Jump to content

Butuc rulment stanga-spate 320D N47


hailie

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Ma poate lamuri cineva care a mai avut aceeasi problema cu roata stanga-spate sau fuzeta cum zice mecanicul? De ceva timp mergeam cu roata mai mult incinsa , deoarece pistonul de la etrier avea garnitura rupta, am fost la mecanic si mi-a schimbat etrierul cu totul deoarece cand a incercat sa puna placutele noi intrau foarte greu.. toate bune si frumoase, a doua zi se auzea un harsait fin stanga-spate, ma duc iar la mecanic ( augsburg, nu vreau sa fac reclama) si imi desface din nou etrierul cu totul, imi scoate senzorul de turatie care era tocit in capat si imi masoara cu o scula anume grosimea discului sa verifice daca este ovalizat discul. Din spusele lui, discul era ok dar mi-a zis ca s-ar putea sa am probleme cu : rulmentul din fuzeta, fuzeta sau chiar planetara si ca sa mi-o demonteze sa verifice ma costa 300 de ron.. asa de mult costa? :blink:

 

respect!

Link to comment
Share on other sites

eu am avut un etrier care rĂŁmânea câteodatĂŁ blocat și se ĂŽncingea roata foarte tare. din aceastĂŁ cauzĂŁ s-a stricat și rulmentul, ĂŽntrucât a ieșit toatĂŁ vaselina din el. soluția a fost ĂŽnlocuirea etrierului și a rulmentului, iar de atunci nu mai am probleme.
Link to comment
Share on other sites

Eu recomand FAG sau SKF.

Cateodata e mai bine sa schimbi fuzeta cu totul.

Te scuteste de dureri de cap; cand rulmentul nu a fost pus perfect/exact sau poate chiar ciocanit fiind prea tare si unde nu trebuie (daca nu a folosit mecanicul presa...)!

Si mai salvezi si la manopera pentru ca e mult mai putin de lucru/durere de cap/atentie..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut @bimmer90f30, tind sa cred ca ai dreptate,o sa iau cu tot cu fuzeta.. dar de la dezmembrari deoarece am vazut ca sunt foarte scumpe cele noi la bmw si chiar aftermarket.

 

Acum un service bun pentru inlocuire fuzeta bmw poti sa imi recomanzi? :)), nu se baga multe service-uri din ce am vazut.. <_< <_<

 

Multumesc

Edited by hailie
Link to comment
Share on other sites

Salut @bimmer90f30, tind sa cred ca ai dreptate,o sa iau cu tot cu fuzeta.. dar de la dezmembrari deoarece am vazut ca sunt foarte scumpe cele noi la bmw si chiar aftermarket.

 

Acum un service bun pentru inlocuire fuzeta bmw poti sa imi recomanzi? :)), nu se baga multe service-uri din ce am vazut.. <_< <_<

 

Multumesc

Pai si aia second poate sa te tina o luna doua si iar o iei de la capat....asa mai bine pui rulment nou si gata.

Link to comment
Share on other sites

Acum un service bun pentru inlocuire fuzeta bmw poti sa imi recomanzi? :)), nu se baga multe service-uri din ce am vazut.. <_< <_<

 

Multumesc

Din pacate nu stiu pentru ca, ce am schimbat pana acum am schimbat eu.

 

La rulmenti inca n-am umblat dar stiu ce as pune si ce se pune ca si calitate.

Link to comment
Share on other sites

Cat te-a costat inlocuirea rulmentului? Pe realoem nu gasesc acest rulment, doar fuzeta cu totul :rolleyes:

Ce producator de rulment imi recomanzi?FAG, QWP, SKF, FEBI?

aproximativ 500 lei a fost rulmentul, original (precizez cĂŁ pentru X1), iar manopera vreo 200 de lei.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma am sunat la Augsburg Militari, au zis ca 371 de ron manopera, rulmentul l-am cumparat eu ( SKF 125 de ron)..

 

Voi ce parerea aveti despre costul manoperei, este mult se merita, stie cineva un service mai ok?

 

Se tot vaietau la telefon ca s-ar putea sa nu iasa surubul de la fuzeta.. chiar asa de grav e acolo?

 

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Se tot vaietau la telefon ca s-ar putea sa nu iasa surubul de la fuzeta.. chiar asa de grav e acolo?

 

Multumesc

Asa e, se poate sa nu iasa pentru ca acole intra o tubulara in stea iar piulita aceea e stransa cu 300 sau 400 Nm; probabil cel mai stransa imbinare din toata masina..

 

DAR

E rusinos sa mergi la specialist caruia ii dai banii si sa se planga.

 

Pentru o cheie cu percutie pneumatica dar si electrica (mai serioasa..) e foarte usor. Desigur ca si cheia tubulara trebuie sa fie speciala..

Link to comment
Share on other sites

Au zis ca:

 

in functie de cat de greu se desface surubul de la fuzeta imi ia maxim 370 de ron, daca se desface usor ma taxeaza cu 300 de ron. Cica au avut masini care au stat 2 zile pe elevator cu w40 sa se desfaca surubul. :pardon:

 

@bimmer90f30, eu nu stiu ce indemanare si curaj ai avut sa schimbi acel rulment, am sunat acum la bmw filaret si mi-au zis pasii sunt urmatori:

 

1. se desface surubul

2. se scoate fuzeta

3. se extrage rulmentul /sau se taie rulmentul din fuzeta ca sa fie scos

4. se baga rulmentul nou si apoi se pune fuzeta pe masina... manopera 800 de ron cu tot cu rulment :))

 

Cine m-a pus sa iau bmw nush..:))) :hyper: :hyper: :pardon:

 

Multumesc

Edited by hailie
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am zis mai sus ca inca nu am schimbat rulmenti la roti. Nu ca nu m-as baga.. am adunat destule informatii si am si o scula "impact" de 1000Nm. Singura problema ar fi scoaterea rulmentului ..elegant.

Un surub-tija lung am..

 

 

Spune-le celor de la Filaret sa puna lichid de frana pe piulita aceea ruginita.

E de 100 de ori mai penetrant.

Link to comment
Share on other sites

Faza tare ar fi sa am discul ovalizat si sa nu am probleme cu rulmentul de la fuzeta.. Dar daca discul e ovalizat de ce imi strica senzorul abs in cap.. il rascheteaza...

Nu stiu de ce umbli la rulmenti daca nu huruie!?

Eu am peste 340k km si sunt sigur ca nu s-a umblat la rulmentii rotilor.. Cauciucurile m-au tinut peste 40k km.. (probabil din cauza ca directia a fost perfecta (... pana s-a rupt arc pe fata..) si nu cred ca o sa trebuiasca sa schimb rulmenti cel putin inca 50-60k km pentru ca de ceva vreme e facut aliniamentul din nou, perfect (cred).

Deci probleme cu rulmentii nu cred ca pot fi daca nu rupi jante/suspensii in gropi si mergi cat de cat linistit!

 

Discul daca e ovalizat ai probleme cand franezi si nu as umbla la rulmenti sub nici o forma, cel putin - nu stiu, sa o pui pe banc de aliniament si meseriasul sa iti spuna ca nu poate sa faca aliniamemtul.. habar n-am..

Dar n-am auzit sa se schimbe rulment ca senzorul ABS e atins pentru ca discul e oval..

 

Ceva poate afecta senzorul abs, spune mecanicul in primul clip pus, mi se pare ca a zis rugina de pe planetara parca.. iar asta e altceva..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Si daca e rugina de pe planetara, trebuie sa schimb planetara?

 

Am doua simptome:

 

- la viteza mica cu geamul deschis se aude harshait, atinge de placute , dar nu-mi trepideaza la franare

- senzorul vechi era tocit in cap cand l-am pus pe al doilea l-a tocit si pe ala putin

- etrierul cu totul a fost schimbat deoarece pistonul avea garnitura rupta si cand puneam frana de mai multe ori mergeam cu roata blocata

Link to comment
Share on other sites

Harsaitul poate sa fie si de la tabla-aparatoare de noroi de pe fuzeta.

 

Sa fim clari, sa te lamuresti; harsait nu e huruit care se aude din butuc, din centru.

 

Internetul ce il am pe mobil nu imi permite sa vad clipuri.

Fii atent la ce spune ca stie si a aflat tipul in primul clip; zice clar, am zis ca nu mai stiu exact .. Mi se pare ca spune ceva de rulment ca isi pierde propietatea de impuls in senzor sau ceva de gen..

 

Oricum la tine trebuie uitat cu atentie ce poate atinge senzorul abs.

Am umblat si eu la senzorii abs ca aveam avertizare aleatorie de cauciuc moale cand de fapt era ok presiunea.., pe toate rotile si am gasit muulta rugina pe spate pe planetare am curatat cat am putut acolo cu, ceva surubelnita.. dar nu am vazut senzori tociti.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca ai dat fuzeta jos ca sa cureti de rugina?

daca tot ma duc la augsburg, ce "ii invat" sa verifice prima data?

 

Ms mult pt raspunsuri, apropo

Nuu; tocmai ziceam ca am folosit o surubelnita.. Ma si grabeam ca se intuneca..

de atunci nu a mai aparut erori.

 

Eu iti sugerez sa cureti cat se poate de bine distanta aceea cat intra senzorul spre butuc, rotind roata respectiva..

Eu am bagat o surubelnita in gaura unde fusese senzorul; apoi in lungul planetarei... rotind planetara cu tot cu fuzeta.. e simplu ce am facut.

 

Nu vad ce ar mai putea atinge sezorul dupa asta.

El e prevazut sa citeasca impulsurile din rulment.. de la distanta la care se afla capatul lui..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

:offtopic:

 

Interesant e comentariu facut de cineva pe clipul din primul link, dar cu referire ca la probleme cu ABS.

 

"There are 2 types of designs of reluctor rings fitted to the e90 cars one been like in the video above, it is fitted and incorporated into the wheel bearing this obviously means you have to change the wheel bearing, although no contact or damage to the ABS sensor on this design.

 

The other design and setup are the reluctor rings are fitted around the drive shaft and are open to the elements this accelerates rust and corrosion underneath the reluctor ring making them go out of shape and contact the ABS sensor scratching them.

This means you have to replace and fit new reluctor rings onto the driveshaft end and replace the ABS sensors."

 

Un tip este cel incorporat in magnet si atunci trebuie inlocuit rulmentul..

Celalalt e pe planetara si trebuie montat un altul inel ca rugina l-a stricat incat nu mai poate fi detectat de ABS cum trebuie...

Link to comment
Share on other sites

Eu am cutie automata, cand ridic roata trebuie sa il dau pe Neutru ca sa pot sa misc planetara? :))) data trecuta a fost pusa pe Parcare si nu puteam sa misc roata..

Inca o intrebare de incepator.. Daca este pe N si ridic doar o singura roata se invarte chiar daca cealalta roata e la sol

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.