Jump to content

Pierd lichid de racire sau ce naiba ? 320d M47


GreatValue

Recommended Posts

30-31 Mai - mi-a aparut alerta cu Low Coolant Level

1 June - am completat cu vreo 300 ml de apa distilata

1 - 3 Iunie - am condus vreo 50-60 km prin oras, daca nu si mai mult fara nicio problema

4 Iunie - am plecat la drum in afara orasului si am mers 40 km + oprire scurta + intoarcere 40 km fara nicio problema;

dupa ce am ajuns acasa am lasat masina 20 minute in parcare la Kaufland, iar dupa ce am plecat mi-a aparut Engine Temperature warning + Engine Overheated dupa vreo 200 metri si imediat mi s-a oprit motoru, noroc ca eram foarte aproape de casa

 

Am deschis capota si am vazut mult lichid in jurul vasului de expansiune, semn ca am strans amboulea pe 1 Iunie capacul. Am asteptat 1h si ceva si am turnat vreo 300 ml de apa distilata si 500 ml de antigel verde de la MOL. ( temporar, aveam de gand sa ma duc imediat dupa mini-vacanta la service ).

 

Am mai condus inca vreo 40-50 km de oras fara probleme.

 

5 Iunie - condus 30 km in afara orasului fara probleme, am ajuns am oprit; cand sa plec dupa 2 ore: Low Coolant Level

am mers asa 30 km intors, am asteptat 3 ore si am coborat sa vad nivelul; e jalnic

 

post-80367-0-77649000-1496686678_thumb.jpg

post-80367-0-99258300-1496686689_thumb.jpg

 

Pe deasupra mai am si un scartait cand opresc motorul: https://www.youtube.com/watch?v=A6ZueO3b7qQ

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ''ce naiba'' mai bine ... Eu zic sa faci full in vas si dupa ce a ajuns motorul la temperature de lucru sa il opresti si cum sistemul o sa fie putin presurizat daca ai ceva scurgeri pe undeva o sa le vezi , daca nu inseamna ca poate pierzi prin evaporare , pe la capac sau mai rau intra in motor.
Link to comment
Share on other sites

Despre ce vorbesc aceia face parte din procesul de aerisire; aerisire care trebuie facuta de fiecare data cand se crede ca aer este prins in sistem. Iar sageata verde indica unul din suruburile de plastic care trebuiesc stranse (dupa ce nu mai iese aer cu antigel) cand sunt slabite intentionat.

Ei zic ca atunci cand se face completare cu antigel in sistem sa se faca si aerisire pentru ca aer poate fi prins in circuitul de racire.

Este ceva mai mult ce vrei sa intelegi?

Masina are pompa electrica la acel punct este explicat aerisirea sistemului cu aceea pompa..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Arata ok atat joja cat si sub capacu de ulei.

Sper sa ajung la un service maine dimineata sa vad ce si cum.

 

La cat de buni am vazut ca-s mecanicii si cu ce simt al raspunderii lucreaza ( m-au trimis acasa cu scurgeri serioase de lichid de frane ) imi vine sa ma duc la reprezentanta sa-mi schimb garnitura chiulasa, daca Doamne fereste aia-i cauza.

Link to comment
Share on other sites

Am fost la o diagnosticare.

Ulei in lichid si cica fierbe apa in motor. Cred si eu ca fierbe, daca stau si ma gandesc, dupa 80 km de mers turat in afara orasului a inceput sa scuipe pe la vas, deci ii clar.

Cica ar putea sa fie de la un termostat blocat, dar asta nu cred ca explica prezenta uleiului in lichid.

Din ce am citit pe net prezenta uleiului poate fi de la garnitura de chiulasa sau de la schimbatoru de caldura al cutiei automate.

 

Daca termostatu e blocat pe inchis inseamna ca apa racita de radiator nu ajunge niciodata la motor ?

In cazul asta mai merge caldura pe timp de iarna ?

Eu unul am avut caldura in masina in ultima vreme, pana sa vina vara.

Link to comment
Share on other sites

Merge caldura ca sistemul foloseste apa care vine direct de la motor nu de la radiator. Sunt 2 circuite sa zic asa, motoru cu apa lui si dupa thermostat este circuitul de la radiator iar caldura vine din circuitul de la motor... daca termostatul de la radiator ar fii blocat nu se mai face schimbu de apa dintre motor si radiator , dar termostatul se blocheaza de obicei pe deschis. Si iarna vezi ca motorul se incalzeste mai greu...
Link to comment
Share on other sites

Eu am pompa auxiliara de apa ( cea de ala functia REST pentru iarna ) stricata.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-04-2005-E90-BMW-320d&diagId=64_1446

 

Din ce vad aici, e cam legata de radiator si motor. Vad ca e la furtunasul de jos care iese din radiator, cel de sus unde se duce ?

E posibil sa fie infundat traseul din pompa si sa se mai realizeze schimbul corect motor -> radiator sau cel de racire e un circuit separat ?

Link to comment
Share on other sites

Problema este alta , ce cauta uleiul in antigel si pe unde pierzi antigel . Sistemul este facut sa functioneze si fara pompa aia, dupa cum vezi pompa are treaba cu caloriferul care iti incalzeste tie cabina si sa plimbe apa in calorifer cand pompa principal este oprita.
Link to comment
Share on other sites

Ah, chestia aia din susul pozei nu e radiatorul ci caloriferu de incalzire. Am inteles.

Da, corect, chiar daca e sa fie blocat un termostat pe la radiator, tot nu se explica pelicula care pare de ulei in antigel.

 

Am cerut niste cotatii pentru reparatii la niste service-uri ( daca intr-un final se dovedeste a fi garnitura ) dar nu am primit raspuns.

Sa ma astept la peste 1500 RON total ?

Link to comment
Share on other sites

Testul de presiune in cilindrii a fost ok.

Termostatele cica-s ok.

Nu am alb nici fumul la pornire si nici chestii in ulei.

Mecanicul zice ca termoflotul ar fi de vina 11427787698 .

 

Totusi, de ce nu mi-a racit suficient de ok cu ce aveam in circuit ?

Am observat in meniul ascuns ca imi creste cu 1-2 grade dupa ce opresc motorul, asa ca deduc urmatoarele.

Am venit cu motorul cu 1-2 grade mai jos de pragul critic dupa 40km pe Sport, am oprit, mi-a crescut cu 2 grade cat am lasat-o 20 minute, iar cand am plecat ( am plecat si tare ce-i drept ) a atins pragul critic.

Totusi sa mearga cu 1-2 grade mai jos de prag tot nu mi se pare ok.

La urma urmei la cat e pragul la masina asta, sa stiu la ce temperatura sa merg prin oras cat ma mai invart ca sa fac inca 2-3 diagnosticari ?

 

E vorba de 10 de aici: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-04-2005-E90-BMW-320d&diagId=11_3322

Si mie imi scade antigelu odata cu contaminarea.

 

Pompa de apa ar trebui sa continue sa mearga 1 minut sau ceva de genul dupa ce opresc motorul ? Cum imi dau seama, o ascult ?

Edited by GreatValue
Link to comment
Share on other sites

Testul de presiune in cilindrii a fost ok.

Termostatele cica-s ok.

Nu am alb nici fumul la pornire si nici chestii in ulei.

Mecanicul zice ca termoflotul ar fi de vina 11427787698 .

 

Totusi, de ce nu mi-a racit suficient de ok cu ce aveam in circuit ?

Am observat in meniul ascuns ca imi creste cu 1-2 grade dupa ce opresc motorul, asa ca deduc urmatoarele.

Am venit cu motorul cu 1-2 grade mai jos de pragul critic dupa 40km pe Sport, am oprit, mi-a crescut cu 2 grade cat am lasat-o 20 minute, iar cand am plecat ( am plecat si tare ce-i drept ) a atins pragul critic.

Totusi sa mearga cu 1-2 grade mai jos de prag tot nu mi se pare ok.

La urma urmei la cat e pragul la masina asta, sa stiu la ce temperatura sa merg prin oras cat ma mai invart ca sa fac inca 2-3 diagnosticari ?

 

E vorba de 10 de aici: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-04-2005-E90-BMW-320d&diagId=11_3322

Si mie imi scade antigelu odata cu contaminarea.

 

 

Vezi ca daca ai termoflotul spart si intra ulei in antigel, iti infunda radiatorul si de acolo ai blocat circuitul, motorul fierbe si iti da antigelul pe afara.

 

Pana una alta, vezi si tu probeaza la relanti daca se incalzesc furtunurile toate, daca radiatorul se incalzeste, sa vezi daca isi face circuitul normal.

 

Iar dupa, rezolva problema cu uleiul in antigel, da jos radiatorul si curata-l pe interior, iar dupa aceea vezi ce se mai intampla.

 

Fum alb la pornire, este cand este antigel in ulei, la tine este invers.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Ti-am zis sa verifici termoflotul ai balmajit-o iarasi.... o sa bubui motorul

 

Ti-a spus colegul sa speli instalatia de racire ptr ca e contaminata cu ulei....

 

Pompa de apa la m47 poti sa o asculti cat vrei, http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-04-2005-E90-BMW-320d&diagId=11_3324

 

Ca o paranteza, mecanicul care a gasit termoflotul defect ti-a spus ca pompa de apa se invarte 1 min dupa ce opresti motorul? Ptr ca se misca ciudat rau, fara idei

 

Ai plecat tare cu uleiul din motor facut muci? Ce teste ai dori sa mai faci? Sa vezi in cat timp atinge 239kmh?

Link to comment
Share on other sites

Uleiul din motor nu pare facut muci, nu are deloc alb.

Am tinut cont de ce ai spus cu termoflotul, dar nu am vrut sa-i influentez pe cei de la service.

Sper ca Luni-Marti sa mai fac 2 diagnosticari si sa ma decid incotro.

 

 

 

 

Eu cred ca tu pui intrebari, asa ca sa testezi cunostiintele colegilor.

 

 

Foarte bine, dar vezi ca cele 2 diagnosticari se le faci una in ungaria si a doua in italia, sa vezi daca ies diferente intre ele. :laugh:

 

Cred ca tu vrei sa pui masina pe butuci cat mai repede, ca vad ca ai fiert de cateva ori motorul. Mai fierbe-l putin si cat de curand o sa-l schimbi.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.