Jump to content

Scartait roata spate cand se incing


Recommended Posts

Salutare,

 

Acu ceva timp am schimbat placutele de frana.

 

Cam dupa 1k - 2k km parcursi atunci cand se incing franele incepe sa scartie roata stanga spate. Cu cat sunt mai incinse cu atat scartie mai tare.

 

Scartait-ul se produce cand nu pun frana si la viteza mica, cand plec de pe loc de ex. Daca ciupesc catusi de putin frana se opreste din scartait.

 

Am incercat sa trag si frana de mana in timp ce scartie gandindu-ma ca poate este de acolo, dar in continuare face.

 

 

Dupa ce am vazut ca nu scap de scartait am spus ca sunt placutele de vina (ATE) si le-am schimbat cu un set original BMW.

 

Toate bune si frumoase. Dupa alti 2000 km au inceput sa scartie dinou cu placutele noi ...

 

Au fost curatati etrierii, unsi acei "pivoti" si toate cele ...

 

La service mi-au spus sa schimb discurile. Doar ca nu erau siguri ca de acolo este si ca se va rezolva problema ...

 

 

As schimba si discurile, doar ca ma gandesc ca le schimb degeaba daca nu e de acolo problema.

 

Voi ce sugerati sa fac? V-ati mai lovit de problema asta? De la ce ar putea sa fie?

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Discuri noi

Ok, nu zi nu, dar ai ceva argumente? :)

 

Eu tot nu intaleg de ce 2000km nu au avut nici o problema si dupa aceea au inceput sa faca asa ... la ambele seturi :|

 

M-am gandit si eu si am cam luat-o prin eliminare. Daca era rulmentul, trebuia sa faca tot timpul ma gandesc. Placutele sunt schimbare. Etrierii sunt curatati si unsi. Mai raman discurile si alte componente la care nu m-am gandit ...

 

Dar tot stau si ma gandesc, daca erau discurile, nu trebuia sa faca inca de la inceput?

 

Oare sa fie doar putin ovalizate si atunci cand se incing sa fie frecarea altfel incat sa provoace aceasta scartiala?

 

 

Cum ziceam si mai sus, le schimb, nu e problema :) doar ca ma gandesc sa nu le schimb degeaba. Ca dupa aceea sa trebuiasca ... eu stiu ... sa schimb sabotii, rulmentii sau alte cele si sa nu rezolv problema :)

Cam asta e frica mea ... ca nu reusesc sa aflu de la ce e problema si ma apuc sa schimb tot pana cand scap ... ceea ce nu ar fii normal

Link to comment
Share on other sites

Dar cand sunt reci mai scartaie?

 

Cat de fierbinti, sau de la ce viteza franezi tu observi ca scartaie?

 

Ar putea fi etrierul de vina pentru ca fonta aia nu tine placutele cum trebuie, deci nu se distanteaza sa nu ..scartaie :popcorn: , ele fiind inca dilatate, ca si discul de altfel..

 

Poate e cazul sa faci un clip cu zgomotul acela.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Dar cand sunt reci mai scartaie?

 

Cat de fierbinti, sau de la ce viteza franezi tu observi ca scartaie?

 

Ar putea fi etrierul de vina pentru ca fonta aia nu tine placutele cum trebuie, deci nu se distanteaza sa nu ..scartaie :popcorn: , ele fiind inca dilatate, ca si discul de altfel..

 

Poate e cazul sa faci un clip cu zgomotul acela.

 

Cand se incalzesc normal, mers normal :) nu sportiv. Am verificat si janta nu se incalzeste mai mult decat cea de pe dreapta, deci nu e infranata.

 

Azi mi-am luat inima in dinti si am mers la reprezentanta cu ideea ca cel mai rau schimb discurile :)

 

A verificat tipu de acolo, ne-am plimbat cu masina si rezultatul a fost ca discurile sunt perfect ok, placutele la fel.

 

In schimb cand s-au montat placutele nu s-au curatat deloc canalele unde culiseaza placutele sau etrieru in sine.

 

Le-au curatat ei cu niste smirghel si cu o pila, au dat cu un spray de aluminiu pe disc in zona prezoanelor ca sa nu mai oxideze, au curatat cu spray de frane totul pe acolo, au uns acei pivoti care culiseaza si au uns si canalele respective :)

 

Momentan nu mai face, sa vedem in cateva zile. A spus ca daca in continuare face ar trebui sa desfacem etrieru si sa schimbam garniturile de pe acolo pentru ca este posibil ca atunci cand am schimbat placutele sa fi impins pivotul acela fara sa il curete si mai mult ca sigur aveau mizerie.

Link to comment
Share on other sites

Ok, nu zi nu, dar ai ceva argumente? :)

 

Eu tot nu intaleg de ce 2000km nu au avut nici o problema si dupa aceea au inceput sa faca asa ... la ambele seturi :|

 

M-am gandit si eu si am cam luat-o prin eliminare. Daca era rulmentul, trebuia sa faca tot timpul ma gandesc. Placutele sunt schimbare. Etrierii sunt curatati si unsi. Mai raman discurile si alte componente la care nu m-am gandit ...

 

Dar tot stau si ma gandesc, daca erau discurile, nu trebuia sa faca inca de la inceput?

 

Oare sa fie doar putin ovalizate si atunci cand se incing sa fie frecarea altfel incat sa provoace aceasta scartiala?

 

 

Cum ziceam si mai sus, le schimb, nu e problema :) doar ca ma gandesc sa nu le schimb degeaba. Ca dupa aceea sa trebuiasca ... eu stiu ... sa schimb sabotii, rulmentii sau alte cele si sa nu rezolv problema :)

Cam asta e frica mea ... ca nu reusesc sa aflu de la ce e problema si ma apuc sa schimb tot pana cand scap ... ceea ce nu ar fii normal

 

Argumente, pune o poza cu discurile sa vedem si noi cum se prezinta, nu ti se pare normal tie mie mi se pare normal sa schimb tot, discuri placute si sa desfac etrierul blocat, inlocuit garnituri, verificat frana de mana, inlocuit furtunele de frana daca sunt umflate sau crapate....

 

Sa fie sa nu fie, ovalizare fierbinteala si scartaiala ..... parerea mea este sa te duci la un service auto si sa te lasi consiliat de ei...

Link to comment
Share on other sites

Argumente, pune o poza cu discurile sa vedem si noi cum se prezinta, nu ti se pare normal tie mie mi se pare normal sa schimb tot, discuri placute si sa desfac etrierul blocat, inlocuit garnituri, verificat frana de mana, inlocuit furtunele de frana daca sunt umflate sau crapate....

 

Sa fie sa nu fie, ovalizare fierbinteala si scartaiala ..... parerea mea este sa te duci la un service auto si sa te lasi consiliat de ei...

Citeste postarea mea dinainte de raspunsul tau :)

 

Discurile sunt foarte ok. S-a rezolvat problema :)

Link to comment
Share on other sites

Cand se incalzesc normal, mers normal :) nu sportiv. Am verificat si janta nu se incalzeste mai mult decat cea de pe dreapta, deci nu e infranata.

 

canalele unde culiseaza placutele sau etrieru in sine, Le-au curatat ei cu niste smirghel si cu o pila :frantics: , au dat cu un spray de aluminiu pe disc in zona prezoanelor ca sa nu mai oxideze, au curatat cu spray de frane totul pe acolo, au uns acei pivoti care culiseaza si au uns si canalele respective :)

 

 

 

 

Au facut cea mai mare greseala sa curete cu smirgel si cu pila culisantele de la etrier, asa ceva nu se face niciodata. O sa capete joc pe culisante si vei avea numai probleme in viitor.

 

Cred ca au pus si vaselina normala si multa, iar cu timpul si diferente de temperatura se va intari si va bloca culisanta. Cred ca mai departe stii ce se va intampla! :nea:

 

Culisantele se curata cu scotch brite, este un pistonas foarte fin nu are joc deloc.

 

Cred ca ai vrut sa spui spray de cupru :rolleyes:

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Nu va imaginati ca a dat in dusmanie ... foarte usor cat sa se desprinda noroiul si ce mai era acolo pret de cateva secunde :)

 

Au facut efectiv manopera normala de schimbare de placute :) lucru ce in partea unde le-am schimbat eu intial nu s-a intamplat ... au scos efectiv placutele si le-au pus pe astea. Fara un minim de curatare ... ungere... nimic.

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.