Jump to content

Vinovatie accident


Romulus

Recommended Posts

Becurile de pe golf sunt proaste, matuite, murdare. Mie mi se pare ca se vede semnalul la un moment dat. ConteazĂŁ ĂŽn ancheta? Absolut deloc din moment ce nu se poate dovedi.

 

S-a asigurat? El zice ca da.

ĂnsĂŁ asigurarea se verifica doar așa: s-au acroșat, cine avea prioritate ĂŽn acel loc? Skoda. Atunci golful e vinovat de accident.

 

A, ca golful poate a semnalizat, poate s a și asigurat, iar cel cu skoda a venit cu 120,a ĂŽntrat ĂŽn depĂŁșire fix dupĂŁ ce s a asigurat cel cu golful. Detaliile astea nu se pot dovedi asa ca nu se iau ĂŽn calcul.

 

Dpdv moral, cu 3 copii ĂŽn mașinĂŁ, cu fii-su pe scaunul din fațĂŁ, fĂŁrĂŁ centura de siguranțĂŁ, ĂŽn localitate, pe pod, ĂŽn intersecție, depĂŁșește cu 100+ la ora niște mașini care ĂŽncetinesc, e 100% vinovat pentru moartea copilului.

 

Dar conform codului rutier cel cu golful e vinovat .

 

Ăn ceea ce privește partea penalĂŁ (omor din culpĂŁ) aici se vor lua ĂŽn calcul mai multe variabile, inclusiv viteza, depĂŁșirea ĂŽntr un loc nepermis, neasigurarea la schimbarea direcției de mers. Depinde de judecĂŁtor cum va interpreta

 

Ca exemplu, dacĂŁ mergi cu 100 km ĂŽn localitate și omori un om care traverseazĂŁ neregulamentar, intri la omor din culpa chiar dacĂŁ omul ala nu avea ce cauta acolo.

Edited by coldone
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta inseamna ca in oras daca te incadrezi pe banda numaru 2 la semafor, ca vrei sa faci stanga in intersectie (fara sa semnalizezi) si unu vine din spate, depaseste coloana pe dubla linie continua si se intersecteaza cu tine in intersectie, te loveste , tot tu esti de vina ? Chiar am ajuns niste vite de ne trebuie parapet unde este linie continua !!!

 

normal ca nu esti tu vinovat. La ce am spus mai sus, ma refeream in contextul in care depasirea ar fi permis (linie discontinua).

 

Mi se pare ciudat ca vinovatia in astfel de situatii sa fie data strict de factorul declansator si nu in baza unui context. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt convins ca cel cu golful nu a vãzut Skoda, era departe când s-a asigurat. În cele 4-5 sec cât dureazã manevra skoda a venit prea tare ca sã mai lase loc de alta reactie

 

 

Si eu sunt convins, dar legal asta e la mana instantei si a portofelului pentru expertize si contra-expertize in timpul procesului.

 

 

Ok, asta inseamna ca s-a asigurat. Ramana doar sa dovedeasca asta. M-am mai uitat o data pe filmulet, linia continua incepe mult din spate, dinainte de rompetrol.

Link to comment
Share on other sites

Asta inseamna ca in oras daca te incadrezi pe banda numaru 2 la semafor, ca vrei sa faci stanga in intersectie (fara sa semnalizezi) si unu vine din spate, depaseste coloana pe dubla linie continua si se intersecteaza cu tine in intersectie, te loveste , tot tu esti de vina ? Chiar am ajuns niste vite de ne trebuie parapet unde este linie continua !!!

 

din pacate foarte multi ignora linia continua sau chiar dubla continua, am vazut destui pe V Oltului depasind astfel. Cazul descris de tine e improbabil intrucat nu vad cum te-ar depasi, ar intra pe contrasens in cei din fata, nu ca nu ar fi poate unii capabili de asa ceva, doar ca aia chiar ar fi kamikaze sau teroristi ca tot sunt la moda :). Oricum in cazul asta tu trebuie sa acorzi prioritate doar celor din fata si pietonilor, asta din spate nu ar in fi categoria celor carora ar trebui sa le acorzi drept de trecere, deci ar fi vionvat.

Link to comment
Share on other sites

Becurile de pe golf sunt proaste, matuite, murdare. Mie mi se pare ca se vede semnalul la un moment dat. ConteazĂŁ ĂŽn ancheta? Absolut deloc din moment ce nu se poate dovedi.

 

S-a asigurat? El zice ca da.

ÎnsĂŁ asigurarea se verifica doar așa: s-au acroșat, cine avea prioritate ĂŽn acel loc? Skoda. Atunci golful e vinovat de accident.

 

A, ca golful poate a semnalizat, poate s a și asigurat, iar cel cu skoda a venit cu 120,a ĂŽntrat ĂŽn depĂŁșire fix dupĂŁ ce s a asigurat cel cu golful. Detaliile astea nu se pot dovedi asa ca nu se iau ĂŽn calcul.

 

Dpdv moral, cu 3 copii ĂŽn mașinĂŁ, cu fii-su pe scaunul din fațĂŁ, fĂŁrĂŁ centura de siguranțĂŁ, ĂŽn localitate, pe pod, ĂŽn intersecție, depĂŁșește cu 100+ la ora niște mașini care ĂŽncetinesc, e 100% vinovat pentru moartea copilului.

 

Dar conform codului rutier cel cu golful e vinovat .

 

În ceea ce privește partea penalĂŁ (omor din culpĂŁ) aici se vor lua ĂŽn calcul mai multe variabile, inclusiv viteza, depĂŁșirea ĂŽntr un loc nepermis, neasigurarea la schimbarea direcției de mers. Depinde de judecĂŁtor cum va interpreta

 

Ca exemplu, dacĂŁ mergi cu 100 km ĂŽn localitate și omori un om care traverseazĂŁ neregulamentar, intri la omor din culpa chiar dacĂŁ omul ala nu avea ce cauta acolo.

 

Extrem de corect tot ce ai spus. Morala? Chiar daca ai in principiu ai dreptate, ca sa te disculpi, te vei lupta cu sistemul juridic daca ai incalcat si o simpla regula. Ca urmare, mergem mai prudent.

Link to comment
Share on other sites

Ai sa ramai suprins dar da, nu pentru ca vreau eu, ci pentru ca asa functioneaza legea noastra, buna, rea. Spre exemplu, virezi pe o strada cu sens unic. Nimeni nu spune in ce directie trebuie sa te asiguri, doar ca trebuie sa te asiguri si sa faci manevra cand nu prezinta pericol. Daca vine unul pe sens interzis, tu esti cel care nu i-ai acordat prioritate. El, are alte probleme, contraventionale.

 

Intrebati in jurul vostru. Sigur aveti un prieten la politie sau in sistemul juridic.

 

Nu ma mai surprinde nimic ...

 

Si daca lovesti o caruta din spate pe un Drum European (Unde din start nu au ce cauta carutele) tu esti vinovat pentru nerespectarea distantei fata de cel din fata ,asta e legea (eu sunt de vina ca nu am pastrat distanta fata de un obiect aproape fix ce ''sta'' noaptea nesemnalizat pe drum)

Care este distanta ? cum stabilesc ca sunt la o distanta anume sau corespunzatoare ? nimeni nu stie... dar tu trebuie sa respecti legea (adica fa cum si ce poti numai sa nu intri in ala din fata) asa mai pe Romaneste.

Politia nu se leaga de carutas ca nu are ce cauta pe un drum European si daca el nu ar fii fost acolo accidentul nu s-ar mai fii intamplat. Se leaga de tine ca de ce nu ai pastrat distanta si ca tu l-ai lovit pe el.

Unele legi nu au nici o treaba cu logica, ce sa mai vorbim de o eventuala intersectare.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Romulus Asta o știu și eu, alta prostie din legislația ro.

Nu am ĂŽnțeles nici pana acum de legea te obliga sa dai prioritate unuia care circula pe ĂŽn sector de drum interzis...

 

Nu te obliga doar atunci. Te obliga tot timpul cand efectuezi o manevra. Vezi textul de lege de mai sus!

 

Multi fac dreapta asigurandu-se doar in partea stanga, uitand ca poate fi cineva in depasire, legal sau nu! E aceeasi problema ca aici, doar ceva mai simplu de inteles.

Link to comment
Share on other sites

Nu ma mai surprinde nimica ...

 

Si daca lovesti o caruta din spate pe un Drum European (Unde din start nu au ce cauta carutele) tu esti vinovat pentru nerespectarea distantei fata de cel din fata ,asta e legea (eu sunt de vina ca nu am pastrat distanta fata de un punct aproape fix ce ''sta'' noaptea nesemnalizat pe drum)

Care este distanta ? cum stabilesc ca sunt la o distanta anume sau corespunzatoare ? nimeni nu stie... dar tu trebuie sa respecti legea (adica fa cum si ce poti numai sa nu intri in ala din fata) asa mai pe Romaneste.

Politia nu se leaga de carutas ca nu are ce cauta pe un drum European si daca el nu ar fii fost acolo accidentul nu s-ar mai fii intamplat. Se leaga de tine ca de ce nu ai pastrat distanta si ca tu l-ai lovit pe el.

Unele legi nu au nici o treaba cu logica, ce sa mai vorbim de o eventuala intersectare.

 

Asta e foarte adevarat din pacate. Eu atrag doar atentia asupra ce avem acum, buna sau rea. Sa fim feriti sa avem de-a face cu ea. Ca trebuie schimbata sau imbunatatita, e subiect de alt topic.

 

Trambulina de langa Iasi, acolo unde un F10 condus agresiv probabil, a zburat intr-o duba de pe contrasens, amandoi soferii murind pe loc.

 

utDzhCH.jpg

 

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/exclusiv-update-accident-cu-doi-morti-in-pacurari-un-bmw-a-zburat-pur-si-simplu-peste-parapetul-de-delimitare--168980.html

 

http://www.youtube.com/watch?v=-4adTf6Lz1g

Link to comment
Share on other sites

mai bine ii dai prioritate celui care nu are dreptul sa fie acolo decat sa te infigi in el sau el in tine, cred ca e mai intelept asa....cred ca podul ala are undeva la cca 14m L, am calculat asa la ochi dupa numarul de parapeti(cam 2m/parapet x7), ala face cam cca 1sec sa-l traverseze, rezulta cam o viteza de cca 60kmh...e un calcul asa primitiv, dar cam asa rezulta...

 

ideea este ca nici nu se vede vreo urma de franare, l-a vazut tarziu, a presupus ca are timp sa treaca de el incercand o manevra de ocolire, nici cel din spatele Golf-ului nu a franat suficient, poate ar fi avut loc cel cu Skoda sa se bage prin dreapta, deci chiar si ala a fost surprins de manevra Golf-ului....sau a mers pe ideea da-l in plm pe asta cu Skoda, daca face pe smecherul ia de aici...sper ca nu a facut asa ceva si ca poate trai cu constiinta curata...

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

din pacate foarte multi ignora linia continua sau chiar dubla continua, am vazut destui pe V Oltului depasind astfel. Cazul descris de tine e improbabil intrucat nu vad cum te-ar depasi, ar intra pe contrasens in cei din fata, nu ca nu ar fi poate unii capabili de asa ceva, doar ca aia chiar ar fi kamikaze sau teroristi ca tot sunt la moda :). Oricum in cazul asta tu trebuie sa acorzi prioritate doar celor din fata si pietonilor, asta din spate nu ar in fi categoria celor carora ar trebui sa le acorzi drept de trecere, deci ar fi vionvat.

 

In Constanta sa fii depasit in timp ce stai la semafor este ceva normal. De ex. daca esti primul la semafor pe banda 3, vezi cum esti depasit de unu pe dubla linie continua si se aseaza in fata ta , pe trecerea de pietoni sau chiar dupa daca locul este ocupat de altu care tot printr-o maneva similara a ajuns acolo. La fel se intampla si daca esti pe banda 2 , te depasete prin dreapta pe banda 1 care are verde intermittent la dreapta (deci, este libera) si se aseaza in fata ta , pe trecerea de pietoni sau chiar merge pana aproape de centrul intersectie. Nu mai poti sa folosesti cuvantul ''improbabil'' cand vine vorba de jungle din traficul Romanesc (east European).

Link to comment
Share on other sites

Sunt pornit acum... :frantics:

 

Uite, aici se opresc masinile la semafor, se face rosu si unul crede ca apuca sa treaca pe contrasens pe rosu, ocolind masinile care tocmai au oprit ca nu vroia sa uzeze franele. Intre timp Loganul apucase sa plece pe verde. Doi batrani au murit pe loc.

 

http://youtu.be/K67pLgdVNLI?t=3m21s

Link to comment
Share on other sites

Asta e foarte adevarat din pacate. Eu atrag doar atentia asupra ce avem acum, buna sau rea. Sa fim feriti sa avem de-a face cu ea. Ca trebuie schimbata sau imbunatatita, e subiect de alt topic.

 

Trambulina de langa Iasi, acolo unde un F10 condus agresiv probabil, a zburat intr-o duba de pe contrasens, amandoi soferii murind pe loc.

 

utDzhCH.jpg

 

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/exclusiv-update-accident-cu-doi-morti-in-pacurari-un-bmw-a-zburat-pur-si-simplu-peste-parapetul-de-delimitare--168980.html

 

http://www.youtube.com/watch?v=-4adTf6Lz1g

 

 

Imi inchipui ce s ar intampla daca romanii ar avea bani de Porsche sau Ferrari sh

Link to comment
Share on other sites

mai bine ii dai prioritate celui care nu are dreptul sa fie acolo decat sa te infigi in el sau el in tine, cred ca e mai intelept asa....cred ca podul ala are undeva la cca 14m L, am calculat asa la ochi dupa numarul de parapeti(cam 2m/parapet x7), ala face cam cca 1sec sa-l traverseze, rezulta cam o viteza de cca 60kmh...e un calcul asa primitiv, dar cam asa rezulta...

 

ideea este ca nici nu se vede vreo urma de franare, l-a vazut tarziu, a presupus ca are timp sa treaca de el incercand o manevra de ocolire, nici cel din spatele Golf-ului nu a franat suficient, poate ar fi avut loc cel cu Skoda sa se bage prin dreapta, deci chiar si ala a fost surprins de manevra Golf-ului....sau a mers pe ideea da-l in plm pe asta cu Skoda, daca face pe smecherul ia de aici...sper ca nu a facut asa ceva si ca poate trai cu constiinta curata...

 

Decat sa scrie pe mormantul tau "avea prioritate"... cred ca da! Mai bine te asiguri!

Link to comment
Share on other sites

Sunt pornit acum... :frantics:

 

Uite, aici se opresc masinile la semafor, se face rosu si unul crede ca apuca sa treaca pe contrasens pe rosu, ocolind masinile care tocmai au oprit ca nu vroia sa uzeze franele. Intre timp Loganul apucase sa plece pe verde. Doi batrani au murit pe loc.

 

http://youtu.be/K67pLgdVNLI?t=3m21s

 

si cand te gandesti ca tocmai ce ratase un pieton. se vede un om pe trecere chiar in acelasi timp cu bizonul

Edited by Crysis21
Link to comment
Share on other sites

Imi inchipui ce s ar intampla daca romanii ar avea bani de Porsche sau Ferrari sh

 

Eh, duminica dimineata, venind de la nunta, toti sunt zmei.

 

si cand te gandesti ca tocmai ce ratase un pieton. se vede un om pe trecere chiar in acelasi timp cu bizonul

 

Sincer nu am idee cum de l-a ratat. Poate nu l-a ratat dar inca nu l-au gasit! Stiu, gluma macabra... Din pacate aici traim.

Link to comment
Share on other sites

...deci chiar si ala a fost surprins de manevra Golf-ului....sau a mers pe ideea da-l in plm pe asta cu Skoda, daca face pe smecherul ia de aici...sper ca nu a facut asa ceva si ca poate trai cu constiinta curata...

 

Ba chiar dimpotriva, daca cel cu Skoda considera ca a facut o manevra potrivita si avea prioritate, el sa aiba cu constiinta impacata (dar nu cred ca o s-o abia, mult timp de acum).

 

 

Concluzia pe baza legii, ar fi ca oricine depaseste pe linie continua, poate sa scape cu basma curata. Ceea ce nu mi se pare deloc in regula, asta practic le da curaj celor asemenea soferului skodei, stiind ca scapa doar cu o contraventie, carnet suspendat etc. Iata ca nu a fost doar atat, din pacate.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Schimbarea directiei de mers este una din cele mai importante manevre din trafic, tocmai din cauza ca aceasta manevra facuta fara sa te asiguri CORECT poate fi factorul declansator al unui accident (mortal). Astfel trebuie sa te asiguri de fiecare data cand schimbi directia de mers, indiferent de marcaje, semnalizari!

Am vazut ca multi dintre voi nu stiu sa se asigure corect, astfel incat am citit aberatii de genul: s-a asigurat cu 20m inainte de manevra, sau ca a aruncat un ochi in oglinda cand a avut intentia de efectuare a manevrei si ca din cauza vitezei skodei nu avea timp sa o vada.

Asadar o asigurare CORECTA la schimbarea directiei de mers incepe odata cu intentia de a efectua respectiva manevra si continua pe toata durata manevrei pana se incheie!!!

Din punctul meu de vedere, al politiei si al legiutorului, cel vinovat de producerea accidentului mortal este cel cu golful, prin schimbarea directiei de mers fara sa se asigure CORECT!

Edited by X M I
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.