Jump to content

Vreau niste pareri despre xDrive: este un "must-have" sau optional?


larry p.

Recommended Posts

Schimbul uleiului din cutia de transfer e foarte important, desi nemtii recomanda la ~60000km, eu il schimb la maxim 30.000 . Costa cam 250ron, uleiul original doar in reprezentanta se gaseste.

 

orice magazin de piese auto ,care se respecta cat de cat ,aduce acel ulei,original BMW

eu l.am luat cu 180 de lei litrul ,si a intrat undeva sub 600 de mililitri in cutia de transfer de laX1 2.0

personal nu-mi vine sa cred cat de important a fost acel ulei,cel putin in cazul meu.Diferenta este enorma intre cum mergea masina inainte si dupa schimb !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_xDrive

This setup allows xDrive to modulate the torque split between the front and the rear axles, which is normally split at 40:60 ratio, respectively. If wheel slip is detected by the ABS/DSC system, xDrive can react within a tenth of a second to redistribute up to 100% of the engine power to the front or rear axle.

 

Ai 100% pe una din punți doar dacă pierzi aderența. Dar în mod normal e split 40:60. Nu ai 100% spate sau față în condiții normale, că nu e 4Motion ca la VW :) - e sistem de tracțiune integrală permanent. Iar ca să ai 100% față, la BMW, trebuie ca spatele să nu aibă deloc aderență.

 

 

Eu spun sa mai studiezi putin principiul de functionare la XDRIVE: http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/157-bmw-xdrive-tractiune-integrala.html

 

De unde scoti tu mod normal 40:60? Citeste cu MARE atentie si iti vei da singur raspunsul la ce ai scris tu.

 

Si ce legatura are 4 Motion cu 100% spate sau fata?? La 4 motion nu exista 100% fata sau spate. http://danyrolux.blogspot.ro/2010/10/4motion-pe-intelesul-tuturor.html

Edited by florin1967
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

https://en.wikipedia...wiki/BMW_xDrive

This setup allows xDrive to modulate the torque split between the front and the rear axles, which is normally split at 40:60 ratio, respectively. If wheel slip is detected by the ABS/DSC system, xDrive can react within a tenth of a second to redistribute up to 100% of the engine power to the front or rear axle.

 

Ai 100% pe una din punți doar dacĂŁ pierzi aderența. Dar ĂŽn mod normal e split 40:60. Nu ai 100% spate sau fațĂŁ ĂŽn condiții normale, cĂŁ nu e 4Motion ca la VW :) - e sistem de tracțiune integralĂŁ permanent. Iar ca sĂŁ ai 100% fațĂŁ, la BMW, trebuie ca spatele sĂŁ nu aibĂŁ deloc aderențĂŁ.

 

Pai poate citeste si Florin de mai sus, ca el vorbeste si isi da cu parerea fara sa aiba habar despre ce opineaza si mai si critica pe altii. Asta am scris si eu mai sus, ca in mod normal masina fiind 4x4 permanent ai 60 cu 40 fata. Dar na, scrie ca sa nu adormim..

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

florin1967 eu zic sĂŁ mai studiezi puțin principiul de funcționare ĂŽn societate. Poți contra-argumenta și fĂŁrĂŁ sĂŁ te aprinzi ca un puștan de 14 ani.

Citește mai bine rĂŁspunsul lui cornel, foarte bine punctat dealtfel.

 

Cât despre 4Motion, are un amĂŁrât de cuplaj Haldex (nu vorbesc de cel de pe Phaeton - motoare amplasate longitudinal) - 100% fațĂŁ, cu trecere cĂŁtre spate la nevoie.

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La x6 aveam posibilitatea sa urmaresc pe ecran in timp real distributia cuplului, nu stiu daca este 100% precis dar eu nu imi amintesc sa fi vazut 100% fata sau spate.

 

Revenind la intrebarea initiatorului, din punctul meu de vedere merita, mai ales daca este singura masina (eu sunt posesor si de awd si de rwd). Oricum totul tine de buget, de ce gasesti etc. Degeaba ii trag unii cu sportivitatea, F10 este orientat mai mult spre confort.

Edited by ionut_marius
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Asa ca cel care a intrebat nici nu stie ce sa mai creada, ar fi bine sa vorbim documentat, nu cu pareri cam cum am vrea sa functioneze sistemul.

 

Chiar daca n-am mai postat aici de ceva vreme, am citit toate postarile. Sincer, nu ma intereseaza foarte tare detaliile tehnice despre cum functioneaza xDrive-ul, ma intereseaza concret parerile celor care au condus ambele variante (cu si fara xDrive). Detalii gen "tractiune spate e mai fun" sau "xDrive-ul ingreuneaza putin masina" sunt pareri personale ce tin de gusturile fiecaruia si nu sunt hotaratoare.

 

Insa mai am o nedumerire (cred ca s-au mai contrazis diverse persoane pe tema asta pe undeva pe forum), insa este asa evidenta prezenta (sau absenta) xDrive-ului pe motor de 2l, cu 184 cai? Am inteles, la un 535 fara xDrive fuge f usor spatele, mai ales pt cineva care are talpa grea si a condus doar tractiune fata, insa la 184 de cai, din ce-am mai citit, te poti lipsi de xDrive. Bineinteles, nu vorbim aici doar de xDrive pt zapada, ci pt orice conditii de mers.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Spatele fuge oriunde la accelerare in viraje, fie iarna la accelerare in viraj pe zapada, fie vara la accelerare pe asfalt lucios, cum e in unele parcari subterane. Viteza constanta, fara acceleratie sau piciorul ridicat complet de pe pedala rezolva in mare parte problema instabilitatii spatelui, inclusiv iarna.
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

mama ce de soferi de raliu care merg tot timpu la limita stabilitatii si fara xDrive nu ar mai putea conduce :))

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ai zgandarit orgolii de ai reusit sa primesti atatea minusuri , dar e normal, sunt inca multi care considera ca daca nu ai head-up display masina e cheala ......se mai intampla daca nu ai avut jucarii in copilarie sau in scoala nu ai fost popular.

 

On topic: am condus ocazional masini cu tractiune integrala, inclusiv x-drive, insa intotdeauna am considerat ca un must-have sunt niste anvelope bune, in stare buna, nu uzate, adaptate sezonului si un stil de conducere rational sunt ceea ce am nevoie, si intotdeauna am fost ferit de incidente sau situatii neplacute, chiar in absenta acelui x-drive. Este mai mult la categoria "nice to have", dovada ca si producatorii auto, inclusiv bmw, il includ in lista de optionale pentru anumite modele. Relevant la achizitia autovehiculului este si scopul in care il vei folosi, cat si unde il vei folosi(daca locuiesti in zona de munte, cu mult zapada, polei), ca sa poti decide ca iti este necesar sau nu.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pana in 2016 sistemul xDrive a fost permanent si impartit 60-40. Acuma sistemul este optimizat pentru eficenta si doar la nevoie cupleaza si tractiunea fata , in rest masina este cu tractiune spate...este mult mai bine pentru consum si prelungeste viata planetarelor. Si asa, sistemul xDrive impreuna cu 4Matic ramane tot unul rudimentar sa zic asa si nu se poate compara cu Quattro de la Audi.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pana in 2016 sistemul xDrive a fost permanent si impartit 60-40. Acuma sistemul este optimizat pentru eficenta si doar la nevoie cupleaza si tractiunea fata , in rest masina este cu tractiune spate...este mult mai bine pentru consum si prelungeste viata planetarelor. Si asa, sistemul xDrive impreuna cu 4Matic ramane tot unul rudimentar sa zic asa si nu se poate compara cu Quattro de la Audi.

 

Daca e sa folosim un termen ca "rudimentar" in discutii, cred ca singurul rudimentar este Quattro. E un sistem pur mecanic si din pacate rudimentar si invechit la ora actuala.

 

Si ca sa citez si parerea altora pe tema asta iti pot oferi mai multe linkuri, dar uite unul. (https://www.carthrottle.com/post/bmw-xdrive-vs-audi-quattro-how-do-they-differ-and-which-is-best/)

 

The purely-mechanical nature of quattro all-wheel drive makes it a relatively simplistic system, but one that has worked tremendously for Audi ever since it tore up the 80s rally scene.

 

The locking differentials can hinder a Quattro car in very specific situations however. Quattro in its basic form cannot fully lock an axle like the BMW can, with always some torque output reaching both. The mechanical nature of the Torsen differential means that if zero traction is found on an axle, it has zero resistance to send to the other side of the vehicle. The centre diff is essentially a torque multiplying device so if complete traction is lost at an axle, things can get very tricky for quattro.

[...]

Audi has recently started the shift to electronics via its ‘Ultra quattro’ range which uses an actuated clutch much like BMW, so you could say that Ingolstadt has conceded to Munich’s way of thinking. Seen first in the 2016 A4 Allroad estate, it seems that Audi may have analysed the success of the Haldex system and decided that it’s time for the torsen diff to be consigned to the history books.

 

Dar ca sa fim corecti, fiecare sistem e bun in felul lui si are punctele lui forte dar si punctele lui slabe. Nu cred ca se poate discuta despre care e mai bun, pentru ca fiecare in felul lui e mai bun. Aparent xDrive e mai modern si daca Quattro Ultra il imita probabil e mai benefic pentru producator.

 

(http://jalopnik.com/bmw-xdrive-vs-audi-quattro-which-awd-system-is-the-be-1792513795)

 

Audi has recently been criticized for shifting their Torsen based Quattro system to the new electronically controlled Ultra-Quattro. The reason for the switch may have come from the success of BMW’s xDrive.

 

Din cate vad eu, Quattro Ultra e o copie Audi a xDrive.

 

Pana in 2016 sistemul xDrive a fost permanent si impartit 60-40. [...]

 

Ai vreo referinta pentru a sustine asta?

Link to comment
Share on other sites

Pana acum am fost complet impotriva xDrive, dar in ultima vreme conduc un F10 525d xDrive. E clar ca e inca mai multa putere pe spate (40:60) si masina se simte tot ca un BMW, dar momentan nu pot sa imi dau cu parerea dupa mai putin de 1.000 km. Tot ce am condus pana acum cu exceptia X-urilor, a fost tractiune spate. Totusi, pana acum oarecum sunt contrariat si simt ca nu odata in curbe mai dificile, ceva intervine si cu siguranta nu este DSC sau DTC, imi inchipui ca este transfer de putere intre punti, care-l simt cam brusc si e ca si cum cineva "face" ceva cu masina si desi eu o conduc nu sunt eu. E o senzatie ca nu controlez pe deplin masina, senzatie pe care nu am avut-o niciodata cu tractiune spate, indiferent de situatie. Nu ma pot pronunta inca, dar nu sunt convins ca imi place.

 

Nimic nu ma surprinde... dar dupa cum zici, tu conduci dar parca altcineva (sistemul de control al stabilitatii..) a preluat controlul (si mai mult in cazul xdrive) nu se poate deconecta complet ca in cazul clasicului DSC/DTC (care oricum este bine implementat)?

Sunt aproape convins ca BMW va deveni masina favorita a femeilor, daca nu chiar este.. :scratchchin:

 

Pe topic, pentru mine ramane tractiunea pe spate pana ajung merg pe alte drumuri decat sosele.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca e sa folosim un termen ca "rudimentar" in discutii, cred ca singurul rudimentar este Quattro. E un sistem pur mecanic si din pacate rudimentar si invechit la ora actuala.

 

Si ca sa citez si parerea altora pe tema asta iti pot oferi mai multe linkuri, dar uite unul. (https://www.carthrottle.com/post/bmw-xdrive-vs-audi-quattro-how-do-they-differ-and-which-is-best/)

 

 

 

Dar ca sa fim corecti, fiecare sistem e bun in felul lui si are punctele lui forte dar si punctele lui slabe. Nu cred ca se poate discuta despre care e mai bun, pentru ca fiecare in felul lui e mai bun. Aparent xDrive e mai modern si daca Quattro Ultra il imita probabil e mai benefic pentru producator.

 

(http://jalopnik.com/bmw-xdrive-vs-audi-quattro-which-awd-system-is-the-be-1792513795)

 

 

 

Din cate vad eu, Quattro Ultra e o copie Audi a xDrive.

 

 

 

Ai vreo referinta pentru a sustine asta?

 

Eu ce vorbesc despre Quattro vs alte sisteme unde se include xDrive si 4Matic este din experientele personale. Pe hartie un BMW este masina ''perfecta'' si ''ideala'' dar in viata normal si in frecarea zilnica nu este mai fiabil de cat o masina ce costa jumatate din bani. Doar ca aici , nici pe hartie nu este mai bun si pot sa zic ca nici in viata reala , nici nu se compara xDrive cu Quattro. Un X5 din 2013 sa ramana dupa un a4 allroad din 2009 este putin mai mult de cat jenant. Noi baietii cu masini de nspe mii de euro xDrive si 4Matic am ramas in urma dupa: a4 , subaru forester (din 2005 ce a costat 4000 euro)si un Mitsubishi l200. Inafara de Mitsubishi care era cu M+S, toate masinile au fost dotate cu cauciucurile traditionale de vara. Traseul a fost prin cheile Dobrogei intr-o zi torida de vara , deci nici vorba de belti sau alte namoale , doar pamant uscat. Cand o sa vezi cum la X5 si la M class se invart exact rotile care nu trebuie si roata cu aderenta sta pe loc (zici ca sistemul era facut total invers) iar la audi s-au invartit toate rotile 1-2s in gol si dupa exact roata cu aderenta a tras si a scos masina , o cam iei razna ... Sunt total de accord ca sunt sisteme diferite pentru diferite aplicatii , doar ca sistemul de la Audi se descurca cel mai bine pe offroad si asphalt in comparative cu xDrive si 4Matic. Peuntru un total offroad e clar ca nu o sa aleg quattro sau xdrive. Dar pentru asphalt si putin offroad Quattro este sistemul care se comporta cel mai bine din masinile testate de mai sus. Un system cu 3 diferentiale blocabile ce sta doar pe punte si fara roti independetnte este praf pe asfatlt , dar pe offroad nu il intreci.

 

Daca zici ca sistemul Quattro ultra este copiat dupa xDrive, care la randul lui a fost copiat de pe Range Rover, atunci te cred ... xDrive , 4Matic au aparut dupa ce Audi a venit cu sistemul Quattro. Pana la urma toate sistemele sunt o ideie copiata de la Audi. Ok, care au fost dezvoltate si imbunatatite separate de fiecare producator. BMW doar dupa ce a detinut firma Range Rover a inceput sa ofere xDrive (au fost cam printre ultimi pe piata 4x4)

 

 

Iar cu sistemul permanent se poate verifica pe brosurile de la BMW privind sistemul xDrive, eu asa tin minte ca toate masinile dupa 2016 nu mai sunt 4x4 permanent si doar la nevoie se cupleaza si fata , in rest se simte ca o masina normal cu tractiune spate. Poate am gresit cu anul , dar stiu sigur ca xDrive este cuplat permanent , acuma ca nu se aplica atata forta si pe fata ca pe spate este alta treaba (dapinde ce intelege fiecare printr-un system 4x4 permanent)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sunt aproape convins ca BMW va deveni masina favorita a femeilor, daca nu chiar este.. :scratchchin:

 

Pe topic, pentru mine ramane tractiunea pe spate pana ajung merg pe alte drumuri decat sosele.

 

Este, sotia mea nici nu vrea sa auda de schimbatul marci :)))

 

On, am condus prea putin tractiune fata sau 4x4 sa imi pot face o idee, majoritatea masinilor conduse si detinute au fost RWD, nu mi-au creat nici o problema pana in prezent

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

Eu ce vorbesc despre Quattro vs alte sisteme unde se include xDrive si 4Matic este din experientele personale. Pe hartie un BMW este masina ''perfecta'' si ''ideala'' dar in viata normal si in frecarea zilnica nu este mai fiabil de cat o masina ce costa jumatate din bani. Doar ca aici , nici pe hartie nu este mai bun si pot sa zic ca nici in viata reala , nici nu se compara xDrive cu Quattro. Un X5 din 2013 sa ramana dupa un a4 allroad din 2009 este putin mai mult de cat jenant. Noi baietii cu masini de nspe mii de euro xDrive si 4Matic am ramas in urma dupa: a4 , subaru forester (din 2005 ce a costat 4000 euro)si un Mitsubishi l200. Inafara de Mitsubishi care era cu M+S, toate masinile au fost dotate cu cauciucurile traditionale de vara. Traseul a fost prin cheile Dobrogei intr-o zi torida de vara , deci nici vorba de belti sau alte namoale , doar pamant uscat. Cand o sa vezi cum la X5 si la M class se invart exact rotile care nu trebuie si roata cu aderenta sta pe loc (zici ca sistemul era facut total invers) iar la audi s-au invartit toate rotile 1-2s in gol si dupa exact roata cu aderenta a tras si a scos masina , o cam iei razna ... Sunt total de accord ca sunt sisteme diferite pentru diferite aplicatii , doar ca sistemul de la Audi se descurca cel mai bine pe offroad si asphalt in comparative cu xDrive si 4Matic. Peuntru un total offroad e clar ca nu o sa aleg quattro sau xdrive. Dar pentru asphalt si putin offroad Quattro este sistemul care se comporta cel mai bine din masinile testate de mai sus. Un system cu 3 diferentiale blocabile ce sta doar pe punte si fara roti independetnte este praf pe asfatlt , dar pe offroad nu il intreci.

 

Daca zici ca sistemul Quattro ultra este copiat dupa xDrive, care la randul lui a fost copiat de pe Range Rover, atunci te cred ... xDrive , 4Matic au aparut dupa ce Audi a venit cu sistemul Quattro. Pana la urma toate sistemele sunt o ideie copiata de la Audi. Ok, care au fost dezvoltate si imbunatatite separate de fiecare producator. BMW doar dupa ce a detinut firma Range Rover a inceput sa ofere xDrive (au fost cam printre ultimi pe piata 4x4)

 

 

Iar cu sistemul permanent se poate verifica pe brosurile de la BMW privind sistemul xDrive, eu asa tin minte ca toate masinile dupa 2016 nu mai sunt 4x4 permanent si doar la nevoie se cupleaza si fata , in rest se simte ca o masina normal cu tractiune spate. Poate am gresit cu anul , dar stiu sigur ca xDrive este cuplat permanent , acuma ca nu se aplica atata forta si pe fata ca pe spate este alta treaba (dapinde ce intelege fiecare printr-un system 4x4 permanent)

 

Nu e asa simplu. Daca un Golf 2.0 TDI ma depaseste, inseamna ca e mai bun Golful decat 525d? Depinde de asa multi factori, incat e pacat sa tragi concluzii empirice.

 

Nu am studiat ce a facut Range Rover, dar cu siguranta a fost un sistem mai apropiat de Quattro (mecanic) decat de xDrive. Plus ca in anii 1980 si BMW a avut masini AWD pe piata, nu a inventat roata Audi si nici Range Rover. A avut doar un mare succes in WRC care le-a adus un marketing impresionant.

Link to comment
Share on other sites

Uite, niste rusi care "testeaza" Quattro vs xDrive.

 

 

Acum daca e sa discutam, diametrul rotilor e diferit, dar Audi e cert mai greu pe fata, lucru care-l avantajeaza in situatia data, unde BMW nu are masa suficienta pe rotile din fata (50:50 greutate pe putin plus urcare pe panta in sus). Se vede ca BMW invarte rotile, dar pur si simplu nu are aderenta, care nu mai e o problema de AWD ci pur si simplu de masa si frecare. Sa tragi de aici concluzii empirice, ca aia sau cealalta e o prostie.

 

Pur si simplu cheia este sa inveti sa conduci, sa previi si foarte important, sa iti cunosti masina si pneurile. Am incercat foarte recent sa urc o panta pe un drum pietruit intr-o padure, extrem de abrupta. Cu un Audi A4 fara Quattro. Am incercat de 3 ori cu fata si de 3 ori cu spatele. Cu spatele aproape am reusit, dar din pacate nu avea putere suficienta masina aproape de culmea finala si nici nu am vazut prea bine santul. Ideea e, cati ar fi incercat sa urce cu spatele, ca sa profite de tractiunea fata a masinii si greutatea mare pe fata? Majoritatea soferilor nici nu ar fi luat in calcul optiunea. Concluzia e ca pneurile, cunoasterea masinii si preventia unor situatii defavorabile, bate orice fel de sistem.

 

In Suedia la un curs BMW M Perfection training, pe langa faptul ca ne-au invatat ce si cum sa facem in zapada cu un X5, dar si ne-au construit 2 trasee prin zapada unde sa invatam cele ce ni s-au spus. Am urcat cu X5 prin locuri unde nici cu piciorul nu am reusit (fara gluma). Totul este sa stii ce faci.

 

Uploadez un video cu X5 de pe traseul de viteza. De la cel de pe partea de gheata nu am video din nefericire, acolo au udat un traseu mai mic unde nu puteai sa mergi nici cu picioarele si dupa ce instructorul a facut o demonstratie, fiecare cursant a trebuit sa invete sa conduca pe acel traseu.

Link to comment
Share on other sites

Eu inteleg ce zici, si stiu ca daca nu este aderenta nu este si nu ai ce sa faci, de cat sa scoti lopata si sacul cu nisip sau sa te echipezi cu lanturi. Ce vreau sa zic este ca sistemele xDrive si 4Matic sunt putin limitate in anumite conditi fata de Quattro ... cand vezi ca ai masina cu o roata suspendata si sistemul trimite puterea exact la roata aia de se invarte in gol ca nebuna, ce zici!(de aia am zis ca parca este pe dos , roata care nu trebuie sa se invarta exact aia s-a invartit) Acolo nu are treaba masina , greutatea , tipul de cauciucuri sau aderenta ... doar sistemul care din cauza diferentialelor si a satelitilor nu este capabil ,si aici intra in aceasi oala multe sisteme , nu doar 4matic sau xDrive.

 

Aici e doar un exemplu in care sistemu nu isi face treaba:

 

https://streamable.com/v0kzm

Link to comment
Share on other sites

Eu garantez ca xDrive cu o roata suspendata pleaca de pe loc.

Pe cand Quattro nu prea. Am vazut (si impins) un S8 blocat in 30 cm de zapada pe o strada normala in momentul in care una din rotile din fata se invartea in gol

Personal as alege oricand xDrive (sau AWD) chiar daca sistemul adauga greutate suplimentara si complica electronica masinii.

Link to comment
Share on other sites

@Paul, am fost posesor de quattro dar si de xdrive, pe mai multe masini, sincer in conditii dificile (zapada mare, noroi) as putea spune ca awd-ul de la audi alaturi de suspensia pneumatica merita un mic plus. In schimb la plecarea de pe loc sau la plecarea din rampa mai ales pe carosabil alunecos (gheata) sau doua roti pe gheata si doua pe asfalt, xdrive-ul este mai bun. Daca vb de sportivitate, la fel xdrive-ul este mai bun.

 

4matic cat si terrain response 2 de pe Range Rover, sunt sisteme de tractiune integrala ce pot fi echipate cu 2 diferentiale+reductor, acestea sunt mult mai potrivite pt off-road decat xdrive sau quattro.

 

In schimb, daca ne gandim ca majoritatea suv-urilor mari sunt echipate cu jante pe 19-20-21 si stau 99.9% din timp pe asfalt, eu as alege masina (nu sistemul de tractiune integrala) in care ma simt cel mai bine si care imi corespunde perfect nevoilor si cerintelor.

Edited by ionut_marius
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Quattro de la Audi (cel original, sunt si unele modele botezate quattro cu Haldex) e bazat pe un diferential Torsen. Constructiv, pentru quattro cu torsen, motoarele trebuie sa fie montate longitudinal. La fel si vechile Subaru au central un LSD (unele si pe puntea spate). Astea sunt diferentiale cu patinare limitata mecanice (adica daca o parte a diferentialului tinde sa patineze, se transmite mai mult cuplu spre cealalta parte). Asta pana cand una din parti are aderenta 0, cand cuplul motor este transmis integral pe partea cu aderenta 0. Adica vehiculul nu se misca. Totul tine de fizica. Transferul de cuplu motor pe partea cu aderenta (daca diferentialul este montat central, transferul se face intre puntile fata-spate, daca este montat pe una dintre punti, transferul se face intre roti stanga-dreapta pe acea punte) se face inainte de a aparea pierderea de aderenta, mecanic. Din cauza asta, pe suprafete cu aderenta slaba pe toate rotile (noroi, zapada, mazga, etc) un vehicul cu Torsen/LSD central si/sau pe puntea spate se va comporta mult mai bine decat unul cu sisteme reactive (gen xDrive, 4Matic, Terrain response, etc. - cele bazate pe senzori, care comuta tractiunea in functie de informatiile primite de la senzori, deci dupa aparitia pierderii aderentei).

Dezavantajele sunt de ordin tehnic, pentru ca e greu(imposibil) sa implementezi controlul electronic al stabilitatii cu mai mult de un LSD/Torsen, si ala central. De ce?, pentru ca sistemul electronic va vrea sa franeze o roata/punte pentru a corecta traiectoria, iar diferentialul mecanic va trimite mai mult cuplu spre roata/puntea franata. Din cauza asta (precum si a consumului) se va renunta treptat la ele, in favoarea diferentialelor cu cuplaje controlate electronic.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
salut! vreau sa imi cumpar un bmw seria 5 ( 535) xdrive. am auzit ca ar cam avea probleme cu planetarele. iar xdrive-ul ar cam pica. \Asa sa fie ? sa aiba probleme sistemul asta xdrive? vreau sa cumpar un BMW din 2011 cu cca 200000 km. ce parere aveti ? ati avut careva problemele astea? multumesc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.