Jump to content

Motoarele diesel ar putea fi interzise?


Recommended Posts

hai cu diesel-urile in estul europei ca sunt amatori:

 

 

http://www.digi24.ro...refid=digisport

 

au dat si la tv, toti sunt arsi, mai ales aia cu firme de tot felul care tb sa intre in oras si nu mai au voie thumbsup.png

 

benzina sare de 1.40€/ltr in ultimul timp, toate s-au scumpit si asa cu 30% in ultimul an, cum va fi oare cand totul va merge pe benzina? 2€ litrul?

 

cine plateste incompetenta si talharia facuta de producatorii de auto masluite? noi. De ce se depasesc granitele de poluare in orase? ptr ca sunt masini masluite la soft si nu scot nici pe departe normele de poluare, de fapt daca s-ar respecta acele norme toate masinile manarite si-ar pierde dreptul de circulatie si nu ar mai ajunge peste 5 ani in europa de est cu denumirea de masini clasa premium , km putini full piele, TUN!!!! mai ajung si pe mana tunerilor ii scot toate filtrele si ne dam la DTM pe varianta..... Stage 3 in Upgrade popcorm1.gif

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Depinde de situatie, eu sunt sigur ca producatorii ar fi putut sa faca motoare precum 1.2tsi foarte fiabile dar nu au vrut. De exemplu la primele generatii de 1.2tsi-1.4tsi pica distributia sub 100k km, uneori chiar si dupa 20-40k km de utilizare. Asta nu are nicio legatura cu faptul ca motorul e mic/turbo/de putere mare etc. Din cate am inteles de exemplu 0.9 tce se tine destul de bine. Oricum nu mai putem vorbi despre masini care sa tina 400-500k km...deja am ajuns in situatia in care cumperi o masina noua si te rogi sa nu iti pice motorul pana ajungi la 150k km. Din pacate sunt din ce in ce mai multe cazuri in ultimii 10 ani de marci ale caror modele au defecte grave din primii 2-3 ani de utilizare.

 

Eu am si un 1.8 TSI / 160 CP.

Din cazua consumului mare de ulei am refacut motorul, cilindri, bielete, etc....la 80.000 km mers numai eu cu masina,

Link to comment
Share on other sites

Deocamdata eu nu prea inteleg cum masinile electrice sunt mai putin poluante cand electricitatea in marea ei majoritate este bazata pe arderea de combustibil fosil, care polueaza mai mult decat motoarele cu combustie interna. Inclin sa cred ca nu ajuta.

 

Mai mult, s-a tot spus aici ca problemele sunt multe si diferite, autonomie, poluare, etc. Dar nu am vazut atinsa problema timpului de incarcare. Atata timp cat nu poti incarca la acest moment o masina in 2 minute cu energie electrica, consider ca e o problema mai grava decat autonomia, sau macar merge mana in mana cu ea. Cred ca nu ar fi asa deranjant sa ai autonomie 200 km daca ai putea reincarca in 2 minute.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://0-100.hotnews.ro/2017/09/13/europa-trebuie-sa-produca-pe-scara-larga-baterii-pentru-masini-electrice-in-caz-contrar-exista-riscul-de-a-transfera-multe-locuri-de-munca-in-china/

 

Europa nu ar trebui sa renunte foarte rapid la masinile pe combustie interna si este nevoie sa fie creata o productie solida de baterii pentru masinile electrice pe continent, avertizeaza seful asociatiei care reuneste producatorii de componente auto. Marele risc este ca multe mii de locuri de munca sa se piarda la furnizorii din Europa in favoarea companiilor din China care au productii mari de baterii pentru masini electrice. In medie, constructorii platesc intre 4.000 si 7.000 euro pentru bateria fiecarui vehicul 100% electric.

 

 

In Europa lucreaza aproximativ cinci milioane de oameni in fabricile de componente auto si temerea industriei este ca trecerea la masini electrice va reduce cu cateva sute de mii numarul de angajati. Masinile electrice au mai putine componente si o parte dintre sistemele care exista la masinile diesel si pe benzina nu se vor mai regasi in masinile pur-electrice si deci nu va mai fi nevoie de productia anumitor piese.

 

Va fi insa nevoie de productia de baterii, iar aici Europa sta foarte rau, in timp ce China, Coreea de Sud si Japonia stau foarte bine.

 

Tranzitia catre masini electrice trebuie sa fie in asa fel gandita incat sa nu oferim un dar nedorit chinezilor, avertizeaza Roberto Vavassori, presedintele Asociatiei Europene a Producatorilor de Componente Auto. El spune ca, spre deosebire de Asia, Europa nu sta deloc bine la productia de baterii, dar nici la cea de senzori si microprocesoare, componente care se vor regasi din plin in masinile conectate ale viitorului si, mai tarziu, in cele autonome.

 

Sindicatele de peste tot din Europa de Vest insista pe langa patronat ca in diverse fabrici auto sa se treaca si la productia de masini electrice, dar si la cea de baterii, in loc sa se desfiinteze locuri de munca in favoarea companiilor din Asia. Europa trebuie sa faca in asa fel incat sa aiba o productie semnificativa de baterii, dar trebuie sa gaseasca si moduri de a reduce in continuare emisiile la masinile pe benzina si motorina, fie construind motoare mai economice, fie utilizand combustibili sintetici.

 

La acelasi subiect s-a referit si seful marcii Volkswagen, Herbert Diess, care spune ca Europa trebuie sa creeze un producator regional de baterii care sa ajunga sa concureze cu marii producatori din Asia.

 

In prezent piata anuala a bateriilor pentru masini electrice este de sub 10 miliarde dolari, dar se prognozeaza ca va trece de 200 miliarde dolari/an in doua decenii. Cele mai cunoscute companii sunt LG Chem, Panasonic si Samsung, dar in China, spre exemplu, sunt peste 140 de producatori de baterii electrice, cel mai cunoscut fiind BYD.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acumulatorul polueaza la productie sau cand devine deseu.

 

Acelasi lucru tot incerc si eu sa explic. Multa lume spune ca productia de automobile electrice va pune in aer la fel de multa poluare in aer ca si mentinerea celor pe combustie interna. Chiar daca acest lucru at fi adevarat, trebuie sa ne gandim ca se muta locul in care poluarea este pusa in aer.

 

Momentan poluarea se afla in oras, la "fundul" fiecarei masini pe combustie interna. La masini electrice muti poluarea din oras in afara acestuia, acolo unde se produc bateriile, curentul, etc. Iar in momentul in care emisiile sunt mutate in locuri concentrate (fabrica, centrala, etc) pot fi si mult mai usor controlate si reduse. Mult mai usor reglementezi si controlezi emisiile unei fabrici decat emisiile a mii si mii de masini circuland prin oras, fiind intretinute Dumnezeu stie cum.

 

Personal, am de gand sa trec pe full electric in cativa ani. Investitia in benzina si diesel acum mi se pare riscanta. Ca sa reziste, motoarele pe combustie interna trebuie sa treaca pe noi tehnologii, gen HCCI. Deci oricum o dai, motoarele curente sunt in dezavantaj.

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca viata automobilelor electrice va fi scurta si una doar intermediara pana se va trece la un alt conbustibil (hidrogen), in tarile cu 4 anotimpuri autonomia elecricelor va avea o variatie foarte mare sa nu mai zic de tarile preponderent reci, unde mai pui si rezolvarea unor prb punctuale de infrastructura, imaginativa un accident un ambuteiaj, pe o magistrala importanta la -28 de grade cu sute de masini blocate carora le scade autonomia in jumatate de ora si le pica acumulatori total , unu dupa celalalt.... cum ii scoti pe toti de acolo ????? sunt prb de infrastructura care trebuie rez si dpdv al sigurantei de aceea nu se grabesc sa cu elecricele. pe de alta parte sunt deja agregate care produc hidrogen acasa (for home :) )
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Pai au incercat sa faca pe hidrogen si nu "a prins" la productia in masa (nu stiu de ce, nu cunosc detalii).

 

Tesla face masini "pregatite" pt tarile nordice, insa ierni grele am avut si noi, si alte tari din continent.

 

Problemele de infrastructura (prizele), se pot face din 15 in 15 km pe autostrada (bineinteles in tarile civilizate, la noi deocamdata nu vad sa se intample).

 

In principiu sunt de acord cu tine, dar nu cred ca Tesla ar fi mizat asa mult in tehnologia asta, daca nu asta ar fi viitorul (cel putin pe 100 de ani). Au si ajuns deja la o autonomie de 1000 km, in curand dieselul nu o sa mai aiba sens.

 

Sunt de acord cu poluarea producerii acumulatorilor, e imensa, nu stiu cum ne mai suporta planeta asta :).

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca viata automobilelor electrice va fi scurta si una doar intermediara pana se va trece la un alt conbustibil (hidrogen), in tarile cu 4 anotimpuri autonomia elecricelor va avea o variatie foarte mare sa nu mai zic de tarile preponderent reci, unde mai pui si rezolvarea unor prb punctuale de infrastructura, imaginativa un accident un ambuteiaj, pe o magistrala importanta la -28 de grade cu sute de masini blocate carora le scade autonomia in jumatate de ora si le pica acumulatori total , unu dupa celalalt.... cum ii scoti pe toti de acolo ????? sunt prb de infrastructura care trebuie rez si dpdv al sigurantei de aceea nu se grabesc sa cu elecricele. pe de alta parte sunt deja agregate care produc hidrogen acasa (for home :) )

 

Ai punctat foarte bine.

 

Cat timp o sa pierzi la alimentare daca nimeresti sa stai dupa 2-3 masini intr-o statie (30 min pentru fiecare masina, minim) ... Cand te gandesti ca pierzi la peco pe autostrada 30 de minute cu toate ca ai 2-3 masini in fata si timpul de alimentare pentru fiecare masina este de doar 2-3 minute ,plus 1-2 minute pana ce se mai face si plata.

O sa fie interzise masinile diesel/benzina , dar nu intr-un viitor asa apropiat cum crede lumea...Inainte de asta trebuie sa ai o infrastructura ce merge ca pe roate (nu poti sa umbli cu canistra de current dupa tine) si statile de incarcare trebuie sa fie cel putin duble la numar fata de cate statii peco sunt acuma , doar pentru a Evita cozile si timpul pierdut pentru incarcare (poate nu stiti dar suntem in epoca vitezei si aici ''timpu e bani'')

Link to comment
Share on other sites

Chiar zilele trecute am citit un articol despre inventia celor de la Carnegie University. Au inventat un nou proces de reîncărcare a bateriei prin schimbarea electrolitului. O baterie special concepută la care, în loc să bagi curent, bagi doar electrolit. Astfel, încărcarea se va realiza în câteva zeci de secunde. Îmi si imaginez o statie "Peco" la care, pe furtun, în loc de motorină/benzină, o să curgă electrolit...

Electrolitul vechi se va recupera și recicla. Interesantă idee...

Edited by RaresM
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de acord cu masinile pe baterii atata timp cat sunt puse pe baterii si avioanele cat si vapoarele..... atata timp cat adevaratii ucigasi ai climei sunt lasati liberi sa se inmulteasca nu mi se pare corect si logic sa imi bat eu capul cu panaramele alea de masini, cand lucram la autohaus toate masinile porneau intr-un fel sau alul alea pe baterii aveau balarau sub ele niciodata nu puteam sa le misc ca sa curatam gazonul, tot timpul trebuia sa impingem cu mecanicii prin toata parcarea masinile ca sa le verifice, incarce bateriile, curete la spalatorie...
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Multi nu realizeaza dar intr-o aglomerare urbana cum e Londra sau New York sau mai stiu eu ce, capitala... Infrastructura ELECTRICA actuala NU permite sa bagi in priza bateria sa zicem de la ora 18:00 (cand ajungi acasa) la ora 22:00 sau 5:00 dimineata cand ai nevoie de vehicolul tau electric ... sa nu mai mentionez ca foarte multi din proprietari stau la bloc iar blocul respectiv nu are parcare subterana deloc sau pentru toti locatarii cu masini..

 

Lucrurile astea trebuiau gandite acum 20-30 ani pe o alta infrastructura ca acum sa faci produsul final - autovehicolul electric.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Cat timp o sa pierzi la alimentare daca nimeresti sa stai dupa 2-3 masini intr-o statie (30 min pentru fiecare masina, minim) ... Cand te gandesti ca pierzi la peco pe autostrada 30 de minute cu toate ca ai 2-3 masini in fata si timpul de alimentare pentru fiecare masina este de doar 2-3 minute ,plus 1-2 minute pana ce se mai face si plata.

trebuie sa fie cel putin duble la numar fata de cate statii peco sunt acuma , doar pentru a Evita cozile si timpul pierdut pentru incarcare (poate nu stiti dar suntem in epoca vitezei si aici ''timpu e bani'')

 

Sau in statiile peco si locurile speciale de parcare , incarcarea bateriilor se face automat prin inductie la fiecare loc de parcare. Asa cum azi incarcam beteria la telefonul mobil .

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Incarcarea prin indusctie are foarte multe pierderi si este si foarte inceata. Doar nu iti este lene sa bahi un stecher in priza ? :)))

Masina conventionala nu are nevoie mai mult de 2-3 minute la pompa , dar una electrica ii trebuie minim 30 min ... ca sa reduci timpu de asteptare si statul la coada (o data stai 30 minute pentru ala din fata ta si mai stai o data pentru tine , 1 ora in care ai fii putut parcurge cel putin 100km) trebuie sa maresti numarul statilor de incarcare. Nu o sa mai fie statii peco cu 10-12 pompe , ca trebuie sa ai statii cu 20-25 de locuri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tocmai am vazut cateva articole si discutii in general ca automobilele electrice polueaza mai mult decat cele normale.

 

https://www.dcnews.ro/ma-inile-electrice-polueaza-mai-mult-decat-cele-pe-combustibil-clasic_547387.html

 

 

https://www.4tuning.ro/green-cars/savantii-contrazic-ue-masinile-electrice-polueaza-mai-mult-decat-credeti-24964.html

 

http://www.solar-magazin.ro/green-life/international/studiu-autoturismele-electrice-polueaza-mai-mult-decat-cele-alimentate-cu-benzina-sau-motorina.html

 

 

O concluzie care ma face sa cred ca motorul diesel o sa revina in forta :

 

"Soc: dieselele mai putin poluante!

 

Tot americanii vin si cu o concluzie menita sa dea o palma peste ochi europenilor. Motoarele hibrid si diesel sunt, de fapt, mai putin poluante decat motoarele pe benzina. Acestea de fapt emana mai putine gaze periculoase pentru sanatatea omului si contribuie mai putin la efectul de sera."

Edited by Andrei525
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am vazut cateva articole si discutii in general ca automobilele electrice polueaza mai mult decat cele normale.

 

www.dcnews.ro/ma-inile-electrice-polueaza-mai-mult-decat-cele-pe-combustibil-clasic_547387.html

 

 

www.4tuning.ro/green-cars/savantii-contrazic-ue-masinile-electrice-polueaza-mai-mult-decat-credeti-24964.html

 

www.solar-magazin.ro/green-life/international/studiu-autoturismele-electrice-polueaza-mai-mult-decat-cele-alimentate-cu-benzina-sau-motorina.html

 

 

O concluzie care ma face sa cred ca motorul diesel o sa revina in forta :

 

"Soc: dieselele mai putin poluante!

 

Tot americanii vin si cu o concluzie menita sa dea o palma peste ochi europenilor. Motoarele hibrid si diesel sunt, de fapt, mai putin poluante decat motoarele pe benzina. Acestea de fapt emana mai putine gaze periculoase pentru sanatatea omului si contribuie mai putin la efectul de sera."

 

Si eu si altii am spus acelasi lucru pe alte topice. Masinile electrice momentan sunt masini care functioneaza cu "carbune" (care e ars pentru a produce electricitate si care are pierderi enorme la producere si transport si stocare).

Link to comment
Share on other sites

Multi nu realizeaza dar intr-o aglomerare urbana cum e Londra sau New York sau mai stiu eu ce, capitala... Infrastructura ELECTRICA actuala NU permite sa bagi in priza bateria sa zicem de la ora 18:00 (cand ajungi acasa) la ora 22:00 sau 5:00 dimineata cand ai nevoie de vehicolul tau electric ... sa nu mai mentionez ca foarte multi din proprietari stau la bloc iar blocul respectiv nu are parcare subterana deloc sau pentru toti locatarii cu masini..

 

Lucrurile astea trebuiau gandite acum 20-30 ani pe o alta infrastructura ca acum sa faci produsul final - autovehicolul electric.

 

Se face balansare automata intre statii. In functie de incarcarea din retea, se poate seta automat curentul maxim de incarcare. Exista protocol disponibil. Totusi chargerele sunt inteligente. Nu sunt doar niste prize...

 

Si 2, se poate programa incarcarea. Sunt standarde in lucru. De ex iti pui masina la incarcat la 18:00 si ea incepe incarcarea dupa 12 noaptea cand e mai ieftina energia. Sau la 2 noaptea cand e si ieftina si energie disponibila etc.

 

Apropos, se lucreaza din plin la incarcatoare bidirectionale. Cand bagi masina la incarcat, ea poate servi ca tampon de energie pt casa&retea. Astfel din efect "daunator" pt retea, poate fi unul pozitiv ajutand reteaua pe perioada varfurilor de putere.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Aud tot mai des despre marile orase ca interzic accesul masinilor diesel. Ce parere aveti ? Trecem pe benzina? Electrice?

Care va fi viitorul?

 

Eu personal am un 525 cu motor de 3 litrii. Imi place la nebunie cum merge si nu stiu daca o masina pe benzina o sa egaleze sentimentul si placerea de a conduce.

Tinand cont ca Romania e cu cel putin 50 de ani in urma Europei de vest, cred ca generatiile noastre pot sta linistite :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Se face balansare automata intre statii. In functie de incarcarea din retea, se poate seta automat curentul maxim de incarcare. Exista protocol disponibil. Totusi chargerele sunt inteligente. Nu sunt doar niste prize...

 

Si 2, se poate programa incarcarea. Sunt standarde in lucru. De ex iti pui masina la incarcat la 18:00 si ea incepe incarcarea dupa 12 noaptea cand e mai ieftina energia. Sau la 2 noaptea cand e si ieftina si energie disponibila etc.

 

Apropos, se lucreaza din plin la incarcatoare bidirectionale. Cand bagi masina la incarcat, ea poate servi ca tampon de energie pt casa&retea. Astfel din efect "daunator" pt retea, poate fi unul pozitiv ajutand reteaua pe perioada varfurilor de putere.

 

Da, dar ideea e sa incarci acasa normal, la priza normala, si doar la ananghie sa te duci la charger sau supercharger, nu? Iar asta inseamna 18 ore acum, ce3l putin. Cel putin ultima oara cand am verificat acasa nu poti scoate curenti mari de incarcare. Adica la statia de incarcare ai curenti astronomici exact ca sa incerce sa te ajute sa stai 45-60 minute maxim acolo.

Link to comment
Share on other sites

In parcarea din subsol.

 

Ai niste replici :popcorn: , foarte tare ...

Problema este ca 90% dintre blocurile din Romania sunt doar cu beci (si ala mai mult inundat) ... blocurile noastre nu au fost concepute sa aiba locuri de parcare nici pe langa ele , ce sa mai zicem de parcare subterana sau alte incarcatoare. Infrastructura pentru asa ceva nu este in Romania si avand in vedere cum merg lucrurile nu se incumeta statul sa faca nimic pe domeniul asta, nu este nici cerere pentru asa ceva (inca vreao 10 ani) si nici idei de viitor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.