Jump to content

Vinovatie accident


Romulus

Recommended Posts

Acuma o sa fiu dur putin... dar mama copilului pe cine credeti ca o sa considere vinovat, pe cel cu golful sau pe antrenorul echipei? Probabil nu-l va ierta niciodata, mai e si inregistrare video in pana mea.

Nu stim dar cel mai probabil soferul Golfului va fi cel (mai) vinovat.

Are si o anume "logica" in mintea unei mame cu, copilul atrenat de soferul masinii in care se afla fiul ei..

 

:offtopic:

Scuze de greseala, Romulus. Se poate reedita si sterge eroarea!?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pasagerii din Cielo au murit. In toate accidentele din topicul asta, depasirea (interzisa) si viteza excesiva au fost cauzele accidentului. Morale sau legale, pt mine nu mai conteaza din moment ce au murit atatia oameni.

 

Eu nu sunt de acord. Si aparent si legea, dar si eu personal cred ca trebuia sa se asigure si culpa e comuna. Dar chiar cred sincer ca e mai important decat orice sa te asiguri.

Link to comment
Share on other sites

In general, orice incident/accident, ca si in orice investigatie, nu va genera o singura cauza radacina, ci concluzia va fi ca se poate determina o cauza principala si o serie de cauze favorizante.

 

Cred ca se pot trage multe invataminte din aceasta istorie, care are si consecinte tragice, si probabil ar fi util ca aceste cazuri sa fie popularizate, gen emisiuni tv care sa prezinte asemenea accidente impreuna cu explicatii legale/tehnice, sa responsabilizeze participantii la trafic, sa fie materiale prezentate aspirantilor la permisul de conducere/permise suspendate, pentru ca nimeni nu se naste invatat si tot timpul exista oportunitati de a ne imbunatati cunostiintele si abilitatile.

 

- sa fie prezentat publicului ca atunci cand doresti sa schimbi directia de mers te asiguri, semnalizezi, pregatesti manevra din timp

- privitul in oglinzile retrovizoare sa devina un reflex repetitiv, chiar daca nu intentionam sa schimbam directia de mers

- limitarile de viteza trebuiesc respectate, indiferent de masina

- semnalizarile rutiere trebuiesc respectate

- centura de siguranta trebuie tot timpul atasata

- se circula preventiv, nu agresiv

- autovehiculele trebuie sa treaca inspectiile regulat si sa se prezinte intr-o stare functionala optima (RAR anual pentru tot ce e mai vechi de 10 ani)

 

Lista poate continua, insa lasand la o parte toate scuzele legate de lipsa infrastructurii, parc auto, etc, in Romania se circula agresiv, inconstient, la intimidare, sub influenta frustrarilor, sub protectia statiilor de emisie receptie, de parca ar circula in Grand Theft si fug de politie.Anual mor peste 2000 de romani, si multi altii sunt accidentati, sunt statistici ingrijoratoare, si se pare ca nu se va imbunatati curand situatia.

 

Dpdv personal, cretinul cu skoda sa nu mai circule niciodata, nu poti sa circuli in halul acesta, cu copii in masina; si nici singur, pentru ca ii pune in pericol pe alti participanti la trafic.Anual mor peste 2000 de romani, si multi altii sunt accidentati

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

[...]

Dpdv personal, cretinul cu skoda sa nu mai circule niciodata, nu poti sa circuli in halul acesta, cu copii in masina; si nici singur, pentru ca ii pune in pericol pe alti participanti la trafic.Anual mor peste 2000 de romani, si multi altii sunt accidentati

 

Cu copiii minori in masina, tu circuli asa? Si parinti au fost de acord sa iti incredinteze copiii?

Link to comment
Share on other sites

De evidentiat faptul ca acel copil nu avea ce sa caute pe scaunul din fata. Plus ca, orice copil pana in 12 ani poate fi transportat in autovehicul doar cu un scaun special

Am vazut destui soferi inconstienti care isi plimba copii pe scaunul din fata sau stand in picioare in fata scaunului, evident fara centura sau scaun special

Edited by Madutzu25
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Parintii poate habar nu aveau, sau in sinea lor se bucurau ca nu mai stau copiii la nu stiu ce microbuz infect cu xxxxxxxx km la bord in care oricum ar circula in picioare si care sunt niste sicrie pe roti; dar soferul skodei, ca persoana matura, ar trebui sa fi dat dovada de maturitate si responsabilitate,sa se asigure ca acei copii au centuri atasate, si sa circule regulamentar,; in acelasi timp, soferul golfului trebuia sa semnalizeze din timp intentia de a schimba directia de mers, sa se asigure si sa efectueze manevra in conditii de siguranta.

 

Sa nu uitam ca sunt o groaza de parinti cretini ce transporta bebelusi/copii mici in brate sau in tot felul de dispozitive neadaptate/neomologate; unii pot invoca lipsa mijloacelor financiare, dar la unii este prostie , ignoranta crasa, lipsa de educatie si lipsa de respect pentru reguli. Si in orasele mari mai este cum mai este, dar cand mergi inmediul rural in zone in care atunci cand este prezent un echipaj de politie rutiera este sarbatoare, te oripilezi pur si simplu cand vezi cum, cu ce siin ce conditii se circula.

Edited by Eugen B
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ar fii fost linie discontinua si depasirea permisa in astfel de locuri , lumea s-ar asigura mult mai bine inainte sa isi schimbe directia de mers ... Asa foarte multa lume se bazeaza ca depasirea este interzisa (normal nu trebuie sa vina nimeni) si se asigura doar sa nu vina din fata (nu ii condamn) De ce sa judecam noi ca si cum sistemul ar fii perfect , cand in tara asta nu este nici macar bun.

 

Foarte multa lume este in pamant acuma din cauza drumurilor proiectate prost (un drum daca este asfaltat si lipsit de gropi nu il face si bun, nici pe departe) Dar asta este alt subiect.

Link to comment
Share on other sites

Anul asta s au construit 0 km de autostrada... asta e tara unde daca respecti toate regulile de circulatie faci de la constanta la timisoara 30 de ore. Pe drum intalnesti carute, tractoare, combine agricole tot felul de epave fara lumini noaptea, tot felul de oameni in varsta care circula ca pe vremea cand erau 2 masini in orasul lor... de cate ori nu am fost nevoit sa trec peste linia continua ca sa depasesc utilaje care circulau cu 10 km la ora pe drum national. Edited by malasorte
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Daca ar fii fost linie discontinua si depasirea permisa in astfel de locuri , lumea s-ar asigura mult mai bine inainte sa isi schimbe directia de mers ... Asa foarte multa lume se bazeaza ca depasirea este interzisa (normal nu trebuie sa vina nimeni) si se asigura doar sa nu vina din fata (nu ii condamn)

Cred ca e mai simplu sa se respecte limitarea impusa linia continua

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e mai simplu sa se respecte limitarea impusa linia continua

 

Normal , dar am zis asa de ce nu prea se asigura lumea si din spate cand este linie continua (practic nu are cine sa vina ca este linie continua). Exemplu poate continua: Intr-o intersectie nedirijata esti mult mai atent/precaut de cat intr-o intersectie dirijata cu semne sau semafor.

Link to comment
Share on other sites

 

Cred ca se pot trage multe invataminte din aceasta istorie, care are si consecinte tragice, si probabil ar fi util ca aceste cazuri sa fie popularizate, gen emisiuni tv care sa prezinte asemenea accidente impreuna cu explicatii legale/tehnice, sa responsabilizeze participantii la trafic, sa fie materiale prezentate aspirantilor la permisul de conducere/permise suspendate, pentru ca nimeni nu se naste invatat si tot timpul exista oportunitati de a ne imbunatati cunostiintele si abilitatile.

 

- sa fie prezentat publicului ca atunci cand doresti sa schimbi directia de mers te asiguri, semnalizezi, pregatesti manevra din timp

- privitul in oglinzile retrovizoare sa devina un reflex repetitiv, chiar daca nu intentionam sa schimbam directia de mers

- limitarile de viteza trebuiesc respectate, indiferent de masina

- semnalizarile rutiere trebuiesc respectate

- centura de siguranta trebuie tot timpul atasata

- se circula preventiv, nu agresiv

- autovehiculele trebuie sa treaca inspectiile regulat si sa se prezinte intr-o stare functionala optima (RAR anual pentru tot ce e mai vechi de 10 ani)

 

Lista poate continua, insa lasand la o parte toate scuzele legate de lipsa infrastructurii, parc auto, etc, in Romania se circula agresiv, inconstient, la intimidare, sub influenta frustrarilor, sub protectia statiilor de emisie receptie, de parca ar circula in Grand Theft si fug de politie.Anual mor peste 2000 de romani, si multi altii sunt accidentati, sunt statistici ingrijoratoare, si se pare ca nu se va imbunatati curand situatia.

 

"Eugen B" mi-ai luat vorba din gura.

 

Vreau sa mai spun cu, certitudine ca intr-o tara din vestul Europei privitul prin rotatie in toate cele 3 oglinzi ale masinii este obligatorie (cel putin in examenul "traseu") sa te uiti in ele, tot timpul conducerii vehicolului.

 

Acesta a devenit un proces reflex al meu (si il recomand tuturor) adevarata atitudine a celorlalti soferi in trafic eu o inteleg in oglizi nu in fata. Ce se intampla in fata e prea tarziu, chiar daca e prezentul..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Normal , dar am zis asa de ce nu prea se asigura lumea si din spate cand este linie continua (practic nu are cine sa vina ca este linie continua). Exemplu poate continua: Intr-o intersectie nedirijata esti mult mai atent/precaut de cat intr-o intersectie dirijata cu semne sau semafor.

Ăn teorie, da. Ăn practica ĂŽnsĂŁ, foarte mulți șoferi nu cunosc regulile de prioritate și/sau semnele de circulație și odatĂŁ ajunși ĂŽntr-o intersecție se creeazĂŁ haos.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Anul asta s au construit 0 km de autostrada... asta e tara unde daca respecti toate regulile de circulatie faci de la constanta la timisoara 30 de ore. Pe drum intalnesti carute, tractoare, combine agricole tot felul de epave fara lumini noaptea, tot felul de oameni in varsta care circula ca pe vremea cand erau 2 masini in orasul lor... de cate ori nu am fost nevoit sa trec peste linia continua ca sa depasesc utilaje care circulau cu 10 km la ora pe drum national.

 

Cred ca exagerezi putin. Timisoara-Constanta se poate face fara efort si cat se poate de legal in 10 ore mai nou decand cu bucatile de autostrada Sibiu-Sebes si Sebes-Timisoara (din care inca lipsesc cateva zeci). Am facut Timisoara-Bucuresti in mers lejer in 6 ore, fara sa trec mult peste viteza legala si in afara si in special in localitati si asta intr-o dupa-masa plina de trafic. Si zero depasiri pe linie continua sau alte incalcari ale codului rutier. Plus ca pe Autostrazi am incercat sa nu depasesc pe bord 150 km/h si asta doar in putine momente. Si tinand cont ca de la Bucuresti la Constanta e autostrada, singurul lucru mai "imputit" este centura Bucurestiului. Nu cred ca e un exemplu bun. Cine-si pune mintea, face mai putin.

 

Cred ca e mai simplu sa se respecte limitarea impusa linia continua

 

E cel mai simplu, dar asta nu inseamna ca asiguratul in oglinzi trebuie sa o faci doar in anumite zone de drum in functie de marcajele de pe drum sau semne. Cand faci stanga, te asiguri din spate, fara nici un fel de conditii. In ORICE conditii.

 

"Eugen B" mi-ai luat vorba din gura.

 

Vreau sa mai spun cu, certitudine ca intr-o tara din vestul Europei privitul prin rotatie in toate cele 3 oglinzi ale masinii este obligatorie (cel putin in examenul "traseu") sa te uiti in ele, tot timpul conducerii vehicolului.

 

Acesta a devenit un proces reflex al meu (si il recomand tuturor) adevarata atitudine a celorlalti soferi in trafic eu o inteleg in oglizi nu in fata. Ce se intampla in fata e prea tarziu, chiar daca e prezentul..

 

In plus in Germania cel putin te asiguri si prin rotirea capului in oglinzi, astfel incat vederea periferica sa "aiba" o fractiune de secunda sa suprprinda si eventualele obstacole in unghiul mort.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.