Jump to content

320i se accelereaza f greu, se opreste motorul in mers, da in nas...


Gabriel_Iasi

Recommended Posts

BMW E46 320i 150 CP, 6 cilindri.

Problemele sunt:

- Problema permanenta: se tureaza si trage f greu, desi are 150 CP se comporta ca si cum ar avea maxim 80 CP.

- probleme care apar din cand in cand: cand merg incet si incetinesc (la un semafor sau intersectie de exemplu), de multe ori se opreste motorul. Problema apare in special cand folosesc aerul conditionat. Alta problema ocazionala: imi da in nas (se smuceste f tare de cateva ori si apoi isi revine ) cand merg incet si incerc sa o accelerez mai tare. Ciudat, si aceatsa problema imi apare mai des cand e foarte cald afara si folosesc AC-ul - Nu stiu daca are legatura sau nu). Noaptea pe racoare sau in anotimpul rece nu am aceste probleme (in afara de problema permanenta ca nu imi trage).

 

Am facut nenumarate diagnoze, cel putin 4 la oameni diferiti si testere diferite (inclusiv testere originale dedicate BMW). Au fost cateva erori pe care le-am rezolvat (sonde lambda, termostat...) insa problemele de mai sus persista. Acum nu mai am nicio eroare pe tester.

 

Iniante imi tragea mai rau. Insa problema cu trasul nu s-a rezoklvat decat in proportie de max 20% (apreciez eu).

Ce am schimbat:

- kit ambreiaj (nicio schimbare in ceea ce priveste puterea, doar s-au rezolvat unele zgomote si faptul ca agatza cand bagam in viteza).

- am mai avut niste valori mari ale temperaturii la motor pe tester. Am schimbat vascocuplajul, termostatul si pompa de apa. Nu mai apar erorile.

- folosesc benzina 98, nicio diferenta fatza de cea de 95.

- sonde lambda (consuma mult mai putin in oras insa nicio schimbare legata de putere)

- bujii (nicio schimbare)

- valva DISA (era sparta membrana aia. Schimbare insesizabila)

- cotul de cauciuc de dupa debitmeru avea o fisura. L-am schimbat, schimbarea a fost f. mica.

- filtru de benzina (nicio schimbare).

- compresia e facuta si e f buna.

 

Peste tot unde am facut teste, am intrebat daca poate sa fie de la fise, debitmetru, injectoare sau bobine. Toti mi-au zis ca nu (fara sa le verifice manual), ca daca erau astea, dadea eroare pe tester. Toti mecanicii care au testat-o se uita la motor ca matza in calendar si dau din umeri. Si am fost la destui, chiar prin recomandari ca se pricep la BMW-uri. Nicio eroare pe tester, motorul e f silentios si invarte rotund, nu oscileaza la relanti, nu scoate fum.... Insa imi trage ca un logan obosit, la drum lung nici nu pot sa ma bag intr-o depasire in forta. Sau cand urc un deal, o accelerez cu a 2-a si se tureaza f greu.

Viteza prinde, am mers si cu peste 200 km/h fara probleme (doar de test cateva secunde). La drum lung se comporta f bine, la viteza mare trage f bine (probabil din inertie). Insa in oras e pur si simplu moarta. Sau cand merg mai incet si am nevoie de o accelerare in forta. Sau cand folosesc aerul conditionat la viteze mici in oras.Sau cand urc un deal. Deci in general, cand am nevoie de cuplu mare intr-un timp scurt. E pur si simplu moarta.

 

Multi mi-au zis sa verific si pompa de benzina, pentru ca asta nu da eroare pe tester. Si legat de pompa de benzina: cand e f cald afara, de multe ori imi indica gresit nivelul benzinei. De genul: cand o pornesc, imi arata acul la jumate desi stiu ca e maxim un sfert. Isi revine cam in cateva miunte si arata corect.

Mai am putin si schimb toata masina, si tot nu ii dau de cap, si asta ma enerveaza la culme.

 

Voi ce ma sfatuiti?

Edited by Gabriel_Iasi
Link to comment
Share on other sites

salut,

eu am avut un lag la pedala de acceleratie, adica o calcam la fund la plecarea de pe loc si avea nevoie de un timp mai indelungat decat de obicei pt a reactiona, s-a rezolvat printr-un update de soft .

o alta problema, cand porneam aerul conditionat, masina era lesinata in accelerari, era debitmetrul, mai bine mergea cu mufa scoasa, recomandarea a fost sa iau doar pe bosch ca restul sunt degeaba .

Link to comment
Share on other sites

Sondele lambda sunt schimbate de 2 saptamani (toate 4), noi, VDO. Functioneaza bine pentru ca mi-a scazut f mult consumul in oras (de la 15 la 11-12).

Debitmetrul nu dadea pe tester daca avea probleme? Am mers cu mufa scoasa un timp si nu simt vreo diferenta. Am pus si alt debitmetru de test si e la fel (e adevarat ca nu original insa nici chinezarie).

 

Ce parere aveti de pompa de benzina? Sa o schimb?

Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ spui cĂŁ ai mers cu puțin peste 200 km/h, inseamnĂŁ cĂŁ motorul nu e mort cum spui, cu puterea de 80cp nu poți ajunge la viteza aia. Poate cĂŁ ai aÂşteptĂŁri mult prea mari dela motorul tĂŁu. Indicatorul de nivel benzinĂŁ eronat nu e de la pompa de benzinĂŁ.

Inainte de a schimba pompa de benzinĂŁ poți face un test al presiunii care ajunge in rampa injectoarelor. Cel mai bine cautĂŁ un mecanic bun care sĂŁ stie ce Âşi unde sĂŁ verifice, altfel ajungi sĂŁ schimbi motorul cu totul si tot nu rezolvi problema.

DacĂŁ iți moare uneori la semafor (la relanti) poate fi valva EGR, dar din ce spui clar cĂŁ amestecul aer-benzinĂŁ nu e cel optim. DĂŁ o bujie afarĂŁ Âşi spune cum aratĂŁ.

Edited by cristianro
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Senzorul ax-came dadea pe tester daca era in neregula. Oricum l-am schimbat si pe ala acum ceva timp.

Bujiile sunt schimbate destul de recent. Cele vechi aratau destul de bine. Dupa schimbare nu s-a simtit absolut nicio diferenta.

O sa ma duc sa vad cu presiunea pompei de benzina.

Link to comment
Share on other sites

Si anulează temporar valva EGR, si vezi cum iti merge la relanti.

 

Care valva EGR? :frantics: nu prea da simptomele care la spune colegul. Egr-ul lucreaza doar la relanti, in sarcina sta inchis.

 

 

Senzorul ax-came dadea pe tester daca era in neregula. Oricum l-am schimbat si pe ala acum ceva timp.

Bujiile sunt schimbate destul de recent. Cele vechi aratau destul de bine. Dupa schimbare nu s-a simtit absolut nicio diferenta.

O sa ma duc sa vad cu presiunea pompei de benzina.

 

 

Problema oprire la relanti, poate sa fie din ,,Camshaft position sensor", fara sa il dea defect.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut aceleasi simptome la e36 320i m52.Masina pornea greu, nu tragea, mergea inecata, mirosea a benzina nearsa.La mine a fost de la senzorul din fata de la motor, cel care citeste roata dintata.Era plin de ulei si praf si nu mai inregistra corect valorile.Nu stiu daca la e46 e la fel dar merita sa verifici.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.