Jump to content

Problema VVT si sunet ciudat


Recommended Posts

Salut, de o vreme incoace mi se tot aprinde "check engine", am pus INPA pe el si da 9 erori, 7 legate de sistemul VVT, din ce mai tin minte si am notat sunt urmatoarele:

 

Erori:

2A70- Error curent plausibility;

2A6B- VVT Emergency;

2A63- VVT Actuator monitoring;

29E7- LR - Adaptation Additive PerTime (BANK1);

2D0F- Hot Film Air Mass Meter;

2A5D- VVT Sensor Plausibility;

2F9E- Thermical Oil Level Sensor;

2A67- VVT Internal Fault

 

Cele care persista dupa stergere erori sunt 2A5D si 2A67. Inainte INPA putea sa se conecteze la sistemul VVT pentru testare/adaptare motoras, acum apare ca exista o eroare in sistemul VVT si nu se mai poate conecta.

 

A doua problema, cand e motorul este incins, mers bara la bara etc, se aude un sunet gen de curea, cum se aude la unele masini scartaitul ala de curea dar nu asa pronuntat, numai dupa 2600 de ture, care dispare cand ajunge la un moment dat sus i ture si apoi cand scade iar revine, cand motorul este rece nu se aude nimic, de exemplu dimineata nu se aude chiar daca se incalzeste, daca plec cu ea pe canicula cum ajunge la 90 de grade incepe sunetul. Ma gandesc ca sunetul vine de la motoras, cureaua de accesorii este ok, rolele ok, poate chiar si uleiul sa fie prea subtire si sa se dilate? Ulei Motul 8100 X-cess 5w40, LL-98.

Masina merge normal, consuma normal, nu ma limiteaza in ture.

 

Vreau sa cumpar motorasul VVT, dupa codul 11377548387, am gasit nou Siemens-VDO la 524lei si 1096lei BMW, a doua piesa care vreau o schimb este eccentric shaft sensor, am gasit foarte mult ulei in el, la pini unde intra mufa, firma tot VDO, 972lei.

 

 

Motor N46B20A, 1995cmc, 143cp, an 2004, 4 usi. Ulei in motor 5w40 Motul 8100 X-cess LL-98, ma gandesc ca trebuia LL-04.

 

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

In conformitate cu ce scrie aici http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/144-ulei-motor-sae-w.html cel mai potrivit tip de ulei multigrad pentru clima din Romania este 0W40 (temperaturi ale mediului ambiant intre -30 / +35 grade celsius), apoi 5W40 (-25 / +35 grade), 0W30 (-30 / +20), 5W30 (-25 / +20). Pentru cine locuieste la Intorsura Buzaului este obligatoriu ulei 0W..., pentru ceilalti este bun si 5W. Asta nu inseamna sa nu punem ulei 0W. Este interesant de citit tot articolul respectiv, o lectura de 2 minute...
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri, am presupus ca e gresit uleiul ales, initial am vrut 5w30, deci pot merge linistit pe asta? Chiar daca are norma LL-98?

Problema suparatoare este, trebuie schimbat motorasul VVT din erorile alea? Sau daca sa mai confruntat cineva cu ele sa-mi spuna mai exact ce inseamna?

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa fii suparat ca nu ai primit raspunsuri la intrebarile tale, eu am patit la fel. Mecanicii nu prea intra pe forum (ori repara masinile, ori dau sfaturi pe internet), daca intra nu o sa iti zica solutia la problema din 2 motive: 1: nu pot, pentru ca nu au de unde sa stie fara sa vada masina (eventual o diagnoza) si 2: te asteapta la service ca sa te taxeze (ceea ce este si normal, ca de aia au service, nu sa dea sfaturi gratuite pe internet). Singura sansa sa primesti raspuns este ca cineva sa fie avut aceeasi problema ca si tine, sa o rezolve si sa iti zica cum, unde si cu cat a rezolvat (astia sunt rari, de obicei dupa ce rezolva problema nu mai intra pe forum sa spuna si altora). Speram ca dupa ce rezolvi problema ta, o sa intri si o sa ne zici cum ai rezolvat.
Link to comment
Share on other sites

Salut, cu motorasul VVT am rezolvat cu 2-3 lovituri usoare in el cu capul de plastic al surubelnitei, acum pe tester mai ramane doar erori cu senzorul eccentric. Sunetul dupa 2600 de ture persista inca. Preventiv am cumparat un motoras VVT sh si il montez daca erorile reapar.

Am pus mai sus toate erorile care apar pe tester, aceleasi erori apar dupa fiecare stergere. O sa verific in weekend si ECU.

Edited by Camorra
Link to comment
Share on other sites

Bataia in motoras e rezolvare temporara, pânã la urma tot o sa pice (mi-a murit in trafic la semafor, a repornit cu greu). Eu l-am schimbat (500 ron pe Siemens) deoarece intra in limp mode, de 2 luni nu a mai intrat, am facut vreo 1500 km de atunci. Si eu am gasit ulei in senzor dar nu pare sa afecteze mersul motorului, singura eroare ce o am e cdkminhub adaptation 10863. Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Se pare ca ma lasat de tot, si-a pierdut din putere si oscileaza la relantii destul de mult. O sa-l montez pe cel sh si daca persista il cumpar nou. La ulei o sa trec pe Aral High Tronic 5w40, pe care il folosesc in alta masina de 5 ani fara probleme, Motul X-cess 8100 nu prea ma satisfacut, in primi 2000-3000km a fost ok, acum se aude motorul ciudat.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.