creasca. Aceasta a ramas constant la 10 bar. Sa fie aceasta valva de control problema? Are idee cineva care este aceasta piesa mai exact? M-am uitat pe realoem dar inca nu m-am lamurit.

post-70593-0-48384800-1496334751_thumb.jpg

Edited by Crysis21
Link to comment
Share on other sites

Am mai fost la un service. Cu instalatia de diagnoza clima pusa pe instalatie, s-a observat ca nu variaza presiunea atunci cand e cuplat compresorul. Cei de la service au zis ca trebuie sa cumpar alt compresor. L-am sunat pe mecanicul meu si a zis ca poate fi compresorul sau ceva electrovalva care daca nu mai functioneaza, nu mai deschide circuitul de freon. Abia marti am sa aflu mai multe.
Link to comment
Share on other sites

la mine a mers toata saptamana asta, azi dimineata nu a mai pornit. saptamana viitoare montez compresor nou.

la Bavaria au zis ca ei nu curata instalatia de span, cica nu trebuie ...toti ceilalti cu care am vorbit au zis ca trebuie curatata si schimbat filtru uscator (inclusiv pe site de unde am cumparat compresor scrie asta)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A fost compresorul. S-a rezolvat cu altul nou.

 

Salut, nu stiu daca e pertinent sfatul, dar eu tin clima pornita non stop. Si vara si iarna si nu mi-a picat niciun compresor la nici o masina in 12 ani de sofat si peste 10 masini schimbate. Am inteles ca un compresor daca sta mult timp nefolosit se uzeaza mai rau decat daca ar functiona odata cu motorul. Un F10 nu e o masina veche deloc si ma gandeam ca poate tu sau fostul proprietar ati pornit A/C-ul ocazional.

Link to comment
Share on other sites

Se uzeaza foarte mult compresorul cand nu are destul Freon , implicit si ulei de ungere, de acolo apare si spanul care duce la distrugerea compresorului ... De asta este bine macar o data la 2 ani pus un robot de clima pe masina sa se verifice cantitatea de Freon si dupa sa se adauge Freon/ulei in caz ca trebuie. Imi arata cu ista presiunea de 6-7 bari si doar cand cuplez compresoru incepe presiunea sa urce la 10 bari cat este la tine cand nu este cluplat. Stie cineva care trebuie sa fie presiune in system cu compresorul oprit si care este cu el pornit ?
Link to comment
Share on other sites

@six in line @OPaul il tin mereu cuplat. masina o am de 2 ani jumate. Problema a fost intr-adevar uzura din cauza lipsei de freon. Condesatorul era spart, pierdea freon. Cand am inceput sa aud zgomote la clima, am fost la reprezentanta si mai aveam 300 de grame in instalatie. Am schimbat condesatorul si la scurt timp a cedat compresorul. Acum a fost invatatura de minte si am sa fiu mai atent la capitolul intretinere clima. Cand am sa ajung la masina cu laptop-ul, am sa fac o diagnoza pe ISTA sa vad ce presiune are.
Link to comment
Share on other sites

@six in line @OPaul il tin mereu cuplat. masina o am de 2 ani jumate. Problema a fost intr-adevar uzura din cauza lipsei de freon. Condesatorul era spart, pierdea freon. Cand am inceput sa aud zgomote la clima, am fost la reprezentanta si mai aveam 300 de grame in instalatie. Am schimbat condesatorul si la scurt timp a cedat compresorul. Acum a fost invatatura de minte si am sa fiu mai atent la capitolul intretinere clima. Cand am sa ajung la masina cu laptop-ul, am sa fac o diagnoza pe ISTA sa vad ce presiune are.

 

ai curatat si instalatia de span si ai schimbat filtru uscator sau ai montat direct compresorul?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update folositor si pentru altii care se vor confrunta cu problema asta destul de comuna, se pare, probleme la clima pe F10... pentru a beneficia de garantie la compresor, trebuie curatata instalatia de span+schimbat radiator de clima (asta nu poate fi curatat pentru ca fagurii respectivi sunt prea "fini"). Daca nu se schimba si radiatorul sunt sanse ff mari ca spanul ramas in radiator sa patrunda in instalatie si in compresor si sa-l strice/blocheze. Am sunat la 5-6 service specializate pe AC si toti mi-au zis acelasi lucru. Ciudat e ca la AB, cand i-am intrebat de curatarea instalatiei, au zis ca ei nu curata dry.gif, cica nu are rost...ciudat, nu?

Prin urmare, azi am comandat inca un radiator de clima (cel original a crapat acum o luna) si vineri sper sa montez

Link to comment
Share on other sites

Atunci astia de la AB o sa schimbe compresoare pe garantie mai des de cat o sa schimbe ulei. Pe client trebuie sa il doara undeva ,merge la BMW lasa masina si ei au o procedura care o urmeaza , daca acolo nu apare sa curate sistemul de climaatunci sa suporte consecintele si nu au de cat sa il schimbe de fiecare data cand pica ... doar a fost montat de ei cu garantie de 24luni.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 7 months later...

Salut tuturor,

 

Eu ma confrunt cu o problema pe care nu o pot depista.

Treaba sta in felul urmator:

- de cand a venit sezonul cald si am inceput sa folosesc butonul de AC, in momentul cand accelerez se aude un zgomot, ce creste in intensitate in timp ce acclerez si scade in intensitate in timp ce masina se decelereaza. Este ca si cum s-ar auzi un zgomot de ventilator, rulment,un barait aiurea.

- la compartimentul motot nu se aude nimic, am fost cu ea in service BMW.

- m-am gandit ca nu am destul freon ca parca nici putere de racire mare nu avea, asa ca am fost si am facut o revizie de AC cu schimb de freon si ulei. Intr-aadevar eu aveam 190 gr. in loc de 800 gr. Acum se simte diferenta la clima, insa zgomotul respectiv tot nu a disparut, doar ca nu incepe sa mai faca asa repede, ci dupa cateva minute bune de cand plec cu masina. (ma gandesc ca trebuie sa se mai plimbe prin instalatie uleiul nou si freonul, nu stiu)

- cand se manifesta: uneori face cu AC pornit, uneori nu face cu AC pornit si ca sa-l depistez, trebuie sa apas pe butonul AC si apoi sa-l inchid si incepe sa faca. Daca opresc clima de tot, nu face. Clar are o legatura cu AC-ul.

 

Aveti vreo idee, s-a mai intalnit cineva cu problema asta?

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

sigur nu provide de la compresor zgomotul? Eu inainte de a-l schimba, cand dadea semne de oboseala, se auzea ca un fel de miorlait in tandem cu motorul. cand acceleram se schimba si tonalitatea zgomotului. Culmea, se auzea mai bine din habitaclu decat la motor. Cu compresorul nou, zgomotul a disparut.
Link to comment
Share on other sites

sigur nu provide de la compresor zgomotul? Eu inainte de a-l schimba, cand dadea semne de oboseala, se auzea ca un fel de miorlait in tandem cu motorul. cand acceleram se schimba si tonalitatea zgomotului. Culmea, se auzea mai bine din habitaclu decat la motor. Cu compresorul nou, zgomotul a disparut.

 

 

Nici nu stiu ce sa mai cred. Problema e ca uneori face si cand butonul de AC este decuplay, in special cand opresc AC, incepe zgomotul, iar in timpul cat era pornit AC nu se auzea. Uneori face si cand este direct AC ul cuplat.

Edited by CodGun
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.