Jump to content

Sfat schimb ulei cutie automata F10 la ZF faur


SimionBaws

Recommended Posts

Sa te duci la reprezentanta sa-ti faci upadate la toate calculatoarele masinii. O sa vezi diferenta, cutia va schimba altfel. Costa 250 lei.

Cine vrea sa studieze, ca sa nu va mai pacaleasca meseriasii https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-525d-tou_201307/repair-manuals/24-automatic-transmission/ Aveti aici pentru toate modelele de bmw, spor la lecturat.

 

Nici ZF Faur nu respecta 100% procedura, la schimbul de ulei cutie.

 

Salut, personal, iti multumesc pentru manual. Super treaba!!!

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutari! As avea si eu 2 intrebari privind acest schimb de ulei intr-un ZF 8HP.

 

1. Exista vreo metoda de a afla daca uleiul in cutie a fost schimbat vreodata? Masina a fost doar in reprezentante BMW, deci tind sa cred ca nu. Dar exista vreo alta metoda de verificare?

2. Exista vreun risc in folosirea pompei flush la schimb? Am citit ca multi ezita si prefera metoda gravitationala, precum face si ZF Faur.

 

Multumesc!

 

 

O metoda cat de cat sigura se vezi daca s-a facut schimbul vreodata este cand desfaci mansonul acela unde intra mufa de la mecatronic.

Dar pentru asta trebuie sa dai baia jos si automat sa ii faci si schimbul.

Mansoanele alea de la mufa mecatronicului au 3 randuri de garnituri. In cazul in care garniturile alea sunt portocali sunt sanse mari sa nu i se fi facut vreodata schimbul. Pe toate siturile kiturile de schimb ulei cutie vin cu acel manson cu garniturile negre. Si pe toate clipurile pe youtube cand desfac mansonul acela si zic ca este prima data cand ii fac schimbul la cutie garniturile acelea sunt portocali.

 

Pe canalul youtube oficial de la ZF schimba uleiul prin metoda gravitationala clasica. Presupun ca daca era recomandat cu pompa de flush isi permiteau si ei una ca totusi nu-s ultimii milogi.

 

P.S. majoritatea pompelor de flush au o marca de ulei scrisa pe ele si serviceurile folosesc doar marca respectiva de ulei pe care te lasa sa o cumperi doar de la ei. Parerea mea este ca e vorba doar de reclama si marketing... "schimbam tot uleiul din cutie pana incepe sa curga curat dar folosim vreo 9-11 litrii" si asa te fac sa cumperi mai mult ulei "sa spele bine cutia" si iti mai scot ochii si ca "e schimbat 100%"

 

La bforce cer aia 2650 lei pe un amarat dasta de schimb.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut!

Bmw 520d F11 184 cai 180 mii km, am cumpĂŁrat kitul complet: 7 litri ulei+baie/filtru de pe Autodoc. DacĂŁ schimb uleiul cu ajutorul acelui aparat special, ĂŽmi ajung cei 7 litri?

Sau mai bine schimb uleiul fĂŁrĂŁ aparat? Am urmĂŁrit discuĂâşiile dar Ăâ˘i câteva video pe YouTube.

 

 

Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Daca schimbi cu aparat va fi nevoie de 9-11 litri

 

Kitul cu 7 litri e gandit pentru metoda gravitationala. Daca desfaci doar baia de ulei si o pui pe cea noua o sa iti intre maxim 5 litri. Daca desfaci si mecatronicul o sa iti intre 6.5 litri.

 

Sunt pareri pro si contra referitor la aparatul ala dar cei de la ZF nu folosesc si nici nu pomenesc de el asa ca eu respect ce spun ei ca doar ei au conceput cutia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
SALUTARE TUTUROR, Am o problema cu cutiea automata BMW E60 525D motor 3000cc M57N2 LCI an 2008,cumpĂŁratĂŁ personal de noua, schimbat ulei transmisie la 67000km acum are 118000,cutie GA6HP19Z, am condus o in ultimul an foarte puți si numai in Bucuresti in trafic 🥵🥵dimineața am pornit,ĂŽncĂŁlzit 10 min. Si când sa pornesc in ,,D,, se pune singura in ,,P,, si in ,,R,,la fel,trebue sa accelerez putin ca sa se cupleze,si,dupa merge,schimba,perfect nici un sunet sau shuturi,pana la primul semafor,dacĂŁ țin frâna putin intra cutiea in avarie,tre.sa opresc motorul si sĂŁ-l pornesc si merge perfect.iar pana opresc.Verificat nivel ulei la 40g.C.OK, am resetat si adaptĂŁrile cutiei.am si codurile de avarie 507B,4F81,507D,4F82,4F84,4F97,are rost de reparație cutie si schimb ulei BAE,filtru ,,consumabile etc..,,sau e problema cu CELEBRA garnitura din PLASTIC care se afla ĂŽntre Bloc valve si cutie?? O au 80% din cutii BMW sau alta cutie,???la schimb am gĂŁsit la pret f.bun cu garanție e ĂŽncĂŁ pe masina si o pot testa,..Ămi recomandați un service in Bucuresti sau pe cineva care se pricepe numai in cutii automate,Am avut probleme cu o alta masina cu cutie automata si nu mai vreau sa mai trec prin așa ceva,o Groaza de bani in reparație si in final o alta cutie. Menționez țin mult la masina asta si nu vreu sa o vand,vreau sa o pĂŁstrez ĂŽncĂŁ ceva ani,nu am avut cu ea absolut nici o problema.vreu o pĂŁrere cum as putea rezolva problema. Poate fi vorba de o garnitura 15,50 € sau de 1500,3000€Reparatia.VA MULTUMESC MULT 🤝
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cei care ati schimbat uleiul, ati pus baie/filtru BMW sau ZF?

Acum vad ca e diferenta enorma de pret. Cele branduite BMW sunt de 2x mai scumpe decat ZF...

 

Multumesc

 

am ales varianta ZF in ideea ca masinile ies din fabrica cu baia/filtrul ZF cel putin la modelul 6hp19

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ma pregatesc si eu pentru revizia cutiei dar nu inteleg care naiba este diferenta intre uleiurile ZF Lifeguard Fluid 8 de unu e 80 de lei/l si altul 240 lei/l.

De exemplu:

https://www.autodoc24.ro/zf-getriebe/12040347

 

https://www.procars97.ro/ulei-transmisie/298-ulei-transmisie-automata-zf-lifeguard-fluid-6-1l.html

 

Daca dau cautare dupa cod imi apare acelasi produs!

Multumesc, toate bune!

Link to comment
Share on other sites

Cauti si tu pe toate dubioseniile de site-uri, uneori apare la 105, alteori la 246 :))

Ia si tu de la unii de care a mai auzit lumea.

 

autodoc24 este frate cu mai multe situri, ca idee toate siturile care iti cer sa platesti dinainte prin paypal sau card sunt sub aceelasi acoperis doar ca au nume diferite.

Sediul lor este undeva prin Germania.

Eu sunt abonat la cateva din aceste situri si primesc pe mail "super oferte" de exemplu la ulei redus 40% Ravenol VMP usvo la pretul bomba incredibil de mic de numai 290 lei cand pe toate siturile romanesti gasesti la 260 lei. Asa ca autodoc este o mare teapa.

Nu mai pun faptul ca am comandat un senzor dpf de la Elba si am primit de la Stark ( elba costa 150 lei si stark 240 lei) :)) dar se poate sa primesti si ceva mai ieftin fata de ce ai comandat.

 

Cat despre uleiul life guard 8 este ok la pretul de aprox 90 lei. Eu am avut nevoie sa iau life guard 6 si in medie pretul este de 90-100 lei / litru.

Bidonul de ulei pentru cutie vandut de BMW este aceelasi lucru cu bidonul de la ZF. forma bidon identica, culoare ulei identica, miros identic. doar eticheta este diferita intre ele... si pretul bmw este aprox 160-190 / litru

 

sfatul meu este sa iei un kit de la ZF si poti sa stai linistit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Sapt asta cumparat tot de la Procar kitul de 790 Ron cu baie si 7 litri de ulei , si aditional inca 4 litri , total 11 litri , schimb facut cu aparatul au intrat aproape 11 Litri . Costuri 11 litri de ulei si baia cu fitru 1150 + 500 manopera. Masina schimb putin de tot mai bine ca inainte .
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sapt asta cumparat tot de la Procar kitul de 790 Ron cu baie si 7 litri de ulei , si aditional inca 4 litri , total 11 litri , schimb facut cu aparatul au intrat aproape 11 Litri . Costuri 11 litri de ulei si baia cu fitru 1150 + 500 manopera. Masina schimb putin de tot mai bine ca inainte .

 

Era bine sa ii dai o resetare a adaptarilor cutiei din diagnoza. Faceai un drum de 10 km si o treceai sprin toate vitezele. Primii 5 km schimba urat de tot dar apoi nu mai simti cand schimba.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am facut revizia cutiei la ZF faur.

Deci, cu o zi inainte am lasat masina in curte, sa fie uleiul rece (putin dubioasa locatia la prima vedere, dar e ok).

A doua zi de dimineata eram acolo, sa discut cu inginerul. Uleiul deja curgea din cutie. Baia era originala, deci olandezul n-a schimbat deloc uleiul din cutie (luata la 160k). A zis ca uleiul e urat si negru, perfect normal din moment ce n-a fost schimbat niciodata. Partea buna e ca era foarte putina pilitura pe magneti, deci n-a fost forjata masina.

 

Pe la amiaza era gata, am cerut explicit si diagnoza. Rezultatul: cutia este impecabila :D

 

A resetat si adaptarile, mi-a printat screenshot cu valorile inainte si dupa resetare. Deci au toata aparatura necesara, pentru adaptari si diagnoza completa.

 

M-am mai linistit acum ca stiu ca e totul impecabil la cutie :)

 

Ca si costuri, incluzand diagnoza, 1989 ron

 

Iar ca si functionare, schimba muult mai bine acum, chiar si la rece aproape ca nu se mai simte nimic. A zis ca aprox 2 saptamani dureaza pana se re-adapteaza, si ar trebui sa se imbunatateasca si mai mult comportamentul.

 

Super multumit, recomand!

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

metoda utilizata a fost cea gravitationala? NU stiu daca sa schimb uleiul cu metoda asta, sau sa caut un service cu aparat. Prin metoda gravitationala mai raman in jur de 3 L de ulei neschimbat...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Va salut! Am un x6 f16 4.0d 2015 cu 163k km si doresc sa fac schimbul de ulei la cutie fara sa fi fost schimbat pana acum. De schimbat schimba bine cutia. doar cand e rece motorul are o mica intarziere.

 

A facut cineva aceasta operatiune singur prin metoda gravitationala?

E nevoie de tester pt o eventuala resetare dupa schimb?

 

M-am tot uitat pe youtube mai devreme dar nu am vazut pe nimeni sa foloseasca tester pt reset ci doar pt a vedea temp uleiului din cutie atunci cand completezi a 2-a oara.

In trecut am mai schimbat la Jeep Grand cherokee, ML350, C220 si alte masini cu cutie automata. Am peste 20 schimburi facute :hyper:

Link to comment
Share on other sites

Salut Bussu92,

 

Eu am si resetat valorile dupa schimb.... poti sa o faci si din dedala de acceleratie nu neaparat cu testerul.

Eu am urmarit temperatura la a 2-a completare si tot fiind conectat am si resetat.

 

Nu am simtit nimic la comportamentul cutii, schimba f bine si inainte.

 

La rece sau cand face regenerare filtru (foarte rar simt asta) cutia schimba la turatii umpic mai mari.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare...

Vreau sa fac schimbul de ulei in cutie,citind review-uri..tind sa merg la service Faur...doar ca inca sunt nehotarat daca sa merg pe schimb clasic sau cu aparat...am auzit pareri pro si contra pentru ambele tipuri...as merge pe varianta indicata de MAMA LOR:)) DE INGINERI..CA DEH...stiu cel mai bine dintre toti...dar majoritatea serviceurilor acum folosesc acel aparat...ma gandesc ca si la cel gravitational...daca capacitatea cutiei este de 11L ...si mi se schimba decat 4,5 maxim 6L.. restul raman in convertizor..practic...il faci jumate-jumate cu cel vechi...."il indoi"...masina are 200k...merge impecabil,schimba impecabil..nu aud nu simt nimic...Despre schimbul cu aparatul minune..am auzit decat ca spala cutia...ca il schimba complet dar si ca nu este chiar indicat ca poate sa prinda aer prin nu stiu ce zona,ca presiunea poate conduce micile particule de metal existente in alte locuri cum ar fi convertizor...din dorinta de a fi totul bine,inclin balanta spre Faur cu tip gravitational...chiar daca in sinea mea parca simt ca fac treaba pe jumate.

Voi cum ati schimbat? ce pareri aveti fiecare dupa metoda aleasa? :ermm: :ermm:

Link to comment
Share on other sites

Salutare...

Vreau sa fac schimbul de ulei in cutie,citind review-uri..tind sa merg la service Faur...doar ca inca sunt nehotarat daca sa merg pe schimb clasic sau cu aparat...am auzit pareri pro si contra pentru ambele tipuri...as merge pe varianta indicata de MAMA LOR:)) DE INGINERI..CA DEH...stiu cel mai bine dintre toti...dar majoritatea serviceurilor acum folosesc acel aparat...ma gandesc ca si la cel gravitational...daca capacitatea cutiei este de 11L ...si mi se schimba decat 4,5 maxim 6L.. restul raman in convertizor..practic...il faci jumate-jumate cu cel vechi...."il indoi"...masina are 200k...merge impecabil,schimba impecabil..nu aud nu simt nimic...Despre schimbul cu aparatul minune..am auzit decat ca spala cutia...ca il schimba complet dar si ca nu este chiar indicat ca poate sa prinda aer prin nu stiu ce zona,ca presiunea poate conduce micile particule de metal existente in alte locuri cum ar fi convertizor...din dorinta de a fi totul bine,inclin balanta spre Faur cu tip gravitational...chiar daca in sinea mea parca simt ca fac treaba pe jumate.

Voi cum ati schimbat? ce pareri aveti fiecare dupa metoda aleasa? :ermm: :ermm:

 

Eu am facut dupa metoda recomandata de ZF, cea gravitationala.

Link to comment
Share on other sites

Da, totul OK. L-am schimbat acum 20k Km. Nu stiu sa-ti mai spun cati litri au curs...Mi-a zis mecanicul la vremea respectiva, doar ca am uitat. De bagat i-a bagat pe cei 6 sau 7litri cati sunt in acel kit ZF.

S-a simtit o schimbare in bine de cand ai facut schimbul?schimba mai lin,se comporta mai bine ?sau la fel ca inainte?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.