Jump to content

Vreau niste pareri despre xDrive: este un "must-have" sau optional?


larry p.

Recommended Posts

Ia cu Xdrive clar. Nu mai ai nici o problema/grija cand ninge sau 3-4 luni sa mergi pe la munte in vreo excursie. Cu tractiune spate o sa slabesti 20 de kile la prima ninsoare, daca nu ai mai avut...

 

Ce aberatii citesc de nu-mi vine sa cred. Inainte sa am e90-ul cu tractiune doar spate am avut numai masini cu tractiune fata si bmw-ul nu se compara cu nicina la capitolul siguranta.

DSC-ul este ”ingerul” pazitor care te corecteaza imediat daca abuzezi si DTC-ul este ”blocantul” care te scoate din nameti.

De cand am bmw-ul nu am mai ramas impotmolit si nu a mai trebuit sa fiu impins ca sa ies din nametii dintre blocuri din Bucuresti.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ce aberatii citesc de nu-mi vine sa cred. Inainte sa am e90-ul cu tractiune doar spate am avut numai masini cu tractiune fata si bmw-ul nu se compara cu nicina la capitolul siguranta.

DSC-ul este ”ingerul” pazitor care te corecteaza imediat daca abuzezi si DTC-ul este ”blocantul” care te scoate din nameti.

De cand am bmw-ul nu am mai ramas impotmolit si nu a mai trebuit sa fiu impins ca sa ies din nametii dintre blocuri din Bucuresti.

 

Fara a mai spune ca e foarte usor sa pui pe cineva in portbagaj la nevoie comparativ cu cineva pe capota... hahahahah

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Te-ai mira de realitate. De ce crezi ca sunt atatea accidente grave? Si atatea filmari cu dashcam-uri de te ia cu calduri?

 

Si nu ma refer doar la BMW-uri, in general, cu Logan, Passat, trec pe langa mine ca am impresia ca merg cu 30 km/h. Si cand ma uit la vitezometru...

 

la noi se conduce cat de cat ok, ca mai intalnesti cate un cretin care vrea sa-ti arate cat de mare sofer e el cu un logan asta e, padure fara uscaturi nu e

de ani buni muncesc intr-o tara unde in trafic legea o facea puterea motoarelor si nebunia soferului, incet se mai linistesc, pe autostrazile intens circulate au impanzit de camere dar in rest tot fac nebunii

Link to comment
Share on other sites

Eu am luat masina anul trecut in octombrie, chiar inainte sa vina iarna. A fost prima masina cu tractiune spate si toata lumea cand am zis ca vreau sa imi iau BMW a inceput sa ma descurajeze din cauza tractiunii spate si ca o sa am probleme iarna.

Inainte sa vina iarna am luat cauciucuri noi Nokian WR D4 si am echipat masina. Vreau sa iti spun ca nu am avut nici o problema, nu am ramas niciodata impotmolit.

 

Stau in Orasul (Comuna/Sat/Chestie numai Oras nu) Pantelimon unde nu s-a dezapezit deloc. Nu am avut nici o problema toata iarna :)

Am fost si la munte unde pe o portune mai libera si lata am incercat sa fac masina sa patineze, tin sa spun ca nu am reusit. Singura data cand am reusit a fost cand am dezactivat toate sistemele ca sa ma joc in zapada :p

 

Cea mai tare senzatie dupa ce am luat masina a fost ca in curbe unde simti ca ai pierde controlul nu trebuie sa franezi, ci sa accelerezi! Cea mai tare senzatie!

 

Parerea mea? Daca ai banutii disponibili sa iei xDrive atunci poti sa iei. Dar daca gasesti o masina asa cum iti place tie dar nu are xDrive, nu o refuza din cauza asta!

 

Suntem in 2017 (inca putin si 2018) si sistemele nu mai sunt ce erau acu 10-15 ani, chiar isi fac treaba atata timp cat nici tu nu vrei sa iei curbe pe zapada la 200km/h!

Edited by Tavicu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

[...] Sunt de parere ca un set de anvelope bune este tot ce iti trebuie.

Asta-i pb, ca am avut probleme la munte anul trecut de revelion, iar anvelopele de iarna erau ca noi (2 ani, aproape deloc uzate).

E o diferenta ENORMA intre ce a spus colegul si ce spui tu. Anvelope bune NU inseamna anvelope noi. Sunt foarte curios ce model si dimensiune aveai.

FYI, niste teste: https://www.auto-bil...r16-110164.html

Edited by mgs
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut 2 cu xdrive si 2 fara.

 

Cu cele cu xDrive nici nu ma gandesc cum conduc, trage masina, iese din sleauri de zapada, cu gheata, pot accelera cum trebuie cand e dubios pe jos, simt ca am control. Iar cand nu e zapada, ce chestie xDrive se dezactiveaza deci tot tractiune spate ai.

 

La cele fara xDrive, mai complicat. Tre sa calculezi toate cacaturile. Nu te scoate nici mama anvelopei sau a balansului daca vrei sa parchezi cu spatele si sunt sleauri, sau e putina panta, risti sa pui masina de-a latul si mai iesi doar cu 3 vecini binevoitori.

 

La munte nu mai zic, degeaba accelerezi la urcare daca nu-s ce primarie nu a dat cu nimic pe acolo. La manevre mai dubioase spatele o ia in toate partile deci tre sa mergi cu 10 la ora sa nu-ti vezi portbagajul ca vrea sa te depaseasca.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Merg de 5 ani cu tractiune spate, NU AM RAMAS NICIODATA IMPOTMOLIT, daca nu faci pe zmeul iarna si nu deschizi drumuri si poduri, tractiunea spate este excelenta, nu am condus foarte mult 4x4, dar pentru 2-3 saptamani/ an sa zici ca 4x4 este un must have...nu prea cred.

Pot chiar sa ma laud ca am urcat pante inzapezite(WRD4),unde Passat si Isignia(viking si hankook) nu reuseau.

Parere personala: nu as da tractounea spate pe 4x4, nu acum.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

E o diferenta ENORMA intre ce a spus colegul si ce spui tu. Anvelope bune NU inseamna anvelope noi. Sunt foarte curios ce model si dimensiune aveai.

FYI, niste teste: https://www.auto-bil...r16-110164.html

 

Astea: Continental WinterContact TS 860, printre primele in topul testelor in Germania pt 205/55/R16 in 2014 parca. Deci nu erau chiar cele mai slabe. Iar cand ziceam ca-s aproape noi ma refeream ca am mers mai putin de 2000 km/sezon cu ele pe sezonul rece (sau atata timp cat le-am avut, pana spre primavara).

Edited by larry p.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/178762-sfat-achizitie-bmw-320-xdrive-vs-bmw-x1/

 

Am avut și eu aceeași dilema acum câteva luni. pânĂŁ la urmĂŁ am ales X1 xdrive și nu ĂŽmi pare rĂŁu.

nu conduc agresiv, dar mașina oferĂŁ o senzație de siguranțĂŁ/stabilitate deosebita. Am prins și puținĂŁ zĂŁpadĂŁ in aprilie, avea deja cauciucuri de vara și nu am avut nici o problema.

dacĂŁ ar trebui sĂŁ aleg din nou, xdrive ar fi pe lista de opționale.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pt raspunsuri. E interesant sa auzi parerile celor care au condus ambele tipuri de tractiuni, desi chiar si aici vad ca parerile sunt impartite d.p.d.v. al necesitatii/importantei pe zapada/polei/ploaie/noroi.

 

Cat despre parerile personale ale fiecaruia in legatura cu modul in care se simte la volan (doar spate e mai "fun", 4x4 se simte mai sigur, nu trebuie sa gandesti cum s-o controlezi), acestea sunt personale si difera de la persoana la persoana. La fel cum unii prefera blondele, altele brunetele, altele roscatele, fara nicio explicatie logica, asa si aici, parerile sunt individuale, pur preferentiale.

 

Daca cineva conduce des pe circuit, evident ca are si experienta si alt stil de condus, clar prefera tractiunea spate, pe cand cineva care conduce linistit de fel, eventual cu scan de bebe in spate, posibil sa nu-l intereseze prea mult senzatiile tari.

 

Eu sunt mai mult in categoria a 2-a, conduc linistit de fel, o calc f rar (si atunci doar pe drum drept si liber).

 

Ca si concluzie pe baza celor citite aici, nu mai consider xDrive-ul un must-have, ci doar o extra-optiune (care totusi este undeva in top liste, in ordinea prioritatilor.) :)

 

Merci frumos inca o data celor care ati postat aici.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/178762-sfat-achizitie-bmw-320-xdrive-vs-bmw-x1/

 

Am avut și eu aceeași dilema acum câteva luni. pânĂŁ la urmĂŁ am ales X1 xdrive și nu ĂŽmi pare rĂŁu.

nu conduc agresiv, dar mașina oferĂŁ o senzație de siguranțĂŁ/stabilitate deosebita. Am prins și puținĂŁ zĂŁpadĂŁ in aprilie, avea deja cauciucuri de vara și nu am avut nici o problema.

dacĂŁ ar trebui sĂŁ aleg din nou, xdrive ar fi pe lista de opționale.

 

Multumesc pt raspuns, Dan. Thread-ul respectiv l-am citit in urma cu vreo 2 sapt, cand a inceput sa ma "chinuie" aceasta dilema, insa am vrut sa aflu mai multe pareri.

Link to comment
Share on other sites

Nu e un must have, dar e bun daca il ai. SA fim seriosi, nu e bun doar pentru iarna si zapada. Dar poti si fara x drive, evident. Atata doar ca sa il ai nu strica.

 

Eu sincer cred ca strica. Prin placerea condusului, manevrabilitate si costuri de intretinere suplimentare, mult prea mult ca sa compenseze orice beneficiu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Foarte simplu, esti un om practic vrei sa te simti in siguranta in orice conditie, iei xdrive.

Iti place sa te bucuri de masina, tractiune spate.

 

Ca o paranteza, daca Audi avea optiunea de tractiune spate pe a6, incercam unul.

Link to comment
Share on other sites

Pana acum am fost complet impotriva xDrive, dar in ultima vreme conduc un F10 525d xDrive. E clar ca e inca mai multa putere pe spate (40:60) si masina se simte tot ca un BMW, dar momentan nu pot sa imi dau cu parerea dupa mai putin de 1.000 km. Tot ce am condus pana acum cu exceptia X-urilor, a fost tractiune spate. Totusi, pana acum oarecum sunt contrariat si simt ca nu odata in curbe mai dificile, ceva intervine si cu siguranta nu este DSC sau DTC, imi inchipui ca este transfer de putere intre punti, care-l simt cam brusc si e ca si cum cineva "face" ceva cu masina si desi eu o conduc nu sunt eu. E o senzatie ca nu controlez pe deplin masina, senzatie pe care nu am avut-o niciodata cu tractiune spate, indiferent de situatie. Nu ma pot pronunta inca, dar nu sunt convins ca imi place.
Link to comment
Share on other sites

Pana acum am fost complet impotriva xDrive, dar in ultima vreme conduc un F10 525d xDrive. E clar ca e inca mai multa putere pe spate (40:60) si masina se simte tot ca un BMW, dar momentan nu pot sa imi dau cu parerea dupa mai putin de 1.000 km. Tot ce am condus pana acum cu exceptia X-urilor, a fost tractiune spate. Totusi, pana acum oarecum sunt contrariat si simt ca nu odata in curbe mai dificile, ceva intervine si cu siguranta nu este DSC sau DTC, imi inchipui ca este transfer de putere intre punti, care-l simt cam brusc si e ca si cum cineva "face" ceva cu masina si desi eu o conduc nu sunt eu. E o senzatie ca nu controlez pe deplin masina, senzatie pe care nu am avut-o niciodata cu tractiune spate, indiferent de situatie. Nu ma pot pronunta inca, dar nu sunt convins ca imi place.

 

am aceeasi masinaF11 525 xdrive,dupa un e46/e90,...pararea mea ca o masina de 218 cai si 2 tone n are nu stiu ce pacere /senzatie cu tractiune spate...la puterea asta sa fim realisti nu i cinestie ce branza...daca vrei sa mergi la brno pe circuit mergi cu un M atunci da,vrei senzatie cu tractiune spate...mi se pare c o dam de gard cu 2 tone/200 cai si senzatie...in rest fiecare cu alegerea lui dar eu la xdrive nu mai renunt...stii ,la o varsta vrei sa nu te mai murdaresti impingand pe strazile micului Paris sau sa parcheze sotia oriunde ca poate iesi...a trecut vremea cand mergeam noaptea la drifturi pe zapada la ikea n parcare...;)

Edited by marss
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am trecut 8 ierni cu tractiune spate si am ramas sa nu pot misca masina o singura data si atunci pentru ca am parcat-o pe o intrare de garaj inclinata cu fata si a inghetat totul pana dimineata, dar si atunci a fost usor sa pun pe cineva in portbagaj si am iesit in cateva minute. Prietena mea avea un 120i si intr-o zi m-a sunat ca nu poate urca o panta foarte alunecoasa undeva la tara si ca nu stie ce sa faca. Am fugit pana acolo, am urcat la volan, i-am aratat cu DTC cuplat si DSC off si apoi urcat si a trecut singura de cele 3 masini cu tractiune fata impotmolite si care incurcau circulatia.

 

Aici nu vorbim de drift si sper ca nimeni nu face drift pe un drum public, e vorba de cum controlezi masina. Am avut (ne)placerea sa conduc un Audi A4 2017 2.0 diesel o zi intreaga prin Bucuresti acum cateva saptamani. Avea 300 km la bord si desi nu a fost asa de rau cum mi-as fi inchipuit, pierde aderenta pe fata mult prea usor in situatii normale si scartaie rotile fara sa vrei (automata). Iar directia nu are nici o legatura cu un volan de BMW, zero. Pare mai degraba a Nissan Micra.

 

Dar aici ma refeream la xDrive si la faptul ca la fiecare ploaie intr-un sens giratoriu langa casa, daca o pisc putin sa trec, am un pitic mic undeva sub masina care face ceva care inca nu inteleg. Nu e vorba nici de viteza mare si nici de drift, o simpla manevra la viteza mica intr-un sens giratoriu, manevra de zi cu zi. Plus ca directia cu siguranta e extrem de incarcata fata de tractiune spate si se simte.

Link to comment
Share on other sites

xDrive este dezactivat cand mergi normal, se activeaza doar cand se pierde aderenta sau trebuie mai multa putere pe nu stiu ce roata. Deci tot pe spate e tractiunea/propulsia in majoritatea timpului.

Eu asa stiu

 

Cum sa fie dezactivat xdrive?:)) Ai planetare si pe fata care merg in permanenta. Ai probabil 60% spate, 40 fata, iar ele variaza in functie de aderenta.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

xDrive este dezactivat cand mergi normal, se activeaza doar cand se pierde aderenta sau trebuie mai multa putere pe nu stiu ce roata. Deci tot pe spate e tractiunea/propulsia in majoritatea timpului.

Eu asa stiu

 

Nu e asa. xDrive e 40:60 si la nevoie poate muta intre punti complet tractiunea.

Link to comment
Share on other sites

Bine, ajutorul nu e chiar infim, pentru șoferii normali ma refer, nu cei care au fĂŁcut cursuri de pilotaj. Ăn mod normal nu ai nevoie de 4x4 dar ĂŽn condiții de aderenta scĂŁzutĂŁ, ploaie/ĂŽngheț 4x4 ĂŽși merita banii, doar pt asta a și fost gândit.
Link to comment
Share on other sites

De mai bine de 10 ani conduc doar masini cu tractiune integrala. Nu am nici un stres legat de aderenta (cu cauciucuri adecvate, adica iarna sa fie de iarna), ca ploua, ca e mazga, zapada, polei, nisip, macadam, etc. Masina pleaca atunci cand accelerezi, fara ezitari. Pe drumurile pe care circul nu mi-as mai lua masina cu tractiune/propulsie pe 2 roti. Masina cu propulsie am avut in urma cu mai bine de 17 ani, fara electronica, si sub 100CP :thumbsup: .

Intr-adevar, oricat de sofisticat (conexiuni prin fibra optica, etc.) ar fi sistemul xDrive, tot este un sistem reactiv si nu proactiv (cum au Subaru si Audi). Tot se va simti un transfer de cuplu in anumite situatii, chiar daca e foarte mic. In majoritatea situatiilor e insesizabil fata de alte sisteme 4x4. Si pe X3 e setat initial tot 60:40 spate:fata, dar variaza continuu in functie de "n-spe mii" de variabile. Schimbul uleiului din cutia de transfer e foarte important, desi nemtii recomanda la ~60000km, eu il schimb la maxim 30.000 . Costa cam 250ron, uleiul original doar in reprezentanta se gaseste.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cum sa fie dezactivat xdrive?:)) Ai planetare si pe fata care merg in permanenta. Ai probabil 60% spate, 40 fata, iar ele variaza in functie de aderenta.

 

 

Nu este adevarat ce spui. Si ce daca ai planetare pe fata, cuplul poate sa fie 0 % si sa impinga doar spatele! Pe fata ai diferential, asa ca degeaba vorbim de invartire planetare. Plus ca ai cutia de transfer pe fata, care are rolul ei.

 

Poti sa nu ai deloc aderenta pe fata, raportul sa fie 0 % fata si 100 % spate. Aici intervin multe variabile si conteaza terenul, sarcina aderenta.

 

Raportul de tractiune fata spate se modifica in permanenta, in functie de aderenta pe roti.

 

Asa ca cel care a intrebat nici nu stie ce sa mai creada, ar fi bine sa vorbim documentat, nu cu pareri cam cum am vrea sa functioneze sistemul.

Edited by florin1967
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_xDrive

This setup allows xDrive to modulate the torque split between the front and the rear axles, which is normally split at 40:60 ratio, respectively. If wheel slip is detected by the ABS/DSC system, xDrive can react within a tenth of a second to redistribute up to 100% of the engine power to the front or rear axle.

 

Ai 100% pe una din punți doar dacă pierzi aderența. Dar în mod normal e split 40:60. Nu ai 100% spate sau față în condiții normale, că nu e 4Motion ca la VW :) - e sistem de tracțiune integrală permanent. Iar ca să ai 100% față, la BMW, trebuie ca spatele să nu aibă deloc aderență.

Edited by deeJayOg
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Conduc in mod uzual un 320d xDrive 200 CP și ocazional un coupe 218d 150 CP ambele automate ZF 8 trepte. Lăsând la o parte diferențele de putere între cele 2 motoare, la un stil de condus normal fără a utiliza prea mult atât puterea cât și cuplul disponibil, eu nu simt diferențe in ceea ce privește propulsia cât și direcția, comportamentul ambelor mașini fiind similar insipirand încredere prin neutralitatea feedback-ulii primită in spatele volanului.

 

Situația se schimba însă atunci când abordez un stil dinamic de condus, plecări rapide de pe loc, accelerații puternice in viraje (de la viteze mici pana in 60-70 km/h). De asemenea daca in ecuație se adauga și un carosabil umed sau cu niscai pietriș/nisip, situațiile tocmai descrise utilizează xDrive într-un mod cât se poate de plăcut cu efecte vizibile in livrarea puterii pe asfalt, variind natural cuplul de pe o punte spre alta. Rezultatul final fiind o agilitate sporită pe mașina cu xDrive fără ca DSC sa reducă atât de mult puterea/cuplul (sau foarte puțin sesizabil in unele cazuri) in comparație cu propulsia spate. Alte situații, ce in cazul meu sunt foarte importante, sunt acelea din cele 2-3 luni de iarna când te întâlnești cu elemente de genul polei, gheata, șleauri, drumuri inzăpezite și nu neaparat de 10-15 cm ci de 30-40 cm sau chiar mai mult, când te feliciți singur pt faptul ca ai plătit suplimentar pt xDrive si nu ai mustrări de conștiința ca mașina are vreo 100 de kg in plus sau ca ai profanat purismul propulsiei spate corroborat cu o direcție ingreunata de 2 planetare :)

 

A nu se înțelege ca nu se poate trai fără xDrive sau ca in mare parte a situațiilor dificile, abordând un stil corect și proactiv de condus propulsia spate nu ar face fata cu brio. Insă atâta timp cât avem la dispoziție o tehnologie xDrive matura ce a trecut prin suficiente faze intermediare si a fost perfecționata și adaptata nevoilor dinamice a unui BMW cu 100 de ani de evoluție in domeniul auto, ar însemna sa negam si sa nu ne bucuram deinovații semnificative din industria automotive, ce azi ni se par banale dar acum vreo 30 sau 40 de ani in urma reprezentau cutting edge technology.

 

Retoric vorbind, oare cum am privi o mașina actuala fără ABS, sau fără DSC/ESP? Da, exagerez by purpose just for marking a point :)

 

LE:

-un link explicativ despre modul de funcționare xDrive

-splitul de 40:60 fata:spate e doar la plecarea de pe loc, variația ulterioară putand comuta in anume situații cuplul într-un procent cât mai mare pe puntea fata. Teoretic 100% doar pe puntea fata se poate atinge doar atunci când prin cuplarea totala a ambreiajului din cutia de transfer, in condiții de aderentă zero pe puntea spate cuplul motor e direcționat spre puntea fata.

-la viteze mari, undeva de la +100 km/h ambreiajul din cutia de transfer e decuplat complet, cuplul motor fiind transmis doar punții spate și atunci putem vorbi de o propulsie clasica :)

Edited by cornel
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.