Jump to content

BMW F10


Silviu_ok

Recommended Posts

Nu vreau deloc sa fac sport - sunt prea batran pt asta. Vreau doar sa mai atenuez balansul fara sa fac masina prea rigida. E60-ul dinainte era parca mai putin barca in anumite ocazii decat F10 si tot suspensie standard avea. In plus am si un E90 LCI pe care il conduce fiu-meu si si aia mi se pare prea rigida.
Link to comment
Share on other sites

Eu am EDC , Dynamic drive , Adaptive drive , la drum lung masina e f stabila si se incordeaza din toate incheieturile , in schimb in oras am senzatia de barca la franari cand vine in fata ca o capra si usor la viraje , deci eu ce as putea schimba sa scap de topaiala de la franare . In Sport se modifica nu mai face asa dar in oras merg in comfort totusi nu pot sa stau doar in turatii aiurea
Link to comment
Share on other sites

@Myx - ai putea schimba barile stabilizatoare - pui de M5/650 sau chiar Eibach/H&R - tu parca ai motor de 3.0L, deci ar fi mai acceptabile barile after market pt tine . Vezi configuratia lui 99SDT care e similara cu a ta.

Citeste aici sa-ti faci o idee https://www.bi__erfest.com/forums/showthread.php?t=1041569 .(modifica link-ul cu 2 de m)

 

@Romulus - poti te rog sa faci ceva sa nu mai afiseze "Intalnirea bmw-urilor" cand punem un link de pe un anumit forum ? Multumesc

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

@Myx - ai putea schimba barile stabilizatoare - pui de M5/650 sau chiar Eibach/H&R - tu parca ai motor de 3.0L, deci ar fi mai acceptabile barile after market pt tine . Vezi configuratia lui 99SDT care e similara cu a ta.

 

Nu are cum sa-si puna asa ceva, el are Dynamic Drive ceea ce implica bari stabilizatoare active.

 

Practic, pe fiecare punte are o bara antiruliu sectionata, cele doua jumatati fiind conectate intre ele printr-un motor/bloc hidraulic, cu pompa, conducte de ulei etc.

 

Atunci cand calculatorul Dynamic Drive sesizeaza ca sunt conditii ca masina sa se incline sau la schimbari bruste de directie, trimite ulei (e acelasi ulei cu cel de la servodirectie) spre acest motor care tensioneaza suplimentar bara antiruliu, opunandu-se activ inclinarii laterale.

 

Am si eu EDC + Adaptive Drive pe F10 si consider ca e cea mai buna optiune care poate fi pusa pe un seria 5/7 si X5/X6.

 

Intradevar pe Comfort se simte barca, dar asta e si avantajul sistemului, pe Sport sau Sport+ e foarte bine inchegata, agila, nu se inclina aiurea in viraje si ruliul sasiului e aproape inexistent.

 

@Myx, stii ca poti configura sasiul/directia in Sport si motorul pe comfort, astfel incat sa nu stea turata ?

 

O pui pe Sport, intri la Configure Sport Mode si ai acolo:

 

-Drivetrain & CHassis

 

-Drivetrain

 

-Chassis

 

Selectezi doar Chassis.

Edited by dragos1801
Link to comment
Share on other sites

Am gasit bari stabilizatoare H&R la un pret bun , zic eu, vreo 410 euro cu transport din Germania .

Totusi , cum am explicat mai inainte , barile aste au dimensiunile 30/20 mm fata de barile mele standard care sunt 23/15 mm si mi-e frica ca masina o sa fie prea rigida .

 

Acum , barile H&R au doua pozitii de montare (doua gauri) . Are cineva experienta cu H&R si poate sa-mi explice ce se modifica , schimband pozitia de montare ?

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Sa vedem ce o sa fie . Sigur o sa fie net superioara din punct de vedere al stabilitatii . Mi-e doar frica ca o sa fie prea rigida pe drumuri rele, denivelate .

Prefer insa solutia asta, arcurilor comprimate sau mai tari.

Lumea zice ca F10 ar fi trebuit sa vina cu bari stabilizatoare mai groase de la inceput .

Link to comment
Share on other sites

Sa vedem ce o sa fie . Sigur o sa fie net superioara din punct de vedere al stabilitatii . Mi-e doar frica ca o sa fie prea rigida pe drumuri rele, denivelate .

Prefer insa solutia asta, arcurilor comprimate sau mai tari.

Lumea zice ca F10 ar fi trebuit sa vina cu bari stabilizatoare mai groase de la inceput .

 

Eu am cu EDC si mi se pare super in regula

Link to comment
Share on other sites

EDC e alta poveste . Nu ai cum sa replici EDC , daca ai suspensie standard . Doar sa pui suspensie M sau aftermarket, care e mai rigida . Nici suspensiile aftermarket reglabile nu sunt cine stie ce , pt ca reglajul se face manual.

Interesant ca pe afara si cei cu suspensii M-sport , inlocuiesc barile stabilizatoare fara a sta mult pe ganduri.

Ideal-ul ar fi EDC + bari stabilizatoare active , dar parca pe motoarele mici nu exista asa ceva .

Link to comment
Share on other sites

In cautarea unei solutii , am gasit un anunt pe OLX cu o suspensie m completa - omul spunea ca o vinde pt ca si-a pus standard. Sun vanzatorul si il intreb de ce a schimbat suspensia. Imi spune ca masina cam sarea pe valurile alea facute in asphalt din cauza franarilor masinilor - deci prea rigida. Dar ca totusi masina ar fi fost mai stabila in curbe cu suspensia m .

Vorbesc cu un posesor de dezmembrari cu suspensie normala dar cu bara stabilizatoare fata inlocuita cu una de suspensie m. Zice ca nu s-a schimbat mai nimic (bara de suspensie m e mai groasa cu doar 1 mm).

Cum am spus - citesc forumurile de afara si cei cu suspensie m -sport nu sunt multumiti cu stabilitatea ,inclinarea, balansul - pun bari stabilizatoare de M/550 sau aftermarket Eibach sau H&R. Apoi spun ca e o alta masina.

Asta m-a facut sa incerc barile astea in combinatie cu suspensie standard. As putea sa continui cu coilovers ajustabile, dar nu cred ca va fi cazul. Nu vreau o masina prea rigida , vreau doar sa se incline mai putin in curbe.

Link to comment
Share on other sites

Ei asta cred ca e de vazut - o sa fie mai rigida cu barile aftermarket decat suspensie m-sport ? Cum am zis, dupa cate stiu eu, Adaptive drive nu este pe motoarele mici si eu am 2.0L biturbo. Circul prea putin cu masina(lucrez afara), ca sa se justifice impozitul pt un motor de 3.0L.

In plus, din cate m-am informat , barile sunt superioare suspensiei m-sport in ceea ce priveste stabilitatea.

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Eu am EDC , Dynamic drive , Adaptive drive , la drum lung masina e f stabila si se incordeaza din toate incheieturile , in schimb in oras am senzatia de barca la franari cand vine in fata ca o capra si usor la viraje , deci eu ce as putea schimba sa scap de topaiala de la franare . In Sport se modifica nu mai face asa dar in oras merg in comfort totusi nu pot sa stau doar in turatii aiurea

 

poti seta din idrive cum sa se comporte cand o treci in modul sport: cutie viteze + drive train sau doar drive train; seteaza doar drive train.

Link to comment
Share on other sites

Update - am montat barile stabilizatoare H&R si am facut un mic test . Rigiditatea nu mi se pare ca a crescut nici cu 10% - am suspensie normala . Cred ca mai este loc de a monta si o suspensie reglabila, ca sa cobor putin masina - suspensia e deja comandata.

In schimbi stabilitatea a crescut considerabil , masina nu se mai inclina in curbe , balansul a disparut aproape total . Mi se pare ca pot aborda aceleasi curbe cu un spor de viteza de minim 15 km/h, masina pare mult mai lipita de drum . Sunt foarte multumit.

Ca informatie - bara originala spate, avea doar 13 mm, parea o sarma mai groasa . Cea H&R are 20 mm . La fata, cum stiam , cea originala 23mm, cea H&R 30 mm. Barile vin cu bucsile corespunzatoare.

Edited by seaman
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@seaman, foarte placut feedback-ul.

Esti amabil sa ne oferi sursa achizitiei kitului H&R? Sunt interesat sa-l testez si pe al meu f10.

 

Sigur:

 

https://www.tunershop.de/shop/h-r-stabilisatoren-33894-1-fuer-bmw-5er-f10.html

 

E in germana, dar e destul de usor de comandat. Am platit cu PayPal . In 48 ore de la comanda barile mi-au fost livrate la usa din Germania cu UPS . Foarte serios si profesional totul, de la vanzare cu comanda confirmata prin mail , cu informatii despre shipping si livrare.

Am facut cont pe site inainte de comanda . Daca nu te descurci cu germana, exista site-ul similar in UK - tunershop.co.uk pt detalii , dar comanda recomand sa fie facuta in Germania. Transportul a adugat 20 de euro la pret.

Edited by seaman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.