Jump to content

Vinovatie accident


Romulus

Recommended Posts

Hai sa fim seriosi ca in momentul cand mergi cu 200 pe drumuri nationale iti asumi un mare mare risc. Mi se pare ca majoritatea soferilor care au taiat calea motociclistilor ce circulau cu mult peste viteza legala, au ramas linistiti in libertate. Nu zic ca nu a fost si vina lor, dar judecatorii/procurorii au decis in favoarea soferilor.

Da dar asta nu inseamna ca judecatorii au decis in favoare cuiva. Judecatorul are pozitia ingrata de a aplica legea si o face analizand toti factori ce au condus la producerea unei infractiuni. In cazul de fata este o infractiune din culpa pentru care legiuitorul a prevazut o anumita clementa din start, iar judecatorul are obligatia (acolo unde exista) de a aplica si circumstante atenuante care reduc considerabil pericolul concret al infractiuni. Legea penala prevede si cazuri de nepedepsire in anumite conditii:

 

faptă care nu prezintă pericolul social al unei infracţiuni, faptă prevăzută de legea penală, care prin atingerea minimă adusă uneia din valorile apărate de legea penală şi prin conţinutul ei concret, nu prezintă gradul de pericol social al unei infracţiuni, fiind vădit lipsită de importanţă.

 

Gradul de pericol social se stabileşte în concret, ţinîndu-se seama de modul şi mijloacele de săvirşire a faptei, de împrejurările în care a fost săvîrşită, de urmarea produsă sau care s-ar fi putut produce, precum şi de persoana şi conduita făptuitorului, în cazul faptei lipsite de pericolul social al unei infracţiuni, procurorul sau instanţa de judecată aplică una din sancţiunile cu caracter administrativ prevăzute in art. 91, C.p. şi anume: mustrarea, mustrarea cu avertisment, ori amenda de la 10 la 1000 lei. Lipsa pericolului social al unei infracţiuni din conţinutul faptei prevăzute de legea penală constituie un caz de împiedicare a punerii în mişcare sau a exercitării acţiunii penale (art. 10, lit. b^1, C.p.p.). în acest caz, procurorul, în cursul urmăririi penale, dispune scoaterea de -sub urmărire, iar în cursul judecăţii, instanţa pronunţă achitarea.

 

Multi oameni nu inteleg diferenta intre omor si ucidere din culpa si multi se asteapta ca pedepsele sa fie identice... sunt infractiuni total diferite si pedepsite total diferit. Instantele de judecata inclina sa aplice pedepse cu suspendare in cazul accindentelor (acolo unde nu a fost vorba de alcool) pentru ca scopul pedepsei este ca infractorul sa numai comita infractiuni pe viitor iar in acest caz nefiind o infractiune intentionata o pedeapsa cu executare nu ar fii oportuna. Daca ne ar judeca gloata am muri in lanturi...

 

Aduc si un exemplu... cum motiveaza un judecator o astfel de decizie:

 

Pentru a pronunţa această sentinţă, instanţa de fond a reţinut, în fapt, că, la data de 11 martie 2010, în timp ce conducea un autoturism, pe DN 1E60, în sensul de circulaţie Cluj-Napoca - Oradea, în afara localităţii Izvorul Crişului, inculpatul a pierdut controlul volanului şi a intrat pe contrasens, izbind frontal o autoutilitară, condusă regulamentar de numitul V.A., provocând, astfel, moartea minorei B.A.E., fiica sa, în vârstă de 8 ani, aflată în propria maşină pe locul din dreapta faţă.

 

În şedinţa de judecată din data de 31 mai 2011, Tribunalul a admis cererea inculpatului de a fi judecat în procedura specială prevăzută de art. 3201 C. proc. pen., acesta recunoscând comiterea faptei aşa cum a fost reţinută de către organele de urmărire penală, cunoscând şi însuşindu-şi probele administrate în cauză în faza urmării penale şi anume: procesul-verbal de cercetare la faţa locului, raportul de constatare medico-legală, buletinul de analiză toxicologică-alcoolemie, declaraţiile martorilor, înscrisurile şi imaginile foto depuse la dosar.

 

Având în vedere ansamblul probator administrat în cauză, însuşit de către inculpat, instanţa fondului a constatat că fapta comisă de acesta întruneşte teoretic, abstract, elementele constitutive ale infracţiunii de ucidere din culpă, prevăzută de art. 178 alin. (2) C. pen., însă, în concret, s-a apreciat că faptei săvârşite îi lipseşte una dintre trăsăturile esenţiale ale oricărei infracţiuni, şi anume gradul de pericol social concret, la evaluarea căruia a ţinut seama de criteriile stabilite prin dispoziţiile alin. (2) al art. 181 C. pen. În acest context, instanţa a reţinut împrejurarea că,anterior comiterii faptei, inculpatul a avut o conduită pozitivă în societate şi la locul de muncă, cu caracterizări deosebite din partea conducerii şi colegilor. De asemenea, are o familie închegată, ale cărei probleme, respectiv starea de sănătate precară a fiicei minore, l-au adus în acea zi nefastă a producerii accidentului rutier, fiind obligat să se deplaseze periodic din municipiul Botoşani la Băile Felix Oradea, pentru ca minora să urmeze proceduri speciale pentru recuperare fizică, fiind adusă cu maşina drum lung şi obositor atât pentru ea cât şi pentru inculpat, care conducea autoturismul. S-a arătat de către instanţă că la fel s-a întâmplat şi în ziua accidentului, când este posibil ca inculpatul să fi aţipit la volan şi atunci să fi pierdut controlul maşinii. Judecătorul fondului a mai avut în vedere şi impactul psihic deosebit al evenimentului rutier produs asupra inculpatului, dovadă fiind scriptele medicale de la dosar, care indică pierderea memoriei pe termen scurt, fiind un şoc pentru acesta atât accidentul în sine, cât mai ales urmarea lui, respectiv moartea singurului copil. Totodată, instanţa a raportat atât fapta, cât şi posibilităţile legale concrete de sancţionare a acesteia la principiul proporţionalităţii, având în vedere, pe de o parte, gradul de pericol social concret al faptei, iar, pe de altă parte, consecinţele unei condamnări penale pentru autorul ei.

 

Faţă de aceste considerente şi ţinând seama de circumstanţele reale şi personale, instanţa a concluzionat că fapta comisă de către inculpat este de natură a aduce doar o atingere minimă valorii sociale protejate prin legea penală încălcată şi este în mod vădit lipsită de importanţă.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

...

 

Da, de obicei pedeapsa maxima e cativa ani de inchisoare cu suspendare. Aia e fix pix, e ca si cum n-ar fi. Mi se pare ca nici huidu, care mergea ca nebunu' si care a fost vinovat direct de moartea catorva persoane nu a facut o zi de inchisoare (bine, acolo au interevenit si altii...)

 

Ideea e, ca in cazul de fata, soferul golfului nu va fi tras la raspundere mai mult decat au fost trasi si altii.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Un caz asemanator ieri in Sibiu

Mai mult ca sigur bicicleta aluia cu 207le depasea latimea masinii, iar vizibilitate la stopurile lui nimic, dar asta clar nu il disculpa pe cel cu BMWul.

Ce trebuie retinut dupa toate aceste evenimente nefericite ? Respectati dracu pe ceilalti participanti la trafic !

Link to comment
Share on other sites

Cum naiba reusesc astia sa ia permis?

La greseli de genul ar trebui suspendat permisul pe un an si reexaminare (si la neacordare de prioritate la fel). Poate asa se mai linistesc

Citeam ieri ca cei de la politia rutiera au suspendat peste 300 de permise si au constatat in jur de 2800 de contraventii intr-o singura zi. Cam asa se conduce in Romania...

Link to comment
Share on other sites

Cum naiba reusesc astia sa ia permis?

La greseli de genul ar trebui suspendat permisul pe un an si reexaminare (si la neacordare de prioritate la fel). Poate asa se mai linistesc

Citeam ieri ca cei de la politia rutiera au suspendat peste 300 de permise si au constatat in jur de 2800 de contraventii intr-o singura zi. Cam asa se conduce in Romania...

 

Nici chiar asa, sunt persoane care conduc de 10-20 de ani fara probleme/incidente , si pentru ca o data a intrat pe rosu sau nu a acordat prioritate , trebuie sa il acuzam ca a dat spaga cand a luat permisul sau sa ii anulam permisul!? Nu prea . In plus suntem oameni , predispusi sa mai gresim din cand in cand .... De ex: un om care are probleme (acasa , la munca , stress , sau mai stiu eu prin ce perioada mai nasoala trece) la volan o sa ii scada atentia , reflexele si timpul de reactie ... asta nu inseamna ca esti un sofer prost , doar ca in perioada aia cresc sansele sa faca ceva nasoale in trafic.

Sunt de accord sa ti se anuleze permisul pe timp de 1 an, daca in timp de 2 ani ai avut permisul suspendat mai mult de 2-3 ori.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De acord cu tine, eu ma refeream la "recidivisti". Una e faci o greseala involuntara, cauzata de n factori (desi un anumite circumstante nu e scuzabila nici asta) si alta e un stil de condus teribilistic de cate ori ajung la volan. Toti suntem supusi greselilor insa asta nu trebuie sa devina un obicei

Am vazut soferi care faceau greseli grave si habar nu aveau ce au gresit, ba mai mult injurau cand li se atragea atentia

Sunt cateva greseli in trafic care, in majoritatea cazurilor, duc la accidente cu morti sau raniti. A se vedea cazul de mai sus

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.