Jump to content

�ncãlzire apa


dakes12

Recommended Posts

AstĂŁzi, pentru a doua oarĂŁ in câteva luni, mi s-a dus apa la 107âŹÂ˘C(meniu din bord) M-am dat jos si am constat ca ventilatorul nu a cuplat la 105âŹÂ˘C.. Am mai pĂŁtit o singura data, acum o luna-doua.

 

Am parcat masina, am oprit-o, dupã care am zis sa o mut in alta parte. In momentul in care am pornit-o din nou, pana la terminarea manevrei am observat ca temperatura apei crescuse si ventilatorul nu Învârtea. Am oprit-o pana am dat jos capacul de sub capota, i-am dat cheie si a pornit ventilatorul.

Pe tester nici o eroare..

 

Valoarea standard a acului cand e la 90⏠grade indica temperatura de la 75 la 115¢C. Am codat ceasul ca acul sa se ducĂŁ spre rosâ˘u daca apa trece de 106âŹÂ˘C (la 105 deschide termostatul), asa am sesizat rapid ca ĂŽncepe sa se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ..

 

E normal ceea ce s-a Întâmplat?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by dakes12
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Astăzi, pentru a doua oară in câteva luni, mi s-a dus apa la 107⏢C(meniu din bord) M-am dat jos si am constat ca ventilatorul nu a cuplat la 105⏢C.. Am mai pătit o singura data, acum o luna-doua.

 

Am parcat masina, am oprit-o, după care am zis sa o mut in alta parte. In momentul in care am pornit-o din nou, pana la terminarea manevrei am observat ca temperatura apei crescuse si ventilatorul nu învârtea. Am oprit-o pana am dat jos capacul de sub capota, i-am dat cheie si a pornit ventilatorul.

Pe tester nici o eroare..

 

Valoarea standard a acului cand e la 90⏠grade indica temperatura de la 75 la 115˘C. Am codat ceasul ca acul sa se ducă spre rosu daca apa trece de 106⏢C (la 105 deschide termostatul), asa am sesizat rapid ca începe sa se încălzească..

 

E normal ceea ce s-a întâmplat?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

E normal ca atunci cand/cat sa fi dat capacul motorului sa fi pornit ventilatorul pentru ca tocmai ajusese la temperatura/prag de pornit ventilatorul.

Dar despre ce masina e vorba?

 

...cum sa codezi sa se duca acul pe rosu la 106 cand/daca la 105 deschide termostatul??? vrei sa stea acul pe rosu tot timpul?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Astăzi, pentru a doua oară in câteva luni, mi s-a dus apa la 107⏢C(meniu din bord) M-am dat jos si am constat ca ventilatorul nu a cuplat la 105⏢C.. Am mai pătit o singura data, acum o luna-doua.

 

Am parcat masina, am oprit-o, după care am zis sa o mut in alta parte. In momentul in care am pornit-o din nou, pana la terminarea manevrei am observat ca temperatura apei crescuse si ventilatorul nu învârtea. Am oprit-o pana am dat jos capacul de sub capota, i-am dat cheie si a pornit ventilatorul.

Pe tester nici o eroare..

 

Valoarea standard a acului cand e la 90⏠grade indica temperatura de la 75 la 115˘C. Am codat ceasul ca acul sa se ducă spre rosu daca apa trece de 106⏢C (la 105 deschide termostatul), asa am sesizat rapid ca începe sa se încălzească..

 

E normal ceea ce s-a întâmplat?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Daca e benzina este normal. termostatul deschide la 105 grade, iar electroventilatorul porneste la 115 grade.

Ceea ce ai codat tu este o greseala. Crezi ca fabricantul nu a stiut sa codeze? De ce crezi ca a codat acul sa stea la mijloc intre 75 si 115 grade/

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Daca e benzina este normal. termostatul deschide la 105 grade, iar electroventilatorul porneste la 115 grade.

Ceea ce ai codat tu este o greseala. Crezi ca fabricantul nu a stiut sa codeze? De ce crezi ca a codat acul sa stea la mijloc intre 75 si 115 grade/

 

Electroventilatorul porneste atunci cand apa atinge 105 grade. Pe urmarite.. Atunci cand pe bord afisa electronic 105, el cupla.

L-am codat ca atunci cand atinge 106 grade sa se ducĂŁ spre rosâ˘u (de la 90 de grade la 93 de grade) nu pe rosâ˘u direct..

Florin1967 imi poti explica te rog cum functioneazã ? Ideea e ca o folosesc zilnic si nu am mai pãtit decât odatã..

L-am codat asa pentru a evita supraĂŽncĂŁlzirea motorului. Vase de expansiune sparte, radiator infundat, etc.

E vorba despre n42b20 318ti.

Multumesc.

 

 

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by dakes12
Link to comment
Share on other sites

Nu mai coda tu asa dupa ureche ca o sa ai probleme dupa..e normala temp care ti-o arata tie in meniu. Punctul de fierbere al antigelului amestecat cu apa in proportie 50:50 este pe la 135-140 de grade celsius. Daca nu observi ca acul care indica temp apei in bord ca se duce spre rosu sau aburi pe sub capota poti sa stai linistit. Si daca ai avea probele cu fierberea apei busonul de pe vas deschide si o sa observi imediat ca e o problema.
Link to comment
Share on other sites

Electroventilatorul porneste atunci cand apa atinge 105 grade. Pe urmarite.. Atunci cand pe bord afisa electronic 105, el cupla.

L-am codat ca atunci cand atinge 106 grade sa se ducă spre ros™u (..)

Vase de expansiune sparte, radiator infundat, etc.

E vorba despre n42b20 318ti.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deci tu ai vrut de fapt sa stii cand porneste electroventilatorul, tu crezand ca atunci motorul e super-incalzit.. (gresit); motorul pe benzina la 90 e rece inca.. ca si eficienta..

 

"vase de expansiune sparte, radiator infundat, etc." - astea nu au nici o legatura cu temperatura motorului pe care tu incerci sa o ..."monitorizezi". Ce crezi ca vrei sa eviti are legatura de fapt cu intretinerea motorului: schimba la fiecare 2 (doi) ani antigelul in proportia ceruta de fabricant.., schimba/pune alta pompa de apa (noua) daca are peste 100k km(!).. si atunci nu o sa se mai infunde instalatia (de-ar fi doar radiatorul..) si atunci racirea va fi corespunzatoare iar motorul te va servi mult si bine!

Iar daca vasul de expansiune crapa e proasta fabricatie, monitorizarea NU face diferenta.

 

Proasta intretinere (sau ceva "monitorizari"..) nu salveaza pompa de apa sa piarda antigelul si calitatea antigelului infundarea motorului.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Electroventilatorul porneste atunci cand apa atinge 105 grade. Pe urmarite.. Atunci cand pe bord afisa electronic 105, el cupla.

L-am codat ca atunci cand atinge 106 grade sa se ducĂŁ spre rosâ˘u (de la 90 de grade la 93 de grade) nu pe rosâ˘u direct..

Florin1967 imi poti explica te rog cum functioneazã ? Ideea e ca o folosesc zilnic si nu am mai pãtit decât odatã..

L-am codat asa pentru a evita supraĂŽncĂŁlzirea motorului. Vase de expansiune sparte, radiator infundat, etc.

E vorba despre n42b20 318ti.

Multumesc.

 

 

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Motorul N42 are temperatura de lucru la 115 grade. Nu mai umbla la codari aiurea. Eventual urmareste sa nu treaca de 118 grade. RefĂŁ codarea ceasului asa cum a fost din fabricĂŁ.

 

Intre deschiderea termostatului si a electroventilatorului trebuie sa fie o diferenta de grade, daca ar porni odata cu deschiderea termostatului, atunci ar merge aproape tot timpul electroventilatorul.

 

Mergi linistit cĂŁ nu este nici o problemĂŁ. Nu se sparge vasul asa usor. Chiar daca fierbe motorul, va da apa pe afara pe la buson.

Link to comment
Share on other sites

Motorul N42 are temperatura de lucru la 115 grade. Nu mai umbla la codari aiurea. Eventual urmareste sa nu treaca de 118 grade. RefĂŁ codarea ceasului asa cum a fost din fabricĂŁ.

 

Intre deschiderea termostatului si a electroventilatorului trebuie sa fie o diferenta de grade, daca ar porni odata cu deschiderea termostatului, atunci ar merge aproape tot timpul electroventilatorul.

 

Mergi linistit cĂŁ nu este nici o problemĂŁ. Nu se sparge vasul asa usor. Chiar daca fierbe motorul, va da apa pe afara pe la buson.

 

La diesel aveti idee care e temperatura maxima la care poate ajunge si care e considerata normala inca?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspunsuri.

 

Motorul N42 are temperatura de lucru la 115 grade.

 

Inainte de a-l coda, am urmarit temperaturile si niciodata nu a ajuns la 115 grade, tocmai de aceea l-am codat in acel fel.

Stiind ca termostatul deschide la 105 grade, am crezut ca e temperatura maxima pe care o poate atinge in conditii normale, iar tot ce e peste e supra-incalzire.

 

"vase de expansiune sparte, radiator infundat, etc." - astea nu au nici o legatura cu temperatura motorului pe care tu incerci sa o ..."monitorizezi". Ce crezi ca vrei sa eviti are legatura de fapt cu intretinerea motorului: schimba la fiecare 2 (doi) ani antigelul in proportia ceruta de fabricant.., schimba/pune alta pompa de apa (noua) daca are peste 100k km(!).. si atunci nu o sa se mai infunde instalatia (de-ar fi doar radiatorul..) si atunci racirea va fi corespunzatoare iar motorul te va servi mult si bine!

Iar daca vasul de expansiune crapa e proasta fabricatie, monitorizarea NU face diferenta.

Iti dai seama ca nu incerc sa trag de antigel 5 ani si de pompa de apa pana cade :laugh:.. Doar incerc sa previn anumite chestii, citind pe forumuri la e46 e des intalnita problema cu supraincalzirea datorita radiatoarelor care se infunda (probabil datorita antigelului vechi, dar nu mentiona acest aspect pe site-ul unde era postat articolul).

 

Am sa il pun asa cum a fost din fabrica.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

La diesel aveti idee care e temperatura maxima la care poate ajunge si care e considerata normala inca?

Pai la mai noile F-uri nu au pus din nou indicator de temperatura in bord. Parca temperatura la ulei sta mai tot timpul la 100 de grade..

Pe alte forumuri unii zic ca si la 110 ocazional ajunge acul.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La diesel aveti idee care e temperatura maxima la care poate ajunge si care e considerata normala inca?

 

 

Acum depinde de modelul de motor. Temperatura maximă, este considerată cea la care porneste electroventilatorul, cu variatie de + 5%, iar temperatura normala este cea la care deschide termostatul cu o variatie de 1-2%.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

E haos mare cu temperaturile, eu am avut niste belele cu un M47 320d iar aproape toti mecanicii cu care am vorbit mi-au zis ca apa tre sa stea la 90 grade.

De preferat e sa nu te joci, si doar sa investighezi de ce nu a pornit ventilatorul atunci.

 

Eu am patit la fel, am mers vijelie, am parcato 15 minute iar dupa ce am plecat mi-a aparut avertisment cu galben dupa care cu rosu si mi s-a oprit motoru in mers.

Am observat dupa cu meniul ascuns activat ca daca opresc motoru imi creste temperatura cu 4-5 grade ( imi crescuse de la 90 la 95 in 5 minute ).

 

Cred ca asta s-a intamplat si la tine, dupa ce ai oprit motoru a inceput sa creasca pt ca nu merg pompa de apa si ventilatoru.

Asta ar putea fi una din conditii, iar cauza reala ar fi ca nu a pornit ventilatoru dupa ce ai repornit masina.

La mine cred ca la fel a fost, adica nu a repornit ventilatoru. Alfel nu-mi explic.

Link to comment
Share on other sites

Eu am patit la fel, am mers vijelie, am parcato 15 minute iar dupa ce am plecat mi-a aparut avertisment cu galben dupa care cu rosu si mi s-a oprit motoru in mers.

Am observat dupa cu meniul ascuns activat ca daca opresc motoru imi creste temperatura cu 4-5 grade ( imi crescuse de la 90 la 95 in 5 minute ).

 

Cred ca asta s-a intamplat si la tine, dupa ce ai oprit motoru a inceput sa creasca pt ca nu merg pompa de apa si ventilatoru.

Asta ar putea fi una din conditii, iar cauza reala ar fi ca nu a pornit ventilatoru dupa ce ai repornit masina.

La mine cred ca la fel a fost, adica nu a repornit ventilatoru. Alfel nu-mi explic.

 

Jur ca nu m-am gandit la asta! La fel am patit si prima data, am oprit si dupa 2-3 minute am pornit-o..

Ideea era ca am urmarit zile bune (sute de km) temperatura apei si niciodata nu a trecut de 105 grade.Relanti sau in mers. Si mi s-a parut ciudat dintr-o data sa ajunga la 108.

Am sa modific setarea pentru a nu ma mai panica pe viitor. Il setez pe maxim 110 grade in pozitia acului la 90 grade.

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

E haos mare cu temperaturile, eu am avut niste belele cu un M47 320d iar aproape toti mecanicii cu care am vorbit mi-au zis ca apa tre sa stea la 90 grade.

De preferat e sa nu te joci, si doar sa investighezi de ce nu a pornit ventilatorul atunci.

 

Eu am patit la fel, am mers vijelie, am parcato 15 minute iar dupa ce am plecat mi-a aparut avertisment cu galben dupa care cu rosu si mi s-a oprit motoru in mers.

Am observat dupa cu meniul ascuns activat ca daca opresc motoru imi creste temperatura cu 4-5 grade ( imi crescuse de la 90 la 95 in 5 minute ).

 

Cred ca asta s-a intamplat si la tine, dupa ce ai oprit motoru a inceput sa creasca pt ca nu merg pompa de apa si ventilatoru.

Asta ar putea fi una din conditii, iar cauza reala ar fi ca nu a pornit ventilatoru dupa ce ai repornit masina.

La mine cred ca la fel a fost, adica nu a repornit ventilatoru. Alfel nu-mi explic.

Si eu am un M47 320d.

Mecanicii la care ai fost trebuia sa spuna ca temperatura la care se deschide si mentine motorul cu termostatul deschis e in jur de 90. Si 87 e acceptat.. (La 75 as schimba termostatul..)

Cel putin la mine sta mai tot timpul la 87-90 de vreo 5 ani.

Ventilatorul nu l-am vazut sa porneasca vreodata.. Conduc decent.

 

Dar daca motorul are pompa electrica ea poate sa aduca unele neplaceri dupa cam 100k km.

Motorul meu are pompa clasica pe curea - mai putine dureri de cap..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Din ce cercetari si teste am facut, la M47 e cam asa:

- termostatul deschide la 88 grade C

- ventilatoru porneste pe HIGH doar daca temperatura apei atinge 97 C si incearca sa o tina intre 95-97, adica cand ajunge la 94 trece pe LOW

- busonul de pe vas scuipa abia la 1.4 bari, adica cand apa atinge 109 grade Celsius

 

*** daca A/C-ul e deja pornit ventilatoru ar trebui sa fie deja pe HIGH

 

@dakes12

Nicio problema, gandeste-te ca nici mie nu mi-a zis nimeni de fenomenul de "heatsoak", a trebuit sa ma documentez singur pe Internet si sa observ asta singurel.

Ar fi interesant sa observi temperatura reala timp de 5 minute dupa oprirea motorului.

Daca esti curios de cazul meu: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180288-pierd-lichid-de-racire-sau-ce-naiba-320d-m47

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.