Jump to content

Cursa abreiaj, prinde sus


vetruvian

Recommended Posts

Buna,

 

masina mea: BMW E91 320D. Cutie manuala 6+1. 95.000 KM.

Problema: ambreiajul prinde foarte sus, in primii 3-5 cm, astfel cursa este foarte scurta si imposibil de controlat pentru o schimbare fina a vitezelor. Adica sunt doar 1-2 cm in care poti sa "asezi" ambreiajul corect, altfel masina smuceste usor. Deasemenea, daca treci peste acel punct in care prinde, cand revii este greu s-a "tii" ambreiajul in punctul caer tine si smuceste usor.

In plus acelasi efect de smucire se simte si cand retrogradez in frana de motor.. indiferent cat de atent sunt.. se simte o usoara smucitura.

In treapta 1 la plecare de pe loc cand incerc sa plec foarte lent simit o vibratie ca si cand ar aluneca ambreiajul cateva ture. Altfel, ambreiajul nu patineaza absolut deloc indiferent de accelerare dupa ce e in trepte.

 

Suspectii (din ce am citit):

- arcul soare al discului de presiune

- uzura in ambreiaj - la bmw se ajusteaza cumva automat cursa (desi nu patineaza..)

- cilindrul principal al ambreiajului sau cel secundar

 

Aveti idee ce ar putea cauza acest comportament? (BMW zice ca totul este "in parametrii normali de functionare"..)

Multumesc,

Edited by vetruvian
Link to comment
Share on other sites

Daca ambreiajul e cu auto-reglaj singurul fenomen care apare este ca discul ambreiaj este/devine atat de subtire incat patineaza! Asta este autoreglajul: placa de presiune tine apasat discul iar pedala de ambreiaj prin parghia din cutie apasa/decupleaza discul exact in acelasi loc pe toata durata vietii discului ambreiaj!

 

M-am uitat foarte atent cum se intampla treaba asta cand am schimbat kitul la mine.

De aceea trebuie scula de resetat placa de presiune daca se schimba doar discul! E imposibil fara scula (sau alte provizatii..) sa pui la loc placa pentru ca discul placii e impins foooarte in afara si suruburile placii sunt scurte iar in placa cu soarele sunt niste tije care impiedica miscarea usoara in interior ei, spre inapoi..

 

As face ce spune "six in line" daca as fi in situatia ta si nu s-a umblat recent acolo, ceea ce ar fi o eroare de montaj.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Totuși după doar 95.000K să fie atât de uzat ambreiajul ?

Asta ridică semne de întrebare despre cum s-a mers cu mașina..

Adica nu crezi ca unii soferi pot merge cu piciorul pe ambreiaj cand nu e cazul!? :hyper: Stiu eu ca se intampla si nu inteleg cand vad, le explic ..si e chiar trist.. :download:

 

(numai pentru ca am avut noroc la masina careno am am schimbat kitul la peste 270k si asta petru ca ca rulmentul de presiune incepuse sa faca zgomotul specific. Ambreiajul inca avea santurile acelea pe el cam de 0,5mm.. dupa 270k km! Deci poate tine mult si bine discul.. il am inca in garaj! Amintire :rolleyes: Am masina de la 240k km )

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Totuși dupĂŁ doar 95.000K sĂŁ fie atât de uzat ambreiajul ?

Asta ridicĂŁ semne de ĂŽntrebare despre cum s-a mers cu mașina..

Masina are in mod sigur cel putin dublul celor 95.000k, la masina mea ambreiajul aluneca foarte putin la demaraje puternice si are aproape de 300.000 k. Nici la Logan nu exista asa ceva ca sa faca probleme la mai putin de100.000k.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poti sa faci praf discul si in 30K km daca-l forjez si il abuzezi. Nr de km nu prea are importanta, trebuie sa tii cont de modul de exploatare. Esti sigur ca masina ta are doar 95k km? Pt un E90 mi se par cam putini, dar depinde de cine a avut-o si cum a folosit-o. Edited by six in line
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Da, masina are sigur km reali 95K, a fost in leasing operational la o mare firma de IT, apoi buy-back la BMW cand au schimbat flota, de unde am luat-o eu, certificata de o cunostinta care lucreaza la BMW + istoric complet de revizii BMW.

Cum as putea determina ca este uzura discului sau volanta la service astfel incat sa-i conving sa o faca pe garantie? el nu patineaza absolut deloc indiferent de accelerare si treapta, mai putin in treapta 1 cand incerc sa plec lent in panta .. dar posibil sa fie tot din cauza ca nu reusesc sa controlez cursa cand incerc sa plec lent. Masina este inca in garantie la BMW, iar cei de acolo spun.. "e in parametrii" .. btw, e programata in service saptamana viitoare la BMW si vreau sa merg cu temele facute sa rezolv problema.

Edited by vetruvian
Link to comment
Share on other sites

Ce ai prezentat tu in primul post am intalnit la E90 la 50k km reali. Nu cred ca e o problema de uzura, cat de doua lucruri:

 

- un defect de fabricatie la ambreiaj, aparut pana prin 2011-2012, care duce la un tremurat la plecarea de pe loc. Poti sa cauti "e90 clutch judder", o sa gasesti pe forumuri straine detalii si intamplari cu reprezentantele, a fost o problema comuna. Aici pe forum s-a mai prezentat solutia temporara de a patina ambreiajul pe loc intr-o viteza superioara (a 5-a sau a 6-a), timp de mai multe secunde (minim 20-30s), pana se curata discul. De fapt problema ar fi ca se realizeaza niste depuneri pe disc, care il fac sa tremure la plecarea de pe loc, cand cupleaza.

Incearca chestia asta si daca iti dispar vibratiile pentru un timp, e clara cauza.

 

- o problema de reglaj. Fix ce ai patit tu am vazut si eu, masina era foarte greu de condus. Nu reuseam sa sincronize punctul de cuplare al ambreiajului cu viteza masinii, pentru ca tinea foarte sus. Cred ca in primii 2000-3000 km am mers numai in suturi. La fel, pe forumuri straine sunt discutii despre asta, pentru unii rezolvarea a fost schimbarea cu kitul de ambreiaj LUK, care nu are problema celui OE, pentru altii asa-zisul clutch-stop (adica ii limitezi cursa ambreiajului printr-un plastic mai inalt la sfarsitul cursei), iar altii au dat vina pe CDV (clutch delay valve), care face ambreiajul sa reactioneze mai lent si mai tarziu.

 

Pentru mine solutia pentru toate de mai sus a fost sa o las cum e, pana la o vizita la reprezentanta pt revizie, unde nu stiu ce reglaj i-au facut, dar a mers aproape perfect dupa aceea.

Cred ca nici consilierul de service nu a reusit sa o conduca cum trebuie pana in serviceul propriu-zis, asa ca probabil au reglat-o corect fara sa le spun nimic.

Ambreiajul tine acum undeva pe la jumatate, si obisnuindu-ma si cu ea, merge cum trebuia sa mearga de la bun inceput.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

@paul_e88, clutch judder de care ai auzit sau citit inlegatura cu masina scuturand la plecarea de pe loc... masina mea (e90 din 2005!) Facea asa (ocazional) doar la plecarea de pe loc pana cand a trebuit sa schimb kitul ambreiaj pentru ca rulmentul era uzat!

Asa ca iti poti imagina am mers vreo 20 mii de km cu VOLANTUL TREMURAND, pentru ca el este cel care face sa tremure masina la plecarea de pe loc.

Recitind si intelegand mai clar, se poate ca problema sa fie in volant care pentru ceva motive greu de crezut, la plecarea de pe loc este intepenit iar arcurile din el (care slabesc de obicei in timp.. si de acolo vibratiile) nu mai amortizeaza deloc puterea transmisa din motor prin cutie (in treapta 1) spre roti..

 

CDV este o componenta care intr-adevar permite "asezarea" linistita a discului ambreiaj, cand practic lichidul de frana este limitat in curgere de o gaura cam de 2-3mm prin care trece lichidul de frana catre pistonul de pe cutie..

Se poate scoate de acolo, mari gaura, (monta la loc) dar din acel moment controlul ambreiajului nu va mai fi ajutat si masina probabil va fi mai "brusca" la plecarea de pe loc, dar cu sanse mai mari de demaraje in forta, daca stii cum. ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Crede-ma ca e problema din fabrica, pana in 2012, vorbim de LCI. S-au schimbat si pe garantie la 15-20k km si au revenit problemele ulterior, la scurt timp (de ordinul a mii de km), pentru ca piesa inlocuita era la fel.

Pana cand a aparut reper nou, in 2012-2013, si nu au mai fost probleme.

 

Cum spuneam, poate foarte bine sa testeze patinand ambreiajul pe loc.

La mine avea un usor tremurat la plecare. Dupa care daca il patinam pe loc intr-o viteza mai mare, nu mai avea nici o treaba, nu mai tremura si pleca foarte lin. Dar e o rezolvare temporara.

 

 

Well the last I've heard is that BMW are releasing a software update to fix the problem which should be out sometime within the next 3 months. CDV replacement is also an option, however I did ask a dealer and they did say that any clutch problems in the future would not be covered by warranty.

Got so frustrated that I held the car on the hand brake and slipped the clutch, really hard, Smelt a bit, but the gear change is now (almost) a delight. I can only guess that the clutch plate was not "true". I know it sounds bizarre but I'm really happy now. I used this forum to convince myself that I wasn't the only person with this problem, so, if you've tried all the other suggestions (changing the Clutch delay valve, reprogramming the software and fitting a clutch kit (had that done aswell)) try burning the clutch for 10 seconds and see what happens.
Modern asbestos-free clutch material (asbestos was good at its job, just not so good for our lungs) can end up leaving deposits on the pressure plate / flywheel when driven gently. These build up into tiny ridges / bumps and cause the judder on clutch engagement.
I'm 1500 miles in through my new clutch and flywheel and I don't know if i'm being over sensitive but I'm sure I can feel the clutch juddering slightly when moving off from cold again......

 

Gasiti mai multe informatii aici:

 

e90 post

baby bmw

 

Sunt atat de multe povesti de la oameni cu putini km (<100k km), incat e clar ca nu e din cauza uzurii.

Nu stiu daca e si cazul colegului, dar e foarte probabil, din moment ce e o problema comuna.

 

PS: e posibil ca in cazul meu, la revizie, reglajul sa fi fost chiar updateul de software despre care se mentioneaza mai sus. Oricum cei din reprezentanta, daca dai de oameni interesati, ar trebui sa stie mai bine.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Crede-ma ca e problema din fabrica, pana in 2012, vorbim de LCI. S-au schimbat si pe garantie la 15-20k km si au revenit problemele ulterior, la scurt timp (de ordinul a mii de km), pentru ca piesa inlocuita era la fel.

Pana cand a aparut reper nou, in 2012-2013, si nu au mai fost probleme.

 

Cum spuneam, poate foarte bine sa testeze patinand ambreiajul pe loc.

La mine avea un usor tremurat la plecare. Dupa care daca il patinam pe loc intr-o viteza mai mare, nu mai avea nici o treaba, nu mai tremura si pleca foarte lin. Dar e o rezolvare temporara.

Nu stiu cum procedezi tu cu masina ta.. dar EU AM DEMONTAT VOLANTUL, schimbat kitul si volantul cu altele noi (!) si am vazut diferentele si le-am inteles. De aceea ma straduiesc sa explic logic ce se intampla din ce am vazut ca si UZURA la masina, in cazul de fata ambreiaj. Eu nunam incurajat niciodata curatari cum zici pentru ca duc la uzura prematura a discului..

 

La mine discul vechi era curat ca in palma. Nu prea are cum sa apara depuneri pe el pentru ca de aceea sunt acele santuri pe discul ambreiaj.

Nu te supara, ar fi prea frumos ca masina sa se repare din accelerari..

Link to comment
Share on other sites

Iti inteleg logica, dar cand ai pe alte forumuri exemple de la "n" oameni cu problema asta, nu are rost sa ne contrazicem. Si problema ta, la fel ca problema lor, e reala.

La unii apare la uzura, la altii e din fabrica. Eu i-am expus faptul ca a existat din fabrica problema asta si ca e cunoscuta. Eu nu as schimba ambreiaj si volant la 95k km doar pentru ca e posibil sa fie de la uzura.

 

As cauta daca se poate rezolva din reglaj sau update de software problema cu schimbatul treptelor, care e foarte frustranta si as mai astepta cu ambreiajul, pentru ca e posibil sa treaca.

 

Oricum, nu am spus ca patinarea e rezolvarea, ci ca e o metoda sa isi dea seama de unde vine problema.

Link to comment
Share on other sites

Despre kitul de ambreiaj. :)

Citeste in linkurile pe care le-am lasat, cele de pe forumurile e90post si babybmw.

 

Softul controleaza si turatia motorului. Eu am sesizat cateodata la plecarea de pe loc o turare suplimentara a motorului, fara sa ii cer eu din pedala de acceleratie.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Daca povesteam acelasi lucru si eu acum 2 ani, la fel imi recomandai?

Am facut inca 50k de km peste si ambreiajul merge mai bine ca in prima zi, dupa vizita la reprezentanta. Nu se mai manifesta nici o problema.

 

Pe banii altuia e usor de recomandat o cheltuiala de 4000 lei, in loc sa verifice niste banalitati care nu il costa nimic.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Pai sa iti arate pe certificatul de garantie ce include si ce ai tu stricat. Daca nu vor sa recunoasca, direct plangere la ANPC si luat un avocat care sa-i actioneze in instanta si plangeri penale peste tot. Gen sefului plangere pentru abuz in serviciu, doar cat sa-i faci sa se duca sa dea declaratii. Fa-le cat de multe plangeri poti peste tot. Eu am pus un avocat pe capul lor cand nu au vrut sa-mi schimbe ecranul navigatiei si dupa 2 zile eram programat. Faza e sa ai ceva scris de la ei cum ca ei nu isi asuma vina. Dupa aceea te duci la alt dealer BMW care-ti da diagnosticul corect si dupa ii actionezi in instanta si la ANPC. Pui avocatul sa le trimita pe mail toate plangerile la toate autoritatile. Da mail si la BMW AG si sa vezi ce se misca baietii.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@paul_e88, cel putin iti dai seama ca uzura ambreiajului e altceva (adica sunt doua lucruri diferite) fata de uzura volantului (fie ea si din cauza anului fabricatiei) si ca vibratiile sau "clutch judder" de care aduci vorba sunt datorate volantului, da?

Atat as fi bucuros sa inteleg ca ai inteles..

(fii sigur ca am citit topicele acelea si multe altele.. )

 

Desigur ca in vest, ca oriunde, dealerul se poate, cauta sa se eschiveze de la lucruri costisitoare, si va recunoste greu, daca nu foarte greu! Dar aici vorbim/discutam de simptome si rezolvarea lor..

 

Eu iti doresc sa poti conduce masina asa cum e pana cand o sa renunti la ea de placere!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.