Jump to content

Sfat schimb ulei cutie automata F10 la ZF faur


SimionBaws

Recommended Posts

Adaptarile se reseteaza SI cand se schimba uleiul de la cutie, logica e foarte simpla: se schimba proprietatile fluidului, iar solenoizii sunt "invatati" cu fluidul vechi, si in functie de cum conduci dupa resetare, TCU-ul invata unde si cum sa schimbe mai optim si mai lin. Eu le-am resetat si cand am luat masina de la ultimul proprietar, habar nu aveam ce stil de condus are :D

 

Practic cine controleaza vitezele ? computerul de pe mechatronics prin solenoizi, care deschis si inchid in functie de ce viteza trebuie cuplata prin presiune hidraulica, care e masurata de un senzor. Daca proprietatile fluidului se schimba, atunci se schimba si parametrii de presiune, nu stiu cat de mult, ca n-am facut fizica fluidelor foarte mult, dar cred ca se simte (la mine cel putin s-a simtit)

 

Semnalu se primeste de la senzori. Exista un “capat de cursa” sau cand angrenajul este pe pozitie da un semnal la calculator si acesta opreste miscarea in cutie pentru ca a intrat in viteza ceruta. Mecanica fluidelor influenteaza in mica masura procesul in cazul asta.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu uleiul la cutie la BMW Filaret. Desi initial telefonic am fost anuntat de pretul 2500 ron am fost surprins ca pretul este fara manopera si tva. Pretul final a fost de 3200 ron.

Aviz amatorilor de intretinere ca la carte.

 

 

Foarte mare pretul, tare sunt curios cat ulei au bagat in cutie?

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt curios cati au intrat. Au facturat 6 litrii. Cand am intrebat cat a intrat si cat a ramas in cutie pentru ca era curios de proportia ulei vechi amestecat cu nou ... au raspuns cam evaziv.

 

Hoti, te-au pacalit, daca ai F11-le din poza, mai mult de 4,5 litri nu se scurge din cutie( schimb prin metoda gravitationala ). Trebuia sa stai langa ei sa vezi ce fac.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Hoti, te-au pacalit, daca ai F11-le din poza, mai mult de 4,5 litri nu se scurge din cutie( schimb prin metoda gravitationala ). Trebuia sa stai langa ei sa vezi ce fac.

 

Salut .

 

Este F10 cu cutia 8HP45. Esti sigur ca nu curge mai mult de 4,5 litrii? Nu am gasit niciunde date tehnice despre asta. Doar pareri pe forum. SI mie mi-a parut cam mult dar nu am cu ce proba.

Link to comment
Share on other sites

Salut .

 

Este F10 cu cutia 8HP45. Esti sigur ca nu curge mai mult de 4,5 litrii? Nu am gasit niciunde date tehnice despre asta. Doar pareri pe forum. SI mie mi-a parut cam mult dar nu am cu ce proba.

 

 

Da sunt foarte sigur, am si eu tot F11 cu 8hP45. Iti spun sigur, deoarece eu mi-am facut la mine schimbul de ulei, plus la alte modele de F.

Cutia 8Hp, 45, 50, 70,90, are 8,5 liti si la schimb ( prin scurgere) nu curge mai mult de 4,5 litri.

 

Si atentie, in motor baga ulei bmw twin power turbo ll-04, 0w-30, merge mult mai bine masina, nu baga 05w30. Daca vrei sa ai un motor bun, baga ce spun eu si schimba-l la 15-20.000 km. nu te lua dupa ce spun altii.

Edited by radu95
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Da sunt foarte sigur, am si eu tot F11 cu 8hP45. Iti spun sigur, deoarece eu mi-am facut la mine schimbul de ulei, plus la alte modele de F.

Cutia 8Hp, 45, 50, 70,90, are 8,5 liti si la schimb ( prin scurgere) nu curge mai mult de 4,5 litri.

 

Si atentie, baga ulei bmw twin power turbo ll-04, 0w-30, merge mult mai bine masina, nu baga 05w30.

 

Mai ales daca il baga in cutie...

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Smecheria este prea mare. Uleiul a fost ATF3+ care a costat 231 ron pe litru.

 

Sa te duci la reprezentanta sa-ti faci upadate la toate calculatoarele masinii. O sa vezi diferenta, cutia va schimba altfel. Costa 250 lei.

Cine vrea sa studieze, ca sa nu va mai pacaleasca meseriasii https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-525d-tou_201307/repair-manuals/24-automatic-transmission/ Aveti aici pentru toate modelele de bmw, spor la lecturat.

 

Nici ZF Faur nu respecta 100% procedura, la schimbul de ulei cutie.

Edited by radu95
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sa te duci la reprezentanta sa-ti faci upadate la toate calculatoarele masinii. O sa vezi diferenta, cutia va schimba altfel. Costa 250 lei.

Cine vrea sa studieze, ca sa nu va mai pacaleasca meseriasii https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-525d-tou_201307/repair-manuals/24-automatic-transmission/ Aveti aici pentru toate modelele de bmw, spor la lecturat.

 

Nici ZF Faur nu respecta 100% procedura, la schimbul de ulei cutie.

 

 

Multumesc. Este de ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Eu de 2 luni ma chinui sa fac programare la faur si tot mi se spune ca nu au piese (baia) pe stoc. um dracu sa fii reprezentanta si sa nu ai piese de 2 luni pe stoc!!! :bash:

 

Am reusit sa fac schimbul dupa 2 luni si ceva de cand ma chinui sa fac programarea :2guns: greu la ei cu comunicarea, raspund la mail dupa cateva zile sau chiar de loc daca nu insisti, telefon, cel care e pe site nu functioneaza......noroc cu fatuca de la receptie , e tare frumusica :bigyellowgrin: ca ma dusesem cu ganduri razboinice da m-am calmat cat ma tinut de vorba(m-a aburit, da... ce sa zic :bigyellowgrin: ). Au curs 5l de ulei si au intrat 6l, au facut si resetari/adaptari cat si diagnoza pe care mi-a dat-o listata, totul ok :twoup: Nu s-a comportat ciudat dupa schimb, au adus 8l la schimb dar au facturat 6l atat cat a intrat, totul a costat 1750 lei.

Ingineru ok, deschis la discutii nu sa aratat deranjat de intrabarile mele.

Concluzie= multumit

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa fac schimbul dupa 2 luni si ceva de cand ma chinui sa fac programarea :2guns: greu la ei cu comunicarea, raspund la mail dupa cateva zile sau chiar de loc daca nu insisti, telefon, cel care e pe site nu functioneaza......noroc cu fatuca de la receptie , e tare frumusica :bigyellowgrin: ca ma dusesem cu ganduri razboinice da m-am calmat cat ma tinut de vorba(m-a aburit, da... ce sa zic :bigyellowgrin: ). Au curs 5l de ulei si au intrat 6l, au facut si resetari/adaptari cat si diagnoza pe care mi-a dat-o listata, totul ok :twoup: Nu s-a comportat ciudat dupa schimb, au adus 8l la schimb dar au facturat 6l atat cat a intrat, totul a costat 1750 lei.

Ingineru ok, deschis la discutii nu sa aratat deranjat de intrabarile mele.

Concluzie= multumit

 

Salut.

 

Ce tip de cutie ai?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.