Jump to content

Refacere Motor N47 (Informatii- Piese,Repere,Etc)


Recommended Posts

Mda, atitudine tipică de samsar...ma bucur ca "te am citit" ca sa stiu sa ti ocolesc si tie postarile. Din respect pentru ceilalți o sa închei aici offtopicul.

 

Ontopic: dpmdv acesta este un topic ca o povestioara a lui win60 despre pățania lui si nu e nici pe departe un topic tehnic care te si poate ajuta cu ceva in reparația motorului. Din start nu s a precizat despre ce masina este vorba, codurile de piese schimbate lipsesc cu desăvârșire, pozele la fel ( ne a si asigurat sa nu ne facem prea mari sperante) etc...Win60 a plecat de la premiza ca oricine intra aici pe topic ar trebui sa stie ca este o continuare a unei povești personale, ceea ce e gresit. Plus ca o astfel de reparație nu se face "pe forum" in sensul ca cine se mai lovește de o astfel de problema nu cred ca o sa duca masina la service si o sa i puna pe mecanici sa citească forumul...cu tot respectul pentru acest forum sau oricare altul.

:offtopic: :logik:

@XMI, nu te supara dar nu ar fi mai bine poate sa vorbim despre problema si, si mai mult "on topic" nu despre topic (ca lipsesc unele, altele..; ca multora ne lipsesc multe, dar tie poate nu..)!?

 

Iar daca nu ai nimic de adaugat poate e mai bine sa deschizi tu personal un topic cu un subiect care te intereseaza pe tine (poate nu tehnic, sau poate cat se poate de tehnic) si poate ii interseaza si pe altii..

 

Pe mine ma intereseaza acest topic si voi continua sa scriu aici si oriunde altundeva daca am ceva de spus si consider util de adaugat.

Chiar nu inteleg de ce crezi ca trebuie sa iti expui parerea atat de virulent? :nono:

(Aceasta este O INTREBARE RETORICA; nu astept replica ta. Replica nu mai primesti de la mine pe acest subiect.)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ideea este...ca eu am descoperit destule lucruri de cand s-a rupt distributia, inclusiv probleme la refacerea motorului...treaba este ca si la BMW reprezentanta daca ar fi comandat culbutorii ar fi gresit...cand tu cauti codul culbutorilor si il verifici pe ETK sa vezi care e ultimul iesit si iti da ultimul cod fabricatie dupa 2015 si cand iti vine e de fapt pentru modele mai noi (f-uri cred) cu axele cu came de 8 mm, care se pot pune si pe E60 pana la urma...nu avea nimeni de unde sa ghiceasca acest lucru. Daca de la topicul cu distributia mi-ati spus sa nu mai fac off topic ca ajunsesem sa vorbim de galerii si altele si aici imi "spune-ti/spui" ca nu am dat toate detaliile si e doar o povestioara pot la fel de bine sa ma opresc din scris. O sa spun la final, "am pornit masina" si atat...

 

Bafta, salutare!

Link to comment
Share on other sites

nu trebue sa te superi WIN60,ar fi util daca ai pune coduri de piese si poze din timpul desfacerii si montarii motorului,sunt unii colegi care se exprima mai direct,dar sa nu uitam ca majoritatea sunt pasionati si interesati de acesta marca.

Si eu am avut nevoie de ajutor si m-au ajutat unii colegi de forum,nu dau nume desi nici nu am conversat vrodata si iam ajutat pe altii care mi-au cerut ajutorul.

Sper sa repari motorul si sa functioneze asa cum iti doresti.

Link to comment
Share on other sites

O repara la service Dacia? Serios? Atunci nu e de mirare ĂŽncurcĂŁtura cu acei culbutori. Motoarele BMW sunt o enigmĂŁ pentru multi mecanici din reprezentantele BMW, dar pentru cei de la Dacia...nici nu vreau sa ma gandesc.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Lucrez la Dacia ca si consilier, am multe beneficii...fara manopera, fara adaos la piese. Dupa ce ca este o suma foarte mare, ar fi fost dubla daca doar ma duceam intr-un service normal, nu bmw.Toate piesele au fost verificate si comandate de mine, eu am scos toate codurile si le-am verificat, conform ETK si bmwfans.info codul culbutorilor s-a schimbat in 2015, codul vechi pe OE nu se mai fabrica, iar codul inlocuitor e diferit, la fel si axele cu came, cele cu 14.6 mm cum am eu nu se mai fabrica, ci de 8 mm!

 

Oricine ar fi comandat, chiar si reprezentanta BMW , ar fi gresit piesele daca nu s-ar mai fi confruntat cu aceasta problema deja. Ca sa comand pe codul vechi piesele a trebuit sa iau culbutorii pe producator (INA). Pe cei OE tot INA scrie.

Nu am mai comandat 16 culbutori, i-am luat doar pe cei 2 care s-au rupt si au ramas cei 16 tacheti noi, culbutorii OE s-au dat retur.

 

Astazi dupa munca ar trebui sa ne apucam de motor si sper sa mearga totul cum trebuie.

 

Ma mai ajuta unii colegi de pe forum, multumesc frumos!

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Desi am spus ca nu mai postez pana nu e motorul gata...o fac!

 

 

My link (POZE CU MONTAREA DISTRIBUTIEI)

 

Ma ajuta un coleg de pe forum, il tin anonim ca poate nu vrea sa se stie cine este si respect acest lucru. Din ce am vorbit cu colegul de pe forum, cand i-am dat pozele mi-a zis ca e totul in regula in afara de "capacele" care prind axele cu came (8 capace) 4 pe A si 4 pe E (E1,E2,E3,E4), (A1,A2,A3,A4). Eu am pus A-urile pe admisie si E-urile pe partea cu filtru de particule. Trebuie maine doar sa schimb capacele intre ele, au cate 2 suruburi fiecare, nu trebuie sa modific nimic, ci doar sa desurubez/insurubez, doamne ajuta!.

M-am oprit deoarece o patina cea de sus, care se numeste chain tensioner pe bmwfans.info, nu mi-a venit, maine sau poimaine imi vine. In principiu trebuie sa ne apucam sa montam totul pe motor. Am anulat si clapetele, am facut poze, o sa le pun in topicul de galerie deoarece nu este asa usor si poate ajuta pe cineva!

 

 

Voi ce parere aveti? Din ce m-am uitat in Inpa si m-am documentat, plus ce am vorbit cu colegul care se pricepe 100% deoarece asta face, mi-a spus ca totul este cum trebuie la semne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Costi_cty

 

Iti spun clar ca la inceput se auzea un tacanit pe langa rotile din fata foarte finut care era aleatoriu, nu avea un sunet continuu sau o anumita nota, facea diferit, asta doar la rece, dupa 10 minute nu se mai auzea nimic nimic! Dupa aproape un an sa zic, ticaitul respectiv a inceput sa fie un sunet continuu, tare, se auzea de oriunde si facea si la cald, mai era ceva, un sunet in plus, un frecat/zornait de LANT LARGIT cu cat ridicam acceleratia masinii, pe la 1300-1400 rpm incepea. Daca ai in minte sunetul de lant de la bicicleta largit , cam asa se auzea in plus in accelerare, era mai greu dupa 3000 rpm sa-ti dai seama ca facea zgomot motorul, dar daca stiai sa asculti iti dadeai seama cat de urat face lantul cum urca in RPM...ca si cum nu ar fi avut ulei.

BMW mi-a zis ca nu se aude nimic, se aude foarte bine motorul si totusi eu am suspectat in continuare distributia, pentru ca atunci cand l-au verificat era motorul cald dupa 120 km si nu se auzea atat de bine in vremea aia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Alex, nu am incercat sa o fac ieftin...daca o faceam ieftin, luam distributia pe OE si atat sau nici aia...am schimbat si ambreiaj cu volanta, si daca iti arat cutiile, am vreo 30-40 plicuri si pungulite cu oringuri, cred ca numai alea ma duc 500-1000 lei, nu vorbesc de garnitura la baie-_chiulasa_-capac distributie, ci oringuri mici de furtunase, senzori...etc.Nu mai luam tacheti OE care doar aia costa 2200-2300 lei, acum am dat culbutorii inapoi...si aia erau 2500 lei care i plateam fara probleme daca erau buni pana la urma.

Dureaza mult cred ca vrei sa spui, deja pe 20-23 se face luna...riscul sa gresim da este mare deoarece ei nu au mai facut asa ceva(aici vorbesc de motor de bmw), insa ne uitam de mai multe ori...verificam/intrebam. Reglarea motorului si a distributiei sa zic ca este gata.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Care sunt semnele alea? La pinioane sus e ok , in schimb jos o patina lipseste si nu intelg cum e calat arborele cotit cand lipseste volanta.... nu am vazut niciodata schema la n47.... oricum cred ca eu personal cautam o chiulasa completa si cred ca ieseam mai ieftin Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Sus lipseste o patina vrei sa spui care este de fapt chain tensioner deoarece tine lantul tensionat, care da am spus ca lipseste, aia o pun cum ajunge, nu ma incurca cu nimic. Da, ca sa fie totul 100% se pune volanta de proba cu capacul de la distributie si mai ai niste semne acolo sa vezi daca este totul ok, dar aia nu am cum sa fac pana nu ridic motorul, momentan este cum trebuie arborele implicit reglajul motorului cu pistoanele 1-4 ridicate.

 

Mai ieftin cred ca ieseam la 1000-1500 maxim (am facut calculul acum), insa nu prea gasesti chiulasa si nu stiu cata incredere aveam ca este in regula chiulasa respectiva

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si cum totul e bine cand se termina cu bine, mi-au ajuns cele 2 piesa lipsa, era vorba de garnitura la capacul de sus si o patina ( chain tensioner) cea de sus, pe factura a venit codul care trebuie OE, dar in punga a venit pinionul de la axa cu came care deja este pus pe axa cum ati vazut:))...maine dimineata imi ajunge si patina.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Win60-good job, o sa ai masina aproape ca noua dupa, ai avut si ceva noroc ca nu ti s-au busit multe in motor. Si eu as fi procedat la fel daca lucram la un service auto, nu cred ca motorul N47 e chiar asa complicat, daca era un valvetronic poate era mai dificil. Cel mai important e sa ai documentatie pentru el. Ma uit de vreo 10 ani la Wheelers Dealers si sunt de parere ca totul se poate invata...nu au mecanicii aia 2 facultati..

 

Iti tinem pumnii si sper sa vedem motorul pornit cat mai repede...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Win60-good job, o sa ai masina aproape ca noua dupa, ai avut si ceva noroc ca nu ti s-au busit multe in motor. Si eu as fi procedat la fel daca lucram la un service auto, nu cred ca motorul N47 e chiar asa complicat, daca era un valvetronic poate era mai dificil. Cel mai important e sa ai documentatie pentru el. Ma uit de vreo 10 ani la Wheelers Dealers si sunt de parere ca totul se poate invata...nu au mecanicii aia 2 facultati..

 

Iti tinem pumnii si sper sa vedem motorul pornit cat mai repede...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Nu e vorba de facultati cat e vorba de experienta..si anume cate operatiuni de genul asta a facut un mecanic.

 

Win daca totul este pus la punct sunt foarte importante strangerile dinamometrice. Daca nu strangi suficient in timp acea componenta se poate slabi si sare provocand daune mari iar daca strangi prea mult, cred ca iti dai si tu seama ce se poate intampla..

 

Personal, tin foarte mult la aceste strangeri, inclusiv la roti...

  • Like 4
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de facultati cat e vorba de experienta..si anume cate operatiuni de genul asta a facut un mecanic.

 

Personal, tin foarte mult la aceste strangeri, inclusiv la roti...

Cred ca nu ai inteles cine are doua facultati.. :rolleyes:

 

Strangerile in parametri corecti sunt cat se poate de importante mai ales in locuri esentiale cum sunt chiulasa, distributia.. in general acelea care ulterior necesita strangere si la unghi, in doua stagii/nivele..

Sa caut si sa spun si ce suruburi BMW recomanda a fi schimbate!? :hairy:

In general la strangerile dinamometrice si indeosebi atunci cand ei (BMW) vor ca suruburile sa fie schimbate pentru certitudinea ca acel surub nu se va slabi, pentru ca la strangerea anterioara (prima) s-a deformat filetul atat cat a trebuit pentru a ramane intepenit unde a fost strans! (...atunci sa vezi cat studiezi in facultate treburile astea) ;)

Pe anumite suruburi se pune pasta blocator surub.. indeosebi pe cele de la volant si placa de presiune care din aminitire stiu ca ar trebui inlocuite sau cel putin cu pasta pe ele. Am pasta aceea si recomand doar aceea pentru ca altele pot intepeni atat de bine surubul ca doar incalzirea locala puternica l-ar mai putea desface! Foarte important ce tip de pasta trebuie folosita si unde. Nu se pune decat putin pe o parte a surubului inainte de a fi montat (dupa curatarea lui si nu se unge filetul cu nimic altceva).

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Stop filet se pune pe suruburile de la volanta, care au venit NOI cu pasta pe ele. Suruburile de la _chiulasa_ si de peste tot de la distributie au fost cumparate noi, inclusiv de la baie ulei.

O cutie a fost doar cu suruburi, o cutie doar cu o-ringuri si in alte 2 cutii au fost suporti/distributia/ambreiajul etc.

 

 

Multumesc de indrumari si pentru ce ai postat bimmer!

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.