Jump to content

Refacere Motor N47 (Informatii- Piese,Repere,Etc)


Recommended Posts

Salutare!

 

M-am apucat putin mai devreme, adica de astazi de la ora 15:00, am reusit sa dam jos tot de pe motorul vechi.

Motorul comandat, la ochi pare ok, dupa ce am dat inclusiv pompa mea de apa jos + termostatul de langa am vazut ca motorul nou are pe el pompa cu termostat, am zis ca las pompa originala pe el si schimb termostatul ala ca are verdeata pe langa el (este OE al meu schimbat iarna trecuta ca pierdea antigel).

Pe motor scrie cu un marker rosu "65802 km a pornit", omul mi-a spus ca are undeva pe la 90.000, posibil sa stie pe cineva la bmw, mi-a dat seria si mi-a zis sa verific.

 

Din tot ce am vrut sa comand sus, am comandat:

 

-garnitura baie OE

-garnitura distributie OE (loctite nu l-am gasit pe cel vechi si nu mi-a venit sa dau iarasi 100 lei pentru alta pasta noua, care oricum nu se consuma nici un sfert din ea, o sa dam cu masticul nostru de il avem in service)

-filtru ulei OE

-ulei OE

 

Garnitura la pompa apa era indisponibila peste tot (3-5 zile)

Garnitura la termostat la fel , o sa dau cu mastic sa fiu sigur ca nu curge.

 

Ne-am chinuit putin sa scotem pinionul de la pompa de inalte deoarece nu avem presa pentru el, am demontat pompa, am bagat un surub pe filet in mijloc si am batut usor cu ciocanul, iar cu 2 leviere tinut presat pe pinion sa iasa spre exterior, a fost ok, prima oara cand l-am dat jos pe cel vechi a iesit imediat cu o surubelnita pur si simplu impins usor.

 

Baia de ulei plina de pilitura, iar uleiul daca luai in degete sa-l simti, se simtea ca un smirghel, era mult argintiu prin el, iar ce v-am pozat acolo era ca o pasta...scartaiturile si bataile erau din frecarea cuzinetilor pe arbore.

Era frumos ca chiulasa mea a fost rectificata si curata, era perfecta galeria, la motorul acesta o sa vedeti in poze, are un strat de "jeg" exact cum avea si a mea inainte, caneala de aia combinata cu ulei, o sa sterg cu o carpa cat pot de mult, omul zice ca motorul e dat jos de pe masina si pus in depozit, nu spalat sau ceva.

 

Va las mai jos 2 videoclipuri cu ce joc au cuzinetii de pe arbore + cum bate motorul miscat stg-dr la mana.

 

 

Niste poze din timpul operatiunilor.

 

Poze

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Baia de ulei plina de pilitura, iar uleiul daca luai in degete sa-l simti, se simtea ca un smirghel, era mult argintiu prin el, iar ce v-am pozat acolo era ca o pasta...scartaiturile si bataile erau din frecarea cuzinetilor pe arbore.

 

Va las mai jos 2 videoclipuri cu ce joc au cuzinetii de pe arbore + cum bate motorul miscat stg-dr la mana.

 

 

Niste poze din timpul operatiunilor.

 

Poze

 

Baia de ulei plina de pilitura este cea a motorului vechi sau a celui comandat?

 

LE: mi-am dat seama dupa video-uri ca este motorul vechi...

Edited by Brokencyde
Link to comment
Share on other sites

 

Baia de ulei plina de pilitura, iar uleiul daca luai in degete sa-l simti, se simtea ca un smirghel, era mult argintiu prin el, iar ce v-am pozat acolo era ca o pasta...scartaiturile si bataile erau din frecarea cuzinetilor pe arbore.

Era frumos ca chiulasa mea a fost rectificata si curata, era perfecta galeria, la motorul acesta o sa vedeti in poze, are un strat de "jeg" exact cum avea si a mea inainte, caneala de aia combinata cu ulei, o sa sterg cu o carpa cat pot de mult, omul zice ca motorul e dat jos de pe masina si pus in depozit, nu spalat sau ceva.

 

Cap la cap, cat timp crezi ca a functionat motorul cu pompa de ulei avand pinionul inversat?

As vrea sa vad o poza cu pinionul acela invers si corect montat in pompa (sau langa pompa).

..are vreun reper pe el?

 

Incredibil, cat joc s-a putut crea si ce forte/frecari sunt acolo, si ce rapid se mananca aliajul acela din aluminiu al cuzinetilor fara ulei!

 

Asta dovedeste ca ungerea pe axele (excentricele cel putin) arborelui se face prin gaurile din el datorita pompei de ulei (..alimentate prin canalele din blocul motor..) si aproape deloc prin scufundarea in baia de ulei (chiar si lasat motorul in relanti)!

 

Pompa de ulei e inima motorului!

Uleiul, calitatea lui e sangele.. :excl: :worthy:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ai avut ghinion, am un prieten cu un passat, i-a cedat pompa, s-a aprins in bord si a oprit motorul, a scapat doar cu pompa recoditionata. Cat a costat motorul? a venit si cu anexe?

 

Sper sa fie ok motorul acesta, iti tin pumnii, deja mi-e teama sa mai ma uit pe topic..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

20 secunde in timp sa zic ca a mers masina pana am intrat in locul de parcare, am pus-o pe avarii cum am vazut eroarea si vroiam sa opresc, dar nu te lasa in mers, dupa am vrut sa incetinesc sa o opresc in treapta mare, dar aveam coada de masini in spate pe viaducte...curbe/linie continua, nu am vrut sa fac si accident.

 

Dupa cum vezi in pozele de mai jos scrie si "front" pe el cum sa-l pui, dar cine s-a uitat atunci..

 

Poze Pinion

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Am fost si la munca, mai aveam de dat jos 3 bujii, am reusit sa le dau jos cu greu, au scartait si de abia le-am desfacut. Va las niste poze jos sa va uitati la filet, sunt cele originale "Bosch" , Made in France.

 

Ale mele au fost cumparate OE cand am refacut prima oara motorul cu distributia, de aceea vreau sa le pun pe ale mele.

 

Am curatat si admisia cat am putut sa bag degetul, 3 carpe mari le-am facut varza:))

 

Poze

Link to comment
Share on other sites

 

Dupa cum vezi in pozele de mai jos scrie si "front" pe el cum sa-l pui, dar cine s-a uitat atunci..

 

Poze Pinion

:thumbsup: :goodjob:

Cu permisiunea ta voi salva pozele puse (ma tem ca vor disparea de pe site dupa un timp) iar daca mai aflu pe cineva doritor sa umble la pompa de ulei sa avertizez si cu ajutorul pozei tale!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am fost si la munca, mai aveam de dat jos 3 bujii, am reusit sa le dau jos cu greu, au scartait si de abia le-am desfacut. Va las niste poze jos sa va uitati la filet, sunt cele originale "Bosch" , Made in France.

 

Ale mele au fost cumparate OE cand am refacut prima oara motorul cu distributia, de aceea vreau sa le pun pe ale mele.

 

Am curatat si admisia cat am putut sa bag degetul, 3 carpe mari le-am facut varza:))

 

Poze

 

Recomand sa strangi dinamometric bujiile. O sa ramai surprins cat de putin trebuie stranse; mi se pare ca se strang la doar 25Nm.

De observat cat de lung este intentionat facut fileul din chiulasa - nu intamplator - pentru ca, compresia sa nu se piarda. De observat si cat de "marunt" este filetul(!)- pentru acelasi motiv; si sa poata desuruba relativ usor cand bujiile se ard! Stranse prea mult se intepenesc si apar depuneri si pe capatul filetului dinspre varful bujiei de la gazele arse si predispune ruperea bujiei cand se vor schimbate.

 

 

Data viitoare fierbe admisia in soda caustica. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Dupa cum vezi in pozele de mai jos scrie si "front" pe el cum sa-l pui, dar cine s-a uitat atunci..

 

Poate gresesc (doar de aceea e facut topicul) dar pinionul acela chiar pus invers .. el oricum era rotit in aceiasi directie, nu?

Inclin sa cred ca de fapt ce s-a intamplat ar fi ca, pus invers pinionul nu s-a inzavorat pe tija pompei care trebuia rotita!

Si practic se rotea/s-a rotit in gol pe ax!

Iar scobitura aceea rotunda din centru (de pe parte care scrie "front"- fata) impins atat cat trebuie se fixa pe tija, pe aceea canelura.

 

Numai tu probabil poti corecta..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Era rotit in aceeasi directie in timp ce filetul este invers cu un cuplu de strangere de 5 NM (de abia daca strangi) cu un unghi de 90 grade.

S-a rotit pe gol in ax cand mi-a aparut mie martorul, el a angrenat pompa pana a inceput sa se desurubeze deoarece el nu a fost lipit acolo, a ramas un spatiu din cauza ca l-am pus invers si asta l-a facut sa se desurubeze. Surubul a impins in baia care mi-a fisurat-o si nu a putut sa cada in baie, surubul a ramas intepenit acolo, iar lantul invartea pinionul in gol pe surub.

 

As fi pus si eu pozele, dar spatiu de upload pe forum este mic, am fost nevoit sa sterg acum cateva luni poze deoarece nu mai puteam posta, de aceea am ales sa le postez pe un site special pentru asta, unde am cont si am poze si din 2012.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Era rotit in aceeasi directie in timp ce filetul este invers cu un cuplu de strangere de 5 NM (de abia daca strangi) cu un unghi de 90 grade.

S-a rotit pe gol in ax cand mi-a aparut mie martorul, el a angrenat pompa pana a inceput sa se desurubeze deoarece el nu a fost lipit acolo, a ramas un spatiu din cauza ca l-am pus invers si asta l-a facut sa se desurubeze. Surubul a impins in baia care mi-a fisurat-o si nu a putut sa cada in baie, surubul a ramas intepenit acolo, iar lantul invartea pinionul in gol pe surub.

 

As fi pus si eu pozele, dar spatiu de upload pe forum este mic, am fost nevoit sa sterg acum cateva luni poze deoarece nu mai puteam posta, de aceea am ales sa le postez pe un site special pentru asta, unde am cont si am poze si din 2012.

Cred ca plangeam de ciuda daca vedeam ce ai vazut tu..

 

Naspa rau.

 

Multumesc de explicatie!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Boaska (am uitat sa-ti raspund), scuze!

Avea remap motorul, insa cand am dat uleiul jos dupa ce s-a rupt distributia era ok (i facusem schimbul prin mai), la fel dupa ce mi-a sarit pinionul de la pompa de ulei, uleiul nu era in niciun caz cum e acuma, e oarecum ok, nu am observat ceva ciudat, insa dupa ce am pus pinionul ultima oara si am mers cu ea de a inceput sa tremure si sa bata din ce in ce mai rau asa s-a facut. Nu pun nimic pe seama remap-ului deoarece nu era nimic la ulei ciudat, nici dupa 7 luni de cand aveam remap.

Link to comment
Share on other sites

Boaska (am uitat sa-ti raspund), scuze!

Avea remap motorul, insa cand am dat uleiul jos dupa ce s-a rupt distributia era ok (i facusem schimbul prin mai), la fel dupa ce mi-a sarit pinionul de la pompa de ulei, uleiul nu era in niciun caz cum e acuma, e oarecum ok, nu am observat ceva ciudat, insa dupa ce am pus pinionul ultima oara si am mers cu ea de a inceput sa tremure si sa bata din ce in ce mai rau asa s-a facut. Nu pun nimic pe seama remap-ului deoarece nu era nimic la ulei ciudat, nici dupa 7 luni de cand aveam remap.

 

 

spor la montat, oricum e faptul consumat, un sfat totusi, nu mai bate cu ciocanul in piese rolleyes.gif

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Motorul a pornit, a stat pornit cam 5 minute, l-am accelerat usor, l-am mai lasat, etc, din ce am vazut este ok, nu m-am plimbat cu masina deoarece trebuie sa-i mai pun toba,cardan,plastice,capota,etc... sper sa mearga bine, foarte multa pilitura in baia de ulei, extraordinar de multa, nu s-a luat cu la pompa sub presiune cu apa si cu spuma, a trebuit sa-l sterg cu carpa, pur si simplu adunam "metal" de prin colturi si unele locuri mai greu accesibile, am curatat-o cat am putut de bine deoarece tot pe a mea am pus-o ca nu se nimerea cea de pe seria 1 (cum e motorul).

 

2 probleme deocamdata:

 

-senzorul de nivel la ulei este tot pe galben arata peste maxim cu mult, exact ca data trecuta, din ce mi-am dat seama, se stricase al meu deoarece am uitat sa-l dau jos cand am dus baia la sudat, acum al doilea senzor ar fi trebuit sa mearga...posibil sa trebuiasca sa merg cativa km pana stie sa citeasca exact nivelul de ulei.

 

-alternatorul s-a incins foarte rau, o secunda puteai sa tii mana pe el si atat. Cand am pus prima oara contactul am ramas fara bateria, adica am incercat sa dau la automat si zburau acele din bord in toate partile, mi se stingeau luminile si navigatie, palpaiau, etc...am pus robotul si am pornit-o, am zis ca vedem maine daca se mai incinta.

 

Mai trebuie sa pun testerul sa vad daca e totul ok. Sper sa mearga ok motorul, se aude bine, mai silentios ca al meu.

 

Din moment ce toata harta este in ECU, nu cred ca ar trebui sa-mi fac probleme cu softul masinii sa-mi faca figuri, nu?

 

 

P.S i-am pus si distributia cea noua cum am spus ca o sa fac.

 

cateva poze

Edited by X X L
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, toata pilitura era din motorul vechi, insa daca doar o spalam superficial ar fi ramas o gramada de pilitura in baie care nu o luam...asa am frecat la ea vreo 20 minute cu carpa si dupa am mai dat cu spray de frane si iarasi curatata, incontinu stralucea carpea de la pilitura cand stergeam.

 

Nu stiu sincer, se prezenta bine, nu am verificat lantul sa vad daca este largit sau nu, nu stiu cum ar putea sa arate o distributie uzata in afara de faptul ca lantul este larg sau nu. M-am spalat de cel putin 15 ori astazi cu pasta ca sa-mi scot uleiul si negreala de pe maini, iar tricoul alb de pe mine era manjit pe toate partile, aveam negreala si pe fata:)). O verific maine si va spun, eventual incerc sa fac si o poza, bine ar fi fost sa fac cu lantul nou si lantul masinii asteia care se presupune ca are sub 100.000 km, dar nu mi-am dat seama, am avut multe pe cap.

 

La prima vedere mi sa parut mai murdar motorul in interior acolo la distributie decat al meu, adica si acum ma uite pe poza si motorul meu e mai curat, mai spre argintiu, asta duce spre negru, oricum avea o culoare urata uleiul, negru negru si ars, mirosea a ulei ars acolo la distributie, posibil sa fi rulat mult cu el, conform specificatiilor 30.000 km.

 

Pun 4 poze cum arata motorul meu in interior si cum arata acesta. In prima poza este motorul de cum l-am desfacut cand s-a rupt distributia, fara sa-l curat sau ceva si a doua dupa ce dadusem cu spray de frane acolo, in a 3-a poza este motorul de la dezmembrari necuratat, iar in a 4-a curatat...tot negru e.

 

P.S Multumesc mult Daniel! La fel iti doresc si eu

post-77153-0-10865700-1505155814_thumb.jpg

post-77153-0-36797400-1505155819_thumb.jpg

post-77153-0-70853200-1505155829_thumb.jpg

post-77153-0-98916600-1505155833_thumb.jpg

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma ce motor ai luat,de seria 1? 118? Cati bani ai dat pe el?Din ce se vede in poze la motorul nou sigur a facut schimbul la +30000 km...negreala aia din ulei s-a impregnat in aluminiu...sper sa nu mai ai probleme pe viitor si sa te poti bucura de masina. Edited by ADRIAN HD
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.