Jump to content

Pierd lichid de racire sau ce naiba ? 320d M47


GreatValue

Recommended Posts

LOL. LOL.

 

Iar de reparat o repar la ea acasa pe Germania.

Credeti-ma ca-s mort fara masina, dar nu vreau sa ma arunc aiurea sa schimb garnitura de _chiulasa_ sau mai stiu eu ce.

Nu am prea mers cu masina oricum, nu-s nebun. Am fost azi sa alimentez si cam atat.

 

In Galati efectiv NU ai la ce service sa te duci. Aproape ca am ramas fara idei.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfat. La service-ul de azi dimineata nu aveau aparatul. Incerc sa caut un altul.

 

Diagnostic de la Service 2:

- au facut un test pe loc: la 97 grade s-a deschis nu stiu ce termostat sau radiator ( nu am fost pe faza exact ) si a tinut-o intre 95-97 grade Celsius ( cam cum au zis baietii de aici: https://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=53325 )

- a facut putina spuma busonul de la vasul de expansiune cand au incercat sa-l scoata si s-a cam dus pelicula de ulei, parea curat

- uleiul e inca curat

- m-au sfatuit sa schimb preventiv ambele termostate in ideea ca poate se blocheaza cateodata

- m-au sfatuit sa schimbam lichidul din instalatie si sa vedem daca se mai murdareste, iar dupa daca tot apare ulei, pe rand, sa eliminam termoflotul de la cutia de viteze si apoi cel de la motor ( prin eliminat zic de fapt chiar eliminat temeporar )

 

Sa vedem unde fac diagnosticarea 3.

Daca n-as avea ce face cu banii as schimba termoflot motor + termostate + lichid racire.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Detii un BMW , deci se presupene ca ai bani si nu ai ce face cu ei, sau asa umbla vorba aici. Asa prin eliminare poate orcine sa repare o masina (tot schimba piese pana ce nu mai are probleme) La mecanici mergem sa reducem aceste schimbari de piese inutile sau sa schimbam exact piesa care creaza probleme , sau asa zice legenda. Eu as incepe cu ce este mai ieftin , adica sa schimbi antigelul si sa vad pe urma daca se mai incalzeste sau apare ulei , daca se mai incalzeste si nu mai apare ulei se schimba termostatele , daca nu se mai incalzeste dar apare uleiul in instalatia de racier atunci o verificare la termoflot (dar daca ar intra ulei din cutie in antigel atunci o sa simti ca este ceva si la cutie, doar sa dispara niste ulei din cutie si/sau sa iti intre antigel in cutie o sa simti foate scurt ca nu mai schimba cutia ca si inainte)) eu cred ca este vorba de granitura de chiulasa. Edited by OPaul
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Sa vedem unde fac diagnosticarea 3.

Daca n-as avea ce face cu banii as schimba termoflot motor + termostate + lichid racire.

As spune si eu ceea ce a spus OPaul dar nu vreau sa il copii, pentru solutii ieftine sunt si eu..

Si as putea adauga ca probabil tu ii esti dator masinii cu schimbul tuturor lichidelor din ea (pentru ca ar trebui sa ma crezi pe cuvant ca asta e crudul adevar - noi cumparam masini uzate, fara intretinere mare, facuta.. pentru ca altii isi permit modele mai noi.. )

Deci daca consideri ca masina, fie ea si BMW trebuie sa te duca si sa te aduca pana cand faci pana la o roata eventual.. si ca nu trebuie (macar sa ii schimbi lichidele periodic) intretinuta ei in altelocuri decat schimb de ulei si filtre de aer, ... te cam inseli.

 

Poti sa faci si al 7-lea diagnostic. Daca nu incepi de undeva cu o abordare logica a ceea ce se intampla nu o sa ajungi departe si poti sa si cheltui. Si atunci poate e cazulsa apelezi la cineva de incredere cu experienta..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt adeptul chestilor ieftine , dar daca asa a fost sfatuit de mecanic sa faca , sa inceapa si sa schimbe piese pana ce gaseste problema , atunci macar sa inceapa cu ce este mai ieftin sa nu doara asa rau la buzunar si poate scapa cu ceva ieftin.
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

In trecut am avut o problema asemanatoare cu a ta: (bmw e46 320d 136cp)

 

Completam lichidul, dupa drumuri de maxim 20-30km imi aparea iar martorul de antigel in bord, iar in jurul busonului de la vasul de expansiune era numai antigel imprastiat.

 

Rezolvarea a fost cat s-a putut de simpla:

 

Schimbat busonul de la vasul de expansiune: Acesta are o supapa in capat, supapa destinata pentru supraplin sau suprapresiune, care se strica si astfel in cazul in care presiunea creste prea mult, in loc sa elibereze prin locul special destinat (acea teava laterala din apropierea busonului) , acesta incepe sa imprastie fie pe la filetul vasului de expansiune, fie arunca tot antigelul prin teava laterala in momentul in care motorul se incalzeste putin si se creeaza putina presiune.

 

Nu stiu daca ai verificat/schimbat busonul pana acum, dar poate totusi iti va fi de folos.

 

Succes.

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfat. La service-ul de azi dimineata nu aveau aparatul. Incerc sa caut un altul.

 

Diagnostic de la Service 2:

- au facut un test pe loc: la 97 grade s-a deschis nu stiu ce termostat sau radiator ( nu am fost pe faza exact ) si a tinut-o intre 95-97 grade Celsius ( cam cum au zis baietii de aici: https://www.bmwfanat...d.php?tid=53325 )

- a facut putina spuma busonul de la vasul de expansiune cand au incercat sa-l scoata si s-a cam dus pelicula de ulei, parea curat

- uleiul e inca curat

- m-au sfatuit sa schimb preventiv ambele termostate in ideea ca poate se blocheaza cateodata

- m-au sfatuit sa schimbam lichidul din instalatie si sa vedem daca se mai murdareste, iar dupa daca tot apare ulei, pe rand, sa eliminam termoflotul de la cutia de viteze si apoi cel de la motor ( prin eliminat zic de fapt chiar eliminat temeporar )

 

Sa vedem unde fac diagnosticarea 3.

Daca n-as avea ce face cu banii as schimba termoflot motor + termostate + lichid racire.

 

iti recomand sa-i trimiti preventiv la dracu pana isi cumpara si ei asa tot preventiv o trusa de verificat presiunea in instalatia de racire....

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfat. La service-ul de azi dimineata nu aveau aparatul. Incerc sa caut un altul.

 

Diagnostic de la Service 2:

- au facut un test pe loc: la 97 grade s-a deschis nu stiu ce termostat sau radiator ( nu am fost pe faza exact ) si a tinut-o intre 95-97 grade Celsius ( cam cum au zis baietii de aici: https://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=53325 )

- a facut putina spuma busonul de la vasul de expansiune cand au incercat sa-l scoata si s-a cam dus pelicula de ulei, parea curat

- uleiul e inca curat

- m-au sfatuit sa schimb preventiv ambele termostate in ideea ca poate se blocheaza cateodata

- m-au sfatuit sa schimbam lichidul din instalatie si sa vedem daca se mai murdareste, iar dupa daca tot apare ulei, pe rand, sa eliminam termoflotul de la cutia de viteze si apoi cel de la motor ( prin eliminat zic de fapt chiar eliminat temeporar )

 

Sa vedem unde fac diagnosticarea 3.

Daca n-as avea ce face cu banii as schimba termoflot motor + termostate + lichid racire.

 

Eu zic ca primul lucru pe care sa-l schimbi sa fie termoflotul. Eu am avut pe un Golf 6 membrana termoflotului dusa si imi scapa ulei in lichid. Uleiul din motor va fi vesnic curat in acest caz, nu se va contamina cu lichid de racire daca asta astepti. Presiunea din circuitul de ulei este mai mare decat presiunea din circuitul de racire, de aceea ai ulei in lichid si nu si lichid in ulei.

 

Te sfatuiesc sa incepi cu termoflotul si sa incepi urgent pentru ca eu am mers asa cu el cam o luna pana cand am realizat ca e problema...la mine nu se supraincalzea dar usor, usor mi-a crescut presiunea in vasul de expansiune pana cand a inceput sa dea pe afara...moment in care am realizat ca am o problema. Am fost la 4-5 curatari de instalatie (mult timp pierdut) pentru ca nu pot reusi sa iti scoata uleiul din prima nici cu cei mai buni detergenti, ca in cele din urma sa aflu ca am si un calorifer din bord infundat, pe care a trebuit sa-l schimb in cele din urma si cateva tevi corodate de la atatea curatari. Vei pierde mult timp daca e sa mergi pe testari treptate.

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce am dat impresia ca-mi bat joc de masina sau ca nu imi pasa.

Pana acu am facut 2 reparatii preventive la sistemul de franare pe care 90% din cei care au un BMW mai vechi de 10 ani nu le-ar fi facut.

 

Am programat ca maine dimineata sa las masina sa-mi schimbe uleiul, termoflotul de la motor si antigelul.

O sa-mi cumpar tot maine un buson pentru vasul de expansiune.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat azi termoflotul plus o garnitura de pe langa el.

De asemenea uleiul si lichidul de racire.

 

Lichidul de racire era cam negricios.

 

Chestii interesante descoperite la service-ul asta:

- mici scurgeri de ulei pe la capacul de culbutori ( am inteles ca implica desfacerea galeriei de admisie si a injectoarelor, deci se aduna cateva garnituri si niste manopera, corect ? ); o voi face dupa ce mai monitorizez uleiul o perioada

- in loc de EGR actionat electric de E90 am unul pus la misto de E46, iar tipul zice ca e ca si cum ar fi EGR OFF, sau ceva de genul; de asemenea cica ar fi softul motorului modificat ca sa nu apara eroarea

 

Ce-i interesant e la ca service-ul la care am facut verificarea pre-achizitie nu au gasit chestia asta, desi gasisera niste temperaturi dubioase la filtrul de particule.

Ce-i si mai interesant e ca tot service-ul cu pre-achizitia imi recomanda acum sa schimb termostatul pompa apa si cel de la EGR, care dupa cum deduc eu, ar fi fost de mega-inutil.

 

Nu m-ar mira ca in realitate nici DPF sa nu mai am de fapt, eventual nici clapetii din galeria de admisie. Cu toate ca masina trage frumusel pe la 1700 rpm ( stiam ca ar fi disparut ).

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat azi termoflotul plus o garnitura de pe langa el.

De asemenea uleiul si lichidul de racire.

 

Lichidul de racire era cam negricios.

 

Chestii interesante descoperite la service-ul asta:

- mici scurgeri de ulei pe la capacul de culbutori ( am inteles ca implica desfacerea galeriei de admisie si a injectoarelor, deci se aduna cateva garnituri si niste manopera, corect ? ); o voi face dupa ce mai monitorizez uleiul o perioada

- in loc de EGR actionat electric de E90 am unul pus la misto de E46, iar tipul zice ca e ca si cum ar fi EGR OFF, sau ceva de genul; de asemenea cica ar fi softul motorului modificat ca sa nu apara eroarea

 

Ce-i interesant e la ca service-ul la care am facut verificarea pre-achizitie nu au gasit chestia asta, desi gasisera niste temperaturi dubioase la filtrul de particule.

Ce-i si mai interesant e ca tot service-ul cu pre-achizitia imi recomanda acum sa schimb termostatul pompa apa si cel de la EGR, care dupa cum deduc eu, ar fi fost de mega-inutil.

 

Nu m-ar mira ca in realitate nici DPF sa nu mai am de fapt, eventual nici clapetii din galeria de admisie. Cu toate ca masina trage frumusel pe la 1700 rpm ( stiam ca ar fi disparut ).

 

Din prima parte eu spun ca e destul de clar ca problemele tale din deschiderea topicului veneau de la termoflot. Atat timp cat mecanicii o dadeau cu bajbaiala ca o fi asta sau cealalta, eu zic sa te mai gandesti inainte sa mergi pe la ei.

 

In legatura cu EGR, daca nu ma insel, E46 avea EGR actionat prin vacuum (cel putin la 318d asa am vazut cand l-am desfacut pentru curatare). Deci sa-l pui pe E90, al carui EGR este electric, e ca si cum ai pune o teava in loc de EGR. Intradevar, e EGR-off. Trecand peste problema etica pe care o am cu cei care fac EGR off sau scot DPF-ul, trebuie sa te asiguri ca daca mergi pe solutia EGR-off si DPF-out, o faci pana la capat cum trebuie, altfel vei avea probleme constant din cate am vazut de la cei care au mers doar cu "jumatate" din solutie. Sfatul meu este in schimb sa pastrezi atat EGR-ul cat si DPF-ul.

 

Eu am mers din comoditate cu o eroare in clapetele din galerie (pe un Golf 6 2.0 TDI) timp de 2-3 luni. Eroarea facea ca aceste clapete sa ramana pe deschis constant. Am observant ca dupa putin timp a inceput sa faca regenerari mult mai des, iar (posibil sa mi se fi parut) esapamentul avea un miros mai greu. Cum am sesizat acest detaliu mi-am miscat fundul si am inlocuit galeria. Deci solutiile pentru un diesel mai curat trebuie fie pastrate impreuna fie scoase impreuna, altfel vei avea tot felul de deviatii.

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dupa schimbarea termoflotului, adica de acu 45 de zile pana acu mi-a cam aparut vreo 3 ori in bord sa completez cu lichid de racire.

Nu stiam pe unde naiba imi curge, ma gandeam ca poate am un por pe undeva, dar azi cred ca am prins-o.

 

Dupa ce am mers pe SPORT turat prin oras desi am ajuns doar la 94 de grade cand am ajuns in parcare am observat apa pe la vas:

http://i.imgur.com/fUogHXa.jpg

http://i.imgur.com/vkPjn2x.jpg

 

De asemenea se auzea un fasait mic-mic, nu bolborosit.

Mortii ma-sii. Aveam 91 grade in momentu ala dar repet, era dupa un drum cu accelerari pana in 4000 rpm.

 

Am sters pe acolo, am facut o pauza, dupa care am pornit-o si am tinut-o pe loc turata la 2000 rpm cu ventilatorul oprit pana a urcat apa la 96 grade !

Cu apa la 96 grade nu mi-a curs deloc, ma uitam la el cu capota deschisa, nu curgea nu se auzea nimic.

 

Exista posibilitatea ca, fiind garnitura de chiulasa ciupita sa intre presiune din cilindru in circuit DOAR si DOAR la turatii de peste 2500-3000 rpm ?

Adica, eu stiu ca capacu de la vas ( pe care tocmai l-am schimbat ) rezista pana la 1.4 bari.

Din moment ce da pe afara inseamna ca a ajuns acolo, iar presiunea poate fi obtinuta in 2 moduri, fie apa la o temperatura foarte mare-mare ori daca vine din cilindri, nu ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.