Jump to content

Refacere Motor N47 (Informatii- Piese,Repere,Etc)


Recommended Posts

 

Aparatul are un senzor piezoelectric care amplifica semnalul si un set de casti.... foarte util, la ovidius am vazut prima data si l-am probat pe un motor pornit.... dispozitivul era prototip sa zic

 

Iata ca NU e chiar atat de prototip:

Versiune ieftina

 

Versiune scumpa

 

Versiune cu mai multe sonde

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ce garanteaza AB de 250 ron?

Ce folosesc, un stetoscop pentru mecanici?

Deci foarte probabil tot urechea umana sesizeaza bataile.. doar ca prin stetoscop.

 

Am facut eu programare la ei pentru vinerea viitoare si din discutia cu programatoarea am inteles ca se asculta zgomotul motorului ,se compara evident software si asa se separa zgomotele,desfac ceva si verifica intinzatorul....daca asta este in parametri sau nu....asta poate afecta intinderea lantului si mai fac ceva.......Deci saptamana viitoare o sa aflu de ce sunt mai sarac cu 250 ron.Daca masina are probleme evident ca esti propus pentru schimbare.......din ce stiu eu costa cam 9000 ron toata distractia dar ei acorda acum un discount de 30% din valoarea lucrarii....ceea ce este OK zic eu.Au invatat si reprezentantele Bmw cuvantul discount.

Bimmer90 60 90 de ce scrii cu litere mici ,mici ,mici ? ca nu vad fara ochelari intotdeauna...

Ne mai auzim saptamana viitoare....cica am motorul N4720T ...asta nu cumva este ceva Technical Update?....parca asa zicea un coleg.

Edited by dorubimotoru
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu o problema mai delicata in primavara la clima si masina a stat cam o luna prin service, dupa ce s-a "rezolvat" o simteam ca se chinuie, tragea greu la viteze relativ mici adica prin oras, se urnea greu din loc parca avea 3 tone, am mers aprox 100 km pe autostrada cu turatia la aprox 3500-3700 rpm, parca a reinviat motorul dar nu imediat dupa cei 100 km parcursi ci dupa ceva timp, nu stiu exact cat, cateva zile cred, poti incerca si varianta asta daca nu ti frica de "proaspatul" motoras, pe mine ma enerva ft tare ca nu mergea bine, am zis ori crapa ori merge, a ales sa mearga :)))

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Iata ca NU e chiar atat de prototip:

Versiune ieftina

 

Versiune scumpa

 

Versiune cu mai multe sonde

 

Eu vb de anul 2006 cand am vazut prima data , multumesc pentru info, stiu si eu ca exista pe piata acum, nimic deosebit

 

Win, trage la fel ca inainte sau este mai slab asta nou montat

Edited by BOASKA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Boaska, trage exact ca inainte -cand trage cum trebuie-, are momente cand bag picioru in treapta 2 de nu se duce, creste turatia constant pana la 4500 rpm insa parca ar intra turbina 50% sau 30%, cand am mers prima oara cu ea am zis ca e o problema mare la turbo sau DPF, acum si-a dat drumul, de 2 ori mi-a facut astazi problema respectiva, in rest toate accelerarile au fost ok, nu am mai avut chef deloc sa iau laptopu sa stau iara sa urmaresc daca merge sa isi faca regenerare, i-am pus toba cum era inainte, o sa ma duc cu ea weekend asta sa vad daca merge sa-si faca regenerare, din tester imi zice ca ultima regenerare a fost facuta acum 60 km, aceasta fiind exact atunci cand am fost cu masina la Orsova (pe viaducte) de s-a dus motorul de tot. Chiar si atunci aveam toba finala taiata insa cine stie...

 

Motorul este identic ca inainte la cum trage sau ceva, numai ca este mai silentios! Daca ar fi tras mai slab din cauza motorului cumparat ar fi fost doar daca motorul ar fi avut vreo problema de genul cum am avut eu, sper sa nu fie cazul, deci ma uit din 5 in 5 minute la schimbator sa vad daca tremura si la fel opresc muzica dintr-o data sa aud motorul cum se aude, gen panicat, sar asa dintr-o data cu mana pe butonul de off, stau 5-10 secunde, vad ca e totul ok si o pornesc iarasi, m-au traumatizat intamplarile trecute...o sa-mi scot din reflex treburile astea, dar sa mai treaca timp sa fiu linistit.

 

Motorul de seria 1 118d 2009 N47 este identic cu motorul de la E60 520d 11/2008 (ambele Euro 5, N47D20C seria pe ele) ,desi in ista la caracteristici pe prima pagina apare N47D18U sau ceva de genul am vazut la un E90, din cauza DDE-ului care este pentru 1.8.

Link to comment
Share on other sites

Ta te poate ajuta ,aĂâ˘a ĂŁ fĂŁcut Ăâ˘i a me pânĂŁ sĂŁ ĂŽi fac turbina ,aveva Ăâ˘i geometria variabilĂŁ terminatĂŁ,avea momente când o simĂâşeam la 90%(in general cand opream motorul dupĂŁ 5 minute de mers mergea ok) dar de foarte multe ori o simĂâşeam la 60 % dacĂŁ apĂŁsam pânĂŁ la fund pedala de acceleraĂâşie sub 2000 de ture nu se intampla nimic ,moartĂŁ,acum deja de la 1500-1600 o simt ,motor m47 163 cv

 

Inviato dal mio SM-G955F utilizzando Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

@WIN60 Abia acum am citit topicul si imi pare rau pentru ce ai patit. Prin ceva asemanator am trecut si eu cand am schimbat motorul la cazan si m-am ales si eu cu alt motor.

Din proprie experienta iti spun sa verifici turbina,a mea a mers fara ulei 1 min maxim si cand am dus-o la refacut (daca tot am facut motorul zic sa ii fac si turbo) la demontare avea semne clare de la faptul ca a mers fara ulei. Nu ar fi un capat de tara sa o duci pentru o verificare.

+ ca simptomul pe care il descrii e de actuator prost/geometrie dusa. Daca actuatorul da eroare,geometria iti va da doar overboost si rar. Tu cum ziceai mai sus ca ai avut ceva eroare cu overboost ar fi bine sa arunci un ochi.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

A mea a mers 30 se unde sa zic... nu mi-a dat oberboost eroare, mi-a dat la DPF " heavily clogged" , dar nu era prezenta. Ideea era ca si ĂŽnainte mi-a fĂŁcut tot asa de câteva ori... am fĂŁcut Log URI cu cineva cu ista care știe sa citeascĂŁ si pe la 3000 rpm turații treptele 3-4-5-6 imi scĂŁdea brusc puterea cu 100 Nm pentru 0.5 secunde, Se simțea si in mașina scurt ca si cum te ĂŽmpinge dintr-o data cineva de la spate. De asta suspectez si eu mai mult turbina. DPF de obicei când e dus ĂŽți face continuu nu doar in reprize
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

DPF da martor inainte de te bage in limp oricum. Am trecut si prins asta,nu cu masina mea din fericire insa si a mea e dpf off + soft pentru ca regenerari dese + senzori nesimtiti.

Turbina pe de alta parte nu prea te anunta,eventual pe tester insa rar. Trebuie ori sa o auzi,ori sa manance ulei,ori sa o cauti tu. De verificat jocul e usor,ai acces lejer si sa tragi de ax nu e greu insa de verificat geometria nu stiu ce sa zic,eu am vazut prima oara starea geometriei cand mi-a fost desfacuta turbina in fata.

Link to comment
Share on other sites

uneori la turbina nu este suficient sa ii verifici jocul axial si radial. De exemplu la mine dupa ce am demontat jumatate din masina ca nu intelegeam de ce nu tragea am hotarat sa dau jos turbina de tot...palele de la evacuare erau ciuruite si automat turbina nu debita aer corect dar joc nu avea , se invartea perfect , parea ca isi face treaba. Furtunul de la intercoller il intarea la un moment dat dar nu cand trebuia si automat injectia nu corespundea cu debitul de aer Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

uneori la turbina nu este suficient sa ii verifici jocul axial si radial. De exemplu la mine dupa ce am demontat jumatate din masina ca nu intelegeam de ce nu tragea am hotarat sa dau jos turbina de tot...palele de la evacuare erau ciuruite si automat turbina nu debita aer corect dar joc nu avea , se invartea perfect , parea ca isi face treaba. Furtunul de la intercoller il intarea la un moment dat dar nu cand trebuia si automat injectia nu corespundea cu debitul de aer

 

corect dar gandeste-te ca motorul a ramas fara ulei si s-a fcut praf... posibil sa fi ciupit si turbina un pic, probabil sa ai dreptate si sa trebuiasca sa dea turbina jos si sa o verifice complet

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

corect dar gandeste-te ca motorul a ramas fara ulei si s-a fcut praf... posibil sa fi ciupit si turbina un pic, probabil sa ai dreptate si sa trebuiasca sa dea turbina jos si sa o verifice complet

Turbina este mai sensibila la lipsa de ungere ... turatia ei este inmultita cu 10

Link to comment
Share on other sites

Salutare! Da, i-am sudat toba inapoi, nu am mai pus testerul sa vad daca isi face/si-a facut sau sa incerc sa-i fac eu regenerare fortata. De ce? Ca nu am mai avut chef si timp, dar dupa montarea tobei sa zic ca a mai facut de cateva ori 1-2 zile si de atunci merge cum trebuie.Am mers si in 4500 constant si tare si etc, nu am mers mai mult de 100 km/h ca sincer nu am avut timp sa o scot niciunde, vreau sa-i dau undeva un 200 km/h sa vad cum se simte, dar ar trebui sa fie ok parerea mea.

 

Toba are foarte mare legatura cum nu ma gandeam cu presiunea din turbina evacuata. Asta seara i-am dat o repriza pana la 160 km/h sa vad ce si cum, a zburat pana acolo, insa am simtit niste chestii care nu stiu daca erau de pe drum sau ceva pe directie. Era un drum cu curbe,etc...daca reusesc weekend asta va anunt.

 

De asemenea are un bazait constant de cand o pornesti in fata la accesorii, cureaua este noua, ce e diferit, pompa de apa este de pe motorul "nou" ca a venit cu el si nu am mai dat-o jos. Nu stiu daca se aude din pompa de servo sau din alternator sau din altceva, e un bazait care se aude bine daca stai langa masina in partea din fata, daca e fac si o filmare. Sincer nu prea ma stresez, dar asa ca idee.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Poze

 

Am desfacut motorul vechi, ca sa vand ce a scapat din el, printre altele fiind si blocul motor, ca idee cuzinetii de pe vibrochen precum si de pe biele in 2 locuri au fost varza, iar in 2 locuri impecabile. Unul cu surubelnita l-am dezlipit, era sudat aproape de vibrochen (uitati cat de aplatizati sunt), capacele + cuzinetii de pe blocul motor sunt impecabili.

Cei 2 care sunt praf de pe vibrochen si biele sunt exact in extremitati (1 si 4).

Link to comment
Share on other sites

Stiu, nu a mai parut asa neagra situatia cu motorul desfacut, mi-au spus si colegii ca asa ar face dar nu ma complic, dar blocul gol cu capacul de sus impreuna cu axele cu came, chiulasa ca e rectificata si facuta la rk motors 1050 lei + garnitura aia de chiulasa OE la 700 lei sau cat a fost mers 100 km cu ea + suruburi noi la chiulasa si etc, le dau sa ma scap de ele si gata, m-a pus unul sa-i desfac blocul sa vada cum arata capacele de la arbore + cuzinetii aia de la bloc unde sta arborele, i-am trimis poze ca e impecabil si nu l-a mai interesat, nu a mai sunat nu nimic, m-au tot sunat sa cumpere blocul motor, imi ziceau ca ma suna in cateva zile si nimic.

Un baiat a venit sa verifice arborii balansieri de pe motor, a miscat usor de ei si intradevar se misca 0,1 mm sau ceva de genul, dar ma gandesc ca in stadiul motorului asa e normal sa nu stea ficsi, a zis ca nu e bun ca are joc si cica de acolo pleaca problema la distributie de se rupe lantul, asta e noua, nu o auzisem insa nu l-am contrazis.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dupa ceva timp, am scos si masina la primul exterior (Severin-Craiova) dupa refacerea motorului, consumul a iesit undeva la 5.0 mers 90-130 km/h (cateva reprize mai tari pe filiasi unde era drumul liber).

 

Am urmarit uleiul, din pacate cum v-am spus senzorul meu era stricat de nivel, iar al doilea de a venit cu motor cu tot e si el stricat, astept sa fac schimbul de ulei si dupa il inlocuiesc.In masina pe CIC imi arata mult peste (cu galben).

 

Ca idee, la 1.000 km dupa refacere imi arata in bord ca mai am 25.000 km pana la schimbul de ulei, plecand de la 30.000 cum se reseteaza normal, am mai patit chestia asta si inainte, in 10.000 km reali sa-mi scada 15.000 km sau ceva de genu.

 

E posibil sa existe vreun senzor care calculeaza calitatea uleiului? Sau e posibil ca senzorul de pe baie sa aiba legatura cu asta?.Sau chiar regenerarile dese la DPF sa contamineze oarecum uleiul si sa fie ceva din soft sa scada mai repede schimbul de ulei in bord in functie de regenerari?

 

In 1.000 km nu a mancat ulei deloc, e foarte putin sub maxim, o sa vreau sa mai torn putin dupa ce las masina intr-un plan drept mai mult de 24 ore ca sa fie exact la maxim, sa pot urmari mai bine daca scade intr-un an sau nu, inainte nu mi-a mancat deloc ulei, sper sa nu manance nici acum.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

E un algoritm ca l-am vazut si la Mercedes, cu cat mergeai mai mult urban scadea drastic intervalul de schimb, daca urma o perioada de drumuri lungi intervalul creste, sau scade f. putin, logica lui e ca ia in calcul si orele de functionare, altfel nu imi explic. La respectivul Mercedes aveam setat la 25K. schimbul, niciodata nu atingeam acest interval, pe la 17-18K eram deja avertizat ca trebuie facut schimbul urmator. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Daca e asa, e foarte inteligent si foarte bine din partea lor si nu stiu cata lume stie de treaba asta, daca chiar asa e si de fapt sa nu fie calculatorul sau ceva dus, cred ca o ia in functie si de porniri/opriri, viteza medie, etc. Sunt curios la ce km ajung pana in august anul viitor, daca merge tot asa, in 5.000 km reali ar trebui sa ma puna sa fac schimbul :hyper:
Link to comment
Share on other sites

Nu scade chiar asa drastic, tu ai avut multa perioada in care cred ca ai stat cu motorul pornit mai ales dupa reparatie,fara sa rulezi, s-au adunat ore de functionare fara distanta parcursa. Poti sa mergi fara sa tii cont de asta dar cred ca te innebuneste bordul cu semnale. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Da, ai dreptate

Acuma cand urla centura cand nu-si pune pasagerul tresar de pe scaun sa ma uit sa vad ce apare...ma marcat martorul rosu de ulei :)), zilele astea a aparut martorul la motorina, tot asa am sarit:))), m-am dus am facut full :)).

 

Edit: urmeaza update la calculator motor la ultima versiune sa revin la cel original (softul de la BBO, este praf, nu spun mai multe) si dupa desfacere ECU pentru un nou soft.

 

Va spun doar ceva : 2963 mbar, pe tester, este turbina setata in momentul de fata,aveam eu niste chestii si nu stiam de unde provin si inainte de inlocuirea motorului si acum dupa.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am urmarit uleiul, din pacate cum v-am spus senzorul meu era stricat de nivel, iar al doilea de a venit cu motor cu tot e si el stricat, astept sa fac schimbul de ulei si dupa il inlocuiesc.

Sunt prosti senzorii. Si eu l-am inlocuit la ultimul schimb de ulei si acum e liniste.

De boala asta sufera si alte marci, probabil tot acelasi producator de senzori.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.