Jump to content

Interval schimb ulei motor


OPaul

  

90 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pozele au doar character informativ si arata 2 motoare pe benzina care au avut intervalul la schimbul de ulei ''putin'' mai diferit.

 

116-1602_IMG.jpg

 

http://nikolasmotorsport.com/2015/wp-content/uploads/2014/03/sludge2.jpg http://munichmotorsport.com/images/techtips/extendedof04.jpg

Sorbul de ulei

http://www.aa1car.com/library/oil_screen_sludge.jpg

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Exista un ulei care "spala" motorul si inlatura un eventual "sludge" format in motor ?

Probabil exista.

Intrebarea/situatie ar fi cat de sigur esti ca vrei sa faci asta cand acel "sludge" (depuneri pe romaneste..) [la un motor deja cu uzura sigura] disparitia acelor depuneri nu vor face decat rau(!) pentru ca probabil uleiul v-a curge prin spatiile create de curatare!?

 

..sa nu iti imaginezi ca depuneri se vor forma din nou prea curand acolo.

 

Eu as lasa motorul asa si l-as trata cu schimburi mai dese de ulei daca nu consuma ulei. Nu mai conteaza cum e inauntru motorul daca se intampla sa descoperi ca are depuneri..

 

Orice ulei sintetic de calitate are proprietati de detergent dar si proprietatea de a nu permite ..depuneri in motor (...)decat dupa schimburi nesimtit de lungi!.. Care se reflecta in pozele puse de OPaul.

 

Motorul meu la 370k km e mai curat in interior decat cel din prima poza! ;) schimb la 10-12k km! ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

...daca ma uit mai bine in prima poza e vorba de fapt despre acelasi motor fara "sludge", dupa curatare.

De aceea arata asa de murdar, inca... dovada ca atat de pacatoase sunt depunerile ca nici dupa curatare nu iese metal curat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu as vrea sa scot acel sludge daca ar exista. Nu sunt adeptul "lasa ca merge asa". Ori merge cum trebuie ori il facem sa mearga cum trebuie.

Uleiul trebuie sa circule prin toate orificiile ca de aia au fost construite.

Oricum se duce motorul in timp daca nu circula uleiul cum trebuie doar ca atunci costurile vor fi considerabile.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
salut, se poate modifica intervalul de service prin codare, de la 2 ani si ~25-30 k la 1 an 20k km sau chiar 10 000. Eu sunt de parere ca 15-20 k km este limita maxima pentru orice ulei. (chiar am vazut aici diferenta intre filtru de ulei schimba la 10-12 k si unul schimbat la 30 k). Mai depinde si cum se merge cu masina si unde...
Link to comment
Share on other sites

Nu ai ce sa limitezi. Poti sa schimbi uleiul cat de des doresti. Incearca sa citesti cat poti de mult despre uleiuri http://www.bmwclub.ro/forums/topic/55493-uleiuri-totul-despre-uleiuri-teste-recomandari-etc/page__pid__2447052__st__4080#entry2447052 si asa vei intelege mai mult.

BMW a integrat in bord un sistem de analiza in functie de cum este condusa masina impreuna cu un senzor de la fundul baii care interpreteaza gradul de degradare al uleiului ca si contaminare.. care poate diminua sau creste timpul camd anunta soferul ca trebuie sa schimbe uleiul.

Un articol interesant este mai jos.

Si nu uita sa resetezi manual in bord ca ai schimbat uleiul..

 

Foarte corecta explicatia. Nu exista un interval. Pleaca de la un numar de km si un an. Si scade in functie de diferite masuratori facute de masina. Initial poate sa scrie 30.000 sau 1 an si sa scada dupa 5.000 km la doar 10.000, acesta fiind doar un exemplu.

Link to comment
Share on other sites

Da, am mai discutat acest lucru si in alt topic cred, dupa vreo 3.000 km facuti cu masina real mi-a aratat ca mai am 15.000 km pana sa fac schimbul de ulei plecat de la 30.000 km, una din cauze? DPF-ul si-a facut regenerari foarte multe pentru ca era pe duca. Daca nu vedeam pe masina personala ma gandeam ca este tot un mit sau o eroare de computer.
Link to comment
Share on other sites

Nu e nici mit, nici eroare si nu are legatura nici ca DPF-ul era pe duca. Prima revizie am facut-o la 18 mii de km, anul trecut in octombrie, iar acu, dupa 8 luni si 10 mii de km imi arata ca tre sa ma duc din nou, in maxim 2000 de km. Posibila explicatie e ca merg mult, in traficul din Bucuresti
Link to comment
Share on other sites

e91, 318d cu dpf, o sa ii fac revizia saptamana asta si nu stiu exact ce sa ii bag. Am vazut ca ultimul schimb l-a facut neamtul cu mobil, insa din experienta mea cu mobil nu as vrea sa continui cu ei asa ca am cautat alternative si am gasit ulei bmw twin power turbo 5w30, sau CASTROL EDGE Professional Titanium FST LongLife III, 5W30, cam intre astea m-as orienta. AM mai vazut si ceva de la motul x8100 parca, dar nu stiu ce sa zic despre el. Care l-ati recomanda?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.