Jump to content

Bmw 525d xDrive


georgeg

Recommended Posts

Din motive de "nimic nou" nu am mai postat de ceva vreme, am mai adunat km, am facut si o revizie completa cu toate filtrele si ulei la apan braila, totul rapid si ok, fara nimic de semnalat la capitolul probleme.

Neavand ce face, intr-una din zile, cand unii baieti sustineau sus si tare ca motoarele lor de 3.0 biturbo(diesel) consuma cca. 12 real in bucuresti, masini cu xdrive, am dat din vorba in vorba, pana cineva s-a trezit cu concluzia ca masina mea merge prea turat, respectiv ca am "cam mult" peste 2k rpm la 130 km/h constant, pe drum drept. Eu as tinde sa cred ca nu, insa am zis sa va intreb si pe voi, ce parere aveti?

post-16821-0-81207900-1519660249_thumb.jpg

 

P.S. Asa arata "setup-ul" de iarna, pot spune doar ca abia astept sa vina iar vremea rotilor de vara.

post-16821-0-92248700-1519660379_thumb.jpg

Edited by georgeg
Link to comment
Share on other sites

[...]

pana cineva s-a trezit cu concluzia ca masina mea merge prea turat, respectiv ca am "cam mult" peste 2k rpm la 130 km/h constant, pe drum drept. Eu as tinde sa cred ca nu, insa am zis sa va intreb si pe voi, ce parere aveti?

[...]

 

Nu stiu, dar asigura-te ca masori viteza la cele doua comparate cu GPS macar... Nu cu vitezometrul masinii. Asa scoti din ecuatie si diferente de roti si presiune, etc...

 

Apropos, motoarele BMW sunt twin turbo, extrem de diferit de bi-turbo.

Link to comment
Share on other sites

Raportul vitezometru / turometru e constant indiferent de roti, presiune, etc, dacă ceasurile nu au defecte.

Ar putea face diferența codarea diferită a vitezometrului, sa arate viteza reala sau cea corectata.

 

In orice caz, nu văd de ce ar trebui ca un motor de 200 cp sa aibă neaparat aceeași turație cu unul de peste 300 cp. (Adică etajarea cutiei și transmisiei finale sa aibă rapoarte identice).

Edited by CatalinP
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, dar asigura-te ca masori viteza la cele doua comparate cu GPS macar... Nu cu vitezometrul masinii. Asa scoti din ecuatie si diferente de roti si presiune, etc...

 

Apropos, motoarele BMW sunt twin turbo, extrem de diferit de bi-turbo.

 

Da, stiu ca sunt twin power turbo, nu biturbo. Iar ca viteza reala, fata de cea afisata pe bord, waze-ul indica constant 125 km/h la cei 130 afisati/setati pe cruise control.

Link to comment
Share on other sites

La al meu f10 530d, la turatia respectiva am ~165 km/h in ultima treapta. Dar e clar o diferenta data de motor, 2.0 vs 3.0.

 

Nu cred ca e nimic in neregula cu masina ta.

 

edit: M-am uitat un pic pe yt la masina ta, 525xdrive 218HP, la 180km/h are 3000rpm, 3.0D la 3000rpm are deja 230 km/h

Edited by dragos1801
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La al meu f10 530d, la turatia respectiva am ~165 km/h in ultima treapta. Dar e clar o diferenta data de motor, 2.0 vs 3.0.

 

Nu cred ca e nimic in neregula cu masina ta.

 

edit: M-am uitat un pic pe yt la masina ta, 525xdrive 218HP, la 180km/h are 3000rpm, 3.0D la 3000rpm are deja 230 km/h

 

Si eu cred ca turatiile nu sunt aceleasi indiferent de motorizare, ar fi si absurd, e clar ca motoarele mai mici au nevoie de o etajare mai "scurta" a cutiei pentru a putea performa, cat de cat.

Nici eu nu ma gandesc la ceva in neregula, masina are mult prea putini km si provenienta este una sigura, ca sa imi fac griji legat de aspecte mai putin placute.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La al meu f10 530d, la turatia respectiva am ~165 km/h in ultima treapta. Dar e clar o diferenta data de motor, 2.0 vs 3.0.

 

Nu cred ca e nimic in neregula cu masina ta.

 

edit: M-am uitat un pic pe yt la masina ta, 525xdrive 218HP, la 180km/h are 3000rpm, 3.0D la 3000rpm are deja 230 km/h

 

La 3000 rpm 3.0D are 230 km/h??

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

F10 530d 245ps are aprox. 3700-3800rpm la 230kmh.

Si varianta de 258ps e tot pe acolo.

 

Ce rost are sa ne contrazicem daca iti spun ca la 230 km/h are 3000rpm in treapta 8, doar am testat pe masina proprie, chiar n-am de ce sa mint.

 

La 190 are 2500 rpm si la 200 are 2600 rpm.

 

http://i63.tinypic.com/t5oabk.jpg

 

F10 530d 245ps are aprox. 3700-3800rpm la 230kmh.

Si varianta de 258ps e tot pe acolo.

 

Aici, e cu pedala la podea, bineinteles ca nu schimba in ultima treapta atata timp cat accelereaza puternic, asa o sa mearga pana la limitare 256 km/h pe bord cu treapta 7 daca ti pedala jos.

 

edit: scuze de offtopic, masina ta nu are absolut nimic in neregula, pur si simplu asa sta mai turata 2.0, poti sa te uiti pe youtube, masina identica cu a ta, la fel va merge.

Edited by dragos1801
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Da, stiu ca sunt twin power turbo, nu biturbo. Iar ca viteza reala, fata de cea afisata pe bord, waze-ul indica constant 125 km/h la cei 130 afisati/setati pe cruise control.

 

Twinpower turbo este titulatura pentru toate diesel Bmw inclusiv pentru 2.0 single turbo. A ta e si twinturbo, adica are 2 turbo.

Cat despre turatie, la 2.0 asa este etajata cutia. La 160 are trebui sa ai undeva la 2500 rpm, ceea ce e absolut normal avand in vedere ca motorul de 2.0 nu are cuplu celui de 3.0 care sa permita rularea in treapta a 8-a la optim la viteza respectiva.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Si eu m-as bucura de xdrive daca zapada nu ar avea peste juma de m in Craiova pe alocuri, abia am reusit aseara sa o bag in curte :)))), este ea un xdrive dar nu are si garda de TAB :))

 

Asa este, plus ca, fata de vechiul e90 mi se pare ca se descurca ceva mai greu, in sensul ca ampatamentul si greutatea mai mare fac ca per total masina sa razbata mai dificil prin nameti. Oricum, pentru cine se intreba, la asta este necesar xdrive-ul, pentru astea 1-2-3 saptamani pe an cand se circula ca dreq, din cauza unor autoritati/drumari etc care isi fac treaba fara simt de raspundere.

Link to comment
Share on other sites

Diferentele de viteza la aceeasi turatie intre 525d si 530d sunt date de diferentele dintre Final drive ratio ("finalul") celor 2 cutii: 3.077 la 525d, 2.471 la 530d.

Rapoartele pinioanelor sunt aceleasi.

 

Cu alte cuvinte: la aceeasi turatie a motorului, 530d are o viteza mai mare cu 3.077 : 2.471 = 1.245; daca 525d are 130kmh la 2000 ture, 530d va avea 161.8 kmh.

Interesant este ca 535d are final drive 2.647 si 550d are final drive 2.813 - cu impact in diferenta consistenta de accelerare intre 535d si 530d (rapoarte mai scurte), dar si consum mai mare.

 

Conform http://www.automobile-catalog.com/

la 2.000 ture in treapta VIII, BMW 525d are 124.8kmh, BMW 530d are 155.4kmh, BMW 535d are 145kmh, BMW 550d are 135.6kmh

 

525d: ZF 8HP45

Number of gears: 8

Gear ratios (overall):

I 4.714 (14.5)

II 3.143 (9.67)

III 2.106 (6.48)

IV 1.667 (5.13)

V 1.285 (3.95)

VI 1 (3.08)

VII 0.839 (2.58)

VIII 0.667 (2.05)

Final drive ratio std: 3.077

 

530d: ZF 8HP70

Number of gears: 8

Gear ratios (overall):

I 4.714 (11.65)

II 3.143 (7.77)

III 2.106 (5.2)

IV 1.667 (4.12)

V 1.285 (3.18)

VI 1 (2.47)

VII 0.839 (2.07)

VIII 0.667 (1.65)

Final drive ratio std: 2.471

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Diferentele de viteza la aceeasi turatie intre 525d si 530d sunt date de diferentele dintre Final drive ratio ("finalul") celor 2 cutii: 3.077 la 525d, 2.471 la 530d.

Rapoartele pinioanelor sunt aceleasi.

 

Cu alte cuvinte: la aceeasi turatie a motorului, 530d are o viteza mai mare cu 3.077 : 2.471 = 1.245; daca 525d are 130kmh la 2000 ture, 530d va avea 161.8 kmh.

Interesant este ca 535d are final drive 2.647 si 550d are final drive 2.813 - cu impact in diferenta consistenta de accelerare intre 535d si 530d (rapoarte mai scurte), dar si consum mai mare.

 

Conform http://www.automobile-catalog.com/

la 2.000 ture in treapta VIII, BMW 525d are 124.8kmh, BMW 530d are 155.4kmh, BMW 535d are 145kmh, BMW 550d are 135.6kmh

 

525d: ZF 8HP45

Number of gears: 8

Gear ratios (overall):

I 4.714 (14.5)

II 3.143 (9.67)

III 2.106 (6.48)

IV 1.667 (5.13)

V 1.285 (3.95)

VI 1 (3.08)

VII 0.839 (2.58)

VIII 0.667 (2.05)

Final drive ratio std: 3.077

 

530d: ZF 8HP70

Number of gears: 8

Gear ratios (overall):

I 4.714 (11.65)

II 3.143 (7.77)

III 2.106 (5.2)

IV 1.667 (4.12)

V 1.285 (3.18)

VI 1 (2.47)

VII 0.839 (2.07)

VIII 0.667 (1.65)

Final drive ratio std: 2.471

 

Buna postarea, exact asa cum banuiam si eu. :goodjob:

De ieri tot ma joc cu connected drive, deocamdata mi-am facut contul pe germania, descarcat aplicatia tot pe germania, insa momentan serviciul e in mentenanta, nici macar starea vremii nu imi mai apare in meniul masinii. Recunosc, citind topicul unui coleg cu al sau f31 m-a mancat curiozitatea mai mult sa vad ce e de capul acestui feature, in rest nu cred ca-l voi folosi prea mult sau ca ma va ajuta in mare fel.

Link to comment
Share on other sites

Diferentele de viteza la aceeasi turatie intre 525d si 530d sunt date de diferentele dintre Final drive ratio ("finalul") celor 2 cutii: 3.077 la 525d, 2.471 la 530d.

Rapoartele pinioanelor sunt aceleasi.

 

Cu alte cuvinte: la aceeasi turatie a motorului, 530d are o viteza mai mare cu 3.077 : 2.471 = 1.245; daca 525d are 130kmh la 2000 ture, 530d va avea 161.8 kmh.

Interesant este ca 535d are final drive 2.647 si 550d are final drive 2.813 - cu impact in diferenta consistenta de accelerare intre 535d si 530d (rapoarte mai scurte), dar si consum mai mare.

 

Conform http://www.automobile-catalog.com/

la 2.000 ture in treapta VIII, BMW 525d are 124.8kmh, BMW 530d are 155.4kmh, BMW 535d are 145kmh, BMW 550d are 135.6kmh

 

525d: ZF 8HP45

Number of gears: 8

Gear ratios (overall):

I 4.714 (14.5)

II 3.143 (9.67)

III 2.106 (6.48)

IV 1.667 (5.13)

V 1.285 (3.95)

VI 1 (3.08)

VII 0.839 (2.58)

VIII 0.667 (2.05)

Final drive ratio std: 3.077

 

530d: ZF 8HP70

Number of gears: 8

Gear ratios (overall):

I 4.714 (11.65)

II 3.143 (7.77)

III 2.106 (5.2)

IV 1.667 (4.12)

V 1.285 (3.18)

VI 1 (2.47)

VII 0.839 (2.07)

VIII 0.667 (1.65)

Final drive ratio std: 2.471

Stii cumva si raportul pe viteze la cutia manuala in 6 viteze pentru 320d 184 cp ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Masina se vinde, km actuali 56.700, ultima revizie la 56000 la Apan(cea de-a treia, prima la 22k la cumparare in germania, urmatoare la 42k la apan), motivul este faptul ca nu ma impac cu gabaritul masinii, am nevoie de ceva mai mic, cred.

Pretul este 35800 cu tva inclus, voi deschide si topic separat.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.