Jump to content

BMW sh vs. Skoda RS new, or similar?


W.D.W

Recommended Posts

NU inteleg de unde a aparut trend-ul asta cu Porsche Chayenne???

Sincer am auzit numai manelisti care scuipau seminte in fata blocului vorbind despre acest model "botezat" de ei, modelul este Cayenne.

Iar discutia acestui topic este una de adormit copiii.

Nu vad rostul discutiei a unei masini de peste 170.000€ aici.

Poate ca si eu am condus Aston Martin DB9 in Bucuresti care a costat 235.000€ sau BMW I8 de 187.000€ si n-am stat sa scriu aici ce am facut eu.

Modestia in zilele nostre este ceva rar!

  • Like 7
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca as fi mers cu un SLR cred ca nu mai avea rost sa imi iau nici o masina...ramaneam cu masina catelului (Opel Zafira) si imi ramaneau o groaza de bani de cheltuit prin Amsterdam...evit genu ala de testdrive-uri...

 

Ce vreau sa zic, avand in vedere ca vrei un motor de 2l dupa testdrive cu SLR: da cu banu'...tot acolo esti...

Edited by MuscleMike
Link to comment
Share on other sites

Eu am mers cu toate 3, FPace-ul nu are ce cauta langa Porsche.

 

 

 

 

Niciodata un motor mic nu o sa traga ca unul mare, pe hartie toate arata bine insa in viata reala lucrurile stau diferit. Mareste un pic bugetul si cumpara un 335d sau 435d cu adaptive M chassis. Apoi, dupa ce dispare entuziasmul ii faci o resoftare.

 

Nu am condus Jaguar. Daca ar fi sa trec la motoare de 3.0 atunci as reconsidera X3 care pe langa ceva sport devine adauga si avantajele unui suv.

Da, trag mult mai bine si nu sunt fortate. Fata de un 2.0d cam cat ar consuma in plus?

Link to comment
Share on other sites

Clarificari

 

Am testat acele modele premium ale caror preturi intradevar erau spre de 200 k, nu pentru a le cumpara ci doar pentru ca am am auzit de eveniment si mi-am facut loc pt testare. Nu am ramas cu gandul la ele si nu ma raportez in real life la aceste masini de vis. Cand pot, imi creez oportunitati de a ma da cu ce-mi propun, incercand sa-mi fac o idee despre modelele respective.

 

Prin acest topic nu mi-am propus sa aflu daca esti modest, sharuind cu ceilalti colegi placerea testarii unei supercar. "Laudandu-te" si tu cu Aston Martin, ai castigat pt ca "ä ta" este mai scumpa. Insa mi-am propus sa discutam despre masini sigure, ireprosabile la tinuta de drum, dinamice, placute la condus si ochiului, cu motoare eficiente, de 3-4 ani vechime si care sa coste SH cam 25k (poate putin peste) - deci de noi + 50k.

  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

3.0 - consum oras 15L, extra urban 7.5-8 in mers de talpa. Do the math. Daca te zgarcesti la un impozit de 2000 pe an, atunci ia in seama si faptul ca un motor mai mare, vine cu cheluieli mai mari (un prim exemplu ar fi sistemul de franare).

 

Am mentionat si eu ca acest motor aduce si alte cheltuieli suplimentare cum ar fi taxele, consumabile,etc. Daca gandesc si dpv al revanzari peste cativa ani a unui vechicul SH aflat la al doilea proprietar cu motor de 3.0d...atunci ar trebui sa raman clar la 2.0d sau benzina si sa le accept performantele pt masini de 1.700 kg. Oricum viitorul diselurilor este sumbru in Nordul Europei, Elvetia si in viitor si la noi.

Link to comment
Share on other sites

Am mentionat si eu ca acest motor aduce si alte cheltuieli suplimentare cum ar fi taxele, consumabile,etc. Daca gandesc si dpv al revanzari peste cativa ani a unui vechicul SH aflat la al doilea proprietar cu motor de 3.0d...atunci ar trebui sa raman clar la 2.0d sau benzina si sa le accept performantele pt masini de 1.700 kg. Oricum viitorul diselurilor este sumbru in Nordul Europei, Elvetia si in viitor si la noi.

 

Un 35d pus pe seria 3 va consuma in jur de 11% mediu, doar urban. Ex. urban de la 6% in sus.

Link to comment
Share on other sites

Cum de peste 20 ani ma dau cu masini din grupul wag, remapare de calitate pt acestea poate fi gasita la Revo, APR, ABT. Spunet-mi va rog cine remapeaza de calitate motoarele de BMW si la ce putere si cuplu ar trebui sa ma astept in conditii de siguranta pt 320d si 328 i. Se pot cumpara softuri Performance direct de la BMW fara a afecta garantia motorului?
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca din multe puncte de vedere etalonul tau este masina actuala, acel Seat Leon FR, corect ar fi sa il compari cu masini din aceeasi clasa, trecand de la Megane GT/Honda Civic, si apoi mergand spre A3/Seria 1, care fiind niste caroserii compacte, este normal sa ofere o manevrabilitate si tinuta sportiva, in functie de bugetul investit.

 

In momentul in care doresti mai mult spatiu, va trebui ori sa te multumesti cu ceea ce ofera clasa medie, care incerca sa impace pe toata lumea, si unde, in functie de buget, te poti apropia de senzatii sportive, cred ca totusi destul de rar, (aminteai de mersul in Bucuresti, sau cam in orice directie ne gandim, sunt sosele in stare proasta/aglomerate/nesigure petru mers sportiv) incepand cu Octavia RS, Passat/A4 2.0 TSi, si mergand pana la 328/330i, care in configuratie rwd poate nu e cel mai rapid, dar in mod sigur este sportiv.La fiecare din masinile acestea exista posibilitati de a adauga suspensii sport (M la BMW), frane mai performante-aici discut de kit-uri originale. Personal, oricare din modelele entionate inainte in configuratie 2.0 benzina turbo sunt mai sportive decat omoloagele 2.0 diesel.....chiar daca pe hartie sunt cam pe acolo toate , si astazi masinile sunt intesate de gadget-uri ce reduc zgomot/simuleaza zgomot in boxe, insasi faptul ca oricare din moodelele mai sus amintite are in general are ceva kg in plus pe puntea fata, deja, in conditii de utilizare sport, influenteaza intr-o anumita masura.

 

Cat despre X3, este un all rounder reusit, insa anul acesta apare un model nou (care va creste in dimensiuni si confort, conform trendului), deci nu este poate cea mai inspirata achizitie acum , si care este la distanta fata de Macan, care momentan este etalonul sportivitatii in clasa lui de dimensiuni (nu si de pret).

 

Undeva va trebui sa faci un compromis, e greu sa le ai pe toate, sau daca nu, iti cumperi o masina ce are spatiu, frane, consum decent etc, si mai cumperi a doua masina, ceva sport, mica, ce iti va oferi senzatiile respective, din cand in cand.

Edited by Eugen B
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca din multe puncte de vedere etalonul tau este masina actuala, acel Seat Leon FR, corect ar fi sa il compari cu masini din aceeasi clasa, trecand de la Megane GT/Honda Civic, si apoi mergand spre A3/Seria 1, care fiind niste caroserii compacte, este normal sa ofere o manevrabilitate si tinuta sportiva, in functie de bugetul investit.

 

In momentul in care doresti mai mult spatiu, va trebui ori sa te multumesti cu ceea ce ofera clasa medie, care incerca sa impace pe toata lumea, si unde, in functie de buget, te poti apropia de senzatii sportive, cred ca totusi destul de rar, (aminteai de mersul in Bucuresti, sau cam in orice directie ne gandim, sunt sosele in stare proasta/aglomerate/nesigure petru mers sportiv) incepand cu Octavia RS, Passat/A4 2.0 TSi, si mergand pana la 328/330i, care in configuratie rwd poate nu e cel mai rapid, dar in mod sigur este sportiv.La fiecare din masinile acestea exista posibilitati de a adauga suspensii sport (M la BMW), frane mai performante-aici discut de kit-uri originale. Personal, oricare din modelele entionate inainte in configuratie 2.0 benzina turbo sunt mai sportive decat omoloagele 2.0 diesel.....chiar daca pe hartie sunt cam pe acolo toate , si astazi masinile sunt intesate de gadget-uri ce reduc zgomot/simuleaza zgomot in boxe, insasi faptul ca oricare din moodelele mai sus amintite are in general are ceva kg in plus pe puntea fata, deja, in conditii de utilizare sport, influenteaza intr-o anumita masura.

 

Cat despre X3, este un all rounder reusit, insa anul acesta apare un model nou (care va creste in dimensiuni si confort, conform trendului), deci nu este poate cea mai inspirata achizitie acum , si care este la distanta fata de Macan, care momentan este etalonul sportivitatii in clasa lui de dimensiuni (nu si de pret).

 

Undeva va trebui sa faci un compromis, e greu sa le ai pe toate, sau daca nu, iti cumperi o masina ce are spatiu, frane, consum decent etc, si mai cumperi a doua masina, ceva sport, mica, ce iti va oferi senzatiile respective, din cand in cand.

 

 

Asa am facut: am luat Qasqhaiul pt iarna si drumuri forestiere (avem proprietati in zone montane) iar Fr ul pt sport si concedeii. Poate ar fi fost mai bine sa fi luat un X5 3.0d SH pt mine si o Fabie sau Polo pt doamna. Dar in felul acesta nu am mai fi avut ce discuta acum.

 

In Bucuresti cu primul mergea doamna mea, iar cu al doilea merg eu. Cum poate am mai spus, am detinut peste 10 masini germane (opel, ford, vw si audi, nu bmw) iar Leon Fr nu este nici pe departe etalonul meu. L-am cumparat pt ca am vrut noua, iar in +26k (-discount si rabla) nu am gasit alta noua care sa se comporte atat de bine. Leonul intre 160 si 180 fasie ingrozitor, oglinzile laterale sunt nefiresc de in spate ceea ce ma face sa intorc capul mai mult si sa pierd timp, cand trantesti portierile suna a tabla goala, muzica se aude ca la difuzoarele vechi comparativ cu Bose ul din fostul Audi A4 2009, plasticaria din interior e jalnica iar spatiul insuficient. Insa cand vine vorba de dat in forta pe drumuri virajate, ace de par si curbe cu raza descrescatoare, accelerare brusca in spatii limitate si franare de urgentza..... atunci nu cred ca mi-as dori alta masina din cele pe care le-am avut si din foarte multele testate. Tot testand, am observat ca trebuie sa platesc mult in plus pentru un adaos minim de sportivitate, ceva spatiu si o marca premium. De exemplu Golful GTD nu mi-a spus nimic in plus fata de FR (exceptand sigla si interiorul). Nu m-am dat cu R ul, dar am facut-o consistent cu Cupra 290 cp FWD, care da, este aproape de WOOWWW mai ales cand o duci peste 6.000 ture.

 

Azi m-am gasit cu un prieten care avea un 5 er xdrive 3.0 de 313 cp pachet M, suspensie adaptiva nou. M-am dat cu el pret de 15 minute pe DN7, selctand sport+ din bord si cu CV pe sport. Sta extraordinar pe drum, interiorul este de vis, directia este ok, accelereza beton si nu simti cand ajungi la 150, franarea deosebita, portierele se inchid singure dupa ce le-ai apropiat. Insa a fost cam departe de WOOWWWW si nu m-a convins pe loc, sa investesc atatia bani chiar si pt un SH. Probabil ca dupa un test de cateva zile cu superbitatea mentionata sa imi schimb parerea despre cat sunt dispus sa platesc pt o masina superpremium. Amicul cu acest 5 er mi-a zis sa imi scot din cap 3er sau X3 pt ca nu mi se potrivesc si sa merg pe 5er, pentru ca in SH, obtin pentru cam aceiasi bani mai multa masina fata de cele doua.

 

Voi ce ati mai incercat si vi s-a parut foarte interesant?

Edited by W.D.W
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Asa am facut: am luat Qasqhaiul pt iarna si drumuri forestiere (avem proprietati in zone montane) iar Fr ul pt sport si concedeii. Poate ar fi fost mai bine sa fi luat un X5 3.0d SH pt mine si o Fabie sau Polo pt doamna. Dar in felul acesta nu am mai fi avut ce discuta acum.

 

In Bucuresti cu primul mergea doamna mea, iar cu al doilea merg eu. Cum poate am mai spus, am detinut peste 10 masini germane (opel, ford, vw si audi, nu bmw) iar Leon Fr nu este nici pe departe etalonul meu. L-am cumparat pt ca am vrut noua, iar in +26k (-discount si rabla) nu am gasit alta noua care sa se comporte atat de bine. Leonul intre 160 si 180 fasie ingrozitor, oglinzile laterale sunt nefiresc de in spate ceea ce ma face sa intorc capul mai mult si sa pierd timp, cand trantesti portierile suna a tabla goala, muzica se aude ca la difuzoarele vechi comparativ cu Bose ul din fostul Audi A4 2009, plasticaria din interior e jalnica iar spatiul insuficient. Insa cand vine vorba de dat in forta pe drumuri virajate, ace de par si curbe cu raza descrescatoare, accelerare brusca in spatii limitate si franare de urgentza..... atunci nu cred ca mi-as dori alta masina din cele pe care le-am avut si din foarte multele testate. Tot testand, am observat ca trebuie sa platesc mult in plus pentru un adaos minim de sportivitate, ceva spatiu si o emblema - marca ravnita de mai toti.

 

Azi m-am gasit cu un prieten care avea un 5 er xdrive 3.0 de 313 cp pachet M, suspensie adaptiva nou. M-am dat cu el pret de 15 minute pe DN7, selctand sport+ din bord si cu CV pe sport. Sta extraordinar pe drum, interiorul este de vis, directia este ok, accelereza beton si nu simti cand ajungi la 150, franarea deosebita, portierele se inchid singure dupa ce le-ai apropiat. Insa nu a fost ceva de domeniul WOWWWWW care sa ma convinga pe loc sa investesc atatia bani chiar si pt un SH. Probabil ca dupa un test de cateva zile cu superbitatea mentionata sa imi schimb parerea despre cat sunt dispus sa platesc pt o masina superpremium. Amicul cu acest 5 er mi-a zis sa imi scot din cap 3er sau X3 pt ca nu mi se potrivesc si sa merg pe 5er, pentru ca in SH, obtin pentru cam aceiasi bani mai multa masina fata de cele doua.

Tinand cont de cele scrise mai sus, doar seria 3/4 35i sau 40i vine mai aproape de ce vrei tu, dar nu in bugetul de 25k.Seria 5 cu motor mare fara adaptive/dinamic drive si EDC este barca pe drumuri virajate.

Apropo de tuning la reprezentanta sunt pachete care costa o mie si ceva de euro majoritatea pt diesel.Dintre tunnerii (ACS,GPower,Mannhart) doar la primii nu pierzi garantia(preturi intre 1500-3000 euro)

Edited by adi v
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tot testand, am observat ca trebuie sa platesc mult in plus pentru un adaos minim de sportivitate, ceva spatiu si o emblema - marca ravnita de mai toti.

 

Azi m-am gasit cu un prieten care avea un 5 er xdrive 3.0 de 313 cp pachet M, suspensie adaptiva nou. M-am dat cu el pret de 15 minute pe DN7, selctand sport+ din bord si cu CV pe sport. Sta extraordinar pe drum, interiorul este de vis, directia este ok, accelereza beton si nu simti cand ajungi la 150, franarea deosebita, portierele se inchid singure dupa ce le-ai apropiat. Insa a fost cam departe de WOOWWWW si nu m-a convins pe loc, sa investesc atatia bani chiar si pt un SH. Probabil ca dupa un test de cateva zile cu superbitatea mentionata sa imi schimb parerea despre cat sunt dispus sa platesc pt o masina superpremium. Amicul cu acest 5 er mi-a zis sa imi scot din cap 3er sau X3 pt ca nu mi se potrivesc si sa merg pe 5er, pentru ca in SH, obtin pentru cam aceiasi bani mai multa masina fata de cele doua.

 

Voi ce ati mai incercat si vi s-a parut foarte interesant?

 

Devine clar, cam ceea doresti tu, si anume sportivitate, dar si spatiu interior, materiale de calitate, sistem audio de calitate vin automat cu un pret pe masura; noi am putea sa iti recomandam sa te uiti si la un porsche panamera- care cred ca se apropie de dezideratele tale, insa in mod evident nu se incadreaza in bugetul respectiv.

Ca tot vorbim de sportivitate, pai proprietarii de porsche, ferarri, bmw, mercedes, cand modelele lor super sportive sunt mai lente pe nurburgring decat mult mai ieftinele civic typeR sau megane RS, sunt impacati cu ideea ca au platit dublu pentru interioare,confort, rafinament si imagine.

 

Masina prietenului tau, in configuratia respectiva s-a situat in mod sigur, la vremea ei, in jurul celor 80-90 k euro, cand a fost cumparata noua, deci este oarecum normal sa aiba inca un pret ridicat astazi- care va pica vertiginos in momentul in care intretinerea devine costisitoare (ceea ce se intampla la toate masinile scumpe si foarte tehnologizate).

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cum de peste 20 ani ma dau cu masini din grupul wag, remapare de calitate pt acestea poate fi gasita la Revo, APR, ABT. Spunet-mi va rog cine remapeaza de calitate motoarele de BMW si la ce putere si cuplu ar trebui sa ma astept in conditii de siguranta pt 320d si 328 i. Se pot cumpara softuri Performance direct de la BMW fara a afecta garantia motorului?

 

OFFTOPIC: VAG, nu wag.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nu am testat Meganul si Honda, dar sunt numai cuvinte de lauda despre ele pe circuite. Apropo de Panamera alias Nurburgring, am mers cu un coleg de drum (fiecare cu masina lui) intre Onesti si Focsani (circa 100 km) si cred ca si pe el tot interiorul l-a consolat.

 

Ati incercat vreunul vw biturbo 2.0tdi 240 cp sau 2.0tsi 280 cp, cum corect a precizat un coleg al grupului vag (aflate pe passat sau tiguan)? Am avut un Passat de 140 cp prin 2006 si nu se misca rau pt ce-l puneam sa faca. Nu am testat inca noile modele deoarece sunt prea mari si confortabile pt ce doresc acum de la ele. Posibil ca setate pe sport si cu jante de 19 sa aibe mai putina inclinare laterala.

 

Multumesc, dar vad ca este f scumpa remaparea la BMW.

 

Usile care se ermetizeaza singure sau comenzile futuristice ale meniului de bord ar fi ultimile optiune bifata de mine.

 

Dupa ce amicul sincer mi-a spus ca 3er nu-i de mine, m-as gandi la un 528i sau 525d cu suspensia adaptiva .... sau chiar la 3.0 (fara multe dotari) pt al gasi la un pret atractiv. Franc vorbind ii dau dreptate pt ca si mie imi place cum stau in 5er, dar atunci ar trebui sa "remapez" cerintele: sportivitatea, confort, pret,,,

Edited by W.D.W
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Lasand la o parte frenezia likurilor, imi spune cineva 325d si 328i resoftate fara a fi fortate la ce putere si cuplu ajung? Acestea par a fi un compromis bun intre dinamicitate si economie pt 5er. Am vazut ca DDC sunt rare ca otiune pe 3 si 5 er la auto scoase la vanzre de reprezentante. Am inteles de aici ca pt 5 er DDC ar fi un must have, altfel e barca.
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Bai frate tu ai testat apr. Toate mașinile de pe pĂŁmânt,,, de ce nu ĂŽncerci o nava spațialĂŁ, un elicopter sau de ce nu cauți pe alta planete alte mijloace alternative ,,, eu nu Stiu unde i ai gĂŁsit tu pe toți sa -ți dea mașinile sa le testezi și nu vorba aia logan

Epic :D :D

 

 

Pe de altĂŁ parte, @W.D.W continuĂŁ nestingherit, nu-l ating comentariile rĂŁutĂŁcioase :popcorn:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu honda civic typeR nu am apucat sa conduc, dar am condus generatiile anterioare de clio rs/megane rs, si pentru mine(poate sunt neinitiat) sunt mult mai sportive decat poti conduce pe un drum public-deci sunt masini ce isi dezvolta potentialul si pe un circuit fara sa se faca de rusine.

 

Ideea este simpla:din 4 cilindri, ori alegi versiunile sport hatchback (leon cupra, seria 1, A3, etc...) si accepti lipsa de confort si dotari, sau accepti faptul ca o limuina medie cu dotari spre confort nu o sa se ridice la pretentii sportive/va avea un pret pe masura.

 

Despre crestere putere/remapare, cred ca sunt colegi de forum ce au facut operatiunea, sunt mai in masura sa iti dea un sfat, dar 4 cilindri, cu mama turbinelor, raman 4 cilindrii pe caroserii de minim 1500 kg; daca mai ai si vise de valoare la revanzare/fiabilitate.....mai bine ramai cu masina pe care o detii.

 

Mi-am adus aminte, acum ceva timp am condus un lancer evo 8, asa , cat mi-a permis un dealer, drumul public si cunostiintele in ale sofatului...interiorul e banal, insa masina pur si simplu cu anvelope adecvate/sofer cu aptitudini umileste la propriu masini de doua ori mai scumpe; subaru impreza iese din schema datorita motorului de 2.5 litri

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.