Jump to content

Vinovatie accident


Romulus

Recommended Posts

Deci tu zici ca trebuia sa acorde prioritate unei masini care nu avea ce cauta in depasire?

 

Clar, din pacate. Se mai intampla frecvent cand cineva face dreapta de pe o straduta laterala si se asigura doar dinspre stanga, iar din dreapta cineva vine in depasire pe linie continua. E aproape acelasi lucru.

 

[...]

..ce atac la persoana!?

Ma intrebam doar ce varsta ar putea avea..

[...]

 

Nici eu, nici tu nu suntem copii, stim amandoi exact ca era o ironie mai directa sau nu, care eu o consider atac la persoana. Nu continua pe tema asta, te rog.

Link to comment
Share on other sites

Legea stabileste cine este vinovat - si legea spune ca trebuie sa semnalizezi cu 50/100m (localitate/in afara localitatii) inainte de momentul schimbarii directiei/benzii de rulare, sa te asiguri si sa dai prioritate autovehiculelor aflate pe banda pe care urmeaza sa intri; Skoda se afla deja pe acea banda la momentul cand Golful intra pe ea, asa ca Golful ar fi trebuit sa ii acorde prioritate; deci conform legii, Golful este vinovat de producerea accidentului.

Te rog sa pui si un articol de lege sau citeaza din legislatie....eu nu cred asa ceva! Ai obligatia sa acorzi prioritate celor de pe contrasens, nu celor ce sunt in depasire neregulamentara! Semnalizare sau nu, ala cu Skoda oricum nu a vazut nici un semnal si nici nu avea cum! Eu daca eram in Golf si traiam, il gatuiam cu mana mea pe idiotul ala din Skoda! Asemena comportamente trebuie eliminate si se vor elimina doar prin pedepse aspre!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te rog sa pui si un articol de lege sau citeaza din legislatie....eu nu cred asa ceva! Ai obligatia sa acorzi prioritate celor de pe contrasens, nu celor ce sunt in depasire neregulamentara! Semnalizare sau nu, ala cu Skoda oricum nu a vazut nici un semnal si nici nu avea cum! Eu daca eram in Golf si traiam, il gatuiam cu mana mea pe idiotul ala din Skoda! Asemena comportamente trebuie eliminate si se vor elimina doar prin pedepse aspre!

 

Ai obligatia sa ramai in viata , ca Skoda era gata sa decoleze e fix problema soferului , comportamentul preventiv tocmai asta implica , sa te asiguri samd . Eu suspectez ca Golf nu l-a mai vazut , poate a aruncat o privire scurta si cam atat . Zilnic intalnesc soferi cu diverse scuze ..nu am dat semnal ca aprindeam tigara , aprindeam telefonul ca s-a stins , tineam volanul cu piciorul ca mancam o inghetata si ..te doare mintea :)) . Ochii in 16.

n

Link to comment
Share on other sites

Ai obligatia sa ramai in viata , ca Skoda era gata sa decoleze e fix problema soferului , comportamentul preventiv tocmai asta implica , sa te asiguri samd . Eu suspectez ca Golf nu l-a mai vazut , poate a aruncat o privire scurta si cam atat . Zilnic intalnesc soferi cu diverse scuze ..nu am dat semnal ca aprindeam tigara , aprindeam telefonul ca s-a stins , tineam volanul cu piciorul ca mancam o inghetata si ..te doare mintea :)) . Ochii in 16.

n

Aici sunt de acord, ochii in 16! Sau 32! Cel din golf traia daca se uita si oglinda(comportament preventiv), dar o mica neatentie l-a costat viata!

Dar ma repet a 3-a oara, nu scrie in legislatie ca avea obligatia sa se asigure daca il depaseste cineva!!!

Oricum, indiferent de pedeapsa/vinovatie, viata de om pierduta nu o mai compenseaza nimic!

Link to comment
Share on other sites

Te rog sa pui si un articol de lege sau citeaza din legislatie....eu nu cred asa ceva!

 

Articolul 54

(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ala cu Golful poate s-a uitat si nu a vazut nimic cand a inceput sa se incadreze spre stanga , Skoda a tasnit din spatele masinii care fimeaza si nah ... ala din Golf deja era incadrat si nu a mai avut ce sa faca , iar ala cu Skoda la fel , nu a mai avut cum sa franeze sau sa evite la viteza aia.

Asa putem sa ne tot gandim la posibilitati in favoarea orcaruia.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Toti au supravietuit mai putin un copil de pe scaunul din fata a pasagerului din Skoda alba.

 

Articolul 54

(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

 

Indiferent ca sunt pe contrasens, depasesc pe linia continua sau circula cu viteza peste limita legala. Aici, Golful negru a pus in pericol siguranta celor din Skoda alba, chiar daca acesta la randul lui era in depasire ilegala.

 

Am deschis dezbaterea asta in speranta ca vom primi si pareri avizate, fie de la avocati/judecatori fie de la eventuali membri implicati intr-un asa proces legal.

 

http://alba24.ro/wp-content/uploads/2017/06/19048402_1745126515503500_569075338_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Legal poate va fi disculpat cel cu Skoda, dar moral o sa i se aminteascĂŁ zilnic ca depĂŁĂâ˘irea lui pe linie continua a costat viaĂâşa copilului. Cu ocazia topicului asta mi-am dat seama ca nu prea ma uit in spate in situaĂâşii de genul, merg probabil pe ideea ca doar nu o sa depĂŁĂâ˘eascĂŁ unul neregulamentar.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Articolul 54

(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

wolfenstein99, din pacate ce nu intelegi este ca manevra periculoasa a facut-o cel care depasea, acela fiind pe/peste linia continua (..venind pe contrasens din spate!). Greseala a fost a celui care depaseste pentru ca a depasind UNDE NU ERA PERMIS (chiar atat de greu e sa intelegi??) De aceea m-am mirat sa spui ca Golful nu trebuia sa fie acolo! Dar Golful avea dreptul sa fie acolo (situatia-linia intrerupta permitandu-i manevra, schimbarea directie de mers) fie ca semnaliza fie ca nu, chiar daca nu a semnalizat viteza si imprudenta celui care a executat depasirea intr-un loc nepermis (linie continua!) il face pe el mai intai vinovat.

 

Cine suntem noi sa judecam ca cineva nu face un simplu lucru sa zicem de a nu semnaliza? ...Asta ne da dreptul de a incalca/ignora/uita o regula si mai grava, aceea de depasire pe linia continua (daca se doreste a pune in balanta doua situatii/intentie..). Desigur ca aici nu intra in discutie situatie creata intentionat.

Este posibil ca datorita unor astfel de atitudini accidentele sa fie mai dese decat mai rare.

 

Vinovat e cel care a depasit pe linie continua.

 

(Nu comentez rezultatul unei legi aplicate stramb cum este posibil sa se intample.)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

[...] Cu ocazia topicului asta mi-am dat seama ca nu prea ma uit in spate in situaÈ›ii de genul, merg probabil pe ideea ca doar nu o sa depãÈ™eascã unul neregulamentar.

 

Corect. Legea spune sa te asiguri. Nu doar pentru cei care circula regulamentar, ci sa te asiguri cand faci acele manevre.

 

wolfenstein99, din pacatece nu intelegi tu este ca manevra periculoasa a facut-o cel care depasea, acela depasind/fiind pe/peste linia continua. Greseala a fost a celui care depaseste pentru ca a depasind UNDE NU ERA PERMIS (chiar atat de greu e sa intelegi??) De aceea m-am mirat sa spui ca Golful nu trebuia sa fie acolo! Dar Golful avea drpetul sa fie acolo fie ca semnaliza fie ca nu, chiar daca nu a semnalizat viteza si imprudenta celui care a executat depasirea intr-un loc nepermis (linie continua!) il face pe el mai intai vinovat.

 

Nu conteaza atat de mult masina care vira, ea avand dreptul sa vireze.

 

Incorect. Avea dreptul sa vireze DOAR dupa ce a semnalizat manevra si s-a asigurat ca nu pune in pericol traficul (legal sau ilegal).

Link to comment
Share on other sites

@Ciobanu George - gandesti intr-un mod aparte, logica ta nu numai ca sfideaza legea dar si conduita preventiva. Ai impresia ca pe autobahn unde sunt bucati de no speed limit un dobitoc care face aceeasi manevra si schimba banda fara sa se asigure si sa semnalizeze o sa fie el victima? nu, va fi idiotul care a produs un accident mortal. E acelasi lucru si aici, nici viteza Skodei si nici depasirea de pe linie continua nu au produs accidentul, au fost doar factori care au agravat situatia, e clar ca lumina zilei cine e vinovat.

 

Am vazut destui idioti la noi care vad ca esti angajat intr-o depasire si ei intra pe banda lor de pe contrasens dintr-o parcare sau drum secundar, nu stiu in baza carui rationament evident complet eronat. Ca si asta care credea ca daca e intersectie acolo poate vira oricum stanga fara sa semnalizeze sau sa se asigure. Ala depasea de ceva timp coloana, nu avea cum sa nu-l vada daca ar fi cascat ochii o fractiune de secunda in oglinda. Oricare din coloana aia putea la randul lui sa se angajeze in depasire, nu poti avea pretentia ca daca e linia continua nu te mai asiguri ca sigur nu vine nimeni, ca cine naiba sa depaseasca pe linie continua? Dooh, pe principiul asta al unei lumi ideale am muri pe capete...

Edited by mik15
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1.Conducatorul auto din Golf a virat la stanga corect, linia discontinua permitand aceasta manevra. Greseala ca nu a semnalizat schimbarea directiei de mers (sau nu functiona semnalizatorul spate) Art. 116, al 1 si 2, cod rutier

2. Skoda NU avea ce sa caute in depasire, indiferent de situatie, linia continua interzice acest lucru!

Art. 120, Al 1, Lit "i":

 

Art. 120

(1) Se interzice depasirea vehiculelor:

......

i) cand pentru efectuarea manevrei se incalca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circula, chiar si partial, pe sensul opus, ori se incalca marcajul care delimiteaza spatiul de interzicere;

 

Vinovat e conducatorul uto cu Skoda, fara drept de apel

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Aici s-a petrecut intamplarea:

 

https://www.google.ro/maps/@46.388008,23.7826288,3a,75y,12.36h,84.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sB7KeTjBVizyG9QxBo2-Vng!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

 

[...]

Vinovat e conducatorul uto cu Skoda, fara drept de apel

 

:faceless:

 

Oarecum hilar cate opinii sunt. Din ce stiu eu si din ce spun politistii, Golf-ul negru poarta vina. Dupa mine, amandoi poarta o parte din vina, dar dezbaterea se vroia a fi pentru a gasi parerile celor care cunoasc procesul juridic.

Link to comment
Share on other sites

Sute de metri de linie continua si inca se sustine ca ala cu Skoda a depasit corect???

LE: corect este sa analizam evenimentul prin prisma legii si nu a opiniilor, parerilor sau presupunerilor.

In cel mai rau caz Golf-ul primeste o amenda pentru nesemnalizarea intentiei de a schimba directia de mers

Edited by Madutzu25
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sute de metri de linie continua si inca se sustine ca ala cu Skoda a depasit corect???

 

Nimeni nu a sustinut asa ceva, nici vorba! Linie continua, indicator depasire interzisa, panou de localitate (viteza e dupa mine peste 50km/h) si pod. Doar ca asigurarea pentru o schimbare de directie e mai importanta potrivit a ce inteleg eu din legile romane.

Link to comment
Share on other sites

nu sunt avocat, asa ca nu voi continua discutia; dar ar trebui ca toti sa invatam din exemplul asta - atentie MAXIMA la momentul schimbarii directiei/benzii de mers, pot muri oameni.

 

nu voi uita niciodata ce mi-a spus instructorul in prima ora de condus: prioritatea SE DA, NU SE IA.

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Sa tasneasca din spatele celui care filmeaza nu prea are cum sa prinda asa viteza nici daca e R8, dar sa vina tare din spate, adica sa nu fi fost in depasire a coloanei si sa fie doar masina care filmeaza care vrea sa o depaseasca, golful se uita in oglinda (1 secunda cat iti trebuie mai mult nu) si incetineste sa faca stanga, asta cu skoda vine lansat si depaseste masina care filmeaza si ulterior incepe sa incetineasca din cauza golfului, asta cu skoda " ce face ma dobitocul asta?" nestiind ca in fata lui e o masina mica carea vrea sa vireze stanga.

Haide-ti sa va dau un alt caz asemanator din punct de vedere al culpei comune, va rog cititi atent, pe mine ma lasat masca cum poti sa omori sau sa fi omorat fara sa ai nici-o vina, imposibilul exista!

 

Un Bmw sta in severin la semafor sa faca stanga pe un bulevard cu 2 benzi dreapta si inca 2 directia opusa, semafoarele sunt contorizate, la 3-2-1 BMW incepe sa se miste si pleaca cand se face verde sa faca stanga, logic fiind ca la semafoarele din sensul opus sa se faca rosu pentru inainte ca sa-i lase sa treaca pe cei care fac stanga-dreapta.

In timp ce trece de semafor cu jumatate de masina, semafoarele la ora fixa (minut fix, secunda fixa) trec pe intermitent in toata intersectia (toate cele 4 puncte din intersectie), masinile care vin din fata normal ca nu mai pun frana, de unde sa stie el asta??? El se baga convins fiind ca e verde, poate nici nu se uita in dreapta si vrea sa treaca, moment in care vine o masina de pe contrasens si zice "ce face dobitcul asta, nu-mi da prioritate?" nu are timp si il loveste frontal-lateral, bmw-ul "uite dobitocul nu sta la semafor"...

 

Eu am incremenit cand am vazut ca BMW-ul trece in intersectie stiind ca e verde, am vazut live faza si am gandit-o pe loc, am strans din mana gandindu-ma ca se duce fara sa se mai opreasca, s-a oprit in mijloc (era seara), dar parca putin nedumerit, am vazut ca fost o oprire mai lunga, a stat putin pe loc si dupa a plecat si el, poate inca crede ca 1 nu a mai oprit la semafor daca nu s-a uitat in spate sa vada ca semafoarele s-au facut intermitent.

 

Deci "momentul ala" care daca iti spune cineva zici ca e film si nu realitate!

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

 

Indiferent ca sunt pe contrasens, depasesc pe linia continua sau circula cu viteza peste limita legala. Aici, Golful negru a pus in pericol siguranta celor din Skoda alba, chiar daca acesta la randul lui era in depasire ilegala.

 

Am deschis dezbaterea asta in speranta ca vom primi si pareri avizate, fie de la avocati/judecatori fie de la eventuali membri implicati intr-un asa proces legal.

 

Parese ca Skodei i se/s-ar permite a face orice manevra (aici ilegala) atat timp cat ceilalti participanti la trafic se feresc din calea sa.

 

..De ce nu ar fi catalogat drept iresponsabil si ca atare imputabil gestul de a depasi pe linie continua?

 

Sa speram ca vor veni si avocati/judecatori echilibrati sa analizeze situatia echitabil! :popcorn:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

bai oamenilor, nu mai ganditi asa, ca e complet gresit, nu poti avea pretentia ca participantii la trafic sa respecte regulile si tu sa te bazezi orbeste pe asta, voi cei ce sustineti ca ala nu avea ce cauta in depasire, aveti impresia ca schimba sau va schimba candva pe viitor ceva? NU, oamenii vor gresi mereu, fie ca va fi cu sau fara intentie, avem obligatia daca tinem la viata noastra si a celorlalti sa prevenim si sa evitam greselile altora, altfel o mierlim pe capete bazandu-ne pe utopii din astea.

 

Daca ala avea Stop si nu oprea si trecea unul cu 100kmh si il spulbera era tot vina aluia ca mergea cu 100kmh si ca de fapt el trebuia sa mearga cu 50kmh si atunci daca merga legal avea si ala timp sa traverseze strada? E aberant sa gandesti asa si nu faci decat sa iti pui singur viata in pericol. Cand traversati strada ca pietoni va asigurati? Sau mergeti pe premisa ca e zebra si soferul trebuie sa opreasca indiferent de circumstante?

Edited by mik15
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.