Jump to content

Refacere motor N42B18A


Frenzy_Bimmer.01

Recommended Posts

ce vanos-uri te-au lasat pe tine la 316? Masina ta nu are niciun vanos. Vanos-urile sunt la 6 cilindri. Eventual poate sistemul de Valentronic.

Daca habar nu ai despre ce vorbesti nu te mai baga aiurea in discutii. N42B20 de pe 318i si N42B18 de pe 316i (vorbind de generatia e46 facelift) au doua Vanos-uri si Valvetronic.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am mers și cu mufa senzor scoasă și da a mers. Dar tot îmi făcea figură in sensul că se oprea si pornea într-o secundă totul de una singura. Și mi se tot aprindea becul de la baterie fix in timpul respectiv.

 

Am fost la un electrician a măsurat incarcarea pornită și era undeva la 14 / 14 și ceva numai țin minte.

 

Eu tot nu pricep care ar fi problema.

 

Eu cred ca faci o confuzie enorma. :frantics: Eu cred ca tu ai schimbat alt senzor.

Cum poti sa spui tu ca motorul merge cu mufa scoasa la senzor, cand senzorul este pozitionat sub electromotor si ca sa ajungi la el sa il schimbi, trebuie sa demontezi galeria admisie, injectoare, iar CU INJECTOARE DEMONTATE, NU AI CUM SA PORNESTI.

 

Cum poti tu sa scoti mufa si sa o bagi la loc, cand ai totul montat, nu ai cum.

 

Ai schimbat tu piesa 3 de aici: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AY11-EUR-04-2002-E46-BMW-316i&diagId=11_3173

 

De unde ai comandat senzorul?, esti sigur ca este original, deoarece eu sub 450 lei nu am gasit, iar la reprezentanta este 560 lei.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Daca habar nu ai despre ce vorbesti nu te mai baga aiurea in discutii. N42B20 de pe 318i si N42B18 de pe 316i (vorbind de generatia e46 facelift) au doua Vanos-uri si Valvetronic.

imi dai te rog un cod de piese pentru vanosul pentru acest tip de motor?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sistemul de distribuție Valvetronic interacționează cu sistemul VANOS care presupune varierea fazelor de distribuție. În timp ce Valvetronic realizează controlul înălțimii de deschidere ale supapelor de admisie, VANOS controlează momentului de deschidere și închidere al supapelor. Cu aceste două sisteme combinate se obține varierea continuă a înălțimii de ridicarea și a fazelor pentru supapele de admisie.

 

Foto: Sistemul de variere a fazelor de distribuție Dublu VANOS

 

Foto: Sistemul de variere a fazelor de distribuție Dublu VANOS – componente

 

 

1. arbore cu came

2. lanț de distribuție (antrenare)

3. cilindru conducător

4. cilindru condus

5. supapă electromagnetică

post-63038-0-72368100-1500573062_thumb.jpg

post-63038-0-69548100-1500573295_thumb.jpg

Edited by florin1967
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Florine te rog sa ne spui cum sunt asigurate impotriva rotirii pe ax, cele 2 vanosuri si pinionul de pe arborele cotit. Dupa desen nu pot sa imi dau seama, dar nu par sa aibe pana sau caneluri, iar daca unul dintre cele 3 se roteste distributia nu mai este <pusa la punct>. Ma gandesc ca atunci cand este <sarita distributia>, nu lantul sare 1 dinte de pe pinioane ci unul dintre cele 3 se slabeste si se invarte pe axul lui. Multumim anticipat!
Link to comment
Share on other sites

Florine te rog sa ne spui cum sunt asigurate impotriva rotirii pe ax, cele 2 vanosuri si pinionul de pe arborele cotit. Dupa desen nu pot sa imi dau seama, dar nu par sa aibe pana sau caneluri, iar daca unul dintre cele 3 se roteste distributia nu mai este <pusa la punct>. Ma gandesc ca atunci cand este <sarita distributia>, nu lantul sare 1 dinte de pe pinioane ci unul dintre cele 3 se slabeste si se invarte pe axul lui. Multumim anticipat!

 

Simplu, cand strangi surubul se preseaza unul cu altul.

 

Da de cele mai multe ori scapa un vanos si se defazeaza si de acolo apar probleme.

 

Nu este complicat, cu putina pricepere si indemanare se poate face. Uite aici, vei intelege mai usor:

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Florine, am priceput. Sistemul de strangere este cel putin ciudat, de aici si problemele cu distributia sarita (defazata). Daca avea pana sau nuturi era sigur ca nu mai sare de la punct, asa trebuie sa te bazezi pe niste suruburi de 10, cred ca aici au gresit cand au proiectat motorul.
Link to comment
Share on other sites

In general problemele la acest motor apar din cauza intinzatorului lantului distributiei, care pana in 2003 sau 2004, cand a fost reproiectat, lasa lantul prea slab, de unde uzura, patine uzate prematur, si in final, decalaj al distributiei.

 

Schimband intinzatorul nu este suficient, deoarece si patinele (fabricate dintr-un plastic) la un moment dat capata uzura (se formeaza un sant), ceea ce contribuie la decalarea distributiei (la masina personala, la aprox 150.000 km se vedea uzura pronuntata si in patine).

 

Ca sa iti faci o idee cum se aliniaza distributia, dar si sistemul vanos, uite in instructiunile acestui set de cale este destul de clar explicat:

 

https://www.tooled-up.com/artwork/ProdPDF/SEAINSvs4815.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.